Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 april 2020, 17:58   #1
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Globalhair

Goedemiddag allemaal!

Mijn naam is Clint en ben 27 jaar oud en begon een kleine 4 jaar geleden last van inhammen te krijgen. Normaliter droeg ik mijn haar naar achter, toen de inhammen erger werden ging ik over op een soort van kuifje/warrig en toen zelfs dat niet meer te houden was ging ik het plat naar voren dragen, dit heb ik overigens maar twee weken vol gehouden, toen was het voor mij duidelijk. Ik ga over tot een haartransplantatie.

In de maanden voor dat ik de haartransplantatie ben ondergaan ben ik me er flink in gaan verdiepen. Zo heb ik meerdere consulten gehad. Ik noem het beestje bij de naam in mijn verhaal, dit is niet om een bedrijf negatief in het daglicht te brengen maar dit zijn puur mijn eigen bevindingen/meningen en indrukken die ik heb gekregen. Ik heb een consult bij Globalhair/Esteworld/Rehair en MCAN Health gehad. Rehair en MCAN Health deden dit enkel en alleen via Whatsapp, waardoor hun direct voor mij afvielen. Ik wilde met iemand face to face kunnen praten en mijn vragen in het echt kunnen stellen. Maar goed, toch ook enige informatie opgevraagd bij MCAN Health en Rehair om zo alles toch keurig te kunnen vergelijken.

Op gesprek ben ik geweest bij Globalhair en Esteworld. Bij Esteworld kreeg ik direct de indruk dat ik een nummertje was, wat ik eigenlijk wel al had verwacht.. ze hebben inmiddels al 65 kantoren waar hun cliënten voor een consult naar toe kunnen. Tijdens dat gesprek was het voor mij een pure verkooppraat wat ze aan het houden waren (Ik zelf ben werkzaam in de sales, dus prik hier redelijk snel doorheen) Hoe langer het gesprek duurde des te meer ik het idee kreeg dat ze het liefst geen inhoudelijke vragen beantwoorden (want staat kan je namelijk allemaal terug lezen op hun site). Simpel voorbeeld, de Acell behandeling bijvoorbeeld. De vragen die ik hier over stelde waren redelijk inhoudelijk. Onderbouwde antwoorden kreeg ik voor mijn gevoel hier niet op. Als de methode namelijk al sinds 2008 bestaat en sinds 2015 wordt uitgevoerd door Esteworld en er maar 4000+ mensen met deze behandeling zijn behandeld en je 65 kantoren heb vind ik dit een erg laag aantal.. ik kon deze statistieken/cijfers/verhoudingen niet rijmen, puur mijn mening. Eind goed al goed. Uitleg over de gehele behandeling was duidelijk, nazorg instructies waren erg duidelijk. Voor mijn gevoel inhoudelijk niet heel overtuigend!! Eind goed al goed, ik had nog een consult afspraak staan bij Berkant van Globalhair.

Ik ging op dezelfde manier het gesprek aan met Berkant van Globalhair. Je leest super veel verhalen van Jan en alleman ik wilde dus eigenlijk van A tot Z alles weten alle antwoorden kon hij keurig onderbouwen en kreeg totaal niet het gevoel dat ik een nummertje was. Ik ben niet snel onder de indruk van iemand of een bedrijf. Maar de manier waarop hij te werk gaat, het consult gesprek met je voert niks meer dan lof voor de manier waarop. Berkant zei letterlijk: Het gaat om jouw gevoel bij het bedrijf/de kliniek. Als voor jou Globalhair niet goed voelt wie ben ik om een verkooppraatje te houden zodat je voor Globalhair kiest. Daar was ik erg van onder de indruk. Ik kreeg het gevoel dat hij het beste voor heeft met zijn klanten omdat hij weet dat zo een ingreep en de reis er naar toe niet niks is. Dit gesprek had ik overigens in november 2019. Tijdens het afsluiten van het gesprek sloot hij af met, mocht je alsnog vragen hebben app me of bel me, altijd goed ook als je uiteindelijk niet kiest voor Globalhair.

Maanden gingen er overheen voor dat ik daadwerkelijk een besluit zou nemen. Begin februari 2020 was het zover, mijn gevoel lag bij Globalhair. Ik heb Berkant een appje gestuurd met, laten we het doen. Waarop hij uiteraard super enthousiast reageerde. Hij heeft direct alles in werking gezet. Ik gaf aan zo spoedig mogelijk af te willen reizen naar Turkije waarop hij aangaf, ik bel je rond eind van de middag met een aantal data. 25-02-2020 it is!

