Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 juli 2004, 23:58   #31
sevri009
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 4
ik doe 't .........

Hallo,

Ik heb nog niet eerder geschreven (heb deze website nog maar kort geleden ontdekt).

Ik ben 31 jaar en trek vanaf mijn 12e, zonder het ooit aan iemand te hebben verteld (niet aan ouders, broers, zussen, vrienden, vriendinnen........ gewoon niemand). Ongeveer een half jaar terug kon ik niet meer. Ik moest het iemand vertellen. Mijn man was dé aangewezen persoon. Vanaf dat moment lijkt alles ineens een stuk "bewuster" in plaats van automatisch te gaan. Ben vanaf dat moment zo nu en dan ook 's op internet gaan zoeken en ineens bleek ik niet zo verschrikkelijk vreemd te zijn als ik altijd dacht! Dit hebben nog meer mensen, helaas en toch ook gelukkig!

Afgelopen week pas kwam ik op deze site terecht en las daar de (inmiddels wat verouderde) oproep van KU Nijmegen. Heel even dacht ik "is toch geen plaats meer, 'k ben te laat". Waarschijnlijk omdat niets doen de meest veilige situatie lijkt. God weet wat je allemaal overhoop gaat halen, toch? Gelukkig veranderde ik al snel van gedachten en heb ik de telefoon gepakt. Het onderzoek was nog in volle gang, er was geen wachtlijst en dus kon ik me direct aanmelden. Omdat de zomervakantie begint, laat het even op zich wachten, maar 28 augustus a.s. heb ik mijn intakegesprek in Nijmegen.

Gisterenavond heb ik het boek van Daniëla in één adem uitgelezen. Nog niet zo heel vaak ben ik ergens zo enorm van onder de indruk geweest. Ik zou willen dat het nog niet uit was, dat er een tweede deel was of iets dergelijks. Wat erg, maar tegelijkertijd zo fijn ...................

Om de een of andere reden houdt het me op een andere manier bezig als alle voorgaande jaren. Het voelt alsof er iets positiefs op komst is, zonder dat ik daar echt bewust naar op zoek ben geweest. Het kwam gewoon zo op mijn pad. Ik hoop dat er op deze manier, dus omdat het voelt dat de tijd er rijp voor is en niet omdat ik het verplicht zou zijn, een dag komt dat ik mijn vader durf te vertellen dat het niet was omdat ik zoveel haarlak gebruikte. Al die haarlak was nodig om de plekken verborgen te houden!!

Bedankt! Mocht alles in Nijmegen gaan leiden tot niets, was het leren kennen van deze site en het lezen van het boek van Daniëla, dik de moeite waard en meer dan genoeg om niet bij de pakken neer te blijven zitten.

Liefs,
Spinnekop
sevri009 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 00:20   #32
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Welkom Sevri009!

Hoi Sevri900, goed dat je je verhaal hebt durven doen.
Je had best een eigen thread mogen starten hoor, misschien wil je dat alsnog doen, anders gaan er misschien 2 discussies door elkaar lopen.
Ik vind het knap van je dat je toch de telefoon hebt gepakt en naar de KUN hebt gebeld.
Wie weet doet het net bij jou DIE knop omdraaien....
Heel veel succes alvast. En tot die tijd ben je hier van harte welkom om van je af te schrijven.

groetjes en sterkte, Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 12:05   #33
Desiree2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Veghel
Berichten: 26
Ook aangemeld

Hoi Servi009,

Ik ben ook nieuw hier. Mijn verhaal staat op de voorpagina. En dankzij jou bericht heb ik vandaag ook mijn stoute schoenen aangetrokken. Ik heb op
7 september a.s. mijn 1e intake gesprek bij KUN Nijmegen. Ik vind het enorm spannend. Bedankt.

