Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 februari 2014, 18:02   #1
kalende
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 3
Geslacht:
AGA of toch wat anders?

Dag mensen,

26 jaar, en zoals mijn naam al zegt, kalend.. Mijn haar wordt dunner en dunner en langzaam maar zeker begint ook de kruin zichtbaar te worden en de inhammen groter.. maar het is overal veel dunner dan eerst.

Doordat ik ook te maken heb met tinea amiantacea, ook wel bekend als tinea amiantacea of schalp psoriasis ben ik nog niet 100 procent overtuigd dat ik te maken heb met AGA.

De haaruitval is ook zo ongeveer begonnen sindsdat ik last heb van van dit eczeem (nu ongeveer 3 jaar terug) maar op het begin let je er niet zoveel op en er is in die tijd zoveel uitgevallen dat het eigenlijk een klein wonder is dat ik nog niet kaal ben.

Wat mij zorgen baart is dat de haaruitval doorgaat als de schilfering erg meevalt. Het is echter wel zo dat mijn hoofdhuid geirriteerd is.. Iemand enig idee hierover of dit ook een oorzaak kan zijn? en of betere ideeën hoe de hoofdhuid rustiger te krijgen? ik gebruik momenteel denorex maar dat krijgt mijn hoofdhuid niet rustig en voor een langere tijd mag je dat ook niet al te vaak gebruiken.
kalende is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2014, 18:50   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Oei; dat lijkt me een lastige situatie.
Wie heeft je de huidige middelen voorgeschreven?

Lijkt me in ieder geval goed om eens een dermatoloog te bezoeken, maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan...Advies dat ik altijd geef voor je haar en hoofdhuid is een goede shampoo en conditioner.

ALS je AGA hebt zijn de 2 meest bewezen/gebruikte middelen finasteride en minoxidil. Je kunt hierover meer lezen in mijn introductie (zie handtekening). Maar het lijkt me goed om eerst te weten wat je hebt. Ben bang dat niemand dat kan zeggen afgaande op de tekst..moet waarschijnlijk toch echt nader bekeken worden.

Is er iemand in de familie kaal/kalend?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2014, 19:22   #3
kalende
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 3
Geslacht:
Dag dzinee, bedankt voor je reactie.

De dermatoloog waar ik ben geweest heeft mij denorex en nog een ander koolteersmeersel voorgeschreven en na 2 bezoeken zei die het is wel goed zo en je hoeft me niet meer te bezoeken. Maar het aandoening is nooit compleet tot rust gekomen aangezien ik nog steeds met schilfering te maken heb.

In mijn familie heb ik wel een aantal ooms die haarverlies hebben maar geen die echt kaal is, net zo als mijn vader en die zijn toch allemaal wel rond de 50 of de 50 gepasseerd. Aan mijn moeders kant heerst ook weinig kaalheid, waar ik van weet in ieder geval.

Ik heb inderdaad over finasteride en minoxidil gelezen maar wil me hier eigenlijk nog niet zo graag aan zagen omdat het vrij prijzig is, er mogelijke bijwerkingen zijn en je het je leven lang moet gebruiken.

Miss dat ik maar nog een bezoek aan de dermatoloog moet brengen zodat hij het vast kan stellen. Weet alleen niet of ik daar nog zo binnen kan lopen zonder doorverwijzing.

Heb ook over verschillende shampoos e.d. gelezen, maargoed als ik alle reacties moet geloven win je daar de oorlog ook niet mee.
kalende is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2014, 20:02   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Een shampoo is een goede basis; en kan tegen bepaalde huidaandoeningen wel iets doen. Maar als je flinke haaruitval hebt zal het hoogstwaarschijnlijk niet stoppen met shampoo alleen; dan moet je het accepteren of verder kijken.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
aga, hoofdhuid, uitval

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.