Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juli 2011, 16:22   #1
A89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 7
Overweging HT

Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 22 jaar en ik overweeg een ht te ondergaan. Ik lees echt onwijs veel verschillende soorten topics en daaruit komt heel veel informatie naar voren, maar ik word er eerlijk gezegd alleen maar verward door. Wat ik eigenlijk zou willen weten is het volgende:
Wat zijn de voor en nadelen van een HT op je 22e?
Hoe lang duurt het ongeveer voordat de rode punten/rode huid verdwenen is?
Wat is een betere optie (voor mij) fut/fue?
Hoeveel grafts zal ik ongeveer nodig hebben voor mijn haar? Ik heb vrij dik haar geloof ik en ik kan dus opzich kalige plekken redelijk verbergen.
Is het mogelijk om het verborgen te houden voor de buitenwereld. Veel mensen zullen me voor gek verklaren als ik vertel dat ik een ht overweeg.
Ik heb nog nooit haarmiddelen gebruikt. Is dit aan te raden? Hoe kan je dit soort middelen bemachtigen?
Wat zullen ongeveer de kosten zijn voor de behandeling van mijn haar.
Ook vroeg ik mij af of ik geschoren moet worden?

Hier zijn 2 foto's van mijn haar:





Alvast heel erg bedankt voor de tijd

Laatst gewijzigd door A89; 25 juli 2011 om 17:48
A89 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 16:58   #2
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
Ik ben ook 22. Heb met fina/minox het kalen kunnen stoppen, al 1.5 jaar. Ondertussen zie ik andere jongens rond om mij verder kalen en mij inhalen en dan vind je alles opeens veel minder erg. HT klinkt aanlokkelijk maar is blijkbaar compleet af te raden voor jonge mannen. Als je kalen verder zet, dan pas gaat je haar er lelijk uit zien. Ik zou met fina/minox beginnen, en een kapsel nemen dat het allemaal beter camoufleert. gz
fred123 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 17:02   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A89 Bekijk bericht
Wat zijn de voor en nadelen van een HT op je 22e?
Hoe lang duurt het ongeveer voordat de rode punten/rode huid verdwenen is?
Wat is een betere optie (voor mij) fut/fue?
Hoeveel grafts zal ik ongeveer nodig hebben voor mijn haar? Ik heb vrij dik haar geloof ik en ik kan dus opzich kalige plekken redelijk verbergen.
Is het mogelijk om het verborgen te houden voor de buitenwereld. Veel mensen zullen me voor gek verklaren als ik vertel dat ik een ht overweeg.
Ik heb nog nooit haarmiddelen gebruikt. Is dit aan te raden? Hoe kan je dit soort middelen bemachtigen?
Wat zullen ongeveer de kosten zijn voor de behandeling van mijn haar.
Nadeel van een HT op je 22e is dat de haaruitval nog een heel stuk verder kan gaan terwijl je waarschijnlijk lastig kunt bepalen waar het zal eindigen.

Hoe snel de rode huid weer beter is hangt sterk af van de dichtheid waarmee de haren worden ingeplant en van de gevoeligheid van je huid. Met de hoogste dichtheid kan het wel 2 maanden duren voor het rode (vrijwel) verdwenen is.

Ik zou iedereen tegenwoordig een FUE aanraden.

Bij een flinke FUE moet je gemillimeterd worden. Maar ook dan kun je de boel wel dusdanig camoufleren dat mensen niet door hebben dat je een ht hebt gehad. Met FUT is dat wat makkelijker, dan hoef je haar er niet af. Maar je kunt dan een hele tijd niet sporten en onder je haar zit een litteken van oor tot oor verborgen. Als je nog kaler wordt kun je dus je hoofd beter toonbaar maken met een hele korte coupe (lang haar en kalend is een heel triest gezicht), maar met dat litteken is dat misschien minder leuk.

Persoonlijk zou ik wel middelen aanraden. Haarbehoud is altijd het beste, maar wees je bewust van mogelijke bijwerkingen en van het feit dat je ze altijd zult moeten blijven gebruiken. Lees eens op het deel van Haarweb dat hier over gaat of in het haarwoordenboekje (in mijn handtekening ... zoek op finasteride, dutasteride, minoxidil en ketoconazol).

Hoeveel grafts je nodig hebt kon ik niet inschatten, ik zie alleen rode kruisjes, geen foto's. Ik kan dus ook niks zinnigs zeggen over kosten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 17:56   #4
A89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 7
Bedankt voor de reacties. Ik heb er erg veel moeite mee dat ik kaal begin te worden. In mijn omgeving is uiterlijk erg belangrijk en ook aangezien ik sta ingeschreven bij een castingbureau, zou ik toch graag weer mijn oude haarlijn terugzien.

