Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 17 augustus 2013, 18:40   #46
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
Oke, apart dat het dan toch bij iedereen anders is kort na de HT.
Bij mij is in elk geval een zeer groot verschil te zien met voor de HT, als ik mijn haar zou laten groeien is het net alsof je een half gemaaid voetbalveld hebt.

Ik krijg vaak vragen hoe mijn situatie voor de HT was, op de eerste pagina helemaal onderaan staat mijn oude situatie vlak voor de HT en de situatie vlak na de HT. Op dit moment is het nog te vroeg voor een volgende foto, ik zit nu op precies 2 maanden na de HT en de echte groei wordt verwacht na 3 maanden dus daarna zal ik weer een foto uploaden.
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2013, 22:34   #47
Beest
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Berichten: 81
Ik sluit me aan bij AnthonieH. Ik had het namelijk ook gedaan vanwege dat je kaler bent dan ooit... door de shockloss. Ik heb ook niet het gevoel gehad dat er een verschil was tussen ht haren en niet ht haren binnen de eerste 3 maanden.

Nu zie ik wel een verschil en dat is dat de HT haren achterblijven maar laat het lekker lang. Geduld is een schone zaak.
Beest is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2013, 13:16   #48
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
he 3000grafst,het is allemaal heel erg spannend en lastig die periode dat je wacht op haargroei. Spreek uit ervaring :-)

Maar staar je niet blind op die drie maanden he, als de groei dan start dan zie je het pas bij maand 4..en dat is nog maar de allereerste lichte groei.

Heel veel succes!
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2013, 02:12   #49
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
hoi dejong, het wachten is moeilijk, mij staat kaal zo slecht dat ik voortdurend met een pet op moet lopen, heel erg vervelend en ik betrap mezelf erop dat ik plekken waar ik veel bekenden tegenkom ook liever vermijd.
niet echt fantastisch dus.

het begint inmiddels wat te kriebelen lijkt het, vergelijkbaar met het gevoel wat ik een paar dagen na de HT had. hopelijk is dit het eerste signaal dat er iets gaat komen, het is nu 2,5 maand geleden, ik kan niet wachten, nu realiseer ik me pas hoe kaal ik eigenlijk al was geworden voor de HT...
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2013, 20:17   #50
Hendriks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3000grafts Bekijk bericht
hoi dejong, het wachten is moeilijk, mij staat kaal zo slecht dat ik voortdurend met een pet op moet lopen, heel erg vervelend en ik betrap mezelf erop dat ik plekken waar ik veel bekenden tegenkom ook liever vermijd.
niet echt fantastisch dus.

het begint inmiddels wat te kriebelen lijkt het, vergelijkbaar met het gevoel wat ik een paar dagen na de HT had. hopelijk is dit het eerste signaal dat er iets gaat komen, het is nu 2,5 maand geleden, ik kan niet wachten, nu realiseer ik me pas hoe kaal ik eigenlijk al was geworden voor de HT...
Hoe is het nu met je? al een verschil?
Hendriks is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2013, 20:18   #51
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Volgens mij zie je pas na 6 maanden een verschil.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2013, 01:43   #52
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
Hoe is het nu met je? al een verschil?
Ik had graag gezegd dat ik al veel groei zie, maar helaas, na bijna 3 maanden nog geen duidelijke groei zichtbaar.
Er zitten wel een aantal nieuw gegroeide haren op het HT gedeelte, maar zo weinig dat het niet te zien is van een afstand. Wel grappig want daardoor vergeet ik vaak dat ik een HT heb ondergaan, omdat het alweer zolang geleden is van de ingreep en er nog nauwelijks tot geen verschil te zien is. Ik ben inmiddels wel gestopt met het kort houden van de rest van het haar en laat het groeien, vanaf nu (de derde maand) moet het een centimeter per maand gaan groeien dus dan moet ik volgende maand al echt duidelijk resultaat gaan zien, ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte.
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2013, 17:06   #53
verdi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2009
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3000grafts Bekijk bericht
Ik had graag gezegd dat ik al veel groei zie, maar helaas, na bijna 3 maanden nog geen duidelijke groei zichtbaar.
Er zitten wel een aantal nieuw gegroeide haren op het HT gedeelte, maar zo weinig dat het niet te zien is van een afstand. Wel grappig want daardoor vergeet ik vaak dat ik een HT heb ondergaan, omdat het alweer zolang geleden is van de ingreep en er nog nauwelijks tot geen verschil te zien is. Ik ben inmiddels wel gestopt met het kort houden van de rest van het haar en laat het groeien, vanaf nu (de derde maand) moet het een centimeter per maand gaan groeien dus dan moet ik volgende maand al echt duidelijk resultaat gaan zien, ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte.
Komt het ook voor dat getransplanteerde haren zonder uit te vallen doorgroeien?
verdi is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2013, 17:30   #54
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Ja!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2013, 20:29   #55
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
ja, een kans van 1 op tien ongeveer dus ga er niet vanuit (helaas).
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2013, 00:32   #56
verdi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2009
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3000grafts Bekijk bericht
ja, een kans van 1 op tien ongeveer dus ga er niet vanuit (helaas).