Ik kreeg keurig een offerte/factuur per e-mail toegestuurd. Een hele duidelijk uitleg wat ik 5 dagen niet voor de operatie mag doen. Geen alchohol, niet roken, geen koffie. Een heel draaiboek met daarin stap voor stap wat we de aankomende dagen zouden gaan doen. Niks meer dan lof voor de duidelijk aanpak.

25-02-2020 heen vliegen
26-02-2020 operatie
27-02-2020 lekker naar huis.

Op de dag van de operatie had ik een Nederlandse tolk, een super aardige vrouw die direct zag dat ik super gespannen was en die me echt direct geruststelde. Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis kreeg ik eerst een gesprek met de arts. Waarin werd besproken hoeveel grafts ik zou krijgen en waar ze dat precies zouden plaatsen. Ook dit wekte bij mij weer vertrouwen op. Elke arts die aanwezig was stelde zich keurig voor, + puntje in mijn ogen. Deze mensen zitten toch aan je hoofd, je weet dus ook direct met wie je te maken hebt. Haarlijn werd in eerste instantie getekend op hun advies hiervoor diende je je wenkbrauwen omhoog te halen zodat er een spier op jouw voorhoofd zichtbaar werd. Zo konden zij jouw natuurlijke haarlijn/grens optimaal uittekenen. Mocht dit niet naar wens zijn van de client kon je hier zelf een aanpassing op uitvoeren door bijvoorbeeld te zeggen dat jij de haarlijn rechter wilde hebben dan dat hij daadwerkelijk natuurlijk is. Ik heb aangegeven dat ik de haarlijn natuurlijk wilde. Tijdens het tekenen van de nieuwe haarlijn hebben meerdere artsen hier naar gekeken en gaven ze elkaar advies, dit alles werd per direct vertaald voor mij door mijn Nederlandse tolk. Overigens voor het tekenen van mij haarlijn werd mijn hoofd kaal geschoren, pijnlijk momentje in de zin van... erg confronterend.

Eenmaal gereed voor de operatie. Ze hebben bij mij 2500 grafts geplaatst en de operatie duurde 6/7 uur. Eerst op het buikje liggen waarbij ze de grafts uit je donorgebied halen waar ik later op mijn rug moest liggen om de grafts te laten implanteren. Ik heb als extra dienst gekozen voor de comfort verdoving! Een dikke aanrader, hierdoor voelde ik de verdoving met de naald vele male minder. Operatie ging goed, de avond ervoor was ik super zenuwachtig waardoor ik weinig had geslapen. Deze gemiste slaap heb ik ingehaald tijdens de operatie haha!

Na de operatie kreeg ik nog een uitgebreid gesprek met de behandelende artsen. Instructies over de nazorg, contact momenten voor de aankomende periode etc etc. Top geregeld en erg professioneel! Na deze lange dag ben ik weer naar mijn hotel gebracht waarbij ik lekker een happie ben gaan eten. Later op de avond kreeg ik flink wat hoofdpijn, op advies van Berkant de meegegeven asperine innemen en 200 ml water waarna de hoofdpijn weg zal trekken. Na het opvolgen van deze instructies heb ik tot op de dag van vandaag nooit meer hoofdpijn gehad na aanleiding van de operatie. Dag na de operatie werd ik keurig nagekeken door de behandelend arts in mij hotel. Alles zag er top uit en ben weer lekker naar huis gegaan.

De dagen na de operatie waren even onwennig. Je moest 5 dagen op je rug slapen, overigens heb ik het 7 nachten gedaan, to be sure.. Na 2 dagen thuis moest ik beginnen met het wassen hiervan erg eng al je het mij vraagt, je bent toch voorzichtig en wilt niks beschadigen. Keurige instructie hierover gekregen voor de komende 10 wasdagen die verplicht zijn. Na 10 dagen was ik korst vrij, zoals Berkant had belooft als je zijn instructies opvolgt.

Als na behandeling bieden zij de V6 boost aan. Waar ik voor heb gekozen. Na een maand begin je met deze behandeling. Ik zit nu op twee maanden na de operatie en ben gisteren 27-03-2020 voor mijn 3e behandeling geweest van in totaal 8 behandelingen. De V6 boost zorg ervoor dat het de haarzakjes aansterkt en word voorzien van vitamine en mineralen die voedend zijn voor ook je bestaande haren. De reden dat ik de V6 behandeling doe is omdat ik voor het optimale resultaat wil gaan. Ik heb resultaten gezien waarin ik best onder de indruk was (mocht je dit ook willen zien kijk dat de instagram van Globalhair.

Ik ben super tevreden tot nu toe en het proces qua groei verloopt ook erg goed volgens Berkant.