Ik heb de voorkeur dat mijn haar niet geschoren word. Ook zal ik niet zo'n probleem met een litteken hebben, aangezien ik van lang haar houd en kijkend naar mijn broer/vader, zal de haaruitvalling ook niet zo heel snel gaan. Mijn vader heeft nog vrij veel haar.

Wat geeft meer zekerheid over een lang behoud van het haar, een fut of een fue behandeling.?

Laatst gewijzigd door A89; 25 juli 2011 om 17:59
A89 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 18:03   #5
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Dat maakt niet uit.

Misschien kan je er kiezen dat ze alleen achteraan de boel scheren want er hoeft niet (veel) tussen je haren in getransplanteerd te worden. Enkel strookjes scheren en dan je haar eroverheen te laten vallen, lijkt me er niet in te zitten. Dan kan men je haar met een klemmetje vastzetten. Dat moet toch wel mogelijk zijn, denk ik.

Je zal je nog wel bedenken dat een litteken je niet uitmaakt omdat je van lang haar houdt en omdat je broer en vader nog steeds veel haar hebben. Je hebt toch wel mega inhammen en dat op je 22e. Ik durf er mijn handen niet voor in het vuur te steken dat het allemaal nog wel zal meevallen in de toekomst.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 18:04   #6
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
vader

Naar je vader kijken heeft niet zo heel veel zin. Je schijnt toch met name via je moeders lijn naar de mannelijke familie leden te moeten kijken.

Ik vrees dat je op je 22e nog niet veel kunt zeggen over hoe snel je kalingsproces gaat. Als ik je inhammen nu zie, vrees ik dat je nog niet klaar bent. Tevens weet ik ook niet of je met stelligheid kunt beweren dat je op je 50e geen kort haar wil (je weet ook niet hoe kaal je wordt!).

Een FUT is niet meer van deze tijd. Stoomtreinen rijden ook prima, maar die zijn ook afgeschaft, omdat een elektrische trein nou net even beter en efficienter werkt.
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 18:09   #7
A89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 7
Hoi Lucky,

Jij vermoedt dat er nog veel meer haar zal uitvallen?

Wat is een ongeveer een leeftijd dat je een schatting kan maken, hoe heftig je haaruitval is? Vanaf welke leeftijd kan je dus een goede schatting maken of een HT erg nuttig zal zijn?

Hoe zou ik het denk je het beste aan kunnen pakken wat betreft een HT ondergaan/haarmiddelen gebruik?

Bedankt
A89 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 18:16   #8
A89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 7
Hoi Nijmegen2,

Als ik naar het haar van mijn moeder kijk (die is bijna 60), dan zou je ook zeggen dat dat er hoopvol voor mij uitziet. Die heeft nauwelijks last van haaruitval.
Je hebt gelijk dat ik niet kan bepalen wat ik wil wat betreft kapsel als ik ouder ben. Maar ik ga er wel vanuit dat ik het wat langer zal willen, aangezien ik al eens gemillimeterd ben geweest en dat beviel mij niet.

Fut is dus een verouderde techniek, maar is het ook beter? Als een litteken het grootste nadeel van de fut behandeling is, dan zou ik toch mijn voorkeur daar aangeven. Ik zou het absoluut niet fijn vinden om mijn haar te moeten scheren.

De indruk die ik in veel topics heb gekregen, is dat de duur van het behoud van het haar na een Fut langer is dan die bij een Fue.
A89 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 18:19   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Om te voorkomen dat er nog meer haar uitvalt (en dus ook na een ht), zou je een middel als finasteride moeten gaan slikken, maar het is belangrijk dat je je over de eventuele bijwerkingen eerst goed inleest.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 18:24   #10
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A89 Bekijk bericht
Hoi Lucky,

Jij vermoedt dat er nog veel meer haar zal uitvallen?

Wat is een ongeveer een leeftijd dat je een schatting kan maken, hoe heftig je haaruitval is? Vanaf welke leeftijd kan je dus een goede schatting maken of een HT erg nuttig zal zijn?

Hoe zou ik het denk je het beste aan kunnen pakken wat betreft een HT ondergaan/haarmiddelen gebruik?

Bedankt
Wat nijmegen bedoelde is dat je naar de mannen van je moederskant moet kijken. Dat je ma nauwelijks kalend is, lijkt me duidelijk. lol

En dan nog dat verschil over duur van het behoud van je haren met een FUE en FUT, is ook allemaal nieuw voor me. De haren gaan zo lang mee, als dat ze ook waren meegegaan als ze nog achterop je hoofd zaten. Of het nu FUE is of FUT. En heel veel dachten er vroeger niet aan om de het bolleke te kortwieken, maar dat kan maar zo veranderen.

