Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 januari 2019, 16:36   #136
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Hoi,

Finasteride zorgt ook voor hergroei, zeker wanneer je niet al te lange tijd volledig kaal bent. Ik heb voor mijn schoonbroertje finasteride geregeld (21Y) en zijn kruin groeide weer dicht na 1 maand.. Voor Fina geldt; hoe eerder hoe beter. Ik heb hier ooit data over vermeld in een topic, zou ik eventueel nog een keer kunnen opzoeken.

Daarnaast kun je de bijwerkingen goed blijven monitoren na start van de behandeling, en als je bijwerkingen krijgt dan kun je direct anticiperen. Het is echt niet zo dat je acuut impotent of depressief wordt. Met gezond verstand is dit goed te monitoren. Lange termijn bijwerkingen van Finasteride zijn nooit wetenschappelijk aangetoond in goed opgezette studies. De FDA en EMA houden de lange termijn data ook nauw in de gaten.

Men vergeet dat een forum geen realiteit is, maar slechts een vertekend (verslechterd) beeld van de werkelijkheid. Leven met kaalheid is mijn inziens invaliderender/beperkender dan de mogelijke kans op bijwerkingen bij Finasteride gebruik. Daarom gebruik ik Finasteride en Minoxidil, zonder bijwerkingen met goed resultaat. Dit kunnen vele mensen op dit forum onderstrepen.

Mensen melden zich niet zomaar op een forum met problemen, dit doen ze alleen als ze de haaruitval psychisch belastend genoeg vinden om de stap naar een forum te ondernemen. Als je haaruitval psychisch belastend vindt dan zou ik de zwaarte daarvan proberen te wegen, en dit proberen af te zetten tegen de OBJECTIEVE data die bekend is over finasteride bijwerkingen. Alternatieve middelen gaan je niet helpen (Olie's, Saw Palmetto), en het falen op deze middelen zullen je nog zwaarder psychisch belasten. Je bent dan een hele tijd verder en je kaalheid is toegenomen. Daadkrachtig handelen met bewezen middelen is de enige methode om naast een HT structureel te genieten van een mooie bos krullen.

Overigens; in de fase III studie waarin Fina vs placebo werd getest had slechts 5% in de Finasteride groep bijwerkingen, versus 3% in de placebo groep. Ook in de placebo groep kwamen depressie en libido verlies voor.
De 2% hogere incidentie van bijwerkingen in de Fina groep was geen significant verschil omdat het verschil makkelijk door toeval verklaart kon worden. Oftewel, Finasteride was niet aantoonbaar verantwoordelijk voor de +2% verhoging tov de placebo groep.

Mijn boodschap/aanbevelen: Als je voor jezelf de afweging kunt maken tussen de psychische belasting van kaalheid, en de mogelijke OBJECTIEVE (wetenschappelijk onderbouwing) consequenties van medicatie (Fina/Minox) dan is een keuze maken eenvoudiger.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2019, 17:21   #137
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Ik kan dit beamen. Ik wou dat ik al op 25 jarige leeftijd aan de fina was gegaan. Had me een ht en een kruintje gespaard. Maar ieder zn keuze
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2019, 19:40   #138
Eastfield
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2014
Berichten: 133
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Hoi,

Finasteride zorgt ook voor hergroei, zeker wanneer je niet al te lange tijd volledig kaal bent. Ik heb voor mijn schoonbroertje finasteride geregeld (21Y) en zijn kruin groeide weer dicht na 1 maand.. Voor Fina geldt; hoe eerder hoe beter. Ik heb hier ooit data over vermeld in een topic, zou ik eventueel nog een keer kunnen opzoeken.

Daarnaast kun je de bijwerkingen goed blijven monitoren na start van de behandeling, en als je bijwerkingen krijgt dan kun je direct anticiperen. Het is echt niet zo dat je acuut impotent of depressief wordt. Met gezond verstand is dit goed te monitoren. Lange termijn bijwerkingen van Finasteride zijn nooit wetenschappelijk aangetoond in goed opgezette studies. De FDA en EMA houden de lange termijn data ook nauw in de gaten.

Men vergeet dat een forum geen realiteit is, maar slechts een vertekend (verslechterd) beeld van de werkelijkheid. Leven met kaalheid is mijn inziens invaliderender/beperkender dan de mogelijke kans op bijwerkingen bij Finasteride gebruik. Daarom gebruik ik Finasteride en Minoxidil, zonder bijwerkingen met goed resultaat. Dit kunnen vele mensen op dit forum onderstrepen.

Mensen melden zich niet zomaar op een forum met problemen, dit doen ze alleen als ze de haaruitval psychisch belastend genoeg vinden om de stap naar een forum te ondernemen. Als je haaruitval psychisch belastend vindt dan zou ik de zwaarte daarvan proberen te wegen, en dit proberen af te zetten tegen de OBJECTIEVE data die bekend is over finasteride bijwerkingen. Alternatieve middelen gaan je niet helpen (Olie's, Saw Palmetto), en het falen op deze middelen zullen je nog zwaarder psychisch belasten. Je bent dan een hele tijd verder en je kaalheid is toegenomen. Daadkrachtig handelen met bewezen middelen is de enige methode om naast een HT structureel te genieten van een mooie bos krullen.