Iedereen die twijfelt om überhaupt een haartransplantatie te doen raad ik zeker aan om echt te doen. Het moment dat ze begonnen aan de operatie dacht ik direct, blij dat ik er lig en dat ik aan het proces begin. Betreft de keuze die je maakt voor een kliniek, denk daar goed over na! Iedereen heeft/krijgt een andere gevoel bij een kliniek. Doe wat voor jou het meest fijne voelt. Voor mij was dat Globalhair. Waarom? Puur om de professionaliteit, bereikbaarheid, resultaat (bij nu al goed behaald na 2 maanden) maar ook op foto's/filmpjes bij andere voorgangers, de betrokkenheid, begeleiding zowel voor/tijdens/na de operatie. Ik heb totaal geen spijt van de keuze voor Globalhair.

In de bijlage een aantal foto's. Ben benieuwd naar jullie reactie/mening!

1ste foto: Direct na de operatie
2e foto: 7e wasdag
3e foto: 7e wasdag achterkant
4e foto: +- 1 maand
5e foto: 2 maanden
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Na de operatie.jpg‎ (140,6 KB, 289x gelezen)
Bestandstype: jpg 7e wasdag.jpg‎ (151,6 KB, 325x gelezen)
Bestandstype: jpg 7e wasdag achter.jpg‎ (146,7 KB, 264x gelezen)
Bestandstype: jpg +- 1 maand.jpg‎ (144,6 KB, 290x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 maanden.jpg‎ (141,1 KB, 308x gelezen)

Laatst gewijzigd door Clint2323; 28 april 2020 om 17:59 Reden: Uitleg foto's
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2020, 22:31   #2
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Ziet er veelbelovend uit, en ook altijd goed zo’n hele inleiding te lezen.
Heb je ook nog foto’s van je situatie voor de transplantatie?

Succes en ik hou ‘t in de gaten!
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2020, 22:56   #3
dutchrobh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 63
Klinkt goed en ziet er goed uit. Ben heel benieuwd naar je herstel. Ben ook nog wel benieuwd naar een 'before' foto. Ik ga je volgen.
dutchrobh is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2020, 12:25   #4
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Ik heb niet een hele goede before foto kunnen vinden. Hoop dat jullie het een beetje kunnen zien.

Ook heb ik een foto toegevoegd direct na de operatie maar dan van bovenaf.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Bovenkant na operatie.jpg‎ (147,8 KB, 203x gelezen)
Bestandstype: jpg foto..jpg‎ (15,7 KB, 225x gelezen)
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2020, 13:02   #5
kersten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2018
Berichten: 28
Geslacht:
Mooi

Heey Clint,

Je resultaat ziet er netjes en veel belovend uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Wat je zegt over Esteworld herken ik niet echt, maar dat zal iedereen wel anders beleven.

Succes met je herstel!
kersten is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2020, 13:41   #6
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Hi Kersten,

Dankjewel!

Het was ook puur mijn mening en indruk die ze mij gaven. Ik geloof ook echt wel dat iedereen er anders naar kijkt. Ik had het beste gevoel bij Globalhair, iedereen heeft ook een ander gevoel bij klinieken.
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2020, 17:08   #7
Crystalclear
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2019
Berichten: 51
Geslacht:
Ik ga je topic volgen! Ik zou in april ook gaan maar dit is uiteraard uitgesteld. Ik begin binnenkort aan mijn eerste v6 boost (preventief) en was benieuwd of je iets van pijn voelt tijdens deze behandeling. Ik hoor het graag.
Crystalclear is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2020, 22:04   #8
Florus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2020
Berichten: 8
Geslacht:
Laag

Beste Clint

Ik wil toch even iets kwijt...
Kijk dat jou keuze uiteindelijk
Gevallen in op “global hair “
En dat je daar erg gelukkig mee
Bent is natuurlijk erg fijn voor je!
Maar ik vraag me toch af waarom je
Esteworld zo te kakken zet?!
Ik ben het dus helemaal niet met je eens.
Maargoed een mening blijft een mening
En een mening mag je hebben.
Maar om valse geruchten de wereld in te helpen en om een goedwillend bedrijf op basis van je gevoel de grond in te boren is gewoon erg LAAG. Dat had je anders kunnen doen”Salesman”
Florus is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2020, 22:22   #9
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Hi Florus,

Wat zijn precies de valse geruchten? Een gerucht is namelijk "een verhaal dat de ronde doet, maar waarvan de waarheid niet vast staat. De informatie in een gerucht kan variëren van een roddel tot gerichte propaganda."

Als je mijn verhaal goed hebt gelezen, lees je ook letterlijk dat ik het onderstaande vermeld.

"Ik noem het beestje bij de naam in mijn verhaal, dit is niet om een bedrijf negatief in het daglicht te brengen maar dit zijn puur mijn eigen bevindingen/meningen en indrukken die ik heb gekregen."
Hierin geef ik dus puur mijn eigen mening!

Enigszins ook erg grappig om te lezen dat je zelf aangeeft "Maargoed een mening blijft een mening en een mening mag je hebben "

Tevens boor ik het bedrijf niet de grond in, als je namelijk mijn verhaal goed hebt gelezen geef ik duidelijk aan dat: "Uitleg over de gehele behandeling was duidelijk, nazorg instructies waren erg duidelijk."

Iemand of iets de grond in boren is vernietigende kritiek uitoefen op iets of iemand.. volgens mij doe ik dit verre van. Sterker nog, ik geef ze een compliment over de duidelijk uitleg betreft de nazorg en behandeling.

Ik begrijp jouw kritiek ook dus totaal niet Florus. We hoeven elkaar niet altijd allemaal te begrijpen en dat is oke!
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2020, 11:56   #10
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crystalclear Bekijk bericht
Ik ga je topic volgen! Ik zou in april ook gaan maar dit is uiteraard uitgesteld. Ik begin binnenkort aan mijn eerste v6 boost (preventief) en was benieuwd of je iets van pijn voelt tijdens deze behandeling. Ik hoor het graag.
Hi Crystal,

Je voelt amper wat. Af en toe een klein prikje. Totaal niet pijnlijk of storend. Ben benieuwd wat jij er van vindt. Is er al meer duidelijkheid betreft een nieuwe datum voor jou?
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2020, 00:36   #11
Crystalclear
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2019
Berichten: 51
Geslacht:
Hey,

Bedankt voor je reactie. Ik ben vandaag geweest en op sommige plekken voelde ik het best wel goed, maar het deed niet dusdanig veel pijn dat ik er mee wilde stoppen. Het kan op sommige plekken gewoon net even wat gevoeliger zijn. Er is nog geen nieuwe datum bekend en ik zal nog even geduldig moeten zijn. Ondertussen heb ik een aantal v6 boost afspraken ingepland staan en blijf ik jouw topic volgen!
Crystalclear is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2020, 11:29   #12
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Goedemorgen allemaal!

Hierbij de update van 3 maanden. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Maand 3.jpg‎ (151,6 KB, 184x gelezen)
Bestandstype: jpg Maand 3 1.2.jpg‎ (145,9 KB, 200x gelezen)
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2020, 13:18   #13
Arno1990
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2018
Berichten: 114
Geslacht:
Ziet er goed uit! 2500 grafts alleen frontaal is behoorlijk veel, dus ik verwacht een mooie dikke kuif bij je binnenkort Heb daar wel een vraagje over. Hebben jullie het nog gehad over de de toekomst? Als je nu al 2500 grafts uit je donor hebt gehaald en je kaalheid zet door, dan heb je al aardig wat grafts verbruikt.

Wat je zegt/voelt/vindt over Esteworld onderschrijf ik overigens niet. Het gevoel dat jij bij Globalhair hebt, dat heb ik bij Esteworld. Maar wat je zegt, ieder z'n eigen mening.

Succes en ik ga je volgen!
Arno1990 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2020, 13:45   #14
Clint2323
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Maand 4 alweer! Wat vinden jullie ervan?

Vanaf wanneer doen jullie weer wax in jullie haren? En welke wax gebruiken jullie/raden jullie aan?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Maand 4.jpg‎ (143,7 KB, 186x gelezen)

Laatst gewijzigd door Clint2323; 1 juli 2020 om 13:49
Clint2323 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2020, 11:08   #15
Haarklaas
Haardeskundige in wording
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Locatie: Nederland
Berichten: 57
Geslacht:
Hoi Clint,

Mooie update! Gaat mooi en gestaag je progressie!
Ik zie dat je na een maand nog veel getransplanteerde grafts had, na 2 maanden waren er wel veel uitgevallen. Zijn er ook grafts gebleven die zijn gaan groeien?

Na 4 maanden kan je echt wel wax gebruiken hoor. Ik vind dat zo bizar dat mensen dat pas na een hele lange tijd doen. Zolang je het verder vaak genoeg wast en verzorgd je haar. Ik weet zelf niet welke wax middelen natuurlijk zijn en zonder al teveel chemische rommel erin, wellicht dat anderen daar advies voor hebben!
groetjes Klaas
Haarklaas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.