Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 september 2014, 11:33   #1
man36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2014
Berichten: 38
Geslacht:
Question advies van dermatoloog goed of niet eenmaal minoxidil 5%

Goedendag,
Ik vraag om antwoorden van mensen die ervaring hebben mogelijk weten waar ze het over hebben. Help mij aub.
ik ben een nederlandse man van 36 jaar. ( blank ( ras is misschien van belang bij kaalheid ? ))

Toen ik 16 werd werd mijn haar dunner. Op de gebruikelijke plekken bij veel mannen.
Het zit niet in de familie.

Ik kreeg toen een onzin middel voorgeschreven bij een dermatorloog. Ik ben daar onlangs achtergekomen toen ik mijn medisch dossier las. Dat middel heb ik twee jaar gebruikt waarschijnlijk. Een soort lotion. De huidige wetenschap zegt dat dat middel onzin was. Toen wisten ze dat nog niet.

Ik ben ook geschrokken wat er stond in het medisch dossier. Het probleem werd toen totaal niet serieus genomen.



Nu heb ik een nieuwe afspraak gemaakt bij een andere dermatorloog maar ze werken wel samen.
Omdat ik via het internet achterkwam dat er tegenwoordig nieuwe middelen zijn.

Nu heb ik minoxidil 5% volgens de dermatorloog moet ik dat EENMAAL per dag smeren op mijn hoofd bijvoorbeeld 's avonds ( s avonds op de verpakking )
Het advies maar EENMAAL?

Het middel koop ik bij de apotheek. Een flesje van 100 ml kost meer dan 60 euro.
Ik gebruik het nu sinds een september.

Waar kan ik het goedkoper krijgen? Is er een goedkoope winkel te vinden ? Die BETROUWBAAR is?

Ik vraag me af: IS EENMAAL wel genoeg? Ik lees op internet dat mensen tweemaal per dag smeren?


Verder adviseerde de dermatorloog mij om geen finasteride te gebruiken omdat de bijwerkingen als impotentie mogelijk zijn. Ja bij zulke bijwerkingen wil ik dat niet gebruiken natuurlijk.


Verder zei de dermatorloog dat je beide middels niet gelijk gebruikt in nederland. ( ik lees hier op dit forum en internet dat dat wel gebeurd ? ) Ze vind finasteride te gevaarlijk.



Maar vroeger bestond minoxidil ook (ongeveer 16 jaar geleden) waarom hebben ze mij dat toen niet voorgeschreven. Ik ben boos hierom.

De kaalheid is het laatste jaar erger geworden.

Het wordt nu wel heel dun. Ik vraag me af kan ik weer een dik bos haar krijgen met dit middel als voor mijn 16... toen ik 14 was bijvoorbeeld ?

Of blijft het behelpen......

Laatst gewijzigd door man36; 4 september 2014 om 11:42
man36 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2014, 13:40   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Om welk middel gaat het, minoxidil?

Waarschijnlijk heb je het over Minoxidil 5%. Dit kun je online krijgen, bijvoorbeeld bij Minoxidil-Kopen.nl. Indien je het inderdaad over minoxidil hebt is het geadviseerd om het inderdaad 2 x per dag te gebruiken; niet 1x.

En nee, je gaat niet meer het haar krijgen als toen je 16 was. Dat kun je vergeten.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2014, 14:11   #3
Hater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2013
Berichten: 134
verkeerde thread!

Laatst gewijzigd door Hater; 4 september 2014 om 14:52
Hater is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2014, 14:20   #4
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Fina is niet gevaarlijk. Is zelfs FDA goedgekeurd. Het zijn bijwerkingen (1 op de 100 volgens mij ? ). Dus als je stopt ben je van de bijwerkingen van af.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2014, 16:10   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Volgens mij is de kans nog veel kleiner.
1:100 is namelijk een veelvoorkomende bijwerking.
Maar durf het eigenlijk niet te zeggen.

Probleem met fina is dat er ook een hele groep is die beweert bijwerkingen te hebben (lang) nadat ze gestopt zijn. De redenering hierachter is dat je lichaam zich gaat aanpassen en je hormoonhuishouding volledig aanpast. Maar hiervan zijn geen harde bewijzen.

