Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 november 2008, 18:24   #1
laurien22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2008
Berichten: 10
met tondeuse ontharen

Heeft het ontharen met een tondeuse hetzelfde effect op de haartjes als scheren? Dus groeien ze harder en dikker terug?

alvast bedankt
laurien22 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2008, 18:42   #2
laurien22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2008
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurien22 Bekijk bericht
Heeft het ontharen met een tondeuse hetzelfde effect op de haartjes als scheren? Dus groeien ze harder en dikker terug?

alvast bedankt
Iemand die enig idee heeft?
laurien22 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2008, 22:27   #3
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Exclamation scheren.

Het maakt niet uit hoe je scheert, je scheert met een mesje of mechanisch, scheerapparaat of tondeuze effect is het zelfde je moet gewoon doen wat je het prettigste vind.
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2008, 20:31   #4
Me.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2008
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Het maakt niet uit hoe je scheert, je scheert met een mesje of mechanisch, scheerapparaat of tondeuze effect is het zelfde je moet gewoon doen wat je het prettigste vind.
Dat uiteraard natuurlijk maar het verergerd niet als het geschoren wordt? (vind ut zelf ook wel een vreemde gedachten dat het harder en sneller gaat groeien maar hoor het toch graag van iemand met verstand erover)
Me. is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2008, 18:16   #5
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Met tondeuze is wel minder aan te raden want meer kans op ontstekingen, ingegroeide haren en je kunt natuurlijk minder glad scheren, als vrouw zijnde is dat, zeker in het gezicht, wel minder aangenaam(mr goed, ook dit is idd voor iederen anders). Als man zijnde hangt het er vanaf of je veel last krijgt van ontstekingen, als dat zo is is scheren met scheermesje beter.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2008, 22:20   #6
Wilma Dufrenne
Wilma Dufrenne
 
Geregistreerd: 13 oktober 2004
Locatie: Dieren (Gelderland)
Berichten: 1
met tondeuse scheren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Me. Bekijk bericht
Dat uiteraard natuurlijk maar het verergerd niet als het geschoren wordt? (vind ut zelf ook wel een vreemde gedachten dat het harder en sneller gaat groeien maar hoor het toch graag van iemand met verstand erover)
Scheren (op welke manier dan ook) veranderd niets aan het lichamelijke proces van haargroei. Door hormonen, medicijnen wordt een haarzakje actief (gaat een haar maken of sterft af). Een vaak gehoorde zorg in mijn ontharingspraktijk is... als ik ga scheren dan krijg ik meer haar. Op zich klopt dit wel want als iemand epileert of harst dan zijn nooit alle haren op hetzelfde moment aanwezig. Dus als je dan gaat scheren dan heb je meer haar. Maar dit haar was er altijd al maar groeide niet tegelijk uit de huid. Ook wordt door scheren een haar afgekapt. Hierdoor is het dunne uiteinde van de haar er niet. De haar die je voelt en ziet is dikker en valt dus meer op. Stop je vervolgens met scheren dan is alles weer net zo als daarvoor.
De tondeuze lijkt mij niet handig, te grof. Meer risico op huidbeschadigingen. Beter is het om de epilady te gebruiken. Die trekt de haar eruit waardoor hetzelfde effect ontstaat als bij epileren met een pincet maar dan in veel minder tijd. De eerste keer is pijnlijk maar als je het regelmatig doet dan trek je niet alle haren er in 1 keer uit en is het minder pijnlijk. De epilady is niet geschikt voor plekken waar snel ingegroeide haren ontstaan.
Wilma Dufrenne is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2008, 00:20   #7
laurien22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2008
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilma Dufrenne Bekijk bericht
Scheren (op welke manier dan ook) veranderd niets aan het lichamelijke proces van haargroei. Door hormonen, medicijnen wordt een haarzakje actief (gaat een haar maken of sterft af). Een vaak gehoorde zorg in mijn ontharingspraktijk is... als ik ga scheren dan krijg ik meer haar. Op zich klopt dit wel want als iemand epileert of harst dan zijn nooit alle haren op hetzelfde moment aanwezig. Dus als je dan gaat scheren dan heb je meer haar. Maar dit haar was er altijd al maar groeide niet tegelijk uit de huid. Ook wordt door scheren een haar afgekapt. Hierdoor is het dunne uiteinde van de haar er niet. De haar die je voelt en ziet is dikker en valt dus meer op. Stop je vervolgens met scheren dan is alles weer net zo als daarvoor.
De tondeuze lijkt mij niet handig, te grof. Meer risico op huidbeschadigingen. Beter is het om de epilady te gebruiken. Die trekt de haar eruit waardoor hetzelfde effect ontstaat als bij epileren met een pincet maar dan in veel minder tijd. De eerste keer is pijnlijk maar als je het regelmatig doet dan trek je niet alle haren er in 1 keer uit en is het minder pijnlijk. De epilady is niet geschikt voor plekken waar snel ingegroeide haren ontstaan.
En hoe lang duurt het na het stoppen met scheren totdat de haartjes weer zo dun er uit zien? Als je na scheren de haartjes vanaf de wortel uit trekt, krijg je weer dunne haartjes?

Wat ik ook hoor is bijv. als je je wangen epileert dat het dan harder terugkomt. Is dit waar? Dat zou dan betekenen dat je beter kunt scheren ipv epileren.

Laatst gewijzigd door laurien22; 28 december 2008 om 14:00
laurien22 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2008, 19:59   #8
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
ze lijken dunner zodra ze volledig doorgegroeid zijn en er een dunnere punt verschijnt(haarpunt), zodra je gaat epileren worden de haren niet dunner!!! integendeel zelfs, hiermee activeer je ook de" slapende haren. Wat dus betekent dat deze terug actief worden, en onder invloed van hormonen kunnen bij epileren idd dikkere haren terugkomen. Wat dit punt betreft kun je idd beter scheren, het grote nadeel echter van scheren is dat veel mensen er scheerbrand van krijgen in hun gezicht en er al vrij snel stoppels zichbaar zijn, waardoor je een duidelijke baardlijn ziet, wat als vrouw zijnde iets minder aangenaam is. Beide methodes hebben dus zowel hun voors als hun na's.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2008, 18:11   #9
laurien22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2008
Berichten: 10
Ok bedankt. En hoe komt het dat je niet na 1 keer van dons haar naar zwart en dik haar gaat van 1 keer scheren? Want dat duurt wel even. Sorry als ik te veel vragen stel
laurien22 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2009, 12:15   #10
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dat heeft te maken met het feit dat haartjes geactiveerd worden, kunnen worden bij het scheren, maar meestal vooral met hormonale veranderingen in het lichaam, als je dan aan de haartjes zit, veranderen die sneller dan wanneer je de haren met rust laat,
wetenschappelijk gezien is er geen verklaring voor de reden dat ook tijdens scheren en meer haren en dikkere haren verschijnen, (los tenminste van hormonale impulsen), maar mijn ervaring is dat bij veel mensen toch, los van hormonale veranderingen, de haren dikker worden bij veelvuldig en lang scheren(of andere vergelijkbare behandeling).
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mannen die hun gezicht permanent hebben laten ontharen? notsosmooth Hirsutisme - Behandelingen 15 9 juni 2014 13:38
Waar koop ik een goeie tondeuse voor weinig? DJRan-D Van alles en nog wat... 15 7 juli 2012 13:46
elektrisch ontharen blop Hirsutisme - Behandelingen 5 1 december 2008 13:08
Electrisch ontharen ingrid86 Hirsutisme - Behandelingen 0 3 oktober 2008 14:37
Ontharen met flitstechniek wel of niet doen ?? maud Hirsutisme - Behandelingen 23 15 december 2006 21:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.