Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 maart 2002, 17:56   #1
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Question Oude post

Ik ga op 2 april bij Boersma langs.

Ik heb de onderstaande vragen. Zijn er nog goede vragen die je wilt weten? Dan vraag ik ze voor je.
Ik ben zelf niet echt kaal, misschien heel langzaam aan het beginnen te kalen. Ik zal morgen/overmorgen nog een foto hier plaatsen.

Vragen (nog niet afgewerkt, tijdelijke opzet; ik moet voor mezelf nog wat uitzoeken, dan verdwijnen er een paar.):
-Er wordt beweerd dat het finasteride zijn kracht verliest in de loop der tijd.
-Er wordt regelmatig propecia voorgeschreven ipv. prohair, waarom?
-Propecia?
-Proscar?
-Welke verschijnselen als je stopt met finasteride?
-Bijwerkingen finasteride? (Is voor mij een grote reden om geen finasteride te nemen.)
-Dutasteride? (bij net kalen?); 2de helft van 2002 ready.
-Maxilene/Aminexil?
-Nieuwe toekomstige produkten
-FNS (Follicle Nutrient Serum) van Osmotics (stopt haaruitval+extra haargroei); 1 Mei; Tube;
-In de zomer bij inspanning, snel jeuk op mijn hoofd. Allergie?
-Indien ik niks gebruik, wat is dan te verwachten? en in welke tijd?
-Type1 en type2?
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2002, 14:12   #2
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
he ugh

Ik wens je veel succes bij boersma, en ik zou graag ook antwoord willen krijgen op die vragen en met name de eerste 2 en die van duta!
Voor de rest heb ikzelf geen vragen.
Spreek je later
Cees
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2002, 14:35   #3
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Hallo Ugh,
Ik vind die vragen van je ook erg interessant en ik ben benieuwd op zijn reactie. Een vraag die ik zelf nog wel graag beantwoord wil hebben is wat hij denkt van aminexil. Hij heeft altijd gezegd dat aminexil één van de drie producten is die effectief is tegen haaruitval. Ik ben benieuwd of er inmiddels andere producten zijn die in zijn ogen ook effectief zijn en wat de werking is van DHT inhibitoren. Ook ben ik benieuwd of de bijwerkingen van Dutasteride in verhouding tot finasteride erger zijn. Ik kan me voorstellen dat er een zwaardere dosering in dit product zit, omdat finas effectiever moet zijn tegen haaruitval. Succes bij Dr. Boersma en alvast bedankt voor je reactie!
Johnny
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2002, 21:17   #4
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi Ugh,

Kun je ook vragen wat zijn mening is mbt FNS in relatie met Finasteride, maw denkt hij dat FNS net zo goed zal werken als Finasteride en dat het bovendien ook voor nieuwe haargroei zorgt.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2002, 16:19   #5
hans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2002
Berichten: 71
Hallo Ugh,
Ik heb deze vraag ook op het forum geplaatst, maar waarschijnlijk kan dr. Boersma hem beter beantwoorden: kan Finasteride/ duta bij vrouwen tot onvruchtbaarheid leiden, of is het product alleen gevaarlijk als zij zwanger is? Ik lees allerlei verschillende verhalen hierover op internet.
groeten Hans
hans is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2002, 20:03   #6
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Hans

Citaat:
kan Finasteride/ duta bij vrouwen tot onvruchtbaarheid leiden,

Nee

Citaat:
of is het product alleen gevaarlijk als zij zwanger is?
Ja, indien de vrouw zwanger is en ze komt in aanraking met Fina,dan wordt de 5 ar in haar lichaam geblocked.5 ar is nodig voor omzetten van T naar DHT. DHT is nodig voor de ontwikkeling van het mannelijke foetus.

Als de DHT in de baarmoeder wordt geblocked krijgt het kindje een afwijking aan de geslachtsdeel.

Voor de rest, indien de vrouw niet zwanger is,of als ze niet van plan is om zwanger te raken,is Fina niet schadelijk voor haar lichaam


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2002, 22:58   #7
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Post je de antwoorden nog een keer?
  Met citaat reageren
Oud 14 april 2002, 18:03   #8
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Antwoorden Boersma

Sorry, had het wat druk de laatste paar weken, maar heb nu weer tijd, dus hier de antwoorden

Om te beginnen een paar foto's van mijn haren.