Groetjes
Desiree2
Desiree2 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 22:31   #34
neuro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2004
Berichten: 6
hallo! ook ik heb deze forum net pas ontdekt.wat een verademing he, dat "het "een naam heeft , en dat je niet de enige bent!en inderdaad ook heel eng...Nu wil ik even graag weten over welk boek je het hebt, ik wil dit dolgraag lezen!van spanning nu begin ik spontaan weer te plukken.alvast bedankt, en tot ziens op deze site!patricia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sevri009
Hallo,

Ik heb nog niet eerder geschreven (heb deze website nog maar kort geleden ontdekt).

Ik ben 31 jaar en trek vanaf mijn 12e, zonder het ooit aan iemand te hebben verteld (niet aan ouders, broers, zussen, vrienden, vriendinnen........ gewoon niemand). Ongeveer een half jaar terug kon ik niet meer. Ik moest het iemand vertellen. Mijn man was dé aangewezen persoon. Vanaf dat moment lijkt alles ineens een stuk "bewuster" in plaats van automatisch te gaan. Ben vanaf dat moment zo nu en dan ook 's op internet gaan zoeken en ineens bleek ik niet zo verschrikkelijk vreemd te zijn als ik altijd dacht! Dit hebben nog meer mensen, helaas en toch ook gelukkig!

Afgelopen week pas kwam ik op deze site terecht en las daar de (inmiddels wat verouderde) oproep van KU Nijmegen. Heel even dacht ik "is toch geen plaats meer, 'k ben te laat". Waarschijnlijk omdat niets doen de meest veilige situatie lijkt. God weet wat je allemaal overhoop gaat halen, toch? Gelukkig veranderde ik al snel van gedachten en heb ik de telefoon gepakt. Het onderzoek was nog in volle gang, er was geen wachtlijst en dus kon ik me direct aanmelden. Omdat de zomervakantie begint, laat het even op zich wachten, maar 28 augustus a.s. heb ik mijn intakegesprek in Nijmegen.

Gisterenavond heb ik het boek van Daniëla in één adem uitgelezen. Nog niet zo heel vaak ben ik ergens zo enorm van onder de indruk geweest. Ik zou willen dat het nog niet uit was, dat er een tweede deel was of iets dergelijks. Wat erg, maar tegelijkertijd zo fijn ...................

Om de een of andere reden houdt het me op een andere manier bezig als alle voorgaande jaren. Het voelt alsof er iets positiefs op komst is, zonder dat ik daar echt bewust naar op zoek ben geweest. Het kwam gewoon zo op mijn pad. Ik hoop dat er op deze manier, dus omdat het voelt dat de tijd er rijp voor is en niet omdat ik het verplicht zou zijn, een dag komt dat ik mijn vader durf te vertellen dat het niet was omdat ik zoveel haarlak gebruikte. Al die haarlak was nodig om de plekken verborgen te houden!!

Bedankt! Mocht alles in Nijmegen gaan leiden tot niets, was het leren kennen van deze site en het lezen van het boek van Daniëla, dik de moeite waard en meer dan genoeg om niet bij de pakken neer te blijven zitten.

Liefs,
Spinnekop
neuro is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 23:21   #35
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Neuro

Hoi Neuro,

het boek waar jij naar vraagt, daar kun je alles over lezen in deze thread:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3147

succes ermee, Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2004, 23:22   #36
Desiree2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Veghel
Berichten: 26
Ik heb mijn 2 intakegesprekken achter de rug. Ik vond het niet erg en heb er zelfs een goed gevoel over. We hebben echter besloten, dat ik niet mee ga doen aan het onderzoek TTM, omdat mijn euvel meer ligt in een dwangneurose en sociaal-fobie. Wat mij tegen viel was, dat het een langdurig proces gaat worden (ik dacht het is zo gepiept) en dat niet alles 100% op te lossen valt, maar het een bepaald % dragelijker wordt. Ik vind het moeilijk, maar ik ga ervoor.

Verder zou ik