A89, ik denk echt dat je je nog een beetje moet gaan inlezen in de theorie. Daarna denk ik dat je wat meer gerichte vragen kan stellen.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 18:25   #11
Mickey armani
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Berichten: 38
ik ben geen kenner, maar ik meen iets gelezen te hebben van rond de 30 jaar. Om eerlijkt e zijn kan je dit ook niet goed bepalen of onderzoeken. Soms zie je wel eens dat mensen er last van hebben en dat het ineens niet veer verder zet. Ook bij oudere mannen waarbij de ergheidsgraad best meevalt maar wel al vroeg last van kregen.

Persoonlijk zou ik iedereen een fue aanraden. Waarom?
Puur om het lidteken wat je altijd blijft zien. Als je ooit je haar kort zou willen scheren als je ouder wordt, wat ouderen mannen vaak doen. Zal je altijd je lidteken zien. Denk dat je dan meer onzeker word door het lidteken en vragen/opmerkingen over zult krijgen dan dat mensen iets zeggen over je kaalheid.

Ooit een keer gezien vroeger bij iemand zo'n lidteken, toen ik er nog nooit van gehoord had dacht ik dat die persoon een ongeluk of een hersen operatie had gehad.

gewoon lekker alvast geld opzij zetten voor een fue. denk er gewoon nog ff een paar jaar overna. zoek veel naar foto's van andere lotgenoten met ong dezelfde hoofdvormen, bekijk het resultaal en trek dan je eigen conclussie.
Mickey armani is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 18:26   #12
A89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 7
Ik vind het best schokkend om te zien wat de mogelijke bijwerkingen zijn. Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden denk ik dan maar. Ik zal er deze week eens goed naar informeren bij de dokter. Ondertussen hoop ik hier meer informatie te kunnen krijgen over een HT behandeling.

Ik heb misschien ook een mogelijke verklaring voor mijn kaalheid. Ik heb in mijn jeugd vaak wax gebruikt en grote hoeveelhede.. Dat liet ik er soms wel dagen inzitten, zonder echt mijn haar te wassen. Ik kan me wel voorstellen dat dat een grote impact heeft gehad op mijn haar. Of is dit een onlogische gedachten?
A89 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 18:30   #13
A89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 7
Je hebt absoluut gelijk Lucky, ik ben sindskort bezig met het lezen van artikelen. Ik reageer nu misschien ook wat overhaast, omdat ik er nu gewoon erg mee zit. Maar ook weer moet ik zeggen, dat de mannen (ooms en neven) niet zo'n schokkende haaruitval hebben als ik.
Ik zal ook zeker verder gaan met informatie verzamelen.
A89 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 18:32   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dat gedoe met wax is inderdaad niet goed voor je haardos, maar niet de oorzaak van inhammen. Jij hebt alopecia androgenetica, oftewel erfelijke haaruitval.
Zijn de broers en de vader van je moeder niet kalend?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2011, 18:41   #15
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
wax

A89,

Je haar dagen vol in de wax laten zitten is erg vies, maar daar word je niet kaler van volgens mij:-) Houd jezelf bij de feiten.

- Kijk naar je ooms aan moederskant en je grootvader van moederskant
- Weet ook dat je kaal kan worden als je ooms dat niet zijn!
- Maak nu geen drastische keuzes waar je over 30 jaar spijt van krijgt
- meestal (niet altijd!) kan je rond je 30e wel aardig zien hoe ver je kaalheid nog doorzet, dus ik zou sowieso nog wachten (event. met Fina)
- Met FUT of FUE blijf je je haren vanuit de haarkrans naar voren halen. Het maakt dus per techniek geen klap uit hoe lang je ze behoudt. Zolang je je haarkrans behoudt, zolang blijven je transplantaten behouden.

Lees je goed in. Het is niet flauw bedoeld, maar ik heb niet het idee dat je je goed hebt ingelezen. Dat is geen probleem, maar ga dat alstjeblieft wel doen.

Ik ben kalend vanaf van 20e. Ik ben nu 31 en ik heb mijn FUE transplantie nu gepland in januari komend jaar. Ik heb met opzet gewacht dat het 'ergste' voorbij is. Ik ga nu een conservatieve haarlijn laten zetten, vergelijkbaar met jouw huidige situatie qua haarlijn, want ook ik realiseer me dat mijn kaalheid verder doorzet en anders zit ik op mijn 50e met de haarlijn van een puber.
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.