Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 mei 2010, 18:19   #1
Luc_1980
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 7
2600 FUE - Ferudini

Vandaag is het één week geleden dat ik bij Feriduni mijn behandeling heb laten doen. Op de planning stond 3000-3500 FUE’s. Op zondag ben ik begonnen aan de heenreis richting Hasselt, gezien ik in de ochtend op maandag om kwart voor 9 in de kliniek diende te verschijnen. Ik moet zeggen er zijn ook nog leuke bijkomstigheden aan Hasselt, het is de winkelstad van Belgie . Hiernaast heb je heerlijke restaurantjes en in de Hotel standaard Radisson SAS SkyBar is prima vertoeven. Al het personeel is inmiddels er wel op ingespeeld dat eigenlijk iedereen vanuit de Feriduni kliniek daar slaapt, zelfs de dokter zelf zo nu en dan. Indien je wenst kan je zonder dat iemand het ziet zo vanuit je kamer naar de garage om weg te rijden, dus voor de personen die het echt niet zien zitten om over straat te gaan, super optie!.

Maandag 08:30 uur aangekomen in de kliniek, dacht ik kom maar eerder want er is werk aan de winkel. Al direct super geholpen verwezen naar de behandelkamer waar ik mijn operatiepakje mocht aantrekken en mocht invullen wat ik die middag voor broodje wilde. Na 10 minuten kwam de dokter mij halen voor het consult voor het bepalen van de haarlijn. Tijdens het intekenen (wat te paard gaat met meetlint, potlood en gum) samen bepaald hoe de haarlijn er professioneel hoe hij het allemaal uitlegde de verschillen tussen neus/kin en voorhoofd, nog even met de microscoop het donorgebied op de foto gezet om later het verschil te kunnen zien na de behandeling en klaar voor het vertrek naar de behandelkamer.

In de behandelkamer direct al voorstelt aan 2 dames (An & Petra). Het hoofd werd geschoren, en tevens even nagewassen en toen de behandelstoel in. Vervolgens krijg je het infuus NatriumCholoride zodat je niet flauw valt en de boel even op pijl blijft. Even drukmeten en je vinger aan de hartslagmeter moet ik zeggen ik was klaar om mijzelf over te geven aan de dokter, het voelde allemaal goed en professioneel. Vervolgens moet je gaan omdraaien en met je hoofd in een soort ring gaan liggen. Dat wil zeggen zo’n ding waar je op moet zitten aan je aambeien hebt. Ik kan je zeggen 3 uur in die ring is het meest vervelende van de gehele dag. Maar gelukkig hebben ze daar Dormicum voor wat ongeveer gelijk staat aan Valium, wat is dat spul lekker als je daar ligt gewoon heerlijk ontspannen. Althans totdat ze gaan verdoven, die spuiten voel je wel even maar je sukkelt gewoon heerlijk verder in je roes. Het oogsten zoals ik het maar noem word gedaan door An & Petra waarbij de dokter de eerste start maakt. Eigenlijk was het al meteen duidelijk dat mijn haarwortels dieper zaten dan normaal, op ongeveer 6mm diepte.. Dit betekent natuurlijk vertraging en na 3 uur hadden ze 1500 grafts verwijderd en al over de helft binnen het behandelgebied, nou even makkelijk rekenen doet de rest lijkt mij die 3500 gaan we zoiezo niet halen. Ik mocht opstaan en terug naar mij kamertje lopen voor de lunch. Een heerlijk broodje, vers fruit, ja dat kunnen ze hier wel. Na nog een toilet bezoekje gingen we na een kleine 45 minuten volgens mij we weer verder.

Goed nu mocht ik dus rechtop zitten in de stoel. Afstandsbediening in mijn hand was ik de baas van de televisie. Eerst verdoven, die zijn niet heel lekker maar in vergelijking met dag 2 stellen ze niks voor J. Vervolgens begint de dokter te prikken, tijdens het prikken niet storen, want hij moet tot 1500 tellen, knap hoor. Vervolgens nog even een goed gesprek gehad, want ja ik maakte mij natuurlijk weer zorgen dat we de 3000 niet gingen halen, maar door de dokter weer gerust gesteld dat we gewoon gaan kijken hoever we komen en het uiterste er uit gingen halen. Het inzetten doen An & Petra ik moet wel zeggen dat ik erg gelachen heb, en veel lol heb gehad gedurende de middag eigenlijk had ik gewoon plezier in de behandeling. Niet veel televisie gekeken, maar heerlijk muziekje opgezet ook wel fijn voor de personen zie zich moeten concentreren. Het inzetten van de grafts ging supersnel he he dat was fijn om te horen. Om 1630 uur was ik klaar om terug te gaan naar het hotel Taxi werd voorgereden en kreeg een ritje naar het hotel. Die taxi ritjes worden betaald door de kliniek trouwens.

