Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 17 september 2008, 12:19   #391
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Fucidin lijkt mij niet het juiste middel, ook niet vanwege de bijwerkingen.

http://www.huidziekten.nl/woundcare/...ucidinzalf.htm
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2008, 16:56   #392
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Fucidin lijkt mij niet het juiste middel
Maar als Ketoconazol, Topicorte en dergelijke niet helpen, bestaat de kans dat het eczeem op de hoofdhuid niet veroorzaakt wordt door een schimmel.

Indien het eczeem op de hoofdhuid veroorzaakt wordt door een bacterie is Ficidin misschien juist wel een oplossing.

Er zijn namelijk veel mensen met eczeem op het lichaam die Fucidin voorgeschreven krijgen.

Zou je kunnen aangeven waarom jij denkt dat het niet het proberen waard is (indien Keto, Topi, e.d. totaal niet werkt)?
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2008, 20:30   #393
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Alleen al vanwege de bijwerkingen. Heb je die gelezen?
Verder zou ik een dermatoloog om alternatieven vragen en als er geen alternatieven meer zijn en jij nog steeds last hebt van jeuk, schilfers, korrels, korsten, e.d. zou ik een doorverwijzing naar een allergoloog, internist en/of immunoloog vragen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2008, 21:29   #394
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Alleen al vanwege de bijwerkingen. Heb je die gelezen?
Het zijn "mogelijke bijwerkingen".
zoals ik al eerder zei gebruik ik het met succes op een andere rode/schilferende jeukende plek op mn lichaam.
Dat heb ik al 12 jaar zitten en komt zo nu en dan terug.
na een paar keer smeren met fucidin + bijnierschorshormoon is het verdwenen. en dan bedoel ik echt voor een heééle lange tijd. soms 1 of 2 jaar.
stel je voor dat je dat effect met je hoofdhuid zou kunnen bereiken?
hoeveel haar er in een jaar tijd weer aan zou kunnen groeien op een herstelde hoofdhuid enzo
maar het lijkt wel of dokters ons geen genezing gunnen- en de apotheek geld willen verdienen

geelblauw, heb je al eens elke dag betamethason in combi met 2x per week ketoconazol geprobeerd?

alleen keto haalde bij mij ook niks uit. nu gaat het redelijk dus. en ben nog wel 2x geopereerd afgelopen 3 maanden en heb anti biotica gehad en heftige stress

volgens mij is het gebruik van een ontstekingsremmer/bijnierschorshormoon echt essencieel. zeker als je er ook gigantische haaruitval bij hebt en een rood hoofd
van de betamethason verdwijnt dat gewoon.
en van die bijwerkingen zoals dunne huid is gewoon onzin. tuurlijk moet je het met mate gebruiken en het na 2-3 weken afbouwen tot 1x of 2x per week . maar ik wil in ieder geval wel graag mn lange haar behouden en niet met een dun bosje rondlopen en alle nare bijwerkingen die het eczeem me geeft
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2008, 15:37   #395
barman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 2
Ik heb nu ruim 10 jaar last van Seborroïsch eczeem. Vaak bij dokter geweest en bij de dermatoloog. Af en toe weer een shampoo gebruiken, dan weer een ander bijnierschorshormoon middeltje maar na 10 jaar experimenteren nooit van de klachten afgekomen. Ook heb ik schilfers bij mijn neus en oren.

Nu ben ik er een beetje klaar mee eigenlijk. De dokter vindt me een zeurpiet, de dermataloog kijkt 1 seconde naar mijn hoofd en schrijft op basis daarvan weer het zoveelste middeltje voor en ik begin een beetje de hoop te kwijt te raken dat dit ooit nog weg gaat. Ik had een mooie dos haren maar dit begint flink af te nemen door de flinke haaruitval en de jeuk op mijn hoofd begint vervelende vormen aan te nemen.

Iemand tips en advies hoe ik er het best kan leren leven of misschien zelfs een mogelijke oplossing?

