Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 13 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 21 mei 2006, 13:28   #436
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=15543614

Citaat:
Serenoa repens (Permixon) inhibits the 5alpha-reductase activity of human prostate cancer cell lines without interfering with PSA expression.

Habib FK, Ross M, Ho CK, Lyons V, Chapman K.

Prostate Research Group, University of Edinburgh, School of Molecular and Clinical Medicine, 2nd Floor Main Outpatient Building, Western General Hospital, Edinburgh EH2 2XU, Scotland, UK.

The phytotherapeutic agent Serenoa repens is an effective dual inhibitor of 5alpha-reductase isoenzyme activity in the prostate. Unlike other 5alpha-reductase inhibitors, Serenoa repens induces its effects without interfering with the cellular capacity to secrete PSA. Here, we focussed on the possible pathways that might differentiate the action of Permixon from that of synthetic 5alpha-reductase inhibitors. We demonstrate that Serenoa repens, unlike other 5alpha-reductase inhibitors, does not inhibit binding between activated AR and the steroid receptor-binding consensus in the promoter region of the PSA gene. This was shown by a combination of techniques: assessment of the effect of Permixon on androgen action in the LNCaP prostate cancer cell line revealed no suppression of AR and maintenance of PSA protein expression at control levels. This was consistent with reporter gene experiments showing that Permixon failed to interfere with AR-mediated transcriptional activation of PSA and that both testosterone and DHT were equally effective at maintaining this activity. Our results demonstrate that despite Serenoa repens effective inhibition of 5alpha-reductase activity in the prostate, it did not suppress PSA secretion. Therefore, we confirm the therapeutic advantage of Serenoa repens over other 5alpha-reductase inhibitors as treatment with the phytotherapeutic agent will permit the continuous use of PSA measurements as a useful biomarker for prostate cancer screening and for evaluating tumour progression.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=11337315

Citaat:
Tissue effects of saw palmetto and finasteride: use of biopsy cores for in situ quantification of prostatic androgens.

Marks LS, Hess DL, Dorey FJ, Luz Macairan M, Cruz Santos PB, Tyler VE.

Urological Sciences Research Foundation, Culver City, California, USA.

OBJECTIVES: To determine the effects of a saw palmetto herbal blend (SPHB) compared with finasteride on prostatic tissue androgen levels and to evaluate needle biopsies as a source of tissue for such determinations. METHODS: Prostate levels of testosterone and dihydrotestosterone (DHT) were measured on 5 to 10-mg biopsy specimens (18-gauge needle cores) in three groups of men with symptomatic benign prostatic hyperplasia: 15 men receiving chronic finasteride therapy versus 7 untreated controls; 4 men undergoing prostate adenomectomy to determine sampling variability (10 specimens each); and 40 men participating in a 6-month randomized trial of SPHB versus placebo, before and after treatment. RESULTS: Prostatic tissue DHT levels were found to be several times higher than the levels of testosterone (5.01 versus 1.51 ng/g), that ratio becoming reversed (1.05 versus 3.63 ng/g) with chronic finasteride therapy. The finasteride effect was statistically significant for both androgens (P <0.01), and little overlap of individual values between finasteride-treated and control patients was seen. In the randomized trial, tissue DHT levels were reduced by 32% from 6.49 to 4.40 ng/g in the SPHB group (P <0.005), with no significant change in the placebo group. CONCLUSIONS: For control versus finasteride-treated men, the tissue androgen values obtained with needle biopsy specimens were similar-both for absolute values and the percentage of change-to those previously reported using surgically excised volumes of prostatic tissue. The quantification of prostatic androgens by assay of needle biopsies is thus feasible and offers the possibility of serial studies in individual patients. The SPHB-induced suppression of prostatic DHT levels, modest but significant in a randomized trial, lends an element of support to the hypothesis that inhibition of the enzyme 5-alpha reductase is a mechanism of action of this substance.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 21 mei 2006 om 13:31
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 00:05   #437
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
dit zijn toch al reeds bekende onderzoeken ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 08:44   #438
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Tiuri, je zit nu wel overal studies te plaatsen, maar niet iedereen snapt deze studies. Je hebt dit zelfs tegen mij gezegd. Ook een samenvatting over wat erin staat is gewenst..
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 18:14   #439
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Toch wel mee eens Kevin, ik heb soms wel wat moeite om de studies te snappen maar door een x aantal keer te lezen begrijp ik ze dan toch.
Zo slim ben ik niet .
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 19:38   #440
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ja wat staat hier nou eigenlijk?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 20:32   #441
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Ja wat staat hier nou eigenlijk?
De eerste studie zegt dat een ingredient in Saw Palmetto, Serenoa Repens, 5alpha-reductase activiteit van prostaatkanker cellen kan blokken, zonder de PSA waarde te veranderen. Zodoende kun je dus met zekerheid checken of je prostaatkanker hebt of niet.

