Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 september 2020, 08:01   #1
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
HT na inham HT

Hi allen,

Ik open redelijk veel topics de laatste dagen.. maar heb veel vragen. Hopelijk stoort het niet.

Ik vroeg mij af; na een HT voor het opvullen van de inhammen heb je een (theoretische) 'levenslange' garantie op die haren. Nu gaat natuurlijk de rest wel gewoon verder met uitvallen. Hierdoor krijg je natuurlijk kaalheid achter je inhammen of erger nog, tussen je inhammen (dit lijkt me echt geen gezicht, iemand dit meegemaakt?)..

Nu zou je dit een paar jaar kunnen camoufleren door toppik/hairsoreal of andere haarvezels. Maar op een gegeven moment, mocht je kaler worden, moet je een tweede HT ondergaan. Voor deze HT zul je helemaal moeten milimeteren voor het beste resultaat. Of DHI; maar dit is weer erg duur.

Dan, na de tweede HT, gaan die inhammen weer groeien en de rest van het haar ervaart shockloss en is pas na 6 tot 12 maanden een 'echte dikke haar'. Dit moet dan ook een raar beeld geven. Je mag ook weer niet de tondeuse gebruiken op de inhammen de eerste maanden na de HT doordat dat gevaarlijk is voor de getransplanteerde haren.

Als ik hier zo over nadenk begin ik mij toch wel zorgen te maken om mijn 'inhammen HT'.

Dus heb 2 vragen:
- Heeft iemand dit meegemaakt, een HT na de inhammen? En hoe is dit verlopen t.o.v. bovenstaande?
- Bij het opvullen van de inhammen; hebben jullie (psychologische) klachten ervaren doordat je er zo mee bezig bent of je verder kaal wordt? Ik ben heeel bang dat mijn haren tussen mijn inhammen uitvallen en dat ik er dus echt niet uitzie en/of bovenstaande moet gaan meemaken (tweede HT).

Laatst gewijzigd door jap; 14 september 2020 om 08:05
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2020, 11:09   #2
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Op internet zie je veelal geweldige foto's van herstel en mogelijkheden. Je gaat er wat in mee en hoopt dit nu ook.

Breng voor jezelf in kaart hoe je kaalheidsgebied in 5 a 10 jaar kan veranderen. Ja zwakke haren zullen wat verzwakken. Hoe ga je dan om dat dat stukje er staat? Nog een transplantatie of middelen (kan zijn dat je dan in een volgende levensfase komt en het niet zo boeit of juist heel blij bent dat je er wat aan hebt laten doen).

Ook je mentale staat is belangrijk. Doe je het uit volle overtuiging of meer hopend op succes, verbetering in je leven en details wegpoetsen.

Je haarlijn is een natuurlijk proces en bij iedereen is deze anders. Het is rot als je zo erdoor kijkt en jezelf kaal ziet.. Maar accepteer ook deels jezelf en wees niet te hard.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2020, 11:38   #3
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Dankje voor je reactie.

Ik ben een NW2 en 31 jaar. Mijn vader was op zijn 35/40e al ver kaal, denk aan een NW 4A. Mijn beide opa's hadden wel nog redelijk veel haar (denk een NW2 of NW3).

Ik laat nu mijn inhammen opvullen, maar er is een grote kans dat ik mijn vader volg en dus in de komende 10 jaar wel kaler ga worden.

Mijn opties dan; nieuwe HT, er zou dan nog voldoende moeten zijn voor nieuwe transplantatie. Dit kan dan FUE (alles scheren) of DHI (tussen bestaande haren). En misschien is er dan wel een nieuwe techniek......

Maar hoop niet psychologische effecten. Bijvoorbeeld als je in de stad loopt dat je niet fijn vind als mensen achter je lopen omdat je denkt dat ze je donorgebied kunnen zien enzo...
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2020, 12:01   #4
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Het is ook een zegen om gewoon te weten mijn haar is m'n zwakke plek en ik leef ermee/raak het niet aan. We willen altijd beter/meer dat is menselijk.

