Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 november 2007, 12:02   #16
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Bedankt voor de informatie en steun!
Mijn huid ziet er zo slecht uit dat ik stop met Aminexil en ik zie ook meer haartjes op mijn gezicht, maar misschien let ik er nu meer op en lijkt het maar zo.
Ik wil gewoon eerst de diagnose afwachten (over 1,5 week dermatoloog) en van haar hoor ik wel wat ik moet doen.
Op zich waren mijn B12 waardes niet extreem laag, maar het is wel vreemd aangezien ik zo goed eet en extra vitamines slik. Daar hoor ik volgende week ook meer over.

Maar goed, inmiddels verlies ik erg veel haar
Een pruik lijkt me helemaal geen makkelijke oplossing maar als het alleen maar kan stabiliseren met Minoxidil etc (en dus niet verbeteren) is dat misschien toch een optie..
Heeft iemand hier een pruik en kan wat ervaringen delen?
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2007, 12:21   #17
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De Diane35 is anti-androgeen en kan jouw haar heel gunstig beïnvloeden en de puistjes doen verdwijnen. Vraag daarover bij de dermatoloog.

Voordat je een pruik via internet binnen hebt, gaan er toch wel 2-3 weken levertijd overheen.

In de rubriek Haarwerken bij Internetleveranciers heb ik een heleboel websites vermeld. Confectiepruiken worden voor 99% geleverd in standaard hoofdmaat (55cm omtrek) en hebben allemaal veel volume, waar je zelf haren uit zou moeten verwijderen, als je niet zoveel volume wilt.
Kijk ook hier even en scroll voor duidelijke foto's helemaal naar beneden bij ieder item:
http://stores.ebay.com/StyleWigs
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2007, 13:24   #18
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Weer eens erg bedankt Hanna,

De pruiken op eBay zien er fantastisch uit, het is best grappig om me voor te stellen hoe zoiets bij mij zou staan. (al kan het natuurlijk ook best nep eruit zien)
Ik probeer het gewoon lekker luchtig te bekijken en alles gewoon even af te wachten
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2007, 21:43   #19
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
geen pruik

Hallo Esther,


Omdat je jong bent en nog niet zo lang last hebt van haaruitval hebt zou ik maximaal gaan inzetten op verbetering van de situatie en niet te snel met een pruik beginnen. Ik zou wel wat gaan doen om de schade te beperken.
Lees het haarwoordenboekje en begin met de middelen die zich wetenschappelijk bewezen hebben te werken bij haaruitval.
Minoxidil, finasteride (eigenlijk voor mannen) en de laserkam. Ook de diane pil kan helpen.
Laat je ferritine gehalte controleren. Het moet boven de 70 zijn om haaruitval te stoppen.
Slik daarnaast de voedingsupplementen die ook op deze site te vinden zijn, zoals biotine, vitamine B, zink, MSM enz. Ik weet wat voor een ellende haaruitval kan veroorzaken als je jong bent. Mijn dochter heeft er al 5 jaar last van. In het begin dacht ik dat het vanzelf wel over zou gaan, maar nu weet ik wel beter. Doordat ze er veel aan doet, diane pil, minoxidil, ijzerpillen en finasteride ziet haar haar er nog steeds goed uit, maar de uitval is nog niet over. Dus is ze nu ook met de laserkam begonnen.
Ik wens je veel sterkte en goede moed.
Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2007, 22:02   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik begrijp de angst of afkeer van pruiken niet. Vooral een tijdelijke echthaarpruik om er eventjes voor de feestdagen leuk uit te zien, is toch zeker wel €45 waard. Een synthetische heb je zelfs al voor $21 inclusief verzendkosten.
Vooral de negerinnen in USA hebben ieder wel 10 pruiken in huis zonder last te hebben van alopecia.
Zelf kocht ik er ook al eentje toen ik 20 jaar was, gewoon om tijdelijk een ander kapsel te hebben, en hij stond me hartstikke leuk.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2007, 20:07   #21
thamar
HaarWeb lid
 
thamar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 77
Hanna,waar haal jij zulke goedkope pruiken vandaan als ik vragen mag?
thamar is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2007, 23:06   #22
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Thamar,
In de rubriek Haarwerken heb ik al een heleboel info geplaatst over pruiken en Internetleveranciers.

O.a. deze site voor synthetische(kanekalon met een stuk monofilament):
http://search.stores.ebay.com/Beauty...rsrtZdQQsofpZ0

En hier pruiken van echt mensenhaar:
http://stores.ebay.com/StyleWigs
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2007, 08:49   #23
thamar
HaarWeb lid
 
thamar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 77
Hanna,
IK begrijp dat een pruik geplakt wordt, kan dat wel als je nog haar hebt of moet je hem dan meer op je voorhoofd plakken?
En ziet het er dan nog wel uit?
thamar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2007, 12:03   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je hoeft een pruik helemaal niet te plakken. De meeste lotgenoten doen dat ook helemaal niet.
Gewoon je eigen haren vastzetten en de pruik daaroverheen. Bevestigen aan je eigen haar met de clips en de kammetjes die aan de binnenkant van de pruik zitten of die je zelf aan de binnenkant bevestigd hebt.
Wie kaal is of niet voldoende haar heeft om iets aan te bevestigen of wie de pruik dagenlang of wekenlang dag en nacht op wil houden, zal de pruik moeten plakken met speciale lijm of speciale dubbelzijdige tape.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2007, 13:15   #25
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door concetta Bekijk bericht
Hallo Esther,


