Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback > Archief: afgehandelde Suggesties

 
 
Discussietools Weergave
Oud 22 november 2004, 11:14   #1
jenssen
regime:
 
Geregistreerd: 26 november 2003
Berichten: 47
Medicijnenhandel op HaarWeb

Wil toch nog ff dit kwijt.
In het verleden waren er veel mensen blij als ze iets konden krijgen via een ander forumlid.
Nu wordt broekkie als een of andere handelaar uit gemaakt die probeert rijk te worden aan die paar man die iets willen kopen.
Kom op zeg.Verdien je met geluk een paar euro mee.
Overigens was er vroeger Frans K en iedereen was blij met zijn Duta en laat ik het dan maar niet over Jaapie hebben die zette gewoon een hele internet site op voor zijn inovate t-flav en iederen was blij.
Dus ik snap al die problemen niet echt.
jenssen is offline  
Oud 22 november 2004, 15:04   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jenssen
Wil toch nog ff dit kwijt.
In het verleden waren er veel mensen blij als ze iets konden krijgen via een ander forumlid.
Nu wordt broekkie als een of andere handelaar uit gemaakt die probeert rijk te worden aan die paar man die iets willen kopen.
Kom op zeg.Verdien je met geluk een paar euro mee.
Overigens was er vroeger Frans K en iedereen was blij met zijn Duta en laat ik het dan maar niet over Jaapie hebben die zette gewoon een hele internet site op voor zijn inovate t-flav en iederen was blij.
Dus ik snap al die problemen niet echt.
Ik heb deze opmerking van jenssen even uit een thread van broekie gehaald. Die thread is inmiddels verwijderd omdat er alleen maar onzin en gescheld instond, maar deze post was nog zinnig en hier ga ik graag op in.

Broekie heeft HaarWeb inderdaad aangegrepen om zijn handel in medicijnen te promoten. Dit valt onder commerciële activiteiten en op HaarWeb kunnen wij dit niet toestaan. Dat is ook te lezen in ons huishoudelijk reglement, waar iedereen mee akkoord is gegaan tijdens het aanmelden op dit forum:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster
Adverteren
Het eigenhandig plaatsen van commercieële berichten is NIET toegestaan op HaarWeb. Voorbeelden hiervan zijn : het vermelden van open dagen, het promoten van eigen produkten, enz.
Als je een produkt, service of evenement wilt promoten, neem dan contact op met webmaster(at)haarweb.nl
Het verbod op dit soort activiteiten heeft een aantal redenen. Zo willen we het forum objectief houden, en willen we voorkomen dat adverteerders listig hun slag slaan in lopende discussiethreads. HaarWeb is opgericht als een puur objectief haarforum, en is inmiddels uitgegroeid tot een medium dat mensen fantastisch de weg kan wijzen in de Haarwereld vol slangen en valkuilen. Die slangen en valkuilen willen wij op dit forum zo veel als mogelijk buiten de deur houden. Adverteerders mogen dus alleen tegen betaling en op duidelijk afgebakende zones adverteren.

Daar komt bij dat HaarWeb steeds groter wordt. Zoals is te lezen in de Mededelingen-rubriek heeft dit forum nu 4.000 leden, en nog iedere dag groeit het forum exponentieel. Dit brengt ook meer en meer kosten met zich mee (domeinnaam, server, forum) en die moeten betaald worden.

Met onze reclamerichtlijnen willen wij dus twee dingen bereiken: 1) duidelijk onderscheid tussen reclame en serieuze inbreng van leden en 2) enige financiële dekking van de vele kosten die HaarWeb moet maken.

Broekie's handel was wel degelijk commercieel te noemen. Hij verkocht medicijnen voor veel geld, en neem van mij aan dat hij hier meer dan "een paar euro" aan verdiende. Hij was dus aan het adverteren, en onze richtlijnen verbieden dat. Er is overigens - zoals eerder ook gezegd - een onderscheid tussen het structureel verkopen van medicijnen met commercieel doel (zoals broekie deed) en het aanbieden van medicijnen die je toevallig nog overhebt (bijv. na het staken van een behandeling). Dat laatste is wèl toegestaan. Dat eerste niet.

Wij raden het daarbij al onze leden af om medicijnen te kopen via het internet, zonder overleg met een arts. Handelaren op forums bieden vaak geen inzicht in waar ze de medicijnen vandaan halen. Ze bieden vaak zware medicijnen zonder recept te koop aan, wat een groot gevaar kan vormen voor de gezondheid van de koper.

Inderdaad zijn er in het verleden ook aanbieders geweest van medicijnen op dit forum, en toen hebben wij niet zo hard opgetreden. Dat heeft vooral als reden dat dit forum toen nog klein was en geen moderators had. Inmiddels is het forum gigantisch gegroeid en is een meer professionele aanpak noodzakelijk. Overigens was Frans K een geval apart: hij had volgens mij niet als doel winst te maken.

Daar komt bij dat broekie in een aantal andere opzichten ook onacceptabel bezig was. Zo heeft hij mensen opzettelijk beledigd en maakte hij meerdere accounts aan. Dat zijn allebei ook overtredingen van ons reglement. Daarom hebben wij hem ook met een ban van het forum verwijderd.

Ik hoop dat ons beleid zo duidelijk is. Voor iedereen op dit forum gelden dezelfde richtlijnen zoals uiteengezet in het huishoudelijk reglement, hier geldt géén uitzondering op.

Groet!

Laurensj
HaarWeb Management
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Webmaster; 8 mei 2006 om 12:59
Tiuri is offline  
Oud 7 mei 2005, 18:03   #3
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Ik heb niets meer toe te voegen aan de kristalheldere en uitgebreide uitleg van onze Moderator Laurensj.

Het enige wat ik nog kan zeggen is dat wij in de toekomst een nieuwe rubriek op HaarWeb zullen introduceren waarin het mogelijk wordt -op hele kleine schaal- medicijnen en overige produkten aan te bieden en te kopen, uitsluitend voor leden onderling.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline  
Oud 30 december 2013, 17:16   #4
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster Bekijk bericht
Het enige wat ik nog kan zeggen is dat wij in de toekomst een nieuwe rubriek op HaarWeb zullen introduceren waarin het mogelijk wordt -op hele kleine schaal- medicijnen en overige produkten aan te bieden en te kopen, uitsluitend voor leden onderling.
En dit is ondertussen ook gebeurd. Zie: Koopjeshoek.

Afgehandeld.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline  
 

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
chat optie? pindakaas Archief: afgehandelde Suggesties 3 7 mei 2005 14:54
Jubileum: 5 mei 2004 - HaarWeb bestaat 3 jaar! Webmaster Mededelingen 2 5 mei 2004 18:13
Status update HaarWeb (v3.0.0): NIEUW HaarWeb Forum is in de lucht! Webmaster Mededelingen 7 19 april 2004 22:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.