Overigens, bijwerkingen wil niet zeggen dat wanneer je stopt deze ook direct stoppen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2014, 16:19   #6
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Ja ik bedoel als het uit je bloed is.. (paar maanden)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Volgens mij is de kans nog veel kleiner.
1:100 is namelijk een veelvoorkomende bijwerking.
Maar durf het eigenlijk niet te zeggen.

Probleem met fina is dat er ook een hele groep is die beweert bijwerkingen te hebben (lang) nadat ze gestopt zijn. De redenering hierachter is dat je lichaam zich gaat aanpassen en je hormoonhuishouding volledig aanpast. Maar hiervan zijn geen harde bewijzen.

Overigens, bijwerkingen wil niet zeggen dat wanneer je stopt deze ook direct stoppen.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2014, 22:01   #7
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Je kunt met hulpmiddelen je haarstatus van ongeveer 3 jaar geleden terug krijgen.
Minox wordt 2x per dag geadviseerd maar ik heb gelezen dat er ook onderzoeken zijn die zeggen dat het bij 1x per dag net zo effectief is.
Over Fina is veel geschreven op verschillende fora, het blijft een beetje omstreden. Bij sommige personen werkt het vele jaren supergoed zonder bijwerkingen terwijl andere bijwerkingen melden zoals borstvorming, impotentie depressie en borstkanker.
Fina en minox is een super combinatie voor je haar. 1+1=3

4 belangrijkste DHT blokkers (voor mannen)

1 Fina (Duta)
2 Minox
3 ketoconazol
4 Laser(kam)

Er is nog een groot scala aan DHT blokkers op de markt zowel topisch als in pilvorm.

Als ik een man zou zijn dan was er voor mij maar 1 oplossing en dat was de tondeuse.
Als vrouw is dat helaas geen keuze.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2014, 23:29   #8
man36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2014
Berichten: 38
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Om welk middel gaat het, minoxidil?

Waarschijnlijk heb je het over Minoxidil 5%. Dit kun je online krijgen, bijvoorbeeld bij Minoxidil-Kopen.nl. Indien je het inderdaad over minoxidil hebt is het geadviseerd om het inderdaad 2 x per dag te gebruiken; niet 1x.

En nee, je gaat niet meer het haar krijgen als toen je 16 was. Dat kun je vergeten.

Ja ik heb het over Minoxidil 5%. De dermatorloog zei een maal per dag. Op de verpakking staat 's avonds.

Een flesje van de apotheek is het. Met een spuitje. Een vloeistof is het.

Maar nu lees ik op dit forum en op internet dat vele tweemaal per dag gebruiken. Raar vind ik dat.

Ook het prijsverschil vind ik gek.

Het is honderd ml en kost meer dan 60 euro. Gemaakt door de apotheek.
Hebben die bezoeken aan de dermatorloog zin?
Ze wou ook geen haartest doen.
man36 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2014, 23:31   #9
man36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2014
Berichten: 38
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht


En nee, je gaat niet meer het haar krijgen als toen je 16 was. Dat kun je vergeten.
dat vind ik heel jammer. Dan vraag ik me af of dit allemaal wel zin heeft?

Ik lees over haarwerkjes. En zie fantastische verhalen op internet. Maar ook kritische verhalen.
Ik weet het niet meer.
Ik wacht eerst nog een half jaar hoe dit uitpakt denk ik.

Ik ga denk ik contact opnemen met de dermatorloog dat ik wel twee keer per dag ga gebruiken.

Vind het raar dat ze eenmaal daags adviseert.
man36 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2014, 23:55   #10
getekend
HaarWeb lid
 
getekend's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 46
[QUOTE=

Ik ga denk ik contact opnemen met de dermatorloog dat ik wel twee keer per dag ga gebruiken.