Ik weet niet zo goed wat ik met deze post probeer te bereiken maar in ieder geval heb ik mijn hart even gelucht.
barman is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2008, 17:16   #396
valentijn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Berichten: 25
Hmm barman,

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik denk dat ik je gevoel goed kan herkennen. Ik loop er dan wel wat minder lang mee rond, maar word er evengoed moedeloos van. Op sommige dagen gaat het (mentaal) beter, maar er zijn ook dagen waarop ik vaak te laat kom op afspraken omdat ik de ene schilfer na de andere schilfer moet wegknippen, om het nog enigszins toonbaar te maken. Sinds een jaar draag ik als ik naar buiten ga een pet, en hij staat me totaal niet, maar wat moet ik anders? Ik merk dat ik veel sociale activiteiten wil ondernemen, maar dat ik ervan weerhouden word omdat ik geen zin heb om de hele avond met een pet op te zitten, of aan iedereen te moeten uitleggen wat ik precies heb.

In september had ik nog een afspraak staan voor de dermatoloog, maar ik heb m afgezegd omdat ik niet weer vier weken met een of ander agressief goedje aan te slag wil wat toch niet werkt. En als t werkt, dan stopt de werking gelijk nadat je er mee stopt, heb je vaak de nodige bijwerkingen, is dat dan zoveel beter? Ik probeer nu zelf af en toe wat dingen waarvan ik op het internet lees dat ze bij anderen werken, om mezelf toch het idee te geven dat ik het er niet bij laat zitten.

Een echte tip of oplossing heb ik niet (die is er ook niet voor zover ik weet), maar het helpt mij om er over te praten met familie en met personen die hetzelfde probleem hebben (zoals je zelf misschien wel gemerkt hebt). Er is wel een hele lijst aan middelen die je kan proberen (denk aan appelazijn, kokosolie) maar bij mij heeft het nooit echt geholpen.

Overigens probeer ik geen mensen te ontmoedigen middelen van de dermatoloog uit te proberen, het kan zijn dat jij er wel resultaat mee boekt, maar dit is eerlijk hoe ik me voel.
valentijn is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 14:19   #397
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Seborroisch eczeem (SE) is toch ook een soort schimmel? (Er worden immers anti-schimmel shampoo's als Ketoconazol voorgeschreven tegen SE.)

Zijn er mensen op dit forum die wel een een anti-schimmel kuur (tabletten) hebben gehad van een huisarts/dermatoloog?
Bijvoorbeeld: Lamisil (terbinafine) , Trisporal (itraconazol) , Diflucan (fluconazol) en Griseofulvine (125 mg).

Zo ja, wat waren de effecten?
Of zijn deze medicijnen totaal niet geschikt voor SE?
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 15:26   #398
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Seborroisch eczeem (SE) is toch ook een soort schimmel? (Er worden immers anti-schimmel shampoo's als Ketoconazol voorgeschreven tegen SE.)

Zijn er mensen op dit forum die wel een een anti-schimmel kuur (tabletten) hebben gehad van een huisarts/dermatoloog?
Bijvoorbeeld: Lamisil (terbinafine) , Trisporal (itraconazol) , Diflucan (fluconazol) en Griseofulvine (125 mg).

Zo ja, wat waren de effecten?
Of zijn deze medicijnen totaal niet geschikt voor SE?

Ja ik, een kuur van 4 of 8 dat ben ik vergeten weken Itraconazol i.c.m. keto voor de hoofdhuid.
Ik kan totaal niet zeggen dat het iets heeft bijgedragen in positieve zin. Keto alleen volstaat nu ook, destijds onvoldoende maar de toevoeging van Itraconazol had eigenlijk geen impact.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2008, 20:34   #399
barman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 2
@ valentijn,

Ik zou de dermatoloog toch gewoon proberen. Toen ik in het begin echt super last van grote "plakken" roos heeft het goed geholpen. Ik moest slapen met een douchemuts op icm met een soort schuim. Binnen een paar dagen was alles los verdwenen. Het haalde echter niet de oorzaak weg. In ieder geval succes met het bestrijden van het eczeem.