De 2e studie geeft aan dat Saw Palmetto wel degelijk DHT kan verminderen (met 32%), maar dat dit nog niet helemaal duidelijk is hoe.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 22 mei 2006 om 20:36
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 20:36   #442
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Tiuri, je zit nu wel overal studies te plaatsen, maar niet iedereen snapt deze studies. Je hebt dit zelfs tegen mij gezegd. Ook een samenvatting over wat erin staat is gewenst..
Ja sorry, je hebt gelijk.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 22:46   #443
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Tiuri, je zit nu wel overal studies te plaatsen, maar niet iedereen snapt deze studies. Je hebt dit zelfs tegen mij gezegd. Ook een samenvatting over wat erin staat is gewenst..
Hij maakt in iedergeval het nieuws wereldkundig voor mensen die het wel snappen of gedeeltelijk kunnen interpeteren....
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 22:49   #444
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
Hij maakt in iedergeval het nieuws wereldkundig voor mensen die het wel snappen of gedeeltelijk kunnen interpeteren....
Waarom val jij mij aan? Dat is nergens voor nodig als je leert lezen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 23:11   #445
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Waarom val jij mij aan? Dat is nergens voor nodig als je leert lezen.
Ik val je niet aan joh! Naar dat je je aangevallen voelt want dat was helemaal niet de bedoeling!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2006, 23:23   #446
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
Ik val je niet aan joh! Naar dat je je aangevallen voelt want dat was helemaal niet de bedoeling!
Waarom maak je dan zo'n opmerking
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2006, 10:58   #447
Sjaak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 78
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Ik heb ze vroeger gekocht bij www.perfectbody.nl.
+-10euro voor 50 dagen (100caps)

Ik begrijp dat sommige die in het begin op haarweb komen
alleen maar de slechte dingen zien over fina.
Er zijn wel bijwerkingen maar probeer het eerst en als je teveel bijwerkingen hebt stap dan over naar alternatieven.
Ik wil niemand met het vingertje wijzen want ik dat vind iedereen moet het voor zichzelf weten. Maar eerst moet je je toch wat inlezen.

Wat er wordt gedacht over saw palmetto werd het best beschreven hier:
http://www.hairlosstalk.com/newsletter/article230.htm

groet
Toch ben ik het niet helemaal eens met de gedachtengang en meningen achter de werking van SP uit dit artikel. Ik ben de eerste die zal beamen dat SP een vrij ongefundeerd medicijn is vanuit wetenschappelijk perspectief ten aanzien van het verminderen van AGA. Maar vergeet niet dat middelen als propecia en fina- of dutasteride dat vooralsnog ook niet zijn. Ondanks het feit dat de werking hiervan in zekere mate wel in diverse onderzoeken is aangetoond, blijft de werking van het middel beperkt. Helaas zijn er naast dit middel en minoxidil weinig andere alternatieven.
Wat wel opvallend is, is dat er in het artikel op hairlosstalk over SP gewaarschuwd wordt voor de eventuele bijwerkingen van SP en dan met name op de lange duur. Er wordt gesteld dat deze bijwerkingen niet bekend zijn en men dus moet oppassen met het gebruik van het medicijn. Aan de andere kant wordt er niet gewaarschuwd voor de eventuele bijwerkingen van het gebruik van propecia of fina- en dutasteride op lange termijn. Ook hier zijn de bijwerkingen naar aanleiding van gebruik op lange termijn nog niet van bekend, omdat dit ook nog een vrij jong middel is, en zeker in de strijd tegen haaruitval.
Het artikel waarnaar verwezen wordt biedt mijns inziens dus een te eenzijdig perspectief over het gebruik van SP ten opzichte van middelen als propecia, fina- en dutasteride. En draagt hiermee niet goed bij aan de open discussie die er volgens mij op dit soort gebieden gevoerd dient te worden.
Wat ik wel een goed punt vind is het feit dat er gewaarschuwd wordt dat er idd veel misbruik gemaakt wordt, vanuit commercieel oogpunt, als het gaat om de zogenaamde bewezen werking van SP. Veel bedrijven proberen hier een slaatje uit te slaan (Wat niet wil zeggen dat dit met propecia, fina- en dutasteride niet gebeurt). Ik zou dan ook zeker mensen aanraden die SP willen gaan gebruiken om goed om je heen te kijken en je niet de dollars of euro's uit je broek te laten kloppen. Het is vaak veel goedkoper om zelf losse ingredienten zoals SP te kopen bij drogisterij of reformzaak.

Ik gebruik zelf jaren lang alopesan en mijn haarverliessituatie is in die tijd niet verminderd, en heb zelf de indruk dat het proces vertraagd is. Mijn haar ziet er volgens mij dikker uit en dit wordt bevestigd doordat ik veel minder opmerkingen dan vroeger krijg over het kaalwordingsproces. Dit wijd ik echter niet (alleen) aan het gebruik van alopesan. Ook rooscure en het anders stylen van het haar hebben hier volgens mij invloed op gehad.
Toch heb ik besloten om mijn huidige voorraad alopesan op te maken en
verder te gaan met het aanschaffen van losse suplementen om de soms achterlijke prijzen van producenten van bijvoorbeeld alopesan te drukken.
__________________
m'n regimen

