Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2008, 14:54   #1
bullet424
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2007
Berichten: 6
hoofdhuid jeukt met kleine schilfertjes?

Ik heb al rond gezocht via de zoekmachine maar heb niet echt iets gevonden wat op mijn probleem lijkt.

Wat het probleem is, ik heb namelijk al ruim 6 maanden ongeveer last van jeuk op mijn hoofhuid en als ik dan met mijn vingertoppen als het ware de jeuk weg masseer dan blijven er kleine witte vette spikkeltjes over, dus niet echt schilfers ofzo maar kleiner en wel zo'n beetje over m'n hele hoofdhuid.

Nu ben ik 4 maanden geleden naar de huisarts gegaan en die heeft mij verteld dat het door het gel gebruik kwam en heeft mij daarvoor een middeltje mee gegeven wat locoid scalp lotion heet.
Tot nu toe heeft het eigenlijk vrij weinig tot niets geholpen.
En of het echt allemaal door de gel komt weet ik niet want ik gebruik vaak maar weinig gel.

Is er misschien iemand met een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik zelf denk soms de shampoo, waar ik me 3x per week mee was.

Alvast bedankt!
bullet424 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2008, 00:11   #2
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
was je haar met dermolin shampoo (www.dermolin.nl)
bij mij heeft het geholpen tegen jeuk en schilfers.
mocht het na 2 weken niet beter zijn ga dan naar de huisarts. Misschien is er dan sprake van seb. eczeem/roos.
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2008, 10:26   #3
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde, het zijn minischilfertjes, soms bijna poederachtig. Je hoofdhuid voelt droog en trekkerig aan.
Door het krabben maak ik ook mijn haar stuk waardoor het soms vreselijk uitvalt.

Ik heb ook locoid scalplotion en in eerste instantie helpt dat, het is alleen vrij agressief spul met volgens mij een hoge concentratie aan alcohol wat je huid weer uitdroogt.

Ik smeer om de dag emu-olie op m'n hoofdhuid en laat dat een paar uur intrekken, soms een hele nacht en dat was ik nu uit met Dermolin shampoo, neutrale zachte shampoo die wel de vettigheid eruit haald, maar je hoofdhuid ontziet.

Dit verlicht wel, wat het probleem is, ik heb geen idee. Dan hoor ik psoriases, dan is het weer allergie vanwege haarproducten, dan weer iets met voeding. Ik wordt binnenkort weer binneste buiten gekeerd door de dermatoloog, hopen dat ik daar wat wijzer uit wordt.
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 19:56   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bullet424 Bekijk bericht
Ik heb al rond gezocht via de zoekmachine maar heb niet echt iets gevonden wat op mijn probleem lijkt.

Wat het probleem is, ik heb namelijk al ruim 6 maanden ongeveer last van jeuk op mijn hoofhuid en als ik dan met mijn vingertoppen als het ware de jeuk weg masseer dan blijven er kleine witte vette spikkeltjes over, dus niet echt schilfers ofzo maar kleiner en wel zo'n beetje over m'n hele hoofdhuid.

Nu ben ik 4 maanden geleden naar de huisarts gegaan en die heeft mij verteld dat het door het gel gebruik kwam en heeft mij daarvoor een middeltje mee gegeven wat locoid scalp lotion heet.
Tot nu toe heeft het eigenlijk vrij weinig tot niets geholpen.
En of het echt allemaal door de gel komt weet ik niet want ik gebruik vaak maar weinig gel.

Is er misschien iemand met een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik zelf denk soms de shampoo, waar ik me 3x per week mee was.

Alvast bedankt!
Ga naar je huisarts en bespreek of ketoconazole hoofdgel iets voor je zou kunnen zijn. Locoid zal missch. helpen tegen jeuk (ontstekingsreactie van de huid) maar keto pakt de gist op je hoofdhuid aan die het veroorzaakt en kan bovendien (langdurig zonodig) gebruikt worden, het verandert niets aan de structuur van de hoofdhuid. Hetgeen Locoid wel gaat doen na langdurig gebruik.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2008, 00:46   #5
krazy22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 180
ik raad je Rooscure aan.
krazy22 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2008, 02:32   #6
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Door dit soort stomme adviezen is mijn eczeem alleen maar verergerd. Gebruik daarom NOOIT zomaar ketoconazol maar probeer eerst dermolin. ketoconazol/rooscure droogt je hoofd alleen maar verder uit, daardoor wordt het eczeem (kriebel en schilfertjes) alleen maar erger. ketoconazol is een antischimmel middel en alleen geschikt als je seb. eczeem (roos) hebt en daarbij natuurlijk ook de bijbehorende vette hoofdhuid.

