Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 juni 2007, 13:01   #1
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Talking dik roken alcohol drugs

De regering wil nu dat dikke mensen meer gaan betalen voor de ziektekosten verzekering (die nu verplicht en te duur is) het drog argument is dat dikke mensen de ziektekosten verzekeraars meer geld kosten en dikke mensen eerder door gaan, de hartaanvallen enzo. Maar als de dikkertjes sneller dood gaan dan hoeven er ook minder pensioen uitgekeerd en als iemand 12 jaar langer leeft omdat hij/zij zo gezond is wat kost dat wel niet......als je het zo speelt dan zouden de dikkers minder pensioen premie moeten betalen!!!

Bovenstaand geld ook voor roken, drank en drugs! Een vriendin van mij is naar Engeland verhuist en heeft een expad verzekering voor de ziektekosten kost 450 pond per jaar plus 45 pond voor de buitenland dekking zet dat eens af tegen onze standaard pakketpolis van 100 euro eigenbijdrage en 100 euro via de loonbelasting volgens mij 2200 euro. Volgens mij is het maar blijven zoeken in Nederland hoe je de burgers meer geld kan afpakken, we hebben geld nodig laten we eens een rede verzinnen om ze verder uit te knijpen, die rede moet dan een beetje logisch klinken. Geld ook voor de eco tax op schiphol gewoon een ordinaire platte belastingverhoging waar het milieu niets mee opschiet maar jullie 10 euro extra per ticket kost.

Laatst gewijzigd door lanny; 10 juni 2007 om 13:18 Reden: vergeten te abboneren als er een reactie is
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2007, 16:45   #2
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
De regering wil nu dat dikke mensen meer gaan betalen voor de ziektekosten verzekering (die nu verplicht en te duur is) het drog argument is dat dikke mensen de ziektekosten verzekeraars meer geld kosten en dikke mensen eerder door gaan, de hartaanvallen enzo. Maar als de dikkertjes sneller dood gaan dan hoeven er ook minder pensioen uitgekeerd en als iemand 12 jaar langer leeft omdat hij/zij zo gezond is wat kost dat wel niet......als je het zo speelt dan zouden de dikkers minder pensioen premie moeten betalen!!!

Bovenstaand geld ook voor roken, drank en drugs! Een vriendin van mij is naar Engeland verhuist en heeft een expad verzekering voor de ziektekosten kost 450 pond per jaar plus 45 pond voor de buitenland dekking zet dat eens af tegen onze standaard pakketpolis van 100 euro eigenbijdrage en 100 euro via de loonbelasting volgens mij 2200 euro. Volgens mij is het maar blijven zoeken in Nederland hoe je de burgers meer geld kan afpakken, we hebben geld nodig laten we eens een rede verzinnen om ze verder uit te knijpen, die rede moet dan een beetje logisch klinken. Geld ook voor de eco tax op schiphol gewoon een ordinaire platte belastingverhoging waar het milieu niets mee opschiet maar jullie 10 euro extra per ticket kost.

het is absoluut geen drogreden dat dikke mensen een ontzettende grote kostenpost zijn voor de gezondheidszorg.
volgensmij is het al rond de 10% van alle uitgaven in de gezondheidszorg, dat terwijl roken en risicosporten (voetbal) daar sterk bij achterblijven.
rokers betalen indirect (accijnzen/belastingen) hun eigen ziektenkosten wel 6x...

een roker die eenmaal ziek word gaat meestal ook razendsnel dood, kijk maar naar de heer droge
iemand met overgewicht kan door het steeds weer oplappen, medicatie en dergelijke relatief oud worden...en dus veel gezondheidszorg consumeren.

van mij mogen ze dus dikke mensen wel extra belasten, het is een keuze net als roken.
de consequentie van roken is dat het ongezond is en veel geld kost.
dus voor mensen die zich graag rond eten zou tevens de consequentie moeten zijn dat ze extra geld afdragen voor de ziektekosten.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2007, 18:55   #3
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Maar vanaf wanneer is iemand te dik en zouden personen extra belasting moeten gaan betalen? Ik bedoel, roken is per definitie ongezond, dus het is niet moeilijk daar belasting over te heffen met behulp van accijnzen. Maar je kunt dat niet doen bij een patatje met. Als je daar belasting over gaat heffen pak je ook mensen die zich wel kunnen inhouden. En je kunt voor de belasting ook niet continu mensen gaan wegen.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2007, 20:11   #4
chrisje_b
Love is a state of mind
 
Geregistreerd: 29 mei 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 21
Ik dacht dat ze daar zoiets op hadden bedacht als de vettax. Op alle risico producten komt dan ook een soort accijns. Vind dat wel een goede manier. Vind dan wel dat ze meteen de groente en fruit een stuk goedkoper moeten maken, want die prijzen zijn echt belachelijk. En zetten dus niet bepaald aan om ze te kopen, terwijl een zak chips lekker goedkoop is.

