Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 november 2012, 13:58   #1
14M12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 4
Ervaringen elektrisch ontharen

Hallo!

Ik heb een account aangemaakt omdat ik graag wil praten met mensen die ervaring hebben met elektrisch ontharen.

Ik zal zelf eerst mijn situatie uitleggen: Ik heb last van ongewenst haargroei in mijn gezicht en dan met name in mijn hals, het is begonnen met donshaartjes maar uiteindelijk werden dat langere haren en ben ik in 2010 naar een IPL studio gegaan, tot die tijd epileerde ik het zelf met pincet maar had hierdoor vaak afgebroken haartjes bv en wilde gewoon erg graag een gave hals! Maar moest wel gaan scheren om te beginnen met de IPL, om de haarrtjes in alle fases t kunnen laseren. Nou na 9 x IPL weinig resultaat en zat ik dus wel hardere haartjes en een hoop geld uitgegeven voor niks (wist toen niet dat als ik het bij een ANBOS-kliniek had laten doen ik het vergoed zou krijgen, maar goed dat terzijde) nou braaf elke avond met pincet en fel licht aan de slag maar werd er weer behoorlijk wanhopig van, merk dat ik er ook heel onzeker van wordt . Ben toen gaan hot waxen maar ja, dan kan ik bij wijze van spreken na 2 dagen weer terug.

Gesproken met mijn dermatoloog en die adviseerde mij elektrisch ontharen...hij gaf aan dat IPL bij mij weinig tot geen werking heeft omdat ik getint ben en het licht van de laser meer wordt opgenomen door mijn huid dan het haartje...aha dacht ik! Daar komen dus ook de pigmentvlekken vandaan!

Maar goed, ik heb nu een kliniek gevonden en die doet dus aan elektrisch ontharen, maar ja...je moet het dan wel laten groeien, en mag niet meer epileren, hoogstens knippen of scheren... daar word ik dan weer zo ellendig van want als ik het niet epileer dan heb ik na min 4 dagen al flinke harde haartjes die alle kanten op groeien en gewoon geen gezicht..ik weet ook wel dat ik het alleen zo zie omdat ik het weet en dat het anderen niet eens opvalt en dat het winter is en dus sjaals en/of coltruien kan dragen maar toch.....die haartjes er elke avond uittrekken is zo een routine geworden en geeft mij toch altijd een opgelucht gevoel...

En ergens ben ik ook wel een beetje bang voor het elektrisch ontharen want het is nogal wat...met een naaldje in het haarzakje en dan 2 schokjes geven en met loog opvullen....maar ja als het helpt???Ben ik volgende zomer toch een stuk zekerder....

Vandaar mijn verhaal en mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop dat er hier ervaringsdeskundigen en/of lotgenoten zijn want word er echt wel ongelukkig van Ben trouwens een vrouw van 29 jaar, van surinaams/hindoestaanse afkomst.
14M12 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.