@ geelblauw

Ik heb laatst een 8 weekse kuur gevolgd. Geen zichtbaar resultaat.
barman is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2008, 13:17   #400
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barman Bekijk bericht
Ik heb laatst een 8 weekse kuur gevolgd. Geen zichtbaar resultaat.
Weet je toevallig ook de naam nog van de medicijnen?
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2008, 14:25   #401
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Stinkt Seborroisch eczeem trouwens ook?
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2008, 14:57   #402
seach7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2008
Berichten: 4
Hallo mensen

Ik had ook last van eczeem, korreltjes en vet haar en mijn moeder heeft het ook een beetje. Daarom heb ik Denorex rx gebruikt werkt prima en heb mijn haren gemillimeterd en ik had hiervoor rode hoofdhuid, nu is het weer normaal. Denorex rx heb ik gekregen van huisarts.
seach7 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2008, 09:54   #403
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seach7 Bekijk bericht
Hallo mensen

Ik had ook last van eczeem, korreltjes en vet haar en mijn moeder heeft het ook een beetje. Daarom heb ik Denorex rx gebruikt werkt prima en heb mijn haren gemillimeterd en ik had hiervoor rode hoofdhuid, nu is het weer normaal. Denorex rx heb ik gekregen van huisarts.
Je rode huis is opgelost, maar je vet haar en korreltjes ook?

En Denorex is inderdaad best goed spul. Vind het persoonlijk prettiger dan ketoconazol.
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2008, 00:20   #404
kokos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2008
Berichten: 5
Hallo iedereen

Ik heb al zo'n 2½ jaar last van een soort schimmel/roos/eczeem op mijn hoofdhuid (het begon toen ik opeens van 76 kilo gewicht naar 84 ging door overmatig rotzooi eten).

Nou heb ik afgelopen zomervakantie mijn best gedaan om terug te komen naar mijn ideale gewicht, en ja nu weeg ik weer 73.
Ik hoopte dat de infectie zou wegtrekken, maar hij is er nog steeds.

Het zijn geelachtige schilfers op mijn hoofdhuid (vroeger waren ze nog vettig, nu meer uitgedroogd) wat gepaard gaat met haaruitval.
Ik vraag me eigenlijk af, komt dat haaruitval door de schilfers? want aan het uiteinde van een uitgevallen haartje zie ik een soort van bolletje wat afkomstig is van een schilfer.
Ik ben pas heden naar de dokter geweest en heb een zalf gekregen, jawel hoor, de wel beroemde ketoconazol.
Ik gebruik het nu ongeveer 2 weken, ik zie afwisselende resultaat, soms is mijn hoofdhuid heel schoon & soms komen er toch weer schilfers.

Ik merk wel wanneer ik mijn haren korter knip & dan mijn haren was, dat het na een week echt helemaal schilferloos wordt.
Maar ik schaam me voor me schilfers dus ik durf niet te kort.

Wat mij nu stoort is eigenlijk de haaruitval, want ik & mijn haren waren heel hecht samen, totdat deze eczeem/schimmel/roos tussen onze relatie kwam.

Wat kan/moet ik doen?
- Kan de haaruitval komen door de schimmel/roos/eczeem?
- Welke middel kan beter werken dan ketoconazol, zonder het nog agressiever te maken?

Alvast echt super bedankt om mijn hartslag een schouderklopje te geven.
kokos is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2008, 13:52   #405
Willien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 2
haaruitval

Hallo,
Ik heb ook last van jeuk, schilfertjes en haaruitval.
Wat ik binnenkort wil gaan proberen is het middels MMS (Miracle Mineral Supplement). Als je dit middel gaat gebruiken wordt de natuurlijke zuurgraad van je lichaam weer hersteld en hebben virussen en bacterien maar ook schimmels en gisten (die de problemen veroorzaken) geen kans meer.

http://www.nulpuntenergie.net/gezond...MS-verhaal.pdf

Heeft iemand hier al ervaring mee ??
Willien is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.