Alopesan 400 sinds februari 2004

Rooscure Shampoo om de dag sinds 7-06-2005

Groene thee capsules 315 mg, 2 stuks per dag.
Sjaak is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2006, 13:57   #448
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Ten eerste ik denk dat sp iets kan doen maar zeg niet wat.
Hier spreek je je wel tegen.
En de werking van deze middelen is zeker niet beperkt: fina +-5 jaar lang evenveel haar hebben als van voor je eraan begon.
Duta:.............
Citaat:
ten aanzien van het verminderen van AGA. Maar vergeet niet dat middelen als propecia en fina- of dutasteride dat vooralsnog ook niet zijn. Ondanks het feit dat de werking hiervan in zekere mate wel in diverse onderzoeken is aangetoond, blijft de werking van het middel beperkt
Hier wordt gezegt dat sp niet zozeer als veiliger mag bestempeld worden.
Er staat niet over de duur in maar je kan wel zeggen dat als je je haar wilt behouden dat je het dan voor altijd moet gebruiken.
Citaat:
Saw Palmetto: It's not Safer than Propecia

Saw Palmetto is not "safer" nor does it cause "fewer side effects". People report just as many, if not more side effects, from excessive unrelented hair shedding, to hormonally related side effects like acne and testicle pain, to emotionally related side effects and even estrogen related side effects like breast growth. We advise caution in using any hormonal modulator, and strongly advise against using one that isn't even going to help your hair loss.
Het is een objectief bekeken stukje die over sp. Het is geen stukje over fina.
Omdat het objectief is draagt het zeker bij tot een open discussie.
Want ik zou niet weten wat je anders een open discussie kunt noemen.
Discussies moeten eigenlijk niet gevoerd worden, wetenschappelijke test dit zouden ze moeten doen. Want zonder wetenschappelijke data kun je geen discussie voeren je kan dan zeggen wat je wilt.
groet
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2006, 14:28   #449
Sjaak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 78
Ik zie niet in hoe ik mijzelf daar tegen spreek. Ik geef aan dat de werking van middelen als propecia fina- en dutasteride is aangetoond, maar dat deze in mijn ogen nog vrij beperkt is. Bovendien is het wetenschappelijk bewijs dat de werking van deze middelen aantoont ook nog vrij beperkt.

Ten tweede is het een subjectief geschreven stuk. Het artikel is geschreven door hairlostalk, en zij geven hun visie op de problematiek rondom SP. Een open discussie behandelt zowel voor en tegens en probeert deze zo objectief mogelijk te benaderen. Zeker in het discussieren over onderwerpen over haarverlies, waar wetenschappelijk materiaal omtrend haarverlies en eventuele oplossingen beperkt is.
Begrijp me niet verkeerd het is helemaal geen slecht artikel, maar ik vind het alleen een eenzijdige blik op de problematiek geven. Door het aandragen van diverse artikelen waarin de voors en tegens staan kan men voor zichzelf een beter beeld vormen over de te nemen keuze.
__________________
m'n regimen

Alopesan 400 sinds februari 2004

Rooscure Shampoo om de dag sinds 7-06-2005

Groene thee capsules 315 mg, 2 stuks per dag.
Sjaak is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2006, 14:38   #450
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Ten eerste ik denk dat sp iets kan doen maar zeg niet wat.
Hier spreek je je wel tegen.
En de werking van deze middelen is zeker niet beperkt: fina +-5 jaar lang evenveel haar hebben als van voor je eraan begon.
Duta:.............


Hier wordt gezegt dat sp niet zozeer als veiliger mag bestempeld worden.
Er staat niet over de duur in maar je kan wel zeggen dat als je je haar wilt behouden dat je het dan voor altijd moet gebruiken.

Het is een objectief bekeken stukje die over sp. Het is geen stukje over fina.
Omdat het objectief is draagt het zeker bij tot een open discussie.
Want ik zou niet weten wat je anders een open discussie kunt noemen.
Discussies moeten eigenlijk niet gevoerd worden, wetenschappelijke test dit zouden ze moeten doen. Want zonder wetenschappelijke data kun je geen discussie voeren je kan dan zeggen wat je wilt.
groet
hahaha
nu zeg jij dat het een objectief stukje over Saw Palmetto is maar er is nog nooit een echt onderzoek gedaan naar Saw Palmetto en haargroei gedaan. Hoe kan het dan objectief zijn? En al was er objectieve data dan was de interpretatie ervan nog steeds subjectief te noemen...
Maargoed wat ik dus wil zeggen dat dit artikel slechts een kanttekening in het hele Saw Palmetto verhaal is. Het wijst de lezer ervan op de mogelijke risico's van het gebruik van Saw Palmetto....
Verder dacht ik begrepen te hebben dat Saw Palmetto op een andere manier DHT aanpakt die niet vergelijkbaar is met Finasteride en ze dus niet vergelijkbaar zijn....
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[saw palmetto] Bijwerkingen Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 286 3 augustus 2018 13:26
[saw palmetto] Topical Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 35 25 juli 2007 09:29
[saw palmetto] Hoe kom ik eraan? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 72 22 juli 2007 13:56
[saw palmetto] Invloed op sportieve prestaties jeandubois Medicijnen/haargroeimiddelen 10 10 september 2006 01:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.