Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 augustus 2003, 20:05   #1
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Unhappy Haarproblemen en ... liefde

Het is al vaker in andere topics besproken, maar ik hoor het graag nog even afzonderlijk in dit topic...

Hoe gaan jullie met jullie haarprobleem om als het op liefde aankomt? Met andere woorden hebben jullie een vaste partner, durven jullie nog naar het andere geslacht toestappen, probeer je je probleem te verbergen voor (nieuwe) partners of biecht je het meteen op of... beïnvloedt het totaal je liefdesleven niet?

Ik zou het wel eens graag van iedereen horen, zowel van mede-forummers die een HT ondergaan hebben of een haarwerk dragen als van "gewone" kalende mensen...

In mijn geval kan ik heel kort zijn... ik durf totaal niet meer naar een meisje toe te stappen sedert mijn HT uit schrik dat ze het zou opmerken... In feite ga ik al heel mijn leven als vrijgezel door het leven, want mijn problemen zijn reeds begonnen op mijn 17de (in de periode daarvoor was ik heel verlegen). Als ik al eens de moed heb om naar iemand toe te stappen (uitzonderlijk echter), dan word ik zonder aarzelen afgewezen... ik weet wel waarom!
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2003, 20:37   #2
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
re

Hoi Francis,

Ik moet zeggen dat ik wel het één en ander in jouw tekst in mezelf terugvind. Wat betreft het verlegen zijn op vroege leeftijd en eveneens die @#@#%@!#^% AA op vroege leeftijd. Zijn echt allemaal dingen waar je echt niet op zit te wachten...

Gelukkig in mijn geval, was ik op vroege leeftijd nog niet zo met m`n haren bezig. (niet dat er toen nog geen inhammen waren, want die waren er juist wel degelijk) Maar begon ik mij toch meer te interesseren in het "vrouwenvolk" Maar ja, waar ben je als verlegen jongen denk je dan bij jezelf. Maar toch zijn er meisjes die wel degelijk op verlegen jongetjes vallen hoor En één van die meisjes is dus vandaag de dag ook nog steeds m`n vaste vriendin gebleven.

Eigenlijk is het natuurlijk altijd zo en het zal altijd wel zo blijven. Mensen gaan voor hun eerste indruk altijd af op iemands uiterlijk. En persoonlijk doe ik dat zelf ook. Maar zodra je door hebt dat iemand met een goed innerlijk ook leuk kan zijn....
Zelf moest ik het ook van m`n innerlijk hebben hoor. Niet dat ik OER lelijk ben of zo... Maar zodra je bijv. een goed gesprek met een meisje hebt kijken ze op de één of andere manier toch niet meer zo snel naar je uiterlijk.
Kortom...heb je het niet van je uiterlijk, krik dan je innerlijk een beetje op..(gewoon compenseren die hap)

Succes Guaranteed!
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2003, 22:36   #3
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
Het is klote als je AA je leven zo gaat beheersen. Ikzelf ben er op tijd bij geweest . Ik was 20 toen ik last kreeg van dunner haar en inhammen. Met name andere gasten wilden dit aan me laten weten. Anderen viel het niet op. BEetje flauw dus, maar door die opmerkingen ging ik er wel op letten. Minoxidil 5% gebruikt(en daarvoor o.a. Saini, RHodanide en allerlei andere shit) tot mijn haartransplantatie.
Na mijn haartransplantatie en het gebruik van propecia(ik was toen onder behandeling bij polikliniek voor Nagel- en Haarziekten, waar men al zei dat er een pil aan zat te komen: propecia dus) ging het prima. Ikzelf weet dat men niet ziet dat ik een HT heb ondergaan. Draag mijn haar ook of strak naar achter of naar voren(al heb ik geen grote bos meer)
Als jezelf al niet overtuigd bent kun je het ook niet uitstralen. Het is dus KLOTE als je het gevoel hebt dan mensen kunnen zien dat je een HT hebt ondergaan.
HEb je al eens getracht een product als Volluma te gebruiken. Dat kan prima werken als aanvulling op een HT. Werkt ook hetzelfde, of beter, als bijvoorbeeld Topik etc.

In ieder geval succes!

Jorn

PS: het innerlijk speelt uiteindelijk de grootste rol, toch! AL is het wel zo dat er primair naar het uiterlijk gekeken wordt door veel mensen en dan is AA KLOTE!!!!
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2003, 11:02   #4
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
In je hoofd

Hello Francis

Ik ben een meisje van 26 met trichotillomanie, betere periodes en slechtere periodes..

IK snap je bezorgdheid maar ik ken genoeg vriendinnen die gewoon in hun vriendenkring iemand hebben leren kennen. Van de moment dat je iemand leert kennen op vriendschappelijke wijze, doet je uiterlijk er helemaal niet meer toe. Zo ken ik twee best knappe vriendinnen van mij die met vrienden zijn die kalen en iemand die alleen nog maar haar aan de zijkant heeft.

Ikzelf kamp met hetzelfde probleem. Het is moeilijk om bv. met iemand te slapen die dat niet weet. Heel lastig, maar in onze hoofden is het probleem zoveel groter dan in de anderen kun hoofd, geloof me... Voor jezelf maak je het altijd erger dan dat anderen eraan tillen. Toen ik mijn probleem stelselmatig ben beginnen te vertellen tegen mensen, heeft niemand me afgewezen of wat dan ook... Echt waar!

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2003, 13:27   #5
Lonneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Hoi,

Ik kan me het probleem van Francis wel voorstellen.
Ikzelf ben 33 jaar (vrouw), heb alopecia androgenetica en ben single.
Ook mij belemmert die haaruitval het aangaan van nieuwe contacten. Ik vind het niet leuk om met een nieuwe vriend te douchen (en zeker niet vanwege mijn lichaam, daar ben ik wel heel blij mee, maar vanwege het feit dat hij dan meer hoofdhuid dan haren ziet) en als ik de volgende ochtend bij hem wakker word en het hele bed ligt vol haren, dan kan ik wel janken.
Ik ga de laatste tijd ook steeds minder uit. Ik ga veel liever bij vriendinnen op bezoek, of een keertje naar de bioscoop. Niet naar plaatsen waar je zo op je uiterlijk beoordeeld wordt!
Ik weet dat het innerlijk belangrijker is, maar het eerste wat mensen zien, is toch het uiterlijk.

Groetjes, Lonneke
Lonneke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2003, 14:24   #6
nobody
Rebel Scum
 
nobody's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2003
Berichten: 67
Ik vraag me af of de hoeveelheid haar deel uit maakt van het aangeboren biologische partner keuze systeem van een mens. Dingen als lengte en verhoudingen van schouders, heupen, etc. doen dat zeker wel. Dit is cultuuronafhankelijk. Verder schijnt op een onbewust niveau reuk ook erg belangrijk te zijn (i.v.m. het vergelijken van de imuumsystemen geloof ik).

In 2de instantie is het denk ik belangrijk dat de partner betrouwbaar is en ongeveer dezelfde interesses heeft.

We leven natuurlijk in een tijd waar de media (tv, bladen etc ..)het perfecte lichaamsbeeld bepalen. En we passen ons aan aan dat beeld omdat we bij de groep willen horen. Wat iedereen erg onzeker maakt en waardoor we spullen gaan kopen om aan dat beeld te voldoen.

Maar de vraag is, of vrouwen meer op zoek zijn naar een 'Brad Pitt', of naar een betrouwbaar iemand met een redelijke lichaamsbouw.

Volgems mij kom je een heel eind als je zorgt dat je lichaam goed getraind is en je je contacten zoekt binnen een hobbyclub waar je mensen met ongeveer dezelfde interesses ontmoet. Blijf gewoon jezelf en doe niet mee aan dancing/disco achtige vleeskeuringen als dat je niet ligt.

Just my 2 cents on the subject ..
nobody is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2003, 17:21   #7
Lonneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Nobody,

Ik weet maar al te goed dat je gelijk hebt. En ik probeer me er echt overheen te zetten. Maar dat valt niet altijd mee natuurlijk...

Ikzelf let bij een man absoluut niet op zijn haardos. Naast het belangrijkste (het karakter) let ik er eerder op of iemand er goed verzorgd en leuk gekleed uitziet. En de ogen he, de uitstraling. Dat doet ook al heel veel.
Lonneke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 02:32   #8
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Ik heb opzettelijk eens dit topic terug naar boven gehaald omdat er ondertussen nogal wat nieuwe leden zijn bijgekomen...

Hebben jullie een vaste partner of heeft jullie haar(transplantie)-probleem jullie liefdesleven beïnvloedt?
Graag had ik dit wel eens van iedereen gehoord - gewoon uit interesse...
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 08:08   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis
Ik heb opzettelijk eens dit topic terug naar boven gehaald omdat er ondertussen nogal wat nieuwe leden zijn bijgekomen...

Hebben jullie een vaste partner of heeft jullie haar(transplantie)-probleem jullie liefdesleven beïnvloedt?
Graag had ik dit wel eens van iedereen gehoord - gewoon uit interesse...
ik heb n vaste partner op dit moment, kreeg wat met hem toen ik nog geen AGA had. dus ik ben nog niet vrijgezel geweest met mijn inhammen ben wel benieuwd hoe dat zou zijn, maar bij mij is mijn AGA nog niet zo erg dat het meteen opvalt. Ik krijg er dus ook nog geen reacties op. Maar op 't moment dat dat wel gaat komen, zal ik ook onwijs onzeker worden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 10:04   #10
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Als ik met anderen praat ben ik nooit met AGA bezig, dan vergeet ik het gewoon even. Ook als ik met een meisje praat. Ik merk dat wanneer je gewoon jezelf bent en je niet stoort aan eventueel (denkbeeldige) tekortkomingen een meisje gewoon heel normaal doet. Als je krampachtig om je kaalheid probeert heen te draaien dan wordt het natuurlijk niets. Het ligt hem dan niet aan het haar, maar aan je onzeker gedrag. Kom op mensen, hoeveel mannen zijn er wel niet kaal/kalend? En zovelen daarvan hebben een vriendin/vrouw/partner. Het ligt echt niet aan de kaalheid. Als je geen succes hebt ligt dat aan je eigen onzekerheid ten gevolge van kaalheid, niet aan de kaalheid zelf.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 10:38   #11
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ik heb mn vriend leren kennen juist op het moment dat ik helemaal kaal werd en dat was voor hem absoluut geen probleem. Vanaf het begin is ie erg betrokken en geinteresseerd geweest. Ik was destijds 15 jaar en had al AA sinds mn 12de. Het heeft wel even geduurt voor ik geloofde dat hij me ook op sexueel gebied aantrekkelijk vond maar inmiddels geloof ik ook dat mensen die kaal zijn (zowel vrouwen als mannen) heel aantrekklijk kunnen zijn. Relaties met vriend(inn)en hebben er ook niet onder geleden aangezien heel veel van mn vrienden ik na mn 12de heb leren kennen en dus niet anders weten dan dat ik helemaal of gedeeltelijk kaal ben.Het erover praten gaat ook steeds beter...toen ik 12 was wist ik echt niet wat ik erover moest zeggen maar nu kan ik rustig en duidelijk aan onbekenden uitleggen wat het is. En over verlegen...:

Voordat ik mn vriend leerde kennen had was ik altijd erg verlegen (ik had AA en welke jongen zou in mij geinteresserd kunnen zijn?) maar juist door de steun van mn vriend waardoor ik meer zelfvertrouwen heb ben ik wat mondiger geworden. Zo hoorde ik laatst achter mij iemand een vervelende opmerking over mn kale plekken maken (ik droeg toen geen mutsje) en heb me toen omgedraaid en gezegt dat het ook niet mijn vrijwillige keuze was om AA te hebben maar dat er niks aan te doen is en als anderen zich er aan storen dat ze de andere kant uit moeten kijken. (ik was zo trots op mezelf )
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 23:13   #12
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Ik heb 'n jaar alopecia androgenetica en ik heb tot 'n maand geleden 'n vaste vriend gehad die mij heel erg heeft gesteund gedurende dat jaar, helaas heeft hij mij nu laten vallen omdat we erg veel ruzie hadden en hij problemen had met zichzelf, nuja, er is 'n kans van 65% (denk ik) dat 't na z'n 2e zit terug goed komt, dusja, ik denk er nog niet teveel over hoe 't verder zou moeten moest ik iemand nieuws moeten leren kennen...

Zo ga ik dit jaar naar de unief en durf ik me niet te laten dopen omdat ze dan vanalles in mijn haar zouden wrijven, dusjah...

Nuja, 't ging dus over liefde

Ik denk dat als wij iemand vinden die 'n relatie met ons begint dat we al zeker kunnen zijn dat ze 't serieus met ons menen, dus da's toch 'n voordeel? En 't zal ons wss toch 'n paar gebroken harten besparen
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 23:25   #13
MxK
HaarWeb lid
 
MxK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Berichten: 73
Gelukkig ben ik er zelf vroeg bij geweest met propecia zodat mijn zelfvertrouwen er niet onder geleden heeft. Ondanks dat mijn inhammen best wel te zien zijn mag ik niet klagen over vrouwelijke aandacht. Opzich vind ik het mijzelf ook niet misstaan. Inhammen staan ook lang niet altijd lelijk!!!

Ik heb nu 11 maanden verkering met een heel leuk (en mooi!!!) meisje die natuurlijk wel ziet dat ik inhammen heb maar zij weet niet dat ik er dermate last van heb dat ik al die shit slik! Dit heb ik haar nog niet durven vertellen terwijl ik eigenlijk heus wel weet dat het haar niet uitmaakt. En al helemaal niet als ik het onder controle heb. Dus in die zin heeft het wel invloed op mij.
__________________
Extern:

Weleda Roosmarijn shampoo (5 x per week)
Rooscure shampoo (2 x per week)

Intern:

MSM tabletten 2000 mg per dag (Kruidvat)
Propecia 1 mg per dag (MSD)
Saw palmetto 2 x 160 mg per dag (Tru nature)
Multivitamine voor sporters (Kruidvat)
2 Koppen groene thee per dag
MxK is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2004, 00:25   #14
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
We moeten natuurlijk sowieso af van het idee dat AGA een beperking is op dit gebied. Ik snap nog steeds niet dat mensen dat denken. Ik plaats mijzelf in ieder geval niet in een slachtofferpositie. Ik doe het voor mijzelf, maar heb scheid aan wat anderen er van zouden vinden. Als een meisje het niet leuk vindt, boeien, zoals Andastra zegt: als je nu iemand krijgt is het in ieder geval niet omdat je toevallig haar hebt.

Ik heb vrij diepe inhammen, maar ik vind dat niet erg om eerlijk te zijn. Ik vind het juist wel wat hebben, toch een beetje mannelijker voor mijn gevoel dan nog zo'n 17-jarige haarlijn.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2004, 00:53   #15
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
We moeten natuurlijk sowieso af van het idee dat AGA een beperking is op dit gebied. Ik snap nog steeds niet dat mensen dat denken. Ik plaats mijzelf in ieder geval niet in een slachtofferpositie. Ik doe het voor mijzelf, maar heb scheid aan wat anderen er van zouden vinden. Als een meisje het niet leuk vindt, boeien, zoals Andastra zegt: als je nu iemand krijgt is het in ieder geval niet omdat je toevallig haar hebt.

Ik heb vrij diepe inhammen, maar ik vind dat niet erg om eerlijk te zijn. Ik vind het juist wel wat hebben, toch een beetje mannelijker voor mijn gevoel dan nog zo'n 17-jarige haarlijn.


Haha jij bent "gek" ... We willen toch allemaal een 17-jarige haarlijn, ook jij Haarman.
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.