Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 november 2008, 22:39   #1
sams
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 16
Aga of iets anders?

Kale(nde) vrienden,

Ik ben 31 en heb sinds ongeveer 5 jaar last van uitdunning aan de bovenkant.Het dunner worden begint bij de haargrens (wat in tact is) en eindigt voor de kruin.

Mijn kapsel is ongeveer 6 cm lang maar de haren die ik op de kussen e.d tref zijn ongeveer 1,5 cm.De kwaliteit van de haren bovenop is slecht (stroachtig)

Ik vraag me af of dit aga is (heb wel een kale vader).Tevens wil ik erbij vermelden dat ik lijd aan ME (een vermoeidheidsziekte).

Graag jullie expertise.Alvast bedankt.
sams is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2008, 22:46   #2
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Hi Sam, ik weet niet of ME, zware haaruitval met zich meebrengt. Aangezien je beschrijft dat de uitval diffuus is, zou dit misschien zo kunnen zijn.

Aan de andere kant, je vader is ook kaal (welke leeftijd begon het ?) en dat is vaak al geen goed teken. Misschien verwijzing dermatoloog vragen ?
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 00:02   #3
sams
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Hi Sam, ik weet niet of ME, zware haaruitval met zich meebrengt. Aangezien je beschrijft dat de uitval diffuus is, zou dit misschien zo kunnen zijn.

Aan de andere kant, je vader is ook kaal (welke leeftijd begon het ?) en dat is vaak al geen goed teken. Misschien verwijzing dermatoloog vragen ?
Mijn ervaring met de dermatoloog (die zonder te kijken zij dat het Aga is) is niet veel beter dan de meeste mensen hier.En of ME haaruitval met zich meebrengt is ook onbekend.

Wat ik me vooral afvraag is, of het uitvallen van (alleen maar)korte haartjes en een slechte haarkwaliteit in het uitdunnende gedeelte min of meer in het plaatje van Aga past.
sams is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 00:14   #4
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Behoorlijk vertekend kan het zijn. Ook gezonde haren zien er niet meer uit, komt gewoon omdat je minder haren per cm2 hebt zitten. Korte haren die uitvallen, zijn idd wel op AGA verschijnselen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 02:59   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Sam,
Misschien slik je medicijnen voor ME die haaruitval veroorzaken?
Zo niet en ben je een man, vraag dan aan een arts of je finasteride mag gaan slikken en/of minoxidil mag gaan gebruiken.
Als je een vrouw bent, zijn er nog andere mogelijkheden.
Ook al moet je die medicijnen zelf betalen, het is toch belangrijk te weten of jij ze in jouw geval gebruiken mag.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 21:40   #6
sams
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Sam,
Misschien slik je medicijnen voor ME die haaruitval veroorzaken?
Zo niet en ben je een man, vraag dan aan een arts of je finasteride mag gaan slikken en/of minoxidil mag gaan gebruiken.
Als je een vrouw bent, zijn er nog andere mogelijkheden.
Ook al moet je die medicijnen zelf betalen, het is toch belangrijk te weten of jij ze in jouw geval gebruiken mag.
Hoi Hanna,
Ben man en gebruik geen medicijnen.Finasteride wil ik niet aan beginnen vanwege (eventuele) bijwerkingen (heb mijn handen al nl vol aan ME).Minoxidil heb ik 3 maanden gebruikt en gestopt vanwege seborroïsch eczeem.
sams is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2008, 03:17   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Tja, dan vrees ik dat er niet veel overblijft behalve Saw Palmetto of een haartransplantatie.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[scheren] iets wat "donkere" huid bovenlip en kin gebruiker08 Overige (haar)discussies - Algemeen 10 22 april 2013 13:35
ACCEPTATIE als oplossing Rez Overige behandelingen 182 28 augustus 2007 01:28
Iemand anders die Duta om de dag slikt? Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 0 8 mei 2004 20:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.