Overigens; in de fase III studie waarin Fina vs placebo werd getest had slechts 5% in de Finasteride groep bijwerkingen, versus 3% in de placebo groep. Ook in de placebo groep kwamen depressie en libido verlies voor.
De 2% hogere incidentie van bijwerkingen in de Fina groep was geen significant verschil omdat het verschil makkelijk door toeval verklaart kon worden. Oftewel, Finasteride was niet aantoonbaar verantwoordelijk voor de +2% verhoging tov de placebo groep.

Mijn boodschap/aanbevelen: Als je voor jezelf de afweging kunt maken tussen de psychische belasting van kaalheid, en de mogelijke OBJECTIEVE (wetenschappelijk onderbouwing) consequenties van medicatie (Fina/Minox) dan is een keuze maken eenvoudiger.

Groet,
Nicolaas.
Thanks voor je uitgebreide uitleg en PMs! Mooi om te zien dat je graag mensen wilt helpen. Heb je enig idee dan of de situatie niet juist verslechterd als je bijvoorbeeld stopt met Fina? Als dat niet gebeurd dan kan het inderdaad geen kwaad. Generieke fina is wel een stuk goedkoper dan de echte Propecia zie ik.. kan geen verschil in zitten toch?
__________________
Haartransplantatie Esteworld 31/01/2018
Haartransplantatie Ali Bolluk 01/02/2022
Biotine Natrol 10.000 mcg sinds feb 2018

Laatst gewijzigd door Eastfield; 24 januari 2019 om 23:18
Eastfield is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2019, 19:47   #139
Yoyoyo91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2018
Berichten: 64
Geslacht:
Het is toch wel zo dat Finasteride niet bij iedereen werkt? En dat het vooral afremt/vertraagt?

https://www.dailymail.co.uk/health/a...te-cancer.html

Laatst gewijzigd door Yoyoyo91; 24 januari 2019 om 20:45
Yoyoyo91 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2019, 08:14   #140
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Je kunt in wetenschappelijke onderzoeken alleen uitspraken doen over de mediane winst in de interventie (finasteride) populatie, niet over individuen zelf. Uiteindelijk heeft de ruime meerderheid baat bij de behandeling, maar de effectiviteit van de behandeling is heterogeen en verschilt dus per persoon.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2019, 20:20   #141
Yoyoyo91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2018
Berichten: 64
Geslacht:
Dit artikel werpt weer een ander licht op de zaak.

https://www.washingtonpost.com/news/...=.6f3d1040c91c

Earlier this year, a review of 17 randomized controlled trials (including more than 17,000 patients) demonstrated a nearly twofold increase in sexual, ejaculatory and orgasmic dysfunction in young men using Propecia for male pattern hair loss.

At the same time, a recent study demonstrated changes in the levels of certain steroids in cerebrospinal fluid of men taking finasteride for hair loss. These steroids have been shown to influence brain function, and their presence may help explain the profound psychological changes such as depression and suicidality that have been associated with finasteride use.
Yoyoyo91 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2019, 20:25   #142
Eastfield
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2014
Berichten: 133
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoyoyo91 Bekijk bericht
Dit artikel werpt weer een ander licht op de zaak.

https://www.washingtonpost.com/news/...=.6f3d1040c91c

Earlier this year, a review of 17 randomized controlled trials (including more than 17,000 patients) demonstrated a nearly twofold increase in sexual, ejaculatory and orgasmic dysfunction in young men using Propecia for male pattern hair loss.

At the same time, a recent study demonstrated changes in the levels of certain steroids in cerebrospinal fluid of men taking finasteride for hair loss. These steroids have been shown to influence brain function, and their presence may help explain the profound psychological changes such as depression and suicidality that have been associated with finasteride use.
Nja van 2% naar 4%.. Denk niet heel relevante nieuwe informatie. Als onze vriend Trump het gebruikt dan kun je in ieder geval stellen dat de risico's niet te groot zijn
__________________
Haartransplantatie Esteworld 31/01/2018
Haartransplantatie Ali Bolluk 01/02/2022
Biotine Natrol 10.000 mcg sinds feb 2018
Eastfield is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2019, 00:30   #143
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Dit is een retrospectieve dataset met minimale verschillen en beperkingen die passen bij retrospectieve studies. Hier kun je geen conclusies aan verbinden, zeker niet bij dit minimale verschil.

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2019, 12:01   #144
Thijmen87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2018
Berichten: 28
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Dit is een retrospectieve dataset met minimale verschillen en beperkingen die passen bij retrospectieve studies. Hier kun je geen conclusies aan verbinden, zeker niet bij dit minimale verschil.

Groet,
Nicolaas
Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar helaas) dat ook een lagere dosering dan 1mg per dag al effectief is. Weet je hier mee over? Dank in ieder geval voor alle info zover. Erg handig.
Thijmen87 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2019, 16:02   #145
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Over de dosis-effect relatie heb ik ooit gepost, zie hier:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=416039

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2019, 19:28   #146
erikk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2013
Berichten: 53
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eastfield Bekijk bericht
Nja van 2% naar 4%.. Denk niet heel relevante nieuwe informatie. Als onze vriend Trump het gebruikt dan kun je in ieder geval stellen dat de risico's niet te groot zijn
Heb je besloten om toch wel fina te gebruiken of doe je het nog zonder? (in geval van wel: benieuwd naar het verschil).
Ik zie iig met de laatste foto's wel een hele vooruitgang in vergelijking met de foto's van vóór je HT.
erikk is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2019, 22:33   #147
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Hoi Eastfield,

Leuk dat je het allemaal bijgehouden hebt hier op Haarweb! Ik heb jouw verhaal af en aan gevolgd.

Begrijp ik het goed dat ze 3800 grafts in 1 dag geoogst en geplaatst hebben?
Hoe lang zijn ze hiermee bezig geweest en met hoeveel mensen werd er gewerkt?
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2019, 19:03   #148
Eastfield
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2014
Berichten: 133
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikk Bekijk bericht
Heb je besloten om toch wel fina te gebruiken of doe je het nog zonder? (in geval van wel: benieuwd naar het verschil).
Ik zie iig met de laatste foto's wel een hele vooruitgang in vergelijking met de foto's van vóór je HT.
Was het eigenlijk wel van plan, maar die website levert niet aan Nederland helaas, dus ik kan er niet aan komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Hoi Eastfield,

Leuk dat je het allemaal bijgehouden hebt hier op Haarweb! Ik heb jouw verhaal af en aan gevolgd.

Begrijp ik het goed dat ze 3800 grafts in 1 dag geoogst en geplaatst hebben?
Hoe lang zijn ze hiermee bezig geweest en met hoeveel mensen werd er gewerkt?
Yes ze hebben alles in één keer geplaatst met 2 - 3 dames. Eerste 4 uur is grafts uit je doner halen en daarna nog een goede 4 uur weer opnieuw plaatsen op de juiste plek. Ik heb er van 9u tot 1730u gezeten.
__________________
Haartransplantatie Esteworld 31/01/2018
Haartransplantatie Ali Bolluk 01/02/2022
Biotine Natrol 10.000 mcg sinds feb 2018
Eastfield is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2019, 23:37   #149
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eastfield Bekijk bericht
Yes ze hebben alles in één keer geplaatst met 2 - 3 dames. Eerste 4 uur is grafts uit je doner halen en daarna nog een goede 4 uur weer opnieuw plaatsen op de juiste plek. Ik heb er van 9u tot 1730u gezeten.
Kijk dit vind ik dus hooguit twijfelachtig. Ik heb bij Prohair, wat een uiterst ervaren team heeft, verdeeld over 2 dagen 3000 grafts gehad. Ook hier zijn ze met 2 dames bezig geweest om de grafts te oogsten en er weer in te plaatsen. Een ervaren team kan meestal tot 2500 grafts in 1 werkdag verplaatsen.

- hoe word er bijgehouden hoeveel grafts ze precies oogsten? Word er gebruik gemaakt van een klikker?
- krijg je de graftcount van de kliniek? (hoeveel 1,2,3 of 4 harige grafts)
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2019, 00:09   #150
Eastfield
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2014
Berichten: 133
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Kijk dit vind ik dus hooguit twijfelachtig. Ik heb bij Prohair, wat een uiterst ervaren team heeft, verdeeld over 2 dagen 3000 grafts gehad. Ook hier zijn ze met 2 dames bezig geweest om de grafts te oogsten en er weer in te plaatsen. Een ervaren team kan meestal tot 2500 grafts in 1 werkdag verplaatsen.

- hoe word er bijgehouden hoeveel grafts ze precies oogsten? Word er gebruik gemaakt van een klikker?
- krijg je de graftcount van de kliniek? (hoeveel 1,2,3 of 4 harige grafts)
- hoe word er bijgehouden hoeveel grafts ze precies oogsten? Word er gebruik gemaakt van een klikker?
Ja met een klikker heb ik begrepen van Esteworld.

- krijg je de graftcount van de kliniek? (hoeveel 1,2,3 of 4 harige grafts)[/QUOTE]
Dat weet ik zo niet. Ga het voor je navragen.
__________________
Haartransplantatie Esteworld 31/01/2018
Haartransplantatie Ali Bolluk 01/02/2022
Biotine Natrol 10.000 mcg sinds feb 2018

Laatst gewijzigd door Eastfield; 31 januari 2019 om 13:08
Eastfield is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
3800 grafts, esteworld, turkije

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.