Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 april 2020, 00:51   #1
Strawhat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2017
Berichten: 19
Geslacht:
Minoxidil 5% OTC Nederland

Volgens het farmacotherapeutisch kompas is minoxidil 5% nu otc verkrijgbaar. (https://www.farmacotherapeutischkomp..._dermatologie_) Wat betekent dit?

Kunnen we nu zonder angst voor de douane gewoon minoxidil foam bestellen vanuit het buitenland?

Wat denken jullie? Iig goed nieuws toch?
Strawhat is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2020, 19:02   #2
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Sterker nog......met een beetje geluk is het straks gewoon bij de Etos en Kruidvat verkrijgbaar!
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2020, 04:27   #3
Strawhat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2017
Berichten: 19
Geslacht:
Wist iedereen dit al? Ik was onder de veronderstelling dat minoxidil 5% recent OTC was geworden. Iig zou het mooi zijn als je dit via een Kruidvat zou kunnen bestellen. Dat maakt het stukken makkelijker.

Ik wilde overigens via Biovea NL minox gaan bestellen. Iemand ervaring hiermee? Is die site betrouwbaar?
Strawhat is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2020, 11:38   #4
Deman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2016
Berichten: 80
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strawhat Bekijk bericht
Wist iedereen dit al? Ik was onder de veronderstelling dat minoxidil 5% recent OTC was geworden. Iig zou het mooi zijn als je dit via een Kruidvat zou kunnen bestellen. Dat maakt het stukken makkelijker.

Ik wilde overigens via Biovea NL minox gaan bestellen. Iemand ervaring hiermee? Is die site betrouwbaar?
Ja ik heb vaker van deze website besteld, komt volgens mij wel ook gewoon van buitenland.
Deman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2020, 00:51   #5
meanking17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2020
Berichten: 13
Geslacht:
Een maand geleden minox besteld vanuit Amerika. Dat komt in ieder geval niet aan.
meanking17 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2020, 06:36   #6
Strawhat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2017
Berichten: 19
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meanking17 Bekijk bericht
Een maand geleden minox besteld vanuit Amerika. Dat komt in ieder geval niet aan.
Via welke site heb je het besteld als ik vragen mag? Via drogist.nl kun je het in NL bestellen.

En als je het aan de douane vertelt? Heb je ook bericht gekregen van de douane dat het niet wordt geleverd omdat het niet mag?

Vaak duurt het ook wel een tijd voordat een regelverandering zich doorvertaalt naar de praktijk.

Blijft balen dit. Eigenlijk gewoon idioot dat minoxidil al niet jaren OTC is in NL.

Laatst gewijzigd door Strawhat; 5 mei 2020 om 06:47
Strawhat is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2020, 15:28   #7
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Is er hier iemand die een flacon minoxidil kan missen? Ik wil er goed voor betalen. Mijn nieuwe voorraad laat al een tijdje op zich wachten, en ik wil niet zonder komen te zitten. Prijs komen we wel uit. Stuur me gerust een PB!
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2020, 17:41   #8
Strawhat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2017
Berichten: 19
Geslacht:
Net mijn apotheek gebeld, en die hadden geen weet dat minoxidil nu otc is.

Het gaat heel lang duren voordat het bij iedereen is doorgedrongen. Vervelend dit.

Ik denk dat ik de gok ga wagen via biovea en hopelijk levert dat een jaarvoorraad op.
Strawhat is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2020, 19:33   #9
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strawhat Bekijk bericht
Via welke site heb je het besteld als ik vragen mag? Via drogist.nl kun je het in NL bestellen.

En als je het aan de douane vertelt? Heb je ook bericht gekregen van de douane dat het niet wordt geleverd omdat het niet mag?

Vaak duurt het ook wel een tijd voordat een regelverandering zich doorvertaalt naar de praktijk.

Blijft balen dit. Eigenlijk gewoon idioot dat minoxidil al niet jaren OTC is in NL.
Het is jaren OTC geweest, aantal jaar geleden is er een wijziging in de wet opgetreden.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2020, 00:53   #10
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
2% is OTC, 5% moet ik nog steeds een recept opvragen bij de huisarts hoor. Zelfs een doorlopend recept wilt de huisarts niet voorschrijven, al gebruik ik dat spul al meer als 25 jaar en zal ik het de rest van mn leven nog wel gebruiken...
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2020, 13:33   #11
Calma89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Betekent dit dat minoxidil 5% verkrijgbaar is zonder recept bij de apotheek?
Calma89 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2020, 21:16   #12
Strawhat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2017
Berichten: 19
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
2% is OTC, 5% moet ik nog steeds een recept opvragen bij de huisarts hoor. Zelfs een doorlopend recept wilt de huisarts niet voorschrijven, al gebruik ik dat spul al meer als 25 jaar en zal ik het de rest van mn leven nog wel gebruiken...
5% is wel OTC, de link is het bewijs. Een vriend van mij is apotheker en die geeft het nu ook zonder recept mee in zijn apotheek.

Er zijn zoals altijd mensen die moeilijk doen. Mijn apotheek heeft daar wel een handje van.

Een ander voorbeeld is melatonine 5mg. Het is OTC, en toch vragen apotheken daar een recept voor. Blijft belachelijk. Een apotheek gaat niet over of iets wel of niet OTC is.
Strawhat is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2020, 21:17   #13
Strawhat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2017
Berichten: 19
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calma89 Bekijk bericht
Betekent dit dat minoxidil 5% verkrijgbaar is zonder recept bij de apotheek?
Sterker nog, je kunt het bestellen bij deonlinedrogist.nl Ik heb het ook via hun besteld.

Drogisten mogen nu ook officieel minoxidil 5% verkopen. Het kost 30 euro voor 60ml. Kijk maar of je dat een fair prijs vindt.

Ik zal ook wel laten of ik het ontvangen heb.

Men verkoopt daar precies dezelfde minoxidil die je ook in apotheken kunt kopen, namelijk van het merk Xiromed.

Laatst gewijzigd door Strawhat; 12 mei 2020 om 21:19
Strawhat is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2020, 21:21   #14
Strawhat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2017
Berichten: 19
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Het is jaren OTC geweest, aantal jaar geleden is er een wijziging in de wet opgetreden.
Het is dus weer OTC zoals je ziet...

Een vriend van mij is ook apotheker en die geeft het zonder recept mee. Immers, zo zegt hij ook, het is nu OTC.

Het College Bestuur Geneesmiddelen gaat daar over en niet de apotheker. Ik heb het via een drogist in Nederland besteld nu. Ik laat weten of het aankomt. Ik ga natuurlijk geen recept vragen als het niet nodig is, het gaat mij om het principe.
Strawhat is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2020, 21:32   #15
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
€30 voor 60 ml? Dat is dus €30 per maand als je het 2x per dag gebruikt.

Ik koop 6x60ml voor €40. En ik gebruik het ook maar één keer per dag, dus in feite een jaarvoorraad voor €40.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.