Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 juni 2006, 16:09   #1
loutjepetoetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Lier (B)
Berichten: 17
Minder vaak ziek sinds AA

Wat mij wel erg opvalt is sinds dat ik Alopecia Areata heb (nu zo'n 7 jaar) ik veel minder vaak ziek ben, o.a. griep en vallingen enz en als ik dan toch eens ziek ben ik meestal heel rap genezen ben
Toch iets positief hé?

Merken jullie dit ook op?
loutjepetoetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2006, 18:17   #2
starsailor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2006
Berichten: 8
Tot hiertoe had ik nog geen verband gelegd maar bij mij is dat ook zo. Vroeger had ik de een neusverkoudheid en keelontsteking na de ander en nu niks meer. Misschien komt het door de vitamine-supplementen die ik inneem, vooral zink is weerstandverhogend, niet?
starsailor is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2006, 20:40   #3
RobertR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 28
ik ook!

Ik heb nu een maand of 10 AA en ik heb ook veel minder last van verkoudheid en keelpijn en dat soort kwaaltjes, althans tot dusver nauwelijk last van gehad. Voorheen had ik vrijwel ieder jaar wel een heftige keelonsteking en een week snotverkouden. Het was mij al opgevallen, maar grappig dat meerderen dit hebben dus.
RobertR is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 04:50   #4
Annewil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Berichten: 107
Helaas...


sinds ik AA heb ben ik veel vaker ziek ook... pffffffff. Ik heb sinds vorig jaar juni (toen ik volledig kaal werd) al drie keer griep gehad (met hoge koorts), ook heb ik zes weken met ernstige spit gelopen. Voorheen was ik 1 a 2 keer per jaar verkouden en spit had ik al in geen 16 jaar meer gehad. Misschien de bijkomende stress?
Verder heb ik ook last van eczeem en een schimmelinfectie. Allebei wel es eerder gehad, maar dit jaar extra erg dus. Ook heb ik door het ontbreken van oogharen en wenkbrauwen snel een ooginfectie, waarvoor ik oogdruppels heb. Nee, mijn weerstand is door AA eerder minder dan beter geworden....

Annewil

PS Wat zijn "vallingen" ???
Annewil is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 10:04   #5
starsailor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2006
Berichten: 8
PS Wat zijn "vallingen" ???[/QUOTE]

Dat is Vlaams dialect voor verkoudheden .
starsailor is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 13:21   #6
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ik merk echt geen verschil... ik ben 1x in de 3 jaar ene keer echt goed ziek maar verder heb ik nergens last van ( ja een verkoudheidje als ik te lang met de airco heb aangereden)
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 14:57   #7
RobertR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 28
Bril

Ik lees vaak van mensen dat ze last van hun ogen hebben...Hebben deze mensen geen bril op? Ik was helemaal geen brildrager, supergoede ogen juist, maar toen mijn wenkbrauwen en wimpers uitvielen ben ik zo snel mogelijk naar een opticien gerend om een coole bril te kopen met glazen zonder sterkte. Dit in principe als camouflage en het houdt bovendien ronddwarrelend vuil en stof tegen.
RobertR is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 20:39   #8
san2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2005
Berichten: 20
hi,

ik zat er laatst ook aan te denken. tuurlijk ben ik wel ziek.. griep en verkoudheid, maar ik ga bij verkoudheid al vaak van snotter naar vast zittende slijm en dan weer better. terwijl mijn vrienden daar dagen over doen. met griep netzo goed....mschien omdat je immuum systeem zo agressief reageert? ik ben daarin tegen wel veel gevoeliger voor hooikoorst en huisstofmijt ....echt irri.. hhaahaaa

gr. San
san2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 22:17   #9
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door san2
hi,

ik zat er laatst ook aan te denken. tuurlijk ben ik wel ziek.. griep en verkoudheid, maar ik ga bij verkoudheid al vaak van snotter naar vast zittende slijm en dan weer better. terwijl mijn vrienden daar dagen over doen. met griep netzo goed....mschien omdat je immuum systeem zo agressief reageert? ik ben daarin tegen wel veel gevoeliger voor hooikoorst en huisstofmijt ....echt irri.. hhaahaaa

gr. San
San,
Misschien heb je hier iets aan..
Ik heb ong 2 jaar ook getobt met vastzittend slijm vaak verkouden bijholte ontstekingen etc. ec. antibiotica hielp helemaal niet. Omdat ik na bloedonderzoek idd als oorsprong ook een huisstofmijt allergie bleek te hebben, zijn Mite-care bed en kussenhoezen gekomen en sinds ik die heb aangebracht en en tapijt en gordijnen heb verwijderd... heb ik het nooit meer gehad (hopelijk blijft het zo).
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2006, 18:09   #10
alopeciatic
u n i v e r s a l i s
 
alopeciatic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2005
Berichten: 67
Ik heb nu wel minder last van asthma, maar daar schijn je zowiezo vaak overheen te groeien.