(Goede site om foto's te uploaden: http://www.endoria.net/upload/)

Erfelijke achtergrond:
Ik ben zelf 21. En gebruik nog niks tegen kaalheid.
Dr. Boersma vroeg eerst wat over mijn erfelijke achtergrond, ik zei hierbij dat mijn vader erg kaal was, rond 26 jarige leeftijd ongeveer. Van mijn moederskant, heeft mijn opa (87) nog erg veel haar, mijn oma (90) heeft dun haar, mijn oom is kaal, en mijn moeder (47) heeft ook redelijk dun haar (het valt niet echt op, maar ze ging wel langs Boersma.)


Daarna keek hij 10 seconden naar mijn haren, en zij dat ik over 7 jaar kaal zou zijn, of dat het dan erg duidelijk zichtbaar zou moeten zijn.

Vraag: Er wordt beweerd dat het finasteride zijn kracht verliest in de loop der tijd.
Boersma: Klopt niet.

Boersma: De verschillen tussen Propecia en Prohair, dat Prohair goedkoper is en beter werkt.

Boersma: Er zijn geen bijwerkingen bij finasteride. Je verpercentage blijft hetzelfde etc. De verhalen van bijwerkingen zijn allemaal placebo.

Dutasteride?
Boersma: Duurt nog lang voordat het uitkomt, en het is nog niet aangetoond dat het goed werkt ofzo. hij heeft zelf ook meegedaan met het onderzoek.

Maxilene(/Aminexil)?
Boersma: Het stelt het kalen alleen maar uit. Ipv over 7 jaar kaal zou ik over 9 jaar kaal zijn.

Dat er door hem negatief over Maxilene gesproken wordt is niet te merken uit zijn artikel:
http://www.maxilene.nl/img/artikel_groot.jpg

FNS? (Ik twijfel nu alleen of ik FNS zei of VNS)
Boersma: Nooit van gehoord.

Finasteride is niet geregisteerd, wat houd dit in?
Boersma: Dat het niet door de verzekering wordt vergoed.


Verder zei hij dat ik mijn haardoos zou houden tot mijn dood.
En kreeg ik een tel. nr van zijn kliniek, waar Prohair ook aan te schaffen is.

Ik vraag me zelf af hoe commercieel Dr. Boersma gericht is om zijn produkt Prohair te verkopen, omdat:
-Hij zegt dat Propecia duurder is dan Prohair, maar anderen hier geweren van niet (toch?)
-Hij zegt dat er totaal geen bijwerkingen zijn, maar anderen hier praten dacht ik over een verhoogde verpercentage of dat peer-vorm of wat dan ook.
-Hij slecht over Maxilene praat met een 2 jaar kaalheid uitstel, terwijl hij wel een mooi artikel over Maxilene heeft geschreven.
-En anderen het beweren dat hij te commercieel is.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2002, 22:26   #9
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Ugh,

Als Boersma dit echt geantwoord heeft, dan krijg ik toch wel een ander kijk op die man. In een woord: ONGELOOFLIJK!

Hoe kan zo n dermatoloog zulke antwoorden geven?

Maar goed. Ik kan je zelf op bepaalde kwesties mijn antwoorden geven, en die zijn puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen:

# Finasteride is in principe goedkoper dan Prohair, via de huisarts kost het je geen cent. Maar stel dat je via Internet Finasteride gaat bestellen, zelfs dan is Finasteride nog goedkoper dan Prohair!

# Geen bijwerkingen bij Finasteride? Dit is pure bullshit! Er zijn dus wel bijwerkingen. Niet iedereen zal ze direct hebben, maar ze kunnen varieren van: minder snel een erectie, minder zaadvloeistof, winderigheid etc

# Aminexil: Dit product beinvloedt totaal niet je DHT gehalte. Het zorgt er enkel voor dat je haren dikker worden (voor korte periode).