Ok dan moet je uit de taxi en denkt oje wat zullen die mensen denken. Nou ik het hotel vroegen ze aan de balie of het allemaal goed was gedaan, heel vriendelijk das toch super. Het hotel is eigenlijk gewoon een verlengstuk van de kliniek kan je wel zeggen. Op de hotelkamer wat eten laten komen en ja dan ben je om 2200 uur wel zo moe dat je wilt gaan slapen. Even wat extra kussens laten komen, want recht op he. Vanuit de kliniek had ik als een tasje gekregen met hierin ibuprofen 600mg, heerlijk geslagen om de 4 uur even wakker om een nieuw tabletje in te nemen maar keurig ging mijn wekker om 6:45 uur.

Ok de vuurdoop, ik had 2 keuzes ontbijt laten komen of de ontbijtzaal opzoeken. Nou lekker belangrijk ik trots als ik kon wezen ben in de ontbijtzaal gaan zitten van het hotel. Niks aan het handje bij het personeel die helpen je graag, alleen de hotelgasten kijken je wel aan, maar lekker belangrijk dacht ik dan.

In de kliniek aangekomen om 8 uur begonnen snel omkleden en weer naar de behandelruimte. Nu weer 3 uur liggen (volgens mij wat extra’s voor de ontspanning gekregen want het ging als een speer voorbij). Na 3 uur 1100 grafts er nog uit kunnen halen, super ik zat nu op de 2600 in totaal.
Na de lunch heeft de dokter een nieuwe verdoving gezet, die verdovingen zijn op de 2de dag ook 2x zo heftig en niet prettig, maar het gaat allemaal met beleid en het duurt een paar seconden en je bent er van af. Het inzetten van de 1100 grafts ging weer zo snel als de dag ervoor, tijdens het inzetten kwamen ze wel tot de ontdekking dat enkele eerdere grafst aan het ontsteken waren, maar niks ernstigs mijn hoofdhuid is trouwens altijd al heel gevoelig geweest. Antibiotica voorgeschreven voor de duur van 5 dagen.

In de middag was ik vroeg klaar om 1530 uur. Na een uitvoerig gesprek over wat wel en niet mag, maar dat kreeg ik ook allemaal nog mee in een uitvoerige brief afscheid genomen en op weg gegaan naar huis.
Oja, wat ik nog vergeet. Ik had na mijn eerste consult enkele weken eerder Minoxidil 5% en Proscar 1 mg laten voorschijven. Gelukkig had ik deze 2 dagen iemand bij mij die dus in de Minoxidil 5% kon halen bij de apotheek in Hasselt (zijn er heel veel) Hebben ongeveer een halve dag nodig voor het maken ervan maar het kost 10 euro voor 100ml. In Nederland 50 euro dus echt de moeite waard.

De zwelling is het ergste de 3de dag, maar het doet geen pijn. Je moet ieder half uur sprayen met een vitamine spray en als deze op is over gaan op koud water. Heerlijk tegen de jeuk. Op de 4de dag gaan de korstjes van het achterhoofd langzaam er af vallen, en ik heb ze maar een handje geholpen want ik kon er niet meer tegen. Dag 6 is het vooral jeuk in het donorgebied en ik heb daar nog geen oplossing vol. Ook bij dag 6 beginnen de korstjes los te komen van het transplantatiegebied.

Conclusie: Het valt best wel mee, ik zou het zo weer doen en absoluut bij Feriduni en zijn team. Ik ben achteraf zo blij dat ik de moeite heb genomen om naar Hasselt te rijden. De ervaringen, het vertrouwen, de behandeling de discussies en de wijze van vragen stellen geven mij het vertrouwen dat ik te maken heb met een professionele kliniek. Ja het kost wat en er zullen best goedkopere klinieken zijn, maar het gaat om je gezichtsveld voor de komende 30 jaar en die extra kosten vallen over 30 jaar best mee
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1 week na behandeling.jpg‎ (66,6 KB, 523x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 dagen na behandeling.jpg‎ (123,1 KB, 486x gelezen)
Bestandstype: jpg Net na behandeling.jpg‎ (141,7 KB, 495x gelezen)
Bestandstype: jpg Voor de behandeling.jpg‎ (126,4 KB, 533x gelezen)
Luc_1980 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 18:47   #2
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Leuk verhaal Luc en mooi dat het allemaal voorspoedig is gegaan!