Ik denk dat het lastig is om een direct oorzakelijk verband aan te tonen; zelfs als uit een steekproef zou blijken dat mensen meestal minder ziek zijn sinds ze alopecia hebben, zouden er mediërende variabelen kunnen zijn. Het zou bijv. best zo kunnen zijn dat die mensen sinds hun alopecia (onbewust) gezonder eten en meer sporten omdat ze meer controle willen over hun gezondheid, waardoor hun weerstand tegen verkoudheden e.d. is toegenomen. Saai verhaal, sorry.
__________________
regimen: vino tinto
status: NW9
alopeciatic is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2006, 18:14   #11
alopeciatic
u n i v e r s a l i s
 
alopeciatic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2005
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobertR
Ik lees vaak van mensen dat ze last van hun ogen hebben...Hebben deze mensen geen bril op?
Een bril helpt jammer genoeg niet tegen regen of zonnebrand die in je ogen loopt. En ik heb ook mét bril constant dat er dingen m'n ogen in waaien.
__________________
regimen: vino tinto
status: NW9
alopeciatic is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 10:56   #12
leentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Locatie: Eindhoven
Berichten: 30
Ik heb nu 20 jaar AA, vanaf mijn vierde, ben de afgelopen jaren juist steeds ziek geweest, steeds keelontstekingen. In Hongarije kenden mijn ouders twee artsen die in de jaren '80 beweerde dat AA te maken had met het hebben van je amandelen. Zij zeiden dat wanneer mijn amandelen eruit gehaald zouden worden ik ook minder last van AA zou hebben. Maar in Nederland halen ze er niet zomaar je amandelen uit.
Twee jaar geleden heb ik in een paar maanden tijd non-stop keel ontsteking en keelabsessen gehad, uiteindelijk hebben ze mijn amandelen eruit gehaald en nu pas ben ik minder ziek.
Als ik erg veel last van AA heb, ben ik veel vatbaarder juist voor ziekten en kwalen.
Bij mij dus precies het tegenovergestelde!
leentje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 11:04   #13
alopeciatic
u n i v e r s a l i s
 
alopeciatic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2005
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leentje
...wanneer mijn amandelen eruit gehaald zouden worden ik ook minder last van AA zou hebben. ...uiteindelijk hebben ze mijn amandelen eruit gehaald.
En? Hoe staat het nu met de AA?
__________________
regimen: vino tinto
status: NW9
alopeciatic is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 21:51   #14
RobertR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 28
keelontsteking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leentje
In Hongarije kenden mijn ouders twee artsen die in de jaren '80 beweerde dat AA te maken had met het hebben van je amandelen. Zij zeiden dat wanneer mijn amandelen eruit gehaald zouden worden ik ook minder last van AA zou hebben.
Vind dit wel een zeer interessante opmerking! Eerder meldde ik dat ik weinig of niet ziek ben sinds ik AA heb, maar voorheen had ik wel ieder jaar last van een fikse keelonsteking. Zeker een half jaar voor de eerste tekenen van AA zichtbaar werden had ik nog een week heftige koorts in combinatie met een keelontsteking. Mijn huisarts zei mij in eerste instantie, telefonisch, dat het niet nodig was langs te komen, maar toen het na een week niet over was en ik eiste dat ik toch langs wilde komen schrok hij er een beetje van. Penicilline/antibioticum was nodig om er van af te komen. Toen ik 18 jaar oud was (nu 27) heb ik trouwens ook de ziekte van Pfeifer gehad, inclusief dezelfde heftige keelontstekingen. Ik heb altijd ook een voorgevoel gehad dat mijn AA in relatie daarmee kan staan.
Zijn er veel mensen met AA die Pfeifer hebben gehad?
RobertR is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 22:06   #15
leentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Locatie: Eindhoven
Berichten: 30
ja ook gehad.
ik ben dan ook voor mezelf overtuigd van het feit dat AA er bij juist voor zorgt dat ik veel vaker dan normaal ziek word! Ben nogal vatbaar!

Er schijnt ook ooit onderzoek te zijn gedaan naar de invloed van je amandelen (en dus ook schildklier) op het verloop van AA< maar dat was nog voor '85, dus lang gelden. Maar toen het bij mij ontdekt werd, waren er maar weinig 'gevallen' bekend en werd er eigenlijk meteen vanuit gegaan dat je amandelen, de schildklier en stress de oorzaak zouden zijn.

groetjes!
leentje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
èn AA èn vitiligo heleen65 AA - Algemeen 10 23 oktober 2008 12:26
AA ontdekt sinds anderhalve week Miss Sad AA - Algemeen 9 16 januari 2006 10:16
overal minder haar ... kas Haarproblemen bij vrouwen 12 2 december 2005 17:55
sinds ik anderhalf ben hannah TTM - Algemeen 8 8 januari 2004 10:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.