Als je zo twijfelt, kan je het beste met andere spreken die erg dichtbij je staan en je zorgen uitleggen. (waarschijnlijk is de reactie ach is maar haar je bent goed/fijn persoon toch/zoveel mannen hebben inhammen). Vooraf lijkt dit cliché, maar achteraf kan je misschien ook zo denken.

Je weet het niet volledig waar je in stapt/hoe het je zelfvertrouwen geeft. De eerste maanden als het groeit is het sowieso leuk. Maar je kan ook ineens denken waarom heb ik mijn gedachte naar m'n zwakke plek laten leiden en niet gewoon wat sterker gestaan.. Want meeste mannen op straat gaan met horten en stoten kaal. Bij teveel twijfel.. Doe niets is vaak het advies.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2020, 20:43   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Je moet aan de fina na een ht. Anders kun je net zo goed geen ht doen. Zonde van het geld dan.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2020, 11:04   #6
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Je moet aan de fina na een ht. Anders kun je net zo goed geen ht doen. Zonde van het geld dan.
Ik wilgeen finasteride gebruiken. Voor mij zijn persoonlijk de risico's op bijwerkingen te groot. ik speel niet graag met hormonen/potentie/depressierisico's etc..

Verder wil ik dit oplossen door gewoon meerdere HT's te ondergaan, ook al is dit prijziger.
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2020, 13:31   #7
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap Bekijk bericht
Ik wilgeen finasteride gebruiken. Voor mij zijn persoonlijk de risico's op bijwerkingen te groot. ik speel niet graag met hormonen/potentie/depressierisico's etc..

Verder wil ik dit oplossen door gewoon meerdere HT's te ondergaan, ook al is dit prijziger.
Zo denk ik er eigenlijk ook over, totdat ik weer hoorde dat de bijwerkingen afhankelijk zijn van de hoeveelheid die je gebruikt. Er wordt ook beweerd dat het geen DHT blokt, maar de enzymen die testosteron omzet in DHT.
Interessant om er over na te denken, ben benieuwd hoe anderen hierover denken:
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2020, 13:52   #8
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap Bekijk bericht
Verder wil ik dit oplossen door gewoon meerdere HT's te ondergaan, ook al is dit prijziger.
Niet alleen prijziger, ook je donorgebied moet dit aan kunnen. Als je kaalheid echt doorzet, en je dit niet remt met medicatie, is je donor op een gegeven moment op. Wanneer dat precies is (na één HT, twee HT's of drie HT's) verschilt natuurlijk sterk per persoon, maar geen mens kan met zijn donor zijn hele hoofd vullen.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2020, 13:08   #9
Samoerav
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2019
Berichten: 2
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mjds Bekijk bericht
Zo denk ik er eigenlijk ook over, totdat ik weer hoorde dat de bijwerkingen afhankelijk zijn van de hoeveelheid die je gebruikt. Er wordt ook beweerd dat het geen DHT blokt, maar de enzymen die testosteron omzet in DHT.
Interessant om er over na te denken, ben benieuwd hoe anderen hierover denken:
Finasteride blokkeert de omzet van testosteron naar DHT, dus vermindert dit DHT in het lichaam (zo'n 70% bij 1mg dagelijks). Dat je niks van de bijwerkingen voelt betekent niet dat het verder niks doet in je lichaam. Als we de literatuur moeten geloven dan schijnt finasteride redelijk veilig te zijn, maar aangezien hormonen zo complex zijn is het onmogelijk om te testen op alle variabelen. Overige literatuur wijst bijvoorbeeld uit dat finasteride kan zorgen voor depressies en andere mentale problemen, waar zelfs nadat de behandeling wordt gestopt de bijwerkingen blijven bestaan.