Als je zelf al denkt dat het door de shampoo komt waar je nu mee wast dan is dat waarschijnlijk ook zo. De Locoid zal niet helpen zolang je hoofdhuid steeds in aanraking komt met deze shampoo

Wees dus wijs en voorkom dat je straks een ernstige huidaandoening hebt, en vele haren kwijtraakt.

Laatst gewijzigd door valencia.; 5 maart 2008 om 01:47
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2008, 03:47   #7
krazy22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 180
ik heb hetzelfde gehad,na gebruik toppik?
heb toen daarna me haren laten mmteren...
toen kreeg ik schilfertjes,na rooscure gebruik verdwenen.
krazy22 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2008, 04:33   #8
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
De dokter had hem anders wel direct ketoconazol gegeven als hij "hetzelfde" als jou zou hebben.

Het is waarschijnlijk een overgevoeligheid. Misschien was dat ook bij jou voor toppik.

je kan er een zeer ernstige huidaandoening van krijgen als je schilfertjes en jeuk te danken zijn aan een overgevoeligheid voor een bepaald product en je dan nog eens met ketoconazol of rooscure gaat wassen.
Het kan er zelfs toe leiden dat je op een gegeven moment helemaal nergens meer tegen kunt!

De reden dat rooscure of ketoconazol leek te werken kan zijn omdat je tegelijkertijd ook met het gebruik van het product bent gestopt waardoor je last kreeg....
of dat er toch sprake was van een gist/schimmel (seb. eczeem / roos)

Bij iedereen is het anders, en voorzichtigheid is geboden

Laatst gewijzigd door valencia.; 5 maart 2008 om 01:49
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2008, 06:11   #9
krazy22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 180
je praat wel heel arrogant,met je woorden.
roos was het bij mij geen exceem.
krazy22 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2008, 14:43   #10
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
roos is een lichte vorm van seb. eczeem, eigenlijk hadden ze het seb. roos moeten noemen want het is géén normale eczeem. Eczeem is een ontsteking van de huid. De huid kan door allerlei oorzaken ontsteken, zoals door een allergie, stress, overgevoeligheid, uitdroging en irriterende stoffen. De huid kan jeuken en schilferig zijn
om dan nog eens ketoconazol te gebruiken wat nog meer irriteert en uitdroogt is gewoonweg heel erg dom.

De gistcellen groeien sneller bij mensen met seb. eczeem of roos. de hoofdhuid is veel vetter
Als je een gezonde hoofdhuid met een antiroos product gaat wassen of zelf een erg droge eczeem gevoelige huid hebt is dat vragen om problemen omdat je het dan nog meer uit balans brengt


Arrogant ben ik pas als ik niet zou ingrijpen gezien de adviezen die hier gegeven worden. goed bedoeld of niet, het kan dus verkeerd aflopen.

Locoid is geschikt voor zowel normaal eczeem als seb. eczeem. Dus dat is veilig als je niet precies weet welke vorm van eczeem je hebt .
Ik wou dat ik zo'n goeie dokter of dermatoloog had die me dat eerst had gegeven

je moet alleen de shampoo of gel wel laten staan, want anders blijf je bezig. Je kan daarvoor een verantwoord alternatief zoeken. (phneutraal, geurloos etc)

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg neutral.jpg‎ (26,4 KB, 10603x gelezen)

Laatst gewijzigd door valencia.; 3 maart 2008 om 05:22
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2008, 22:01   #11
bullet424
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2007
Berichten: 6
Ik heb dermolin gekocht en gebruik het nu ruim 1½ week.
Volgens mij helpt het wel, maar als ik dus gel in mijn haar doe dat komt de jeuk soms weer terug met kleine witte spikkeltjes op mijn hoofdhuid.

Ik doe echt weinig gel in mijn haar dus soms twijfel ik ook wel of het daar aan kan liggen.

Ohja en in de tussentijd dat ik dermolin ben gaan gebruiken ben ik gestopt met locoid, is het aan te raden dat weer te gebruiken en zo ja voor hoe lang en moet dat dan elke dag?
bullet424 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2008, 23:48   #12
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Misschien moet je de neutral gel kopen. Dermolin heeft jammer genoeg nog geen gel in het assortiment

De haargel is hier ook gratis te proberen!

