Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juli 2017, 14:39   #1
Elles91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2017
Berichten: 2
Geslacht:
Question Enorm snelle haaruitval (pilgebruik)

Hallo iedereen,

Ik en mijn tweelingzusje (25) hebben momenteel hetzelfde haar probleem, we relateren het beiden aan het pilgebruik. We hebben op veel blogs, forums en social media gelezen en gezocht naar oplossingen of oorzaken. We hebben gelezen dat veel vrouwen juist haaruitval ervaren NA het stoppen met de pil.

We zijn (vergeleken met andere meiden: laat) begonnen aan de pil, op 18/19 jarige leeftijd. Bij ons vielen de haren uit toen we weer begonnen met de pil (februari 2016) of mogelijk door de schommeling van hormonen?

Mijn tweelingzus zat al die jaren fulltime aan de pil. Ik ben in de jaren door soms een halfjaar gestopt omdat ik me er niet goed onder voelde. Februari 2016 een half jaar naar het buitenland gegaan, in mei ben ik daar gestopt. Mijn haar groeide erg snel en zag er veel beter uit, ook had ik veel haar (ik verzorgde het daar ook beter met ei en maskers omdat ik er daar de tijd voor had).

Terug in Nederland ben ik een tijdje pilloos gebleven(super fijn, ook al mijn vaginale schimmel etc. verdween ook)!

Kreeg een relatie rond september, bij de huisarts gevraagd naar iets zonder hormonen. Moest de fase-pil maar eens proberen, na 1,5 maand gestopt ivm hartkloppingen. Helaas was het hebben van geen pil en wel een vriend geen goede combinatie en mag ik blij zijn dat ik niet (gelukkig, nu nog niet) zwanger ben geworden. Wel had ik zin in seks en verlangen naar mijn vriend.

In februari weer gestart met de fase pil, ik had nog strips en nog geen kinderwens. In het midden van deze strip vielen mijn haren uit en werden ze enorm droog/dood en dun. Mijn vriend gaf zelfs aan dat dit niet normaal is (zijn bed zat telkens vol met haren).

Ik zat bij mijn oma op de bank en ging met mijn handen door mijn haren toen ik een hele bos in mijn handen had, waarvan zelfs mijn oma schrok. Toen had ik door dat er iets niet goed zat en besloot ik direct te stoppen met de fase pil, op de 28ste dag.

De dagen/weken/maanden werd ik me er bewust van hoe weinig haar ik nog maar had (vergelijkbaar met wat mijn tweelingzus altijd heeft gehad) en dat er van mijn hele bos niks meer over is. Na een paar maanden van alles te hebben geprobeerd(inversion methode, dure producten, homeopaat), heeeel veel moeten huilen (ook door de hormonen denk ik), voelde me erg verdrietig/ging nergens meer heen en niet meer naar mijn vriend.

Momenteel gebruik ik dure shampoo/conditioner/spray (Mediceuicals), hairbears (biotine) en silicium druppels (v/d tuinen) + vanaf mei bij homeopaat (kruiden snuiven). Anticonceptie sinds april: Koperspiraal (nadat een jongen mijn tipte over deze mogelijke oplossing.. maar hier heb ik weinig profijt van gehad (geen seks/en het geeft redelijk veel buikpijn).

Heeft iemand ervaring met het zo snel verliezen van al je haren(circa 1 maand tijd) midden februari - maart meer dan de helft verloren. Momenteel heb ik nog steeds haaruitval maar niet zoveel meer (geldt ook voor mijn tweelingzus). Gebruiken beiden geen hormonen meer. We vragen ons af of er meerdere meiden zijn die juist door het gebruiken van de pil haaruitval krijgen? Of mogelijk door de schommeling ervan? En of het uberhaupt weer terug gaat komen? Nu na 4 maanden nog weinig verschil te zien ;o

Bijgevoegd een foto
Linkerzijde:
Linkerzijde Boven: Januari 2017
Linksonder Links: 17 December 2016
Linksonder Rechts: Noveber 2016

Rechterzijde: Foto eind februari/maart, hoeveel er in korte tijd is uitgevallen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20170409_093114 (1).jpg‎ (135,4 KB, 65x gelezen)

Laatst gewijzigd door Elles91; 28 juli 2017 om 15:05
Elles91 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2017, 09:23   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Dat lijkt mij enorm schrikken zeg! Wat zegt je huisarts/dermatoloog?
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2017, 18:18   #3
Elles91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2017
Berichten: 2
Geslacht:
Ik ben er zelf niet geweest aangezien voor mij de oorzaak duidelijk is , maar inderdaad schrikken in 1 maand tijd al mijn haar weg, nu nog steeds last van uitval.. bang dat het niet stopt.. gebruik nu ook 5htp.

Tweelingzus is wel naar huisarts geweest nadat we er bewust van werden dat dit niet normaal is met onze haren. Ze is doorgestuurd naar dermatoloog die gaf aan dat het waarschijnlijk aan pil gebruik ligt, kwam verder niks uit
Elles91 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2017, 19:30   #4
vanessa91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2016
Berichten: 5
Geslacht:
Hoi Elles91,

Je foto's zien er zeer herkenbaar uit. Ik had een paar jaar geleden ook zulk dik haar, maar is nu enorm uitgedund en ziet er slecht uit ( ik ben nu 26).

Vraag: had je zus vroeger even dik haar als jij? En is haar haar nu vergelijkbaar qua haaruitval met dat van jou?

Welke pil slikten jullie? En hebben jullie ook last van pijnlijke haarwortels?

Heel veel sterkte in ieder geval.
vanessa91 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haaruitval, hormonen, pil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.