Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 oktober 2018, 19:15   #1
rita61
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2018
Berichten: 3
Geslacht:
Question help :-) is kirkland minoxidil hetzelfde als de apotheek geeft?

Hallo nieuw vrouw 57 hier en kreeg van de dermatoloog het recept voor de schuim minoxidil dat zou op 90 euro per maand komen.......met een minimum was dat niet mogelijk voor de rest van mijn leven. Uiteindelijk de lotion voor 50 euro per maand gehad maar daar gebruik ik toch heel veel van met mijn lange haar. Nu
de kirkland minoxil besteld (aanzienlijk goedkoper) maar is dit net zo goed? en er staat op de verpakking alleen voor mannen.....zou iemand mij kunnen helpen...? graag vriendelijke groet Rita
rita61 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2018, 10:25   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
De minoxidil dient op de hoofdhuid aangebracht te worden, niet op de haren. Lang of kort maakt wat dat betreft eigenlijk weinig uit.
Kirkland bevat wellicht ook wat andere ingrediënten die goed of slecht voor je zijn. Maar het hoofdingrediënt, minoxidil, is waarschijnlijk precies hetzelfde.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2018, 13:16   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Minoxidil is Minoxidil, dat is de werkzame stof en zit in elk merk. Wat wel verschilt is de samenstelling van de vloeistof waarin de Minoxidil is opgelost. De vloeistof trekt in de hoofdhuid en neemt zodoende de werkzame stof Minoxidil mee de hoofdhuid in. Er is wel verschil in samenstelling van de vloeistof en het ene merk voelt wat prettiger aan, trekt sneller in, laat geen vlekken achter op het kussen als het andere merk. Persoonlijk heb ik Kirkland als vettig ervaren. Probeer het gewoon een tijdje en zie hoe het bevalt? Een beetje jeuk krijg je wel van Minoxidil, maar zodra je echt behoorlijk jeuk krijgt en je hoofdhuid voelt onrustig dan zou ik bekijken of je niet een reactie hebt op het vettige goedje in de vloeistof. En als je het goed verdraagt dan ben je met Kirkland lekker goedkoop uit! Vind het wel heel apart dat de dermatoloog je schuim heeft voorgeschreven. Schuim blijft echt op het haar zitten terwijl je zoveel mogelijk Minoxidil op en in de hoofdhuid wilt hebben. In het haar heeft Minoxidil geen effect. Succes!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2018, 22:50   #4
rita61
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2018
Berichten: 3
Geslacht:
Mijn dermatoloog gaf er ook shampoo bij die ik elke dag moet gebruiken. Heel lastig elke dag je haar wassen. Maar het lastigst vind ik de 1 ml over mijn hoofd huid verdelen dat zijn 6 druppels dus doe het meest aan de voorkant waar het haar het dunst is. bij de kirkland kreeg ik er een pipet bij wat handig is want die van de apotheek zat in een spray en dat is lastig en je weet niet hoeveel je gebruikt.Bedankt voor de reacties
rita61 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2019, 20:41   #5
Miri
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Ik gebruik nu ook kirkland maar idd veel vetter.
Welk merk heeft dat minder dan? En wassen jullie je haar dan iedere dag? Dat werd mij juist afgeraden.
Miri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2019, 01:26   #6
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Ik kan helaas niet tegen se vettige Minoxidil varianten. Gebruik sinds jaar en dag die van de apotheek. Betaal er wel een klap voor, €42 voor 100 ml 5% Minoxidil en ik doe er nog geen maand mee. Ik smeer 2x per dag royaal. Maar ben er blij mee want het trekt supersnel in en laat geen vlekken achter. Zou eigenlijk iedereen aanraden om eens de Minoxidil van de apotheek te proberen als je portemonnee het toelaat tenminste. Welk merk minder vettig is als Kirkland zou ik behalve de Minox van de apotheek niet weten. Was mijn haren om de 3 dagen zo'n beetje.
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.