Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 augustus 2013, 13:18   #1
MJK1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2013
Berichten: 1
Finasteride/Terugval/Shedding/Zon

Beste Mensen,

Gebruik nu al enkele jaren met groot succes finasteride. Ik denk dat mij haar twee keer voller is geworden de afgelopen 3 jaar. Mooi dus maar de laatste weken heb ik weer haaruitval (dit was eerst zo goed als verleden tijd). De uitval is nu volgens mij ook heftiger dan toen ik nog geen finasteride nam en het geboekte resultaat wordt in hoog tempo te niet gedaan.

Kan het zijn dat de finasteride niet meer werkt?
Kan het zijn dat mij haar/hoofdhuid verbrand/beschadigd zijn door de zon en dat dit de uitval veroorzaakt?
Of is een terugval en/of terugkerende shedding vrij normaal en moet ik gewoon even afwachten?

Nog andere tip om de uitval tegen te gaan?

Hoor het graag! Alvast dank!

MJK
MJK1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2013, 15:15   #2
Greyhairz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2013
Berichten: 65
Ik heb finasteride ruim 14 jaar gebruikt en bij mij kwam het ook weleens voor dat ik spontaan een shedding kreeg.
Zou me er niet al te druk om maken,waarschijnlijk is de boel over een maand of 2,3 weer dichtgegroeid!
Greyhairz is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2013, 17:09   #3
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Hi Greyhairz, wat is jouw resultaat na 14 jaar qua haarstatus?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2013, 20:04   #4
Greyhairz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2013
Berichten: 65
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Hi Greyhairz, wat is jouw resultaat na 14 jaar qua haarstatus?

Tot 4 maanden geleden was mn haarstatus goed. Ik ben er vroeg bij geweest met het gebruik van finasteride dus het viel niet op dat ik kalende was. Ben in de loop der jaren ook een paar keer gestopt met innemen voor 5 maanden en als ik dan weer begon met fina had ik tussen maand 6 en 9 meteen weer een goed resultaat. Ben er nu dus ongeveer 4 maanden mee gestopt omdat ik ook wat ouder word en ik merk dat mn libido tijdens fina gebruik sterk achteruit gaat. Zit sinds een maand aan de RU met minoxidil en mn haar is nu een drama. :-) Maar we kijken het nog ff aan..
Greyhairz is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2013, 22:39   #5
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ok dank, goed om te weten dat na ruim 14 jaar gebruik je vrijwel geen achteruitgang hebt geboekt. Ga je niet meer terug aan de finas?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2013, 23:21   #6
TruusKomNahuus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Berichten: 81
Ik zit met hetzelfde probleem.

November 2010 begonnen met Finasteride. Half jaartje later Rogaine Foam toegevoegd.

Eind 2011 tot Eind 2012 meer dan tevreden.

Sinds April neemt het weer af en ook de jeuk op m´n hoofdhuid komt steeds meer terug.

Mijn vraag is dus hetzelfde als de jouwe:


Wat te doen?
TruusKomNahuus is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2013, 09:06   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Ik heb ditzelfde met Dutasteride gehad. Gebruikte het 10 jaar, en de eerste 7 jaar had ik een perfecte dichtheid en haarlijn. Laatste 3 jaar zag ik steeds meer achteruitgang, vooral bij haarlijn/inhammen. Werd het getriggerd door 4x per week fitness en een boel stress? Na het stoppen met fitness zijn de HEVIGE sheddings gebleven en heb ik steeds meer haar verloren. Gelukkig had ik veel haar dus echte kale plekken heb ik niet, wel wat uitgedunde. Nu overgestapt op finasteride en RU. Gelukkig geen mega shedding meer gehad (afkloppen) dus afwachten op hopelijk behoud en hergroei? Zou het dan toch zo zijn dat Finasteride en Dutasteride na verloop van tijd krachten verliezen? Ik had het vermoeden van wel, over half jaartje weet ik het zeker.

Laatst gewijzigd door Reet; 20 augustus 2013 om 09:11
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2013, 17:10   #8
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Bij Greyhairz komt het door dat hij gestopt is met fina. Ik denk persoonlijk dat fitnessen (sporten) goed is voor het gehele lichaam, mits normaal en zonder gebruik van steroide e.d. Stress is wel echt funest, maar dat moet weer terugkomen. Ik geloof niet in de afname van finas of duta. AnthonieH heeft hier eerder wat over gepost
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2013, 18:48   #9
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Sportte eerder al 4 x in de week waarvan 2x fitness, merkte nog niet echt wat qua haaruitval/dunne plekken. Toen na een jaar ongeveer 6x in de week sporten waarvan 4x fitness, steeds zwaarder. Gebruikte wel eiwit shakes maar geen steroiden ofzo. Merkte geen haaruitval. Maar na ongeveer 6-9 maanden wel dunne plekken op de haargrens. Sommige plekken zo dun dat het wel kaal leek. Dermatoloog raadde zwaar trainen af, bekende relatie: fitness/krachttraining-haarverlies. Dus was ik er maar helemaal mee gestopt. Na stoppen heeft het wel een jaar geduurt voor de kale plekken weer een beetje teruggegroeid waren. Relatie krachttrainen-haaruitval voor mij hierdoor bevestigd, of toch toeval?