Omdat je jong bent en nog niet zo lang last hebt van haaruitval hebt zou ik maximaal gaan inzetten op verbetering van de situatie en niet te snel met een pruik beginnen. Ik zou wel wat gaan doen om de schade te beperken.
Lees het haarwoordenboekje en begin met de middelen die zich wetenschappelijk bewezen hebben te werken bij haaruitval.
Minoxidil, finasteride (eigenlijk voor mannen) en de laserkam. Ook de diane pil kan helpen.
Laat je ferritine gehalte controleren. Het moet boven de 70 zijn om haaruitval te stoppen.
Slik daarnaast de voedingsupplementen die ook op deze site te vinden zijn, zoals biotine, vitamine B, zink, MSM enz. Ik weet wat voor een ellende haaruitval kan veroorzaken als je jong bent. Mijn dochter heeft er al 5 jaar last van. In het begin dacht ik dat het vanzelf wel over zou gaan, maar nu weet ik wel beter. Doordat ze er veel aan doet, diane pil, minoxidil, ijzerpillen en finasteride ziet haar haar er nog steeds goed uit, maar de uitval is nog niet over. Dus is ze nu ook met de laserkam begonnen.
Ik wens je veel sterkte en goede moed.
Concetta
Beste Concetta,

Bedankt voor je advies en steun.
Wat betekent je ferritine gehalte? Ik zag het niet op mijn uitslag van bloedonderzoek staan terwijl er op 33 dingen is gecontroleerd (allemaal heel goed behalve B12 dan)

Ook wil ik echt niet zo maar "opgeven" maar omdat Aminexil de haaruitval verergerde (shedding?) en mij meteen puistjes en overbeharing gaf leek het me beter om de dermatoloog af te wachten.
Ook heb ik van veel mensen mensen gehoord dat de diane pil niet zonder gevaren is, ik heb nu een heel lichte pil en weeg niet zo veel.

Toch moet ik ook zeggen dat als mijn haar zich niet kan verbeteren een pruik (al is het maar om af en toe los haar te hebben) mij geen slecht idee lijkt.
Dat lijkt mij fijner dan kale plekken.

groetjes
Esther
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2007, 13:21   #26
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je hoeft een pruik helemaal niet te plakken. De meeste lotgenoten doen dat ook helemaal niet.
Gewoon je eigen haren vastzetten en de pruik daaroverheen. Bevestigen aan je eigen haar met de clips en de kammetjes die aan de binnenkant van de pruik zitten of die je zelf aan de binnenkant bevestigd hebt.
Wie kaal is of niet voldoende haar heeft om iets aan te bevestigen of wie de pruik dagenlang of wekenlang dag en nacht op wil houden, zal de pruik moeten plakken met speciale lijm of speciale dubbelzijdige tape.
Hey Hanna,

Dat klinkt goed, ik ga gelijk op onderzoek uit! Ik had al op E-bay gekeken maar daar leek het of je ze alleen kon kopen als je in de USA of Canada woont.
En ik wist niet dat je pruiken ook ´s nachts kon dragen, is misschien wel fijn ivm je liefdesleven

groetjes
Esther
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2007, 14:08   #27
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Pruiken kunnen 's nachts ook gedragen worden, maar daardoor is de pruik veel eerder aan 't eind van z'n latijn; door de wrijving op het kussen breken de haren of vallen uit en omdat je 's nachts de pruik ook op hebt, wordt hij eerder vettig en zul je 'm vaker moeten wassen, drogen, stylen, wat natuurlijk de levensduur niet ten goede komt.

De websites waarnaar ik heb verwezen, verzenden volgens mij allemaal wereldwijd. Welke site bedoel jij dan?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2007, 14:26   #28
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Waarschijnlijk keek ik verkeerd (het was op eBay) ik zie nu dat het wereldwijd kan.
Ik heb gewoon nog nooit iets op internet gekocht dus moet nog veel leren.
Er staan trouwens prachtige pruiken op de ebay shop Beauty Code en nog goedkoop ook, bedankt voor de tip!
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2007, 14:40   #29
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, maar wel synthetisch, waarbij je de goede kleur moet kiezen, want verven is niet mogelijk.

Regel eerst even een PayPal-abonnement, dat is erg handig en veilig.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2007, 12:32   #30
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
betalen met Paypal maar niet via een bod op eBay?

Ik ben aan het mailen met een verkoper van pruiken op eBay (99,7% positieve feedback) en ze wil me de pruik verkopen voor 18 Euro via Pay Pal maar ik hoef niet te bieden op de pruik via eBay. Kost het extra als ik toch via eBay bied en dus via eBay betaal?

Weet iemand of het veilig is om buiten eBay te kopen?
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Komt haar weer terug na een paar jaar bij Alopecia Areata Stress kip AA - Algemeen 20 14 oktober 2010 15:36
eerst wanhopig nu weer wat hoop Birgit Jansen Haarproblemen bij vrouwen 4 2 september 2006 11:09
terug van weggeweest N_tas TTM - Algemeen 4 12 augustus 2006 17:38
kwamen maar weer eens langs lies TTM - Algemeen 2 12 maart 2006 19:47
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.