Hoe graag ik een wondermiddel zou willen, spelen met je hormonen (voor de rest van je leven) terwijl je je verder relatief goed voelt en gezond bent is het voor mij niet waard. Dit is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken natuurlijk. Mensen die nergens last van hebben zeggen dat het fantastisch is, mensen die bijwerkingen ervaren zeggen dat het troep is.
Samoerav is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2020, 09:46   #10
Haarklaas
Haardeskundige in wording
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Locatie: Nederland
Berichten: 57
Geslacht:
Goedemorgen,
Er is bewijs dat het een middel is dat goed verdragen wordt en er is bewijs dat mannen er klachten van hebben gekregen. Feit is ook dat een hogere dosering doorgaans leidt tot meer klachten.
Op wikipedia staan links naar onderzoeken waar uit blijkt dat doseringen van 0.2mg en 0.5mg al significant DHT verlagen en het verschil boven 1mg niet meer significant is (5mg is nauwelijks effectiever in het verlagen van de DHT waarden dan 1mg). Ook blijft finasteride 30dagen in je bloed en ook op je scalp blijven de waardes gelijk voor langere tijd.
Conclusie: je hoeft niet elke dag finasteride te nemen. Ook hoef je niet 1mg te gebruiken. Je kan zelfs 3x per week 0.2 tot 0.5mg finasteride gebruiken en dan wordt je DHT zelfs nog significant verlaagd. Als je geen bijwerkingen hebt en toch een terugtrekkende haarlijn moet je intensiveren, wel tot max 1mg per dag, omdat meer geen functie heeft. Mocht je nog steeds achteruitgang hebben kun je overstappen OF toevoegen van dutasteride, dit blokkeert al voor 93% DHT bij 0.5mg per dag, ook dit hoef je niet elke dag te gebruiken, want dit blijft nog veel langer in je bloed.
Persoonlijk zou ik iedereen na een HT toch adviseren om in een zeer lage dosering finasteride te gebruiken, TENZIJ het gewoon echt niet kan ivm complicaties of allergische reacties.
Groetjes Klaas


P.s. De voornaamste máár vind ik een kinderwens. Die heb ik zelf wel op niet al te lange termijn, maar mocht je voorlopig geen kinderen willen of al kinderen hebben, dan is dit geen ding ofcourse.

Laatst gewijzigd door Haarklaas; 29 september 2020 om 09:51
Haarklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2020, 10:08   #11
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Hoe zit dit dan met de kinderwens? Doet dit iets met je zaad? Ik dacht alleen erectiestoornissen.
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2020, 14:05   #12
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarklaas Bekijk bericht
Goedemorgen,
Er is bewijs dat het een middel is dat goed verdragen wordt en er is bewijs dat mannen er klachten van hebben gekregen. Feit is ook dat een hogere dosering doorgaans leidt tot meer klachten.
Op wikipedia staan links naar onderzoeken waar uit blijkt dat doseringen van 0.2mg en 0.5mg al significant DHT verlagen en het verschil boven 1mg niet meer significant is (5mg is nauwelijks effectiever in het verlagen van de DHT waarden dan 1mg). Ook blijft finasteride 30dagen in je bloed en ook op je scalp blijven de waardes gelijk voor langere tijd.
Conclusie: je hoeft niet elke dag finasteride te nemen. Ook hoef je niet 1mg te gebruiken. Je kan zelfs 3x per week 0.2 tot 0.5mg finasteride gebruiken en dan wordt je DHT zelfs nog significant verlaagd. Als je geen bijwerkingen hebt en toch een terugtrekkende haarlijn moet je intensiveren, wel tot max 1mg per dag, omdat meer geen functie heeft. Mocht je nog steeds achteruitgang hebben kun je overstappen OF toevoegen van dutasteride, dit blokkeert al voor 93% DHT bij 0.5mg per dag, ook dit hoef je niet elke dag te gebruiken, want dit blijft nog veel langer in je bloed.
Persoonlijk zou ik iedereen na een HT toch adviseren om in een zeer lage dosering finasteride te gebruiken, TENZIJ het gewoon echt niet kan ivm complicaties of allergische reacties.
Groetjes Klaas


P.s. De voornaamste máár vind ik een kinderwens. Die heb ik zelf wel op niet al te lange termijn, maar mocht je voorlopig geen kinderen willen of al kinderen hebben, dan is dit geen ding ofcourse.

Zou dit ook gelden voor topische toepassing (bijvoorbeeld EssenGen-6 Plus) of alleen bij oraal gebruik? Volgens mij zijn hier niet veel studies over.
Stroop is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.