En zo te zien wordt het een heel mooi resultaat...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 22:53   #3
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Hoi luc

nou maar hopen dat het resultaat er ook mag zijn .
Ik heb overigens nog wel een vraag,mocht jij na de 2 de dag gelijk naar huis en hoefde jij de 3de dag niet weer terug komen voor controle ?Dit om het verband e.d eraf te halen en i.vm met de verdoving?.En mocht jij van de docter weer rijden direct de 2 de dag na de behandeling?
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 23:05   #4
Luc_1980
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sneu Bekijk bericht
Hoi luc

nou maar hopen dat het resultaat er ook mag zijn .
Ik heb overigens nog wel een vraag,mocht jij na de 2 de dag gelijk naar huis en hoefde jij de 3de dag niet weer terug komen voor controle ?Dit om het verband e.d eraf te halen en i.vm met de verdoving?.En mocht jij van de docter weer rijden direct de 2 de dag na de behandeling?
Ja ik mocht naar huis, het was wel ingepland dat ik nog de dag erna nog zou komen, maar omdat ik ookal een dag eerder naar Hasselt was gegaan vond ik het wel welletjes geweest. Ik heb geen verband mee gekregen zag er allemaal prima uit. Van de doktor mocht ik absoluut niet rijden, sterker nog daarom regelt hij een taxi op de eerste dag voor je. Op de 2de dag heb ik mij laten rijden, want ik was niet echt in staat geweest om te kunnen rijden
Luc_1980 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2010, 09:43   #5
lifeguard1974
HaarWeb lid
 
lifeguard1974's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 140
Mooie duidelijke review!
Hopelijk krijgen we ook NA foto's te zien.
Iedere geval veel sterkte met het uitzitten van de tijd!
__________________
2002 500 grafts FUT HairPlus
L.M.van den Berg en assistent Ruud.

2004 1000 grafts FUT TransHair
Dr. Leonhardt adviseurs dhr. Strouken en dhr.Cor de Loijer

2009 2500 grafts FUE ProHair/dr.de Reys

2012 8 & 9 Maart (Dr. de Reys) en echtgenote Nina (Foto's komen nog!)


Zie mijn foto-album, volgorde 1 t/m 8.

Mvg. Ferdi
lifeguard1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2010, 19:35   #6
DH80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 3
Luc ?????

Komt er nog een update
DH80 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2010, 13:20   #7
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Ben ook wel benieuwd naar de voortgang. Overigens lijkt mij 2600 eerst genoeg.

Mooie haarlijn overigens, qua vorm en zigzag-patroon.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 13:03   #8
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ik ben ook benieuwt naar de vooruitgang, maar als ik dit soort reviews lees krijg ik altijd het idee dat de topicstarter korting heeft gekregen mits hij/zij zijn verhaal op haarweb post.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2010, 09:28   #9
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Leuk verhaal Luc. Ik had dezelde assistentes, ook Petra en Ann.
Ann doet het werk al 14 jaar en Petra zo'n 8 jaar, dus ik lag vol vertrouwen in de stoel .

Suc6 met de groei!

Overigens Strider, ik heb ook mijn verhaal gepost, maar 0 euro daarvoor gekregen. Ik doe het puur om andere mensen te informeren!
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2010, 16:23   #10
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
ik denk niet dat er iemand geld of korting krijgt om zijn verhaal hier te doen hoor

eveneens al 2x mijn htverhaal hier gepost , ook gratis
inderdaad het is vooral om zoveel mogelijk mensen goed te informeren , we zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje en moeten elkaar zoveel mogelijk helpen... informatie is goud op deze zaken
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2010, 11:02   #11
anoniem16
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 28
heb een vraagje over deze behandeling. De haren hier worden weggehaald van de achterkant van je hoofd. Waar deze haren zijn weggehaald groeien er weer gewoon haren bij na velroop van tijd of is dat niet zo?
anoniem16 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2010, 12:01   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem16 Bekijk bericht
heb een vraagje over deze behandeling. De haren hier worden weggehaald van de achterkant van je hoofd. Waar deze haren zijn weggehaald groeien er weer gewoon haren bij na velroop van tijd of is dat niet zo?
Nee, dat is niet zo. Haren die bij een FUE worden weggehaald, zijn echt helemaal weg.

Het HairScience Institute zegt wel een methode te hebben waarbij de haren weer terug groeien. Maar eerlijk gezegd heerst over die claim nog steeds veel scepsis. Hier op HaarWeb noemen we deze methode vaak 'de methode Gho'. Naar de dokter die de methode heeft uitgewerkt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2010, 15:39   #13
vriesema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2005
Berichten: 62
Dat Luc niet meer reageert komt bij mij ook een beetje vaag over. Hij neemt de tijd om een lang en mooi verhaal neer te zetten en laat dan niks meer van zich horen.
vriesema is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2010, 18:27   #14
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vriesema Bekijk bericht
Dat Luc niet meer reageert komt bij mij ook een beetje vaag over. Hij neemt de tijd om een lang en mooi verhaal neer te zetten en laat dan niks meer van zich horen.
Zijn wel meer voorbeelden hiervan,als ik een Ht laat doen of het nou tegenvalt of niet laat ik zeker wel fotos zien en post ik mijn verhaal hier je helpt er tenslotte andere ook mee toch.
jord-y is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.