Als het weer terugkomt zou ik nog wel even een week of 2 die Locoid gebruiken. Gaat het dan nóg niet over dan kan je gaan denken aan een schimmelinfectie.

maar ik vind het zeker de moeite waard om eerst dingen te proberen die geen irritatie geven en dus voor een gevoelige huid geschikt zijn.

ik dacht destijds ook nog wel tegen een klein spuitje leave-in conditioner te kunnen wat ik alleen op mn puntjes deed (en dus niet op mn hoofdhuid)....
nu krijg ik al kriebel op mn hoofd als ik een kast opentrek met geparfumeerde shampoos/conditioners erin. ik durf niet eens meer een flacon vast te pakken

Dus het is in ieder geval niet ondenkbaar dat dat kleine beetje gel bij jou ook die kriebels en schilfers veroorzaakt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg neutral_haargel.jpg‎ (3,2 KB, 145x gelezen)

Laatst gewijzigd door valencia.; 3 maart 2008 om 00:35
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2008, 10:25   #13
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bullet424 Bekijk bericht
Ik heb dermolin gekocht en gebruik het nu ruim 1½ week.
Volgens mij helpt het wel, maar als ik dus gel in mijn haar doe dat komt de jeuk soms weer terug met kleine witte spikkeltjes op mijn hoofdhuid.

Ik doe echt weinig gel in mijn haar dus soms twijfel ik ook wel of het daar aan kan liggen.

Ohja en in de tussentijd dat ik dermolin ben gaan gebruiken ben ik gestopt met locoid, is het aan te raden dat weer te gebruiken en zo ja voor hoe lang en moet dat dan elke dag?
Bullit ga gewoon naar een huisarts. Ik had dezelfde symptomen die je beschrijft, je hebt het over vette witte spikkeltjes, die had ik dus ook en bij mij is het met behulp van ketoconazole echt weg.
Dat valencia daar anders over denkt is zijn ervaring en hij spreekt over contacteczeem da's inderdaad iets heel anders, maar goed heel vaak is het dus wel te verhelpen met keto. Rooscure bevat ook keto maar dan in lagere concentratie. Tegen rooscure kon ik overigens niet maar dat komt omdat daar allerlei andere stoffen bij zitten (parfum oa._)
Bij mij is de combinatie dermolin + ketoconazole (recept huisarts) het middel om geen last meer te hebben en dat zonder cortisonen preparaten die ik ook allemaal gehad heb maar idd ook onvoldoende soelaas boden.


Maar laat een huisarts er naar kijken.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2008, 16:14   #14
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Ik had ook dezelfde symptomen (jeuk en schilfers). En had NOOIT ketoconazol moeten gebruiken. Als ik destijds mijn shampoo had aangepast was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest. Je droogt je hoofd verder uit, irriterende stoffen kunnen dan nog makkelijker in de huid doordringen en een ernstiger huidaandoening veroorzaken.

Maar goed, dit is ook direct mijn laatste post hier geweest;

Ik heb geen zin meer om verder afgezeken te worden als ik iemand slechts probeer te helpen door te zeggen dat ze beter eerst hun shampoo en gel aan kunnen passen, er wordt hier boven overigens ook al aangegeven dat het vermoeden bestaat dat het doordoor komt.
Als er later echt sprake van een schimmelinfectie blijkt kunnen ze altijd nog aan de ketoconazol.

Er is niks mis met mijn advies.

Laatst gewijzigd door valencia.; 4 maart 2008 om 16:25
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2008, 20:02   #15
bullet424
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2007
Berichten: 6
Haha rustig blijven allemaal.

Ik ben blij dat er juist meerdere mensen antwoord geven over hun ervaringen.
De komende dagen kijk ik dit eerst aan, ik heb de gratis gel ook aangevraagd en wil dit even proberen.
Op dit moment heb ik wel last van een droge hoofdhuid merk ik maar
mocht het allemaal niet helpen dan ga ik direct weer naar mijn huisarts.


Nick
bullet424 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
positief berichtje karina Haarproblemen bij vrouwen 7 20 oktober 2011 19:30
Schilfers (poeder) en extreem droge hoofdhuid en nu ook haaruitval Babsje Haarproblemen bij vrouwen 48 16 juni 2011 11:50
Hoofdhuid problemen? Hoofdhuid Overige (haar)discussies - Algemeen 9 9 mei 2007 16:17
droge hoofdhuid karina Haarproblemen bij vrouwen 3 27 oktober 2005 17:12
Drooge hoofdhuid en rooscure Haarzoeker Medicijnen/haargroeimiddelen 25 14 februari 2005 10:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.