Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 augustus 2013, 09:39   #1
MIDB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 4
Question Grote kale plek verbergen

Hoi allemaal,

Ben pas nieuw hier en zou jullie om advies willen vragen.
Ik ben 34 jaar en sinds twee maanden is mijn haar uit aan het vallen. Zo erg, dat ik inmiddels een flinke kale plek bovenop mijn hoofd heb.
Gelukkig is mijn haar lang en kan ik mijn eigen haar eroverheen doen als ik het op steek.
Maar hoe lang dit mij nog zal lukken weet ik niet... Mijn haar blijft nog steeds uitvallen en wordt overal dunner.
Wie heeft hetzelfde? Wie weet hoe ik het zo kan camoufleren dat ik het weer eens los kan dragen?

Ik hoor graag van jullie!
MIDB is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2013, 12:25   #2
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Wat vervelend dat je ook last van haaruitval hebt!! De eerste tip die ik je zou willen geven (misschien overbodig omdat je dat al hebt gedaan) is het medische circuit! Oftewel ga langs bij je huisarts, laat je bloedwaarden testen (HB, ferritine, schildklier etc) en vraag eventueel een doorverwijzing naar een goede dermatoloog met verstand van haren (deze zijn schaars)!! Dat is een! Gaat in de tussentijd natuurlijk jouw probleem niet oplossen. Ik weet niet hoe groot de kale plek is?? Maar een eerste redmiddel zou Toppik kunnen zijn. Dit zijn miniscule haarvezeltjes die je in je haren strooit en fixeert met lak. Indien je haaruitval nog niet heel erg is kan dit een heleboel camoufleren. Check anders ook even op het forum de threads over Toppik bij camouflage.
Mocht dat allemaal niet baten, dan kun je een heel mooi haarwerkje laten maken (topper) die je over de plek een legt en vast zet. Op deze manier is er niets meer zichtbaar voor de buitenwereld.

Succes en sterkte!!
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2013, 12:39   #3
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hoi midb,
Vervelend, maar je bent niet de enige. Ik sluit me aan bij Doemdenkertje; ga naar huisarts & goede dermatoloog. Lees veel op het forum en kijk hoe andere lotgenoten hun kale plekken camoufleren. Ik heb AGA (dun diffuus haar bovenop); ik heb nooit camouflage middelen gebruikt, dus ik heb er geen ervaring mee. Zoek ook eens op alopecia areata. Succes & sterkte.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2013, 13:49   #4
MIDB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 4
Dankjewel voor jullie reactie.

Uiteraard ben ik gelijk naar de huisarts gegaan en deze constateerde AA.
Ik heb een lotion gekregen, maar nooit durven gebruiken omdat ik last heb van eczeem en allergieën...
Ik denk zelf inderdaad dat een topper de beste oplossing zou zijn.
Fijn om de verhalen van iedereen hier te kunnen lezen, dat brengt je ook weer op positievere en nieuwe ideeën.

Is er misschien ook iemand die besloten heeft haar haren kort te knippen en een heel haarwerk (pruik) te nemen? Mijn haar is nu lang en past er natuurlijk nooit onder.
Ik heb natuurlijk hoop dat het ook weer eens terugkomt, maar tot die tijd ben ik op zoek naar een oplossing.
MIDB is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2013, 21:06   #5
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik!
Ik heb mijn schouderlange te dunne haar afgeknipt en een synthetisch haarwerk gekocht. Het bevalt me uitstekend ! Nooit meer gedoe met mijn dunne haar.

Ik heb AGA; bij mij wordt mijn haar dunner en dunner en komt niet meer terug.
Jij hebt AA en bij AA heb je kale plekken, waar soms weer haar gaat groeien. Helemaal kort hoeft niet, hoor, schouderlang haar kan ook onder een pruik. Het is maar wat je zelf lekker vind zitten. Je hebt ook haarwerkjes (soort dopjes met haar) die je op je hoofd vastzet met klemmetjes.

Doe rustig aan, lees veel en zoek veel info op dit forum.

Succes
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2013, 15:08   #6
karelenfleur
Viola de Vries,
 
karelenfleur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2011
Locatie: Enschede en Almere
Berichten: 804
Geslacht:
Bij aa kan het nog erg onrustig zijn. Het haar kan verder uit vallen of hè kan stoppen. Topik kan tijdelijk een goede oplossing zijn mar voor alle zekerheid zou ik wel in gesprek gaan met een gecertificeerd Haarwerker die een goede fullcap kan leveren mocht het erger worden. Je haar zou ik dan wel korte knippen. Een maatwerk is in deze situatie voor jou niet aan de orde ivm levertijd. De ziekte is grillig en kan alle kanten uit gaan. 2 op de 100 hebben aa.
karelenfleur is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2013, 17:20   #7
MIDB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 4
Zo fijn om jullie reacties te lezen! Dankjewel.

Mijn probleem is inderdaad dat ik niet in kan schatten of er nog veel meer uit zal vallen. Als dat het geval is en ik laat iets op maat maken, past het misschien al snel niet meer.

Ik dacht echt dat je eigen haar heel kort moest zijn bij het dragen van een volledig haarwerk. Het stelt me gerust dat dat dus niet nodig is.

En Astrid, ik lees me de afgelopen dagen al suf op dit forum! Heel blij dat het er is!

Groetjes!
MIDB is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
advies, vraag

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.