Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 februari 2012, 10:18   #1
MissJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2012
Berichten: 2
Vraagje

Hoi Allemaal,

Afgelopen week ontdekte de kapper dat ik een kale plek heb. Ik heb van mezelf dik haar, dus ik heb het niet gevoeld en niet gezien want mijn andere haar hangt er gelukkig overheen.

Ik heb geen idee wat het is, ik dacht eerst dat het een bijwerking van het middel Topamax was, dat ik 3 maanden heb genomen. Maar ik vind het toch wel erg extreem voor een bijwerking, het was maar een lage dosis en ik heb het maar 3 maanden genomen.

Na wat gesurf en plaatjes kijken op het web lijkt mijn kale plek volgens mij meer op AA. Daar weten jullie het een en ander van dus ik heb een foto toegevoegd. Jullie zijn geen dokter, daar heb ik morgen een afspraak, maar als iemand eens naar mijn foto wil kijken en zijn of haar mening wil geven dan stel ik dat op prijs.

Alvast bedankt. MissJ

MissJ is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 13:58   #2
MissJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2012
Berichten: 2
Nou ben terug van de dokter, hij zegt AA. Goede nieuws, er waren ieniemieni nieuwe haartjes te zien :-) Ik moet nu die kale plek regelmatig meten om te kijken of de situatie verbeterd. Bloedprikken, voor de zekerheid. En ik mag mijn haar voorlopig niet verven van de dokter.

Iemand een idee hoe lang zoiets nodig heeft om terug te groeien of verschilt dat per persoon? Iemand een idee wanneer je wel weer mag verven?

groeten, J
MissJ is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 15:23   #3
lin1968
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2011
Berichten: 13
Geslacht:
De plek die je laat zien is vergelijkbaar met mijn beginsituatie. Ook ik -of eigenlijk de kapper- kwam er vorig jaar juni achter dat ik een kale plek op mijn achterhoofd had . Zoals je kunt lezen op dit forum is AA een grillige en onvoorspelbare aandoening die bij iedereen weer anders verloopt.

Bij mij wordt de plek op mijn achterhoofd vooralsnog alleen maar groter en heb ik ook een plek bovenop mijn hoofd die uitbreidt. Ik draag sinds een paar maanden ook een haarstukje omdat ik de kale plekken niet meer kan verbergen.

Ik hoop er nog steeds op dat het uiteindelijk stopt en dat de plekken weer dichtgroeien . Ik krijg morgen wel voor de 2de keer injecties (kenakort). De 1ste keer dat de dermataloog deze injecties gezet heeft in november gaf wel een duidelijke reactie. Daarna ben ik door haar doorverwezen naar een andere dermatoloog die mij adviseerde neoral te gaan slikken. Omdat laatste nogal een heftig middel is met diverse bijwerkingen heb ik besloten hier niet mee te beginnen. De injecties wil ik nog wel een kans geven.

Ik had je liever een rooskleuriger verhaal vertelt, maar dit is hoe het bij mij tot nu toe verloopt. Hopelijk valt het bij jou mee en groeit alles weer snel spontaan dicht, want dat KAN OOK weet ik van verhalen! Sterkte!
lin1968 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 21:23   #4
Troetelbeer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2012
Berichten: 4
Hoe is het vrder verlopen MissJ? Al verbetering te zien? BIj mij ontdekte de kapper het afgelopen zaterdag. Een klein plekje op mijn kruin. Het is nog te verbergen omdat ik veel haar heb. Vandaag kwam uit mijn bloeduitslag dat ik een heel groot tekort aan vit D heb. En kwam er iets bijzonders uit het bloedonderzoek?
Troetelbeer is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.