Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 augustus 2020, 11:21   #16
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
0.5mg per dag is inderdaad voldoende..
0,25mg per dag is een mooi start punt. Kijken wat het doet en vandaar uit verder.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2020, 13:33   #17
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 969
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
0,25mg per dag is een mooi start punt. Kijken wat het doet en vandaar uit verder.
Vanuit daar verder wat? Verhogen, want dat heeft dan toch geen zin? Goed dat er onderzoeken naar zijn. Hoe zit het met de doseringen en bijwerkingen? Ik ben toch nog een beetje sceptisch
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2020, 14:03   #18
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Vanuit daar verder wat? Verhogen, want dat heeft dan toch geen zin? Goed dat er onderzoeken naar zijn. Hoe zit het met de doseringen en bijwerkingen? Ik ben toch nog een beetje sceptisch
Er zit een marge van enkele procenten punten in. Maar waarom direct een volle dosis als je het misschien ook wel met minder af kan? Die logica ontgaat mij altijd volledig. (Het is een beetje als een marathon, daar geef je toch ook niet de eerste kilometers al je energie?) ik ben voorstander van een dosis die werkt maar er ook zo min mogelijk je lichaam in gaat. Simpel des te hoger de dosis des te meer kans op bijwerkingen. Maar dat geld niet voor iedereen. Wat voor de een werkt doet dat voor een ander niet. Het vervelende met medicatie is dat het soms maanden duurt voor je weet of het werkt of niet. Geduld is een schone maar soms vervelende zaak! Waar in bent u sceptisch?

En met daar uit verder wat? bedoel ik, begin bv bij 0.25mg kijk wat het doet. Werkt het, dan is dat een overwinning. en kan je het met een lage dosis af. Werkt het niet! ga een stap hoger, naar bv 0.5mg.

Laatst gewijzigd door Negan; 28 augustus 2020 om 14:10
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2020, 15:20   #19
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 969
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
Er zit een marge van enkele procenten punten in. Maar waarom direct een volle dosis als je het misschien ook wel met minder af kan? Die logica ontgaat mij altijd volledig. (Het is een beetje als een marathon, daar geef je toch ook niet de eerste kilometers al je energie?) ik ben voorstander van een dosis die werkt maar er ook zo min mogelijk je lichaam in gaat. Simpel des te hoger de dosis des te meer kans op bijwerkingen. Maar dat geld niet voor iedereen. Wat voor de een werkt doet dat voor een ander niet. Het vervelende met medicatie is dat het soms maanden duurt voor je weet of het werkt of niet. Geduld is een schone maar soms vervelende zaak! Waar in bent u sceptisch?

En met daar uit verder wat? bedoel ik, begin bv bij 0.25mg kijk wat het doet. Werkt het, dan is dat een overwinning. en kan je het met een lage dosis af. Werkt het niet! ga een stap hoger, naar bv 0.5mg.
Dit maakt dan toch niet uit als volgens de schema's het even effectief zou moeten zijn?
Als er tussen 0,5 mg en 1mg weinig verschil zit in effectiviteit zal er nog steeds een grote groep mensen de voorkeur hebben voor de goedkopere 5mg pillen die je door 4 kan delen.

Ik snap jou keuze, ik ben tevreden met die van mij.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2020, 16:20   #20
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Dit maakt dan toch niet uit als volgens de schema's het even effectief zou moeten zijn?
Als er tussen 0,5 mg en 1mg weinig verschil zit in effectiviteit zal er nog steeds een grote groep mensen de voorkeur hebben voor de goedkopere 5mg pillen die je door 4 kan delen.

Ik snap jou keuze, ik ben tevreden met die van mij.
Ik denk niet dat je het snapt. wat blijkt uit uw reactie. Waarom zou je bv een dosis nemen die 4 keer zo groot is dan bv 0.25 en u uw geval zelfs 5 keer zo groot! U krijgt dus onnodig een hoeveelheid medicatie binnen die niet nodig is. Waarmee bv de kans op bijwerkingen groter is.

Als u per dag 8 paracetamol mag nemen. Wat het meest effectief blijkt. Tussen de ratio werking en bijwerkingen. Gaat u toch ook niet een heel pakje per dag slikken?

Oja de 1 mg is ook prima te verdelen in 4 stukjes.
Negan is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.