Vind het raar dat ze eenmaal daags adviseert.[/QUOTE]


Waarom afspreken met de dermatoloog. volgens mij ben je groot genoeg om te bepalen of je 1 of 2 keer Minox gebruikt. Of je het product nu gekocht hebt bij de apotheek of ergens online, de samenstelling blijft hetzelfde.
__________________
Fut haar transplantatie: 2500 grafts
juni 2007: Medische pigmentatie litteken FUT haarttransplantatie
januari 2011; gestart met Minoxidil 15%, gestopt in juni 2011 (stom van mij omwille van lichte vooruitgang)

maart 2013 terug gestart met Minoxidil 5%
HairPlus capsules met ingredienten Saw palmetto extract (4:1), MSM, gelatine (capsulehuls), Triticum aestivum, Bamboe silica extract, Fucus vesiculosus, Zinksulfaat, lactose.



extern

Maart 2013 Revita Shampoo
getekend is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2014, 00:32   #11
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
De samenstelling is niet per definitie hetzelfde. Wat hetzelfde is, is het percentage 5% minoxidil. Verder kan er een andere hoeveelheid alcohol en dergelijke in zitten. De minoxidil is in ieder geval wel heel duur en je kan makkelijk goedkoper vinden.

Mijn apotheek heeft ook gezegd om 1 maal per dag minoxidil te gebruiken. Mijn dermatoloog zei dat 2 keer beter was. Twee keer per dag zal wel beter zijn, maar ik vind het niet aangenaam om het 's morgens op mijn hoofd/in mijn haar te doen en daar een hele dag mee rond te lopen.

Of je het éénmaal of tweemaal per dag gaat gebruiken, lijkt me een keuze die je zelf wel kan maken, hiervoor moet je niet opnieuw naar de dermatoloog.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2014, 09:36   #12
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Minoxidil heeft een korte halfwaardetijd. Als je het 1 keer per dag doet is het na een tijdje niet meer werkzaam. Door het 2x te doen vang je dit op.

Dat het product bij de apotheker duurder is lijkt mij niet zo gek. Deze moeten het met de hand maken, afwegen, afmeten, etc. Je bent gewoon hun uurloon + kosten aan het betalen. Als je het op internet koopt wordt het gemaakt op grotere schaal met geavanceerde systemen. Die doen dit automatisch waardoor het goedkoper kan.

Met minoxidil kun je mikken op stabilistatie en wat lichte hergroei. Maar vrijwel niemand heeft het haar van toen hij 16 was; dat is simpelweg een kinderkapsel, en dat heeft geen enkele volwassene meer.

Zoals volgens mij al ergens gezegd werd, je kunt tevreden zijn als je haarstatus weer wordt zoals 2/3 jaar geleden.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2014, 10:52   #13
man36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2014
Berichten: 38
Geslacht:
de reden dat ik naar de dermatorloog ging was oorspronkelijk dat ik een haartest wilde.
Want ik wil geen middel gebruiken als het geen zin heeft.

Ik wist ook niet dat er goede middelen waren tegen kaalheid.

Ik had in +- 1997 een paar jaar diverse middelen gebruikt. Ik heb onlangs mijn medisch dossier gelezen. Het blijkt een onzin middel te zijn.

Nu heb ik via de TV gehoord dat er een paar middelen zijn. Ik ben verder kijken op internet. En inderdaad er zijn een paar middelen zijn.
Waarom hebben ze mij die niet voorgeschreven in 1997 ???
Ik heb ongeveer twee jaar lang een onzin middel gebruikt.

Nu ik meer weet. Wou ik een haartest doen. Ik zag dat op een tv programma op vlaanderen.
Maar dat wou de dermatorloog niet.

Ze zegt dat het geen zin heeft. Ze zegt dat een haartest ( hoeveel procent haar in de rustfase zitten ) onbetrouwbaar is omdat het percentage ook door het jaar heen wisselt. Zegt ze. Dus volgens haar heeft geen zin om een haartest te doen.
Ze kon zo wel zien dat ik die kaalheid heb die de meeste mannen hebben.


Daarom ging ik naar een dermatorloog. Ik denk dat ik de tweede afspraak over drie maanden af ga zeggen. En dat ik het zelf wel uitzoek.

Ik wil wel nog betrouwbare adressen voor minocidol of dergelijke....hoe weet ik nou dat ik niet met een bedrieger te maken hebben?

Welke winkels zijn goedkoop en betrouwbaar ?


En ik zie sommige minocidol 15% gebruiken dat lees ik ook. Op internet en dit forum.

Ik gebruik nu momenteel 5%. Er is ook 2% maar volgens de dermatorloog werkt 2% bijna niet.
Ze zei als je 2% gebruikt is tweemaal smeren raadzaam.

Bij 5% eenmaal.
Over 15% sprak ze helemaal niet.

En over finasteride zei ze dat de bijwerking impotentie mogelijk zijn, en ik lees op internet dat het sexlust verlagend werkt. ( Ja daag daar begin ik niet aan ).
Maar nu lees ik hier dat dat wel meevalt?

Ik begin er elk geval niet aan.

Nu lees ik hier dat er ook andere middelen zijn.


Hoe weet ik nou welke goed zijn en welk percentage?

Daarom had ik een afspraak met de dermatorloog.

Ik wil niet zomaar iets proberen. Maar ik ben blijkbaar niet veel wijzer geworden bij de dermatorloog wel wat lichter.....de rekening komt nog.

En nu lees ik dit op wikipedia....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Minoxidil

Al snel bleek het oorspronkelijke 'wondermiddel' niet het wondermiddel te zijn waar iedereen op had gehoopt. Het probleem met minoxidil is dat het nooit volledig haar kan hergroeien. Het kan wel fijne vellus of 'babyhaartjes' laten teruggroeien, maar een volledig hergroeide haarbos kan men er niet van verwachten. Een ander probleem is dat het effect (de extra haargroei) verloren gaat, als het gebruik van het middel gestaakt wordt.

Laatst gewijzigd door man36; 5 september 2014 om 11:11
man36 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2014, 12:48   #14
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Wikipedia is niet echt een goede referentie. De raad van mensen op dit forum is waardevoller .

Ik zal even kort je opties geven:

Finasteride 1mg
Minoxidil 2-5%
Shampoo met ketoconazol

Finasteride: heeft als gekende bijwerkingen erectiestoornissen, lager libido, borstvormig en tal van andere. Echter elk medicijn heeft een heleboel bijwerkingen als je de bijsluiter leest. Dit neemt niet weg dat er een kans bestaat dat jij last hebt van deze bijwerkingen, maar over het algemeen valt het beter mee dan de horrorverhalen die je soms leest. Ikzelf ondervind geen bijwerking van finasteride.

Minoxidil: weinig kans op bijwerkingen en de bijwerkingen zijn ook niet zo ernstig. 5% is de meest gebruikte variant.

Shampoo met ketoconazol: dit kan ondersteunend zijn voor bovenstaande medicijnen. Merken: Revita, Regenpure,...

Dit zijn de middelen op de markt tegen haaruitval. Uiteindelijk moet je zelf afwegen wat je wil gebruiken.

Een haartest gaat inderdaad enkel bevestigen dat je last hebt van haaruitval. Ik denk niet dat je er veel extra informatie kunt uithalen. Aangezien de haaruitval groter is op bepaalde plaatsen van het hoofd, zal het aantal haren in rustfase ook verschillende zijn afhankelijk van waar je haar uittrekt.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2014, 14:18   #15
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Je blijft dezelfde vragen herhalen..Er zijn genoeg betrouwbare webshops om je minoxidil veilig te kopen, zoals https://minoxidil-kopen.nl of www.goedeshampoo.nl; maar zo heb je er nog een paar andere. Allemaal betrouwbaar en scherp geprijsd.

Minoxidil 15% is een erg sterke variant. Ik zou hier zeker niet mee beginnen. Je kunt eerst de 5% variant gebruiken, en als je geen bijwerkingen hebt en iets sterkers wilt kun je overstappen naar 15%.

zowel de 2% als de 5% is het aangeraden om 2 keer per dag te smeren.

En wat Wikipedia zegt klopt wel ongeveer..minoxidil is geen wondermiddel; dat bestaat simpelweg (nog) niet.

Verder heeft Jasse hierboven de 3 belangrijkste middelen genoemd. Als je verder gaat kun je kijken naar LLLT, saw palmetto en een hoop andere alternatieven (maar vaak niet tot nauwelijks bewezen).
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
minoxidil


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.