Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 december 2008, 14:27   #1
Tail
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 17
Vreemde vraag ...

Het is alweer een tijdje terug dat ik hier op het forum zat, maar ik liep tegen iets aan waar ik toch jullie mening voor wilde horen.
De laatste weken draag ik zo nu en dan een muts (verplicht op een ijsbaan) en het valt me op dat na afloop mijn hoofd erg gevoelig is. Je hebt gevoelige plekken op je (hoofdhuid denk ik) die zelfs een beetje pijnlijk zijn als je er door / langsheen strijkt. Wat zou dat kunnen zijn? Het hersteld alleen nadat ik heb gedoucht en het haar grondig heb gekamd, anders blijft dat vervelende gevoel gewoon.
Hoe zou dat toch ontstaan? Is het verder normaal? Misschien dat meer mensen dit herkennen?
Tail is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 15:28   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dat vervelende gevoel krijg je ook nadat je b.v. je haren een tijdje in een paardenstaart hebt gedragen.
Waarschijnlijk zit jouw muts te strak of je hebt de haren allemaal in een verkeerde richting geforceerd.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 15:45   #3
Tail
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dat vervelende gevoel krijg je ook nadat je b.v. je haren een tijdje in een paardenstaart hebt gedragen.
Waarschijnlijk zit jouw muts te strak of je hebt de haren allemaal in een verkeerde richting geforceerd.
Je hebt denk ik helemaal gelijk Hanna. Maar wat voel je dan exact? Oefent het haar dat in de verkeerde richting is geforceerd dan druk uit op je hoofdhuid ofzo, want waarom is het dan anders zo gevoelig? Kan verder verder geen kwaad?
Tail is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 17:31   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Jouw haarwortels kunnen gevoeliger zijn dan van anderen, maar als je dat vervelende gevoel alleen maar krijgt na het dragen van die muts, is er totaal niets aan de hand.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 21:55   #5
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Haha ik heb dit ook altijd met wintersport. Ik draag dan altijd de hele dag een muts en als ik die dan af doe zit mn haar gewoon dramatisch. Als ik het dan een beetje heen en weer wil schudden als het ware, doet dat pijn inderdaad. Lijkt me niets om je zorgen over te maken
Stifter is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Algemene vraag: ik word kaal, en nu?? Kire AGA - Algemeen 2 6 april 2007 13:11
Wie wil deze vraag ff snel beantwoorden? (Om hypothese te toetsen) Marsha Haarproblemen bij vrouwen 20 28 november 2004 18:48
propecia vraag veens764 Medicijnen/haargroeimiddelen 0 29 januari 2004 12:16
Vraag aan Mr. Rocco. Jeroen2 AGA - Algemeen 2 7 juli 2002 01:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.