Op zich vind het ik niet gek dat ze dikke mensen zwaarder willen belasten. Alleen moet je dat wel goed controleren. Want hoe bepaal je nu dat iemand te zwaar is? Ok je kunt de Body Mass Index gebruiken. En hoe komt zo'n verzekeraar daarachter? Moet je dus eerst ff komen wegen voor je je verzekering afsluit.
Daarnaast moet je dan die mensen ook een mogelijkheid aanbieden om af te vallen, door echt fikse kortingen op de sportschool of dietisten volledig vergoeden. Een soort contractje afsluiten ofzo, dat als je binnen een bepaalde tijd zoveel afvalt, de kosten van je verzekering weer naar beneden gaan.
Ik weeg zelf 105 kilo bij een lengte van 1.73 en ik wil wel zo'n stok achter de deur hoor.

Daarnaast moet dan wel roken in het openbaar volledig verboden worden, ook op straat in de buitenlucht want het is bullshit om te denken dat anderen er dan nog geen last van hebben. Rokers brengen mijn gezondheid dan ook weer in gevaar en dan kost ik de regering alsnog heel veel geld.

Hmmm al met al wel een hoop geregel voor die lui in Den Haag als dit doorgaat.
chrisje_b is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2007, 21:27   #5
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Maar vanaf wanneer is iemand te dik en zouden personen extra belasting moeten gaan betalen? Ik bedoel, roken is per definitie ongezond, dus het is niet moeilijk daar belasting over te heffen met behulp van accijnzen. Maar je kunt dat niet doen bij een patatje met. Als je daar belasting over gaat heffen pak je ook mensen die zich wel kunnen inhouden. En je kunt voor de belasting ook niet continu mensen gaan wegen.
van mij mogen ze best ongezonde produkten duurder gaan maken en gezonde daardoor goedkoper.

een patatje mag best 3 euro kosten aangezien mensen die gezond eten dit sporadisch eten en dikke mensen vaker.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2007, 01:38   #6
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
onzin of niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray Bekijk bericht
van mij mogen ze best ongezonde produkten duurder gaan maken en gezonde daardoor goedkoper.

een patatje mag best 3 euro kosten aangezien mensen die gezond eten dit sporadisch eten en dikke mensen vaker.
Dan ga je er vanuit dat alleen laag opgeleide mensen belasting moeten betalen, Want de bon ton in NL eten dus toastjes met brie 60 plus vet en daar zit dus net zoveel vet zo niet meer vet in als dat patatje met. Daarom werkt het dus niet. En overigens de dikke mensen gaan dus 12 jaar eerder dood dus miljarden aan pensioen besparing. M

Maar Ray waarom kost de ziektekosten verzekering 2400 euro en in de UK als je het prive doet ook al ben je dik 800 euro per jaar. Voor de standaard pakket polis kon je je ook in NL super de luxe verzekeren bijvoorbeeld bij de Goudse voor minder dan wat het nu kost. Dus ophouden met die onzin en echt privatiseren zonder overheidsbemoeienis niet dit half half werk net zoals met gas en electriciteit. Weg met de milieu tax van 84 euro op elke 300 euro energie wist je dat Ray??
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2007, 00:45   #7
FearTheHair
SpitFire!
 
FearTheHair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2006
Locatie: Home
Berichten: 76
mij bevalt deze trend totaal niet!

Mensen die ergens ook maar een beetje verslaafd aan zijn (weed, bier, nicotine of Junkfood) worden de dupe. En ze scheren echt alles over een kam.

Van mij mag er eens DIEP worden nagedacht hoe het komt dat er overgewicht is, hoe het komt dat mensen gaan roken, hoe het komt dat mensen graag 'n biertje drinken na een lange dag werken....