Dat is inderdaad erg weinig. Hoe zou t toch kunnen dat het bij die ene persoon wel lukt en bij het merendeel niet? Is het een loterij of heeft t
misschien te maken met voedsel. Ik noem even een dwarsstraat.
verdi is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2013, 12:07   #57
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verdi Bekijk bericht
Dat is inderdaad erg weinig. Hoe zou t toch kunnen dat het bij die ene persoon wel lukt en bij het merendeel niet? Is het een loterij of heeft t misschien te maken met voedsel. Ik noem even een dwarsstraat.
Ik denk zelf dat het inderdaad met persoonlijke factoren te maken heeft en zeker ook met factoren tijdens de behandeling.

Ik heb zelf beide keren dat ik voor een ingreep ging bewust van alles gedaan om mijn haarwortels zo 'sterk' mogelijk te maken. Supplementen, verwennen met goede shampoo's, rust, goed eten ... met geen merkbaar resultaat, alle haren vielen na transplantatie uit. Ik heb wat dat betreft een slecht lot getrokken in deze loterij. Maar misschien heeft het bij een ander wel effect

Wat me in het verleden wel is opgevallen, is het relatief hoge aantal doorgroeimeldingen van Hasci. Wat je verder ook denkt van hun specifieke methode, die doorgroeimeldingen zijn toch wel bijzonder. Ik denk dat klinieken nog zouden kunnen investeren om de doorgroeikans te vergroten. Werkprocedures die de tijd dat grafts uit het lichaam zijn beperken en/of groeimedia voor het bewaren van de grafts.

Het verbaast me al een poosje dat er naar dit fenomeen niet echt onderzoek wordt gedaan.

Voor het uiteindelijke resultaat doet het er natuurlijk helemaal niks toe, maar klanten zullen er een positief gevoel aan over houden en ze zullen wellicht daardoor ook tevredener zijn met het eindresultaat. Klinieken die standaard hogere doorgroeipercentages halen, zouden zich daarmee positief kunnen onderscheiden van anderen. Voor mij zou het, naast prijs, vakkundigheid en kwaliteit van de resultaten, best een keuzefactor kunnen zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2013, 19:59   #58
verdi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2009
Berichten: 49
Anthonie; er is geen peil op te trekken denk ik. Misschien dat mensen kunnen reageren bij wie het wel is doorgegroeid zonder uit te vallen. Wellicht kunnen we hier iets van leren.
3000grafts; kan je iets vertellen over je nabehandeling? Gebruik je nu crèmes voor je hoofdhuid, speciale shampoos of doe je er helemaal niets aan en laat je het over aan je lichaam.
verdi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2013, 23:05   #59
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
ik slik 2x per dag (natuurlijke) biotine pillen en om de dag was ik mijn haar met de lipogaine shampoo, met beiden ben ik een aantal weken geleden begonnen, voor de rest doe ik niks. minox/lipogain ga ik binnenkort weer mee starten, kreeg ik net na de HT wat last van bijwerkingen van.

betreft doorgroei direct na de HT denk ik dat het ook deels erfelijk kan zijn, en natuurlijk heeft het te maken met de behandeling zelf, ik zou me daar niet te druk om maken, het is mooi meegenomen als het gebeurt, maar als je zo een ingreep doet waarvan het uiteindelijke resultaat tot een jaar duurt maken die paar extra maanden ook niet zoveel meer uit.
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2013, 14:02   #60
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
groei

na ruim 3 maanden na de HT, merkte ik vanochtend toen ik in de spiegel keek plotseling op dat op de inhammen waar het voorheen nog vrijwel helemaal kaal gebleven was allemaal kleine maar duidelijk groeiende haartjes zijn gekomen.
Van veraf nog niet te zien natuurlijk, maar van dichtbij zie je dat er allemaal duidelijke haren zitten en niet meer die donsachtige haartjes van na de shockloss. Met de groei van 1 centimeter per maand in het achterhoofd zou ik volgende maand dus al duidelijk het eerste resultaat van de HT moeten gaan zien,
goed nieuws dus
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.