Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 oktober 2017, 23:29   #1
Kasan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2017
Berichten: 8
Geslacht:
Haartransplantatie bij Esteworld

Hoi allemaal,

Ik heb 3 maanden terug een haartransplantatie gedaan in Istanbul bij Esteworld. Mijn donor gebied is inmiddels volledig hersteld. Het is soms nog wel gevoelig, maar ik merk dat het telkens wel minder wordt. Ik heb geen pijn meer. Ook zie ik dat de eerste haren aan de voorkant al beginnen te groeien. Ik ben tot nu toe erg tevreden, maar ik moet het volledige resultaat nog afwachtten (dat duurt in totaal 9 maanden).
Mijn ervaring met de kliniek is erg positief. Het enige minpuntje is dat de Engelse taal daar niet door iedereen goed wordt beheerst. De pijn van de operatie was na een maand ongeveer weg. De eerste weken heb ik wel echt veel pijn gehad. Gelukkig zie je wel resultaat wat daar tegenover staat. Mijn haren zijn nu ook een stuk dikker aan het worden.
Mijn advies is wel om met ervaren artsen te werken. Bij Esteworld had ik wel een goede ervaren arts.
Tot nu toe ben ik tevreden met de haartransplantatie en met de Acell behandeling. Ik wacht nog op het volledige resultaat.

Dag 1
Ik vertrek samen met mijn zus vanuit Amsterdam naar Istanbul. Onze vlucht is vertraagd en hierdoor komen we later aan in Istanbul. Onze chauffeur van Esteworld staat al klaar, maar omdat we wat zijn uitgelopen moeten we ook op een andere klant wachtten. We worden telkens goed op de hoogte gehouden en hierdoor is het wachtten minder erg. Door de taxirit naar het hotel krijgen we een eerste indruk van Instanbul. Het ziet er allemaal mooi en modern uit. We verblijven in de Hilton hotel. Dit is een prachtige en uitstekende hotel. De eerste avond willen we graag nog wat van Istanbul zien en we nemen de metro naar de Blauwe Moskee. De metro is erg fijn en we hebben hierdoor op onze eerste dag al best veel gezien van Istanbul. De Blauwe Moskee is ook prachtig. Zeker een aanrader. We komen op tijd terug naar het hotel want de volgende dag zal spannend zijn. We worden dan in de ochtend om 7:15 opgehaald voor de behandeling bij Esteworld.
Dag 2

We zijn vroeg opgestaan en het ontbijt van het hotel was erg goed. Mij was verteld om goed te eten voor de behandeling. We werden op tijd opgehaald. Ook gingen er nog 2 andere jongens mee die ook een haartransplantatie die dag hadden staan bij Esteworld. Beiden spraken ze Nederlands dus dat was wel even fijn. We konden zo onze spanningen en verwachtingen met elkaar delen. Eenmaal in de kliniek werden we alle drie begeleid door Melanie. Zij was uiterst vriendelijk en haar Engels was erg goed. Ze vertelde ons wat er allemaal ging gebeuren vandaag. Als eerst zou er bloed worden afgenomen om te kijken of alles goed was. Vervolgens werd mijn hoofd kaal geschoren. Daarna kreeg ik een gesprek met de arts. Hij was erg vriendelijk en behulpzaam. Hij nam het proces door en ging de haarlijn tekenen. Ook vertelde hij dat er waarschijnlijk 3000 grafts getransplanteerd zouden worden. Vervolgens werd ik naar de behandelkamer gebracht. Eerst werd ik verdoofd. Dit was wel erg pijnlijk. Pijnlijker dan ik had verwacht. Gelukkig ging het wel snel. De arts heeft vervolgens de gaatjes geprikt. De eerste helft van de behandeling duurde ongeveer 2 uur. Vervolgens werd ik begeleidt naar de kantine waar er een lunch klaar stond. Na de lunch zou de tweede helft van de behandeling starten. Dit deel van de behandeling was niet pijnlijk. Hierna heeft de arts er weer naar gekeken en heeft me ook verteld hoe ik moest slapen en waar ik allemaal rekening mee moest houden. Ik kreeg een tasje mee met medicijnen, een icepack en een hoed tegen de zon. De behandeling was goed verlopen en er waren 3180 grafts getransplanteerd. Melanie heeft vervolgens nog verteld hoe het verder zal verlopen. Daarna zijn we weer terug gebracht naar ons hotel. ’s Avonds zijn we nog samen met een andere jongen die ook in ons hotel verbleef en de behandeling ondergaan had naar de shopping mall geweest tegenover ons hotel om te eten. Het was ook fijn om even onze ervaringen met elkaar te delen. Slapen was wel lastig. Ik heb geprobeerd om mijn hoofd recht te houden en het was goed dat ik een reiskussen mee had. Ik heb geen pijn gehad.