Dutasteride heeft me topresultaten opgeleverd. Na 7 jaar een keiharde haarlijn te hebben gehad zag ik wat minder gedekte plekjes in de haarlijn. In de 3 jaren die volgde kreeg ik langzaam maar zeker MEGA sheddings die zo'n 2-3 maanden duurden (tot 300 haren verlies per dag!) en dan weer een maandje normaal haaruitval (80-100 haren verlies per dag). Om te huilen zo veel haar dat ik tegen kwam overal in huis en waar ik geweest was! Dermatoloog bevestigde dat Finasteride/Dutasteride bij groepen mensen minder werkte na verloop van tijd. Zijn advies: overstappen of Finasteride een jaartje en dan weer terug naar Dutasteride. Dan hopen dat de Dutasteride weer aanslaat. Ik heb dubbele dosis Minoxidil geprobeerd, OC, VPA, Quercitine maar niks hielp. Toen toch maar een stapje terug gedaan naar Finasteride en om het stapje terug te compenseren ook RU erbij. Nu al 2 maanden geen shedding meer en mijn haarlijn inclusief inhammen beginnen weer mooi dicht te groeien! Ik ben nog niet waar ik 3 jaar geleden was en juich ook niet te vroeg, maar met ongeveer 60 haren verlies op een dag en het haar voller, dikker, geen sheddings meer en haar makkelijker in model te krijgen heb ik toch zeker de bevestiging dat de Dutasteride zijn kracht bij mij had verloren, of toch weer toeval?

Ik denk dat ieder lichaam anders is en elk lichaam heeft nu eenmaal een andere reactie op medicijnen. Qua bijwerkingen of werking überhaupt. Sommigen hebben heftige bijwerkingen, sommigen hebben nergens last van. Sommigen slikken een jaar zonder resultaat, anderen hebben na een maand al verbetering in haarstatus. Zo ook de werking die kan verminderen bij sommigen, zo denk ik er dan over.

Laatst gewijzigd door Reet; 20 augustus 2013 om 18:51
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2013, 20:08   #10
Greyhairz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2013
Berichten: 65
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Ok dank, goed om te weten dat na ruim 14 jaar gebruik je vrijwel geen achteruitgang hebt geboekt. Ga je niet meer terug aan de finas?
Ik zit nog te twijfelen.
Eerst even afwachten of de RU aanslaat,blijkt dat niet het geval te zijn ga ik misschien weer een half jaartje aan de fina,om daarna met een ander middel te proberen mijn weer teruggewonnen haren te behouden.
Maar liever gebruik ik geen fina meer.
Voel me ook veel energieker sinds ik gestopt ben met fina.
Sporten is trouwens gewoon goed voor je,dus ook voor je haar.
Ik denk trouwens dat het eventuele verlies van werking van duta en fina ook gewoon ligt aan de persoon.
We zitten allemaal als organismen compleet anders in elkaar,dus wat bij de 1 wel langere tijd werkt kan bij de ander weer compleet anders zijn...
Greyhairz is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2013, 12:59   #11
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ben ik het helemaal mee eens greyhairz.

Ik denk dat krachttraining niet slecht is voor je haar. Stel dat je in de bouw werkt en de hele dag zwaar moet tillen, is dat dan ook slecht voor je haar? Zolang je maar geen steroide e.d gebruikt. Eiwitshakes kan denk ik ook niet kwaad. Ik gebruik het iig.. En ik gebruik ook al langere tijd finas e.d. en heb af en toe ook een shedding...
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2013, 23:32   #12
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Wanneer spreek je eigenlijk van een shedding? Als je een paar dagen lang meer haar vind in je kam en kussen of echt heel veel voor een langere tijd?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2013, 23:34   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Wanneer spreek je eigenlijk van een shedding? Als je een paar dagen lang meer haar vind in je kam en kussen of echt heel veel voor een langere tijd?
Meestal duurt een shedding een aantal weken (vaak een week of 6).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2013, 23:42   #14
Bakker1000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2013
Berichten: 1
Rogaine shedding 4 maanden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Meestal duurt een shedding een aantal weken (vaak een week of 6).
Goedendag'

Ik gebruik nu 4 maanden rogaine foam.
In het begin lijkt het te werken en daarna de te verwachten shedding.
Maar nu bijna aan de 4de maand en het lijkt toch echt erger te worden..
Is dit normaal? Houd de shedding vanzelf op en komen er dan haren terug?
Op best veel forums rondgekeken maar meestal lees je de eerste paar weken.
Bij mij is het nu juist de 4 maand. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen en kan verwachten. Ik wil graag 12 maanden volmaken maar ben bang dat het nu alleen maar erger word en niet meer terug komt. Vooral na al die horror verhalen op Amerikaanse forums.
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven alvast bedankt want ik zit met me handen in het 'haar'
Bakker1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2013, 23:53   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het kan flink verschillen van persoon tot persoon, maar van wat ik het meeste lees begint een shedding meestal een paar weken na het begin van het gebruik van een middel en houdt het daarna dus een week of 6 aan. Meestal is met 4 maanden het ergste wel achter de rug.

Merk je alleen uitvallende haren of heb je ook last van je hoofdhuid?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, shedding, terugval, zon beschadiging

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.