Als ze dat op een rij hebben gaan ze tenminste preventief te werk ipv politieagentje te spelen.
__________________
Mijn regime
- Haarstamceltransplantatie juni '07 (664 grafts op inhammen)
- dunner worden haar/ getransplanteerde deel blijft zitten
- tondeuse/scheermesje
- remedy? spelen, reizen, nieuwe dingen meemaken en ontdekken, m.a.w. jonge geest en af en toe lekker pintjes happen
FearTheHair is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2007, 21:39   #8
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
dikke mensen nemen meer ruimte in, en moeten dus meer betalen.
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2007, 22:03   #9
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another Bekijk bericht
dikke mensen nemen meer ruimte in, en moeten dus meer betalen.
werk je voor een luchtvaartmaatschappij

maar in theorie zou een te dik persoon bijvoorbeeld voor openbaar vervoer en vervoer van derden 2 kaarten mogen kopen.

(stimuleerd ze ook nog eens om de fiets te nemen)
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2007, 02:52   #10
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
De wetsvoorstellen in Nederland ,worden al even gek als die in Belgie.Als ze zich maar met iets kunnen bezighouden ....en ondertussen hun zakken kunnen vullen.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2007, 13:57   #11
chrisje_b
Love is a state of mind
 
Geregistreerd: 29 mei 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray Bekijk bericht
werk je voor een luchtvaartmaatschappij

maar in theorie zou een te dik persoon bijvoorbeeld voor openbaar vervoer en vervoer van derden 2 kaarten mogen kopen.

(stimuleerd ze ook nog eens om de fiets te nemen)
Dan moet je ook wel echt 2 plekken krijgen he. En moet er niet een of ander dun sprietje vinden dat ze naast je mag gaan zitten. Je hebt voor beide betaald en moet je dus lekker breed kunnen zitten.
chrisje_b is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2007, 15:26   #12
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrisje_b Bekijk bericht
Dan moet je ook wel echt 2 plekken krijgen he. En moet er niet een of ander dun sprietje vinden dat ze naast je mag gaan zitten. Je hebt voor beide betaald en moet je dus lekker breed kunnen zitten.
idd, maar vaak is het omgekeerde waar. zit je in een volle bus of vliegtuig en dan komt er een dik persoon naastr je zitten. die houd ook geen rekening met de zitplek van de ander.

heb 1x op een reis naar amerika naast een dik persoon gezeten, ik weet nu hoe een sardientje zich voelt...
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2007, 16:13   #13
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Er zijn veel mensen die dik zijn ,maar er niks kunnen aan doen eigenlijk.Mensen die er alles voor doen om maar een gram te vermageren ,maar niet afvallen ,en dat zijn meestal types met schildklierproblemen ,mensen met een rugletsel die medicatie toegedient of ingespoten krijgen ,diabetes.. etc.... Langs de andere kant zijn er dan dikke mensen die niets mankeren en wel kunnen afvallen....maar blijven wreten als varkens ..en daar heb ik totaal geen medelijden mee .
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2007, 17:04   #14
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Er zijn veel mensen die dik zijn ,maar er niks kunnen aan doen eigenlijk.Mensen die er alles voor doen om maar een gram te vermageren ,maar niet afvallen ,en dat zijn meestal types met schildklierproblemen ,mensen met een rugletsel die medicatie toegedient of ingespoten krijgen ,diabetes.. etc.... Langs de andere kant zijn er dan dikke mensen die niets mankeren en wel kunnen afvallen....maar blijven wreten als varkens ..en daar heb ik totaal geen medelijden mee .

95% is door eigen schuld. zelfs dieabetes is in sommige gevallen te wijten aan overgewicht.

en dan die programma's die dikke mensen als "mooi" aanprijzen, of volslank.

yeah right, mooi dik is vet lelijk.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2007, 17:12   #15
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
De regering wil nu dat dikke mensen meer gaan betalen voor de ziektekosten verzekering
Je bedoelt de Nederlandse regering? Waar staat dat dan..?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Word je kaal van roken? (Nee, maar het versnelt het proces wel als je gevoelig bent!) sigur AGA - Algemeen 499 4 oktober 2013 02:20
Andere vehikels dan alcohol voor topicals Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 0 18 maart 2007 20:10
Pimecrolimus (Elidel) en tacrolimus (Protopic) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 263 30 maart 2006 03:35
alcohol in medicijnen/haargroeimiddelen foobar Medicijnen/haargroeimiddelen 4 15 oktober 2004 21:32
Non Alcohol styling producten...! Nate Medicijnen/haargroeimiddelen 0 25 januari 2004 13:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.