Dag 3

Ik heb op de derde dag het vooral rustig aan gedaan. Het was erg warm in Instanbul (40 graden zou het worden) en ik durfde toch niet de felle zon in. Melanie had verteld dat het goed te doen was met de hoed. Nadat de zon wat minder fel was durfde ik naar buiten. We zijn nog even gaan shoppen en weer buiten gaan eten samen met de andere jongen. Ik merkte wel dat het belangrijk was om je hoofd te koelen met de icepack. De minibar in de kamer was niet koel genoeg. Daarom heb ik erg vaak gebruik gemaakt van de roomservice. Zij waren uiterst vriendelijk en wilden de icepack in de vriezer leggen. Ik heb geen last gehad van pijn. Slapen ging wel weer moeizaam.

Dag 4
Vandaag werden we rond 9 uur weer opgehaald voor de nabehandeling. Ons werd laten zien hoe we ons hoofd moesten wassen. Dit was erg goed uitgelegd en werd ook voorgedaan. Ik mocht ook meekijken tijdens het wassen van de andere jongen. Het verband mocht er nu af en alleen een hoofdband zat nog om mijn hoofd. Het zag er ook al een stuk beter uit. Vervolgens heeft de arts er nog naar gekeken en hij vertelde mij dat het er goed uitzag. Ik heb nog een aantal lotions en shampoo’s aangeschaft en vervolgens werden we naar het vliegveld gebracht. Ik was erg tevreden en ging naar huis met een goed gevoel.

Laatst gewijzigd door Kasan; 12 oktober 2017 om 23:30 Reden: Extra info
Kasan is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2017, 11:10   #2
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasan Bekijk bericht

Dag 2

...De behandeling was goed verlopen en er waren 3180 grafts getransplanteerd. Melanie heeft vervolgens nog verteld hoe het verder zal verlopen. Daarna zijn we weer terug gebracht naar ons hotel...

Dag 3

...Het was erg warm in Instanbul (40 graden zou het worden) en ik durfde toch niet de felle zon in. Melanie had verteld dat het goed te doen was met de hoed. Nadat de zon wat minder fel was durfde ik naar buiten. We zijn nog even gaan shoppen en weer buiten gaan eten samen met de andere jongen...
Eén dag na de operatie een hoed op en uit gaan eten. Ben ik de enige die dit bizar vindt?
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2017, 12:11   #3
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Dat is een hoedje ter bescherming. Heb hem hier al vele malen voorbij zien komen.

Kasan: Heb je misschien een foto van je situatie?
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2017, 13:06   #4
Serge1974
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2015
Berichten: 73
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
Dat is een hoedje ter bescherming. Heb hem hier al vele malen voorbij zien komen.

Kasan: Heb je misschien een foto van je situatie?
Ja, dat heb je nodig. Turkije is een gevaarlijk land geworden
Serge1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2017, 13:37   #5
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serge1974 Bekijk bericht
Ja, dat heb je nodig. Turkije is een gevaarlijk land geworden

Haha lol, en veel wijken van nederland ook.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2017, 16:46   #6
Haarbelangrijk1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2014
Berichten: 48
Geslacht:
In Nederland wordt je in een bosje verkracht en vermoord en na 7 jaar mag je uit de gevangenis, loop liever dan in Turkije :O
Haarbelangrijk1 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2017, 14:51   #7
Kasan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2017
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
Dat is een hoedje ter bescherming. Heb hem hier al vele malen voorbij zien komen.

Kasan: Heb je misschien een foto van je situatie?
Hallo DeJong,

Ik heb 3 foto’s als bijlage gedaan. 1ste is paar dagen na de HT van de donor en tweede is 1 maand later en derde is nu na 3,5 maand later. Acell lijkt zijn werk te doen. Ik ben reuze benieuwd hoe het verder zal gaan. Fingers crossed
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg thumbnail_IMG_9876.jpg‎ (106,8 KB, 481x gelezen)
Bestandstype: jpg thumbnail_IMG_9877.jpg‎ (90,8 KB, 444x gelezen)
Bestandstype: jpg thumbnail_IMG_9878.jpg‎ (90,4 KB, 457x gelezen)
Kasan is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2017, 09:48   #8
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasan Bekijk bericht
Hallo DeJong,

Ik heb 3 foto’s als bijlage gedaan. 1ste is paar dagen na de HT van de donor en tweede is 1 maand later en derde is nu na 3,5 maand later. Acell lijkt zijn werk te doen. Ik ben reuze benieuwd hoe het verder zal gaan. Fingers crossed
Kijk, dat hersteld mooi.

Heb je ook nog foto's van de voorzijde? Bij voorkeur een foto van de situatie voor en de huidige situatie.
__________________
Kirkland Minoxidil foam 5% (per 5 januari 2016)
Man25 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2017, 18:56   #9
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
lol, leuk dat je donor mooi hersteld is zoals het hoort, maar ben wel benieuwd naar je situatie zelf ook :-)
DeJong is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.