# Finasteride wordt dus wel door de verzekering vergoed, als de huisarts je Proscar voorschrijft.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2002, 23:21   #10
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Mooie opmerkingen Alonso .

ugh

Citaat:
Dutasteride? Boersma: Duurt nog lang voordat het uitkomt, en het is nog niet aangetoond dat het goed werkt ofzo. hij heeft zelf ook meegedaan met het onderzoek.
Raar,een tijdje terug had hij NOOIT van Duta gehoord.Een korte tijd daarop toen ik belde ,opeens weer wel,maar alsnog zou Prohair betere resultaten boeken volgens hem. Raar om zo'n ' lege ' uitspraak van een top dermatoloog te horen.

Prohair .......: DHT blocking 66-70 %

Dutasteride.: DHT blocking 94-97%

Raar dat Prohair dan nog betere resultaten zal blijven boeken.

Dr Boersma is een hele goede man. Eerlijk en vriendelijk.Maar ik moet wel toegeven dat hij Prohair wel erg op zijn handen draagt.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2002, 23:26   #11
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Rocco,

Hij heeft wel van Duta gehoord, maar niet van FNS (of ik zei perongeluk tegen hem VNS).

Hij heeft verder gezegd dat Finasteride geen bijwerkingen heeft. En geen verhoging van je vetpercentage etc. Dit omdat ik best wel aan fitness doe, en dus niet meer vet wil hebben.
Ook met het testosteron gebeuren met fitness/krachttraining zei hij dat bevorderend zou moeten werken.
Maar zei wel dat je eerder een erectie zou moeten krijgen etc.
(wat eigenlijk wel een bijwerking is.)

Maar ik moet wel wat geen doen iniedergeval. Over 7 jaar kaal moet ik niet echt aan denken.

Ik las vandaag btw nog dit stukje over Saw Palmetto/finasteride en fitness:
http://www.bodypage.nl/saw_palmetto.htm

Laatst gewijzigd door ugh; 14 april 2002 om 23:29
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2002, 23:30   #12
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
ugh

Jij moet ZEKER wat gaan doen.Je moet als de donder Fina slikken,dit zal hij ook wel tegen jou hebben gezegd.

Over die erecties,dit kan min of meer wel kloppen.Omdat Fina je DHT blocked krijg je een overvloed aan Testosteron.Testosteron is de HOOFD hormoon die je sexlust aandrijft.

Raar ,wat hij over de vetpercentage zegt klopt niet. DHT is nodig bij een snelle vet verbranding .Als je DHT blocked gaat je lichaam extra vet vasthouden,omdat de verbranding trager gaat lopen in je lichaam.Dit gaat alleen op als je niet sport.Als je sport zorgt de extra Testosteron voor snelle spiermassa aanmaak en zo dus ook voor de verbranding.

Op de een of een andere manier zijn er ook mensen die qua sexlust afhankelijk zijn van DHT,zij zijn diegene dan vaak die sexuele problemen krijgen.Maar van problemen als minder zaadproductie hebben meer mensen last dan ze toegeven.

Ik ken Saw palmetto wel,maar ik weet niet hoe effectief het is.Ik gebruik het zelf niet,moet ik wel zeggen.

Groetjes

Laatst gewijzigd door Rocco; 14 april 2002 om 23:54
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2002, 09:45   #13
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
he ugh

Ik denk dat je het beste finas of de prohair capsules kunt nemen, doe dit zo snel mogelijk! Kijk boersma is een eelijke en oprechte vent, hij zegt in ieder geval waar je aan toe bent, dus ik denk ook dat dit DE persoon is om te geloven! so take it or leave it
veel succes
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2002, 11:25   #14
Rob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2001
Berichten: 61
Zoals ik al eerder in mijn mening weergegeven heb en nu dus wel weer blijkt:

Boersma is helemaal niet zo deskundig als iedereen denkt...

Zijn dagelijkse routine is tegen wanhopige jonge mensen zeggen dat ze niet meer kaal worden wanneer ze zijn "wonderbaarlijke" prohair gaan kopen!!!

En tjakka: weer een goedgelovig iemand erbij voor 100 gulden in de maand...

Wordt eens wakker en denk logisch na!

groetjes
Rob
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2002, 19:19   #15
Jasper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2002
Berichten: 19
Klopt dat, wat er op de link over Palmetto staat, dat proscar type 1 dht (itt type 2) slecht blokt en zodoende niet veel kan doen tegen haaruitval?
Jasper is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.