Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 22 oktober 2005, 17:45   #286
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
Zo'n 8,5 maand bezig met finasteride maar ook ik leidt aan diffuus haarverlies door de fina. Wel apart is dat ik toch wel soms dikkere haren tegen kom in de wasbak en dat er vooraan allemaal dunne, witte haartjes gaan groeien. Over het algemeen heeft het me haar waarschijnlijk meer negatief beinvloed dan positief, toch werkt het wel een klein beetje maar hierdoor weet ik juist niet of ik moet stoppen of doorgaan.. dilemma, dilemma..
ik vraag me af hoe mensen extremer haarverlies aan fina kunnen wijtten.
ik moet zeggen dat op de site van propecia staat dat het is sommige gevallen niet werkt, bij een groot deel het de uitval stopt en als je veel "geluk" hebt hergroei kan verwachten.

als je bij die groep hoort waar fina niet werkt dan kan het toch gewoon zijn dat het te maken heeft met gewoon kaal worden?

als een mogelijke bijwerking zou zijn dat je juist meer verliest dan zou dit toch wel algemeen bekend zijn?

Mensen trekken te snel negatieve conclusies in het algemeen wanneer zij zelf geen baat hebben... zeer spijtig maar zo maak je mensen die potentieel wel positieve effecten kunnen krijgen bij fina onnodig bang
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2005, 18:39   #287
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
Inderdaad de connectie tussen een hoge Estradiol waarde en schildklier problemen wordt niet echt onderbouwt. Althans niet dat ik gelezen heb. Weet iemand meer over de connectie? Of is dat een aannamen van de forum gebruikers?

Volgens mij melden ook een groot aantal mensen waarbij finasteride niet werk diffuus haarverlies.....
In de link die hierboven wordt gegeven (http://www.hypomaarniethappy.nl/),wordt een hoge Estradiol waarde niet als reden van schildklierproblemen gegeven. Bovendien klopt het volgens mij idd dat het bij shildklier problemen om haaruitval over het gehele hoofd gaat. Er wordt op de site ook gesproken over verlies van lichaamshaar....



Verder: Er werd hier ook eerder gesuggereerd dat TE een rol zou kunnen spelen bij fina gebruikers. Over TE en RH heeft Dr. Lee ook nog 't een ander gezegd in het vragenforum van een andere site. Misschien geinig om te lezen.

http://www.hairlosshelp.com/qna/Deta...027&ExpertID=8
http://www.hairlosshelp.com/qna/Deta...901&ExpertID=8
http://www.hairlosshelp.com/qna/Deta...915&ExpertID=8

Afkomstig van
http://www.hairlosshelp.com/qna/Sing...Cfm?ExpertID=8
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2005, 19:44   #288
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
ik vraag me af hoe mensen extremer haarverlies aan fina kunnen wijtten.
ik moet zeggen dat op de site van propecia staat dat het is sommige gevallen niet werkt, bij een groot deel het de uitval stopt en als je veel "geluk" hebt hergroei kan verwachten.

als je bij die groep hoort waar fina niet werkt dan kan het toch gewoon zijn dat het te maken heeft met gewoon kaal worden?

als een mogelijke bijwerking zou zijn dat je juist meer verliest dan zou dit toch wel algemeen bekend zijn?

Mensen trekken te snel negatieve conclusies in het algemeen wanneer zij zelf geen baat hebben... zeer spijtig maar zo maak je mensen die potentieel wel positieve effecten kunnen krijgen bij fina onnodig bang
Het is alleen zo vervelend dat het gebruik van finasteride en overmatig haarverlies precies samenvallen! Ik ben in juli begonnen en sinds begin augustus ben ik ontzettend veel meer haar gaan verliezen en ook nog eens diffuus wat het eerst niet was. Nu kan dat mijn gewone kaalwordingspatroon zijn maar dat lijkt me wel heel toevallig.

Dus zeg ajb niet dat ik een negatieve conclusie trek omdat ik er zelf geen baat bij heb....
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2005, 19:52   #289
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
In de link die hierboven wordt gegeven (http://www.hypomaarniethappy.nl/),wordt een hoge Estradiol waarde niet als reden van schildklierproblemen gegeven. Bovendien klopt het volgens mij idd dat het bij shildklier problemen om haaruitval over het gehele hoofd gaat. Er wordt op de site ook gesproken over verlies van lichaamshaar....



Verder: Er werd hier ook eerder gesuggereerd dat TE een rol zou kunnen spelen bij fina gebruikers. Over TE en RH heeft Dr. Lee ook nog 't een ander gezegd in het vragenforum van een andere site. Misschien geinig om te lezen.

http://www.hairlosshelp.com/qna/Deta...027&ExpertID=8
http://www.hairlosshelp.com/qna/Deta...901&ExpertID=8
http://www.hairlosshelp.com/qna/Deta...915&ExpertID=8

Afkomstig van
http://www.hairlosshelp.com/qna/Sing...Cfm?ExpertID=8
Ja tof he die link heb ik zelf gegeven! Ik kon inderdaad niks vinden over uitvallend hoofdhaar en verminderde groei. Maar er zijn nog zoveel mogelijke plaatsen waar er misschien wel iets over staat.... Zie de links in de forum thread van Unknown

Het gaat erom dat men op het hairlosshelp forum meent dat een hoge Estradiol waarde leidt tot schildklier problemen die weer tot haaruitval leiden. Tiuri reageerde daarop dat die relatie door de forumgebruikers is aangedragen maar deze niet wordt onderbouwt verder. Het is dus een aanname en die zou ik graag onderbouwt zien. Voordat ik er verder op ga handelen (dus bv bezoek aan de dokter enzo)

Ik zal die links van jou eens gaan doorspitten dit weekeind! Bedankt!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2005, 19:53   #290
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Toen ik geen fina gebruikte had ik ook perioden dat ik veel haar verloor in tegenstelling tot perioden met weinig verlies...(stress?, jaargetijde?, andere factoren?).
daarnaast staat toch echt overal duidelijk dat je vaak pas resultaten ziet na minimaal 3 maanden.
jij was toen net een maandje aan de fina...Misschien shedding of daadwerkelijk geen effect van fina in jouw geval?

als fina echt bij sommige mensen averechts resultaat heeft waarom zie ik dat dan nooit in groot opgezette onderzoeken? waarom rept propecia er niet over (gezien het feit dat je een fabrikant kan aanklagen voor verkeerde voorlichting)?
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2005, 20:21   #291
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
Toen ik geen fina gebruikte had ik ook perioden dat ik veel haar verloor in tegenstelling tot perioden met weinig verlies...(stress?, jaargetijde?, andere factoren?).
daarnaast staat toch echt overal duidelijk dat je vaak pas resultaten ziet na minimaal 3 maanden.
jij was toen net een maandje aan de fina...Misschien shedding of daadwerkelijk geen effect van fina in jouw geval?

als fina echt bij sommige mensen averechts resultaat heeft waarom zie ik dat dan nooit in groot opgezette onderzoeken? waarom rept propecia er niet over (gezien het feit dat je een fabrikant kan aanklagen voor verkeerde voorlichting)?
Ik ben nog never nooit zoveel haar verloren en het is zeker niet stress of seizoens gebonden. Naar 3 maanden zie je op zijn vroegst resultaat aan je haar maar dat wil niet zeggen dat je voortijdig last van effecten kan hebben.

Finasteride onderdruk binnen 7 dagen het DHT en na die tijd wordt de onderdrukking niet veel meer.

Er is volgens mij een paar procent wat er geen baat bij heeft! En die zal je ook het snelst horen klagen denk ik. Althans er zijn een hoop thread over terug te vinden. Het is zoals je weet heel moeilijk aan te tonen dat juist die haaruitval door die finasteride komt en niet toevallig door iets anders. Daarbij ben je al kalend en doet finasteride dus niks en is het heel moeilijk aan te tonen dat juist finasteride het erger heeft gemaakt. In het geval van Vioxx ofzo is het heel anders. Dat was een pijnstiller die hardproblemen kon veroorzaken. Dat is dus een erge bijwerking die je wel gemakkelijker kan linken aan het medicijn. Bij finasteride moet je dus het verergen van de klacht aan het medicijn linken en dat wordt volgens mij juridisch gezien wel erg moeilijk......
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2005, 21:26   #292
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
tellmemore, in je signature staat dat je binnen een half jaar van NW2 naar NW7 bent gegaan, maar dan zou je nu bijna alleen nog maar haar aan de zijkanten en achterkant van je hoofd moeten hebben....
Is dit echt zo snel gebeurd bij jou ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2005, 11:26   #293
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
tellmemore, in je signature staat dat je binnen een half jaar van NW2 naar NW7 bent gegaan, maar dan zou je nu bijna alleen nog maar haar aan de zijkanten en achterkant van je hoofd moeten hebben....
Is dit echt zo snel gebeurd bij jou ?
Nee zo voelt het wel. Was een beetje te emotioneel toen ik dat neerzetten! Ik zit nog in NW2 maar ik heb zware uitdunning gehad van mijn haar! Ik heb altijd heel dik haar gehad maar sinds juli is daar schat ik 1/3 van over... Het dekt nog wel gewoon mijn hoofd het is zoveel dunner! Dat is door diffuus haarverlies Mijn mat is zelfs heel veel minder geworden en daarbij ook gewoon bovenop mijn hoofd.....

Ik zal mijn signatuur even aanpassen voor de goede orde....
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2005, 02:16   #294
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
haha ja, gevoelsmatig is iedereen hier een NW8 !
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2005, 19:01   #295
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Bezoek aan Coen Gho

Heej Laurens! Thnx man! I really apriesjeet it

En nou on-topic:

Afgelopen week ben ik bij dr Gho geweest op het Hair Science Instituut. Hij vertelde mij dat zij(de kliniek) op het gebied van dermatologie en medicijnen het meest vooruitstrevend waren in Nderland. Vervolgens vroeg ik hem dus naar de mogelijkheid van een "versneld kaalwordingsproces" oftewel een negatieve invloed van Fina op de haardicht- en stevigheid. Hierbij vertelde ik duidelijk dat er mensen zijn bij wie de haaruitval ontzettend toeneemt ná het gebruik van Finasteride, en bij het stoppen van de medicatie niet meer afneemt. De zogenoemde 'permanente shedding', die door het bovengenoemde een duidelijk verschil maakt met een tijdelijke shedding. Want deze zou dus op moeten houden als je stopt met de medicatie. Ook vertelde ik hem dat er voorbeelden zijn (waaronder ikzelf) waarbij echt langer als een jaar of twee jaar geprobeerd is om het spul te laten werken.

Hij verwees deze mogelijkheid echter naar het rijk der fabelen en heeft hier ook tijdens congressen nog nooit van gehoord zei hij. Uit alle trials is nooit gebleken dat Finasteride een permanent negatieve impact op de haarsituatie kan hebben. En eerlijk gezegd schrok hij er een beetje van dat dit echt zou kunnen gebeuren. Hierop stelde hij voor om in overleg te gaan met een paar mensen van haarweb(wel leuk trouwens dat interview heeft ie 't ook overgehad en dat ie de webmaster vdeze site ook kent..haarweb is altijd een hoop letters op mijn scherm geweest en nu sta je er middenin) en hij wil eigenlijk precies weten wat die mensen gebruikt hebben en voor hoe lang. Nu weet ik niet in hoeverre hij tijd heeft voor een persoonlijke touch, maar misschien is er wel een mogelijkheid dat iedereen hier die problemen heeft gehad met Finasteride(overigens was hij bij DUTASTERIDE ook van dezelfde opinie dus deze mensen zou ik dan ook graag willen betrekken) een beschrijving geeft van wat ze hebben gebruikt en voor hoe lang, wat de haarsituatie was en is geworden, en belangrijker, of het begin van de verergerde haarsituatie samenvalt met het begin van het starten van de medicatie(van zowel FINASTERIDE als DUTASTERIDE dus).

Nu hoeft niet meteen iedereen hier zijn situatie te beschrijven, maar ik zou als 't kan wel graag wat ideeen willen horen om dit naar hem toe te kunnen brengen. Ik spreek Coen de komende week wéér, dus ik hoop dat ik dan met wat voorbeelden naar hem toe kan. Graag een reactie van iedereen die te maken heeft met een negatief Finasteride-effect en/of hier een mogelijke theorie over heeft en/of ideeën heeft om dit aan Coen te presenteren.

Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2005, 11:57   #296
joshua
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Berichten: 65
Hey Roland, super dat je dit doet!

Omdat ik mezelf ook aangesproken voel, zal ik mijn situatie hier beschrijven.
In oktober 2003 ben ik gestart met finasteride (proscar). Ik had toen nog veel en dik haar, afgezien van beginnende inhammen. Dit viel totaal niet op, maar de reden dat ik met finasteride begon was omdat ik stabilisatie wilde. Ik was toen 20 jaar en mijn 5 jaar oudere broer is al erg kalend. Tijdens het douchen en haren kammen verloor ik toen nog vrijwel geen haren.
Zo rond december 2003 merkte ik dat mijn haar opeens dunner leek. Vooral aan de zijkanten viel mij dit op. Ik begon met douchen ineens ontzettend veel haren te verliezen. Vooral als ik mijn haren ook was, zullen het tegen de 100 haren zijn. Ook met het kammen verloor ik opeens rond de 25 haren per dag.
In februari 2004 was ik zoveel haar verloren dat mijn inhammen ineens zichtbaar werden. Niet omdat deze groter zijn geworden, maar omdat ik over mijn gehele hoofd ontzettend veel haren ben verloren. In twee maand tijd dus van een dikke bos haar naar dun, zwak haar wat er dof en 'ongezond' uitziet en snel uitvalt.
Ik ben ondanks deze uitval gewoon doorgegaan met proscar. Op internetfora werd me meegedeeld dat dit een shedding was en het juist een teken zou zijn dat de finasteride werkt...
In juli 2004 had ik er genoeg van. Ik verloor al zo'n 8 maand iedere dag ontzettend veel haar en schreef dit toe aan de finasteride. Ondanks dat ik stopte, ging de uitval gewoon door. Ik bleef de internetfora volgen en kwam erachter dat bijna iedereen die finasteride gebruikt ook zijn haar wast met Nizoral. Ik vroeg me af of dit wellicht de oorzaak zou kunnen zijn dat succes bij mij uitbleef. Sommigen beaamden dit en ik besloot de proscar een tweede kans te geven. Ik heb het toen nog zo'n vijf maand geprobeerd, dit keer in combinatie met nizoral, waar ik 2 a 3 keer per week mijn haar mee waste (en daarna met een conditioner, wat aanbevolen word).
Er veranderde echter niets: de extreme haaruitval wat sinds december 2003 begon, zet zich tot op de dag van vandaag voort. En dus niet volgens het mannelijke patroon. Mijn inhammen groeien niet of nauwelijks. Ook de kruin wordt niet dunner dan de rest. Het haar op de zijkanten en achterkant van mijn hoofd is net zo dun, misschien wel dunner, dan bovenop. Als ik een hand door mijn haar haal vallen er zo'n 3 haren uit, of ik dit nou bovenop of aan de zij- of achterkant doe.
Ik ben hiervoor zelf ook naar een dermatoloog geweest. Hij geloofde ook niet in een versneld kalingsproces, maar hier zijn ook geen onderzoeken naar verricht dus ik kan me dat ook wel voorstellen. Hij was verder ook niet echt goed op de hoogte van finasteride, terwijl hij het wel aan mensen voorschrijft. Van een shedding had hij nog nooit gehoord en hij was van mening dat haaruitval bij iedereen volledig stopt wanneer je met finasteride begint. Onzin natuurlijk, dan zouden er geen kale(nde) mensen meer rondlopen.
Omdat mijn haaruitval diffuus is, valt het niet echt op. Ik heb geen opvallende kale plekken. Dat was de reden dat de dermatoloog dacht dat het vooral een psychologisch probleem van me is, wat ook niet klopt. Ik voelde me niet echt serieus genomen.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt!
Joshua
joshua is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2005, 15:28   #297
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roland
Afgelopen week ben ik bij dr Gho geweest op het Hair Science Instituut. Hij vertelde mij dat zij(de kliniek) op het gebied van dermatologie en medicijnen het meest vooruitstrevend waren in Nderland. Vervolgens vroeg ik hem dus naar de mogelijkheid van een "versneld kaalwordingsproces" oftewel een negatieve invloed van Fina op de haardicht- en stevigheid. Hierbij vertelde ik duidelijk dat er mensen zijn bij wie de haaruitval ontzettend toeneemt ná het gebruik van Finasteride, en bij het stoppen van de medicatie niet meer afneemt. De zogenoemde 'permanente shedding', die door het bovengenoemde een duidelijk verschil maakt met een tijdelijke shedding. Want deze zou dus op moeten houden als je stopt met de medicatie. Ook vertelde ik hem dat er voorbeelden zijn (waaronder ikzelf) waarbij echt langer als een jaar of twee jaar geprobeerd is om het spul te laten werken.

Hij verwees deze mogelijkheid echter naar het rijk der fabelen en heeft hier ook tijdens congressen nog nooit van gehoord zei hij. Uit alle trials is nooit gebleken dat Finasteride een permanent negatieve impact op de haarsituatie kan hebben. En eerlijk gezegd schrok hij er een beetje van dat dit echt zou kunnen gebeuren. Hierop stelde hij voor om in overleg te gaan met een paar mensen van haarweb(wel leuk trouwens dat interview heeft ie 't ook overgehad en dat ie de webmaster vdeze site ook kent..haarweb is altijd een hoop letters op mijn scherm geweest en nu sta je er middenin) en hij wil eigenlijk precies weten wat die mensen gebruikt hebben en voor hoe lang. Nu weet ik niet in hoeverre hij tijd heeft voor een persoonlijke touch, maar misschien is er wel een mogelijkheid dat iedereen hier die problemen heeft gehad met Finasteride(overigens was hij bij DUTASTERIDE ook van dezelfde opinie dus deze mensen zou ik dan ook graag willen betrekken) een beschrijving geeft van wat ze hebben gebruikt en voor hoe lang, wat de haarsituatie was en is geworden, en belangrijker, of het begin van de verergerde haarsituatie samenvalt met het begin van het starten van de medicatie(van zowel FINASTERIDE als DUTASTERIDE dus).

Nu hoeft niet meteen iedereen hier zijn situatie te beschrijven, maar ik zou als 't kan wel graag wat ideeen willen horen om dit naar hem toe te kunnen brengen. Ik spreek Coen de komende week wéér, dus ik hoop dat ik dan met wat voorbeelden naar hem toe kan. Graag een reactie van iedereen die te maken heeft met een negatief Finasteride-effect en/of hier een mogelijke theorie over heeft en/of ideeën heeft om dit aan Coen te presenteren.

Roland
He Roland,
Geinig dat je bij dr Gho langs bent geweest. Wil je je daar laten behandelen?

Ook leuk dat hij veel aandacht had voor je fina-verhaal. Het zou natuurlijk erg interessant zijn als hij dat eens nader wil bekijken. Dat hij stelt dat de problemen die sommigen ondervinden bij gebruik van fina niet in de fina-trials voorkomen, verbaast me niet. Maar ik denk dat de praktijk duidelijk heeft aangegeven dat ze weldegelijk bestaat. Je ziet ook dat artsen die in de praktijk met medicijnen werken (Protcor, Lee) , dit niet ontkennen.

Zelf zou ik niet veel meer aan je verhaal kunnen toevoegen dan wat je al aan dr. Gho verteld hebt. Wat Joshua hierboven optekent, had van mij kunnen zijn. Oftewel: je begint met fina en je haar begint diffuus uit te vallen. Gestaag. Het lijkt in veel opzichten op Telogeen Effluvium, met dit verschil dat dat tijdelijk van aard is en bij ons niet.

Het zou me verbazen als Gho tijd heeft om zich hier echt in te verdiepen, maar laten we 't hopen. Hij is niet de eerste de beste....
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2005, 15:33   #298
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joshua
Er veranderde echter niets: de extreme haaruitval wat sinds december 2003 begon, zet zich tot op de dag van vandaag voort. En dus niet volgens het mannelijke patroon. Mijn inhammen groeien niet of nauwelijks. Ook de kruin wordt niet dunner dan de rest. Het haar op de zijkanten en achterkant van mijn hoofd is net zo dun, misschien wel dunner, dan bovenop. Als ik een hand door mijn haar haal vallen er zo'n 3 haren uit, of ik dit nou bovenop of aan de zij- of achterkant doe.
Joshua, je beschrijft dat de uitval aan de zijkanten van je hoofd ook fors is... Bedoel je dan bijvoorbeeld ook direct achter je oren, oftewel, niet binnen het normale Norwood patroon? En toen je stopte met fina, had je toen last van extra uitval alsof fina wel zn werk had gedaan, maar tegelijk gezonde haren liet uitvallen?

Ik probeer n beetje te kijken waar nu echt de overeenkomsten liggen bij de probleemgevallen, vandaar...
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2005, 16:03   #299
joshua
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Berichten: 65
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Joshua, je beschrijft dat de uitval aan de zijkanten van je hoofd ook fors is... Bedoel je dan bijvoorbeeld ook direct achter je oren, oftewel, niet binnen het normale Norwood patroon? En toen je stopte met fina, had je toen last van extra uitval alsof fina wel zn werk had gedaan, maar tegelijk gezonde haren liet uitvallen?

Ik probeer n beetje te kijken waar nu echt de overeenkomsten liggen bij de probleemgevallen, vandaar...
Ja ook direct achter mijn oren. Sterker nog, ik heb het idee dat het haar direct boven en achter mijn rechteroor het dunst is van allemaal. Ook helemaal onderaan in de nek is het dun.
Toen ik met fina stopte werd de haaruitval niet erger. Ook kreeg ik niet opeens meer jeuk of iets dergelijks. Het is gewoon al bijna 2 jaar hetzelfde, zowel in de periodes dat ik proscar gebruikte als zonder.
joshua is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2005, 16:07   #300
joshua
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Berichten: 65
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Zelf zou ik niet veel meer aan je verhaal kunnen toevoegen dan wat je al aan dr. Gho verteld hebt. Wat Joshua hierboven optekent, had van mij kunnen zijn. Oftewel: je begint met fina en je haar begint diffuus uit te vallen. Gestaag. Het lijkt in veel opzichten op Telogeen Effluvium, met dit verschil dat dat tijdelijk van aard is en bij ons niet.
Er bestaat ook zoiets als een Chronisch Telogeen Effluvium. Deze variant van TE is dus niet tijdelijk, maar kan zich langer voortzetten.
Wat ook een optie is, is dat de finasteride een TE heeft veroorzaakt, wat op zijn beurt weer heeft geleid tot versnelde MPB. Ik heb hier een aantal keer met Dr. Lee over ge-emaild en hij kwam met deze situatieschets.
Een van deze opties zou best eens de oorzaak kunnen zijn, maar ik sluit iets anders natuurlijk niet uit.
joshua is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
dutasteride, finasteride


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Gevolgen voor de vruchtbaarheid / zwangerschap elpa Medicijnen/haargroeimiddelen 247 7 januari 2017 23:08
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 08:01
[finasteride] [dutasteride] Seksproblemen Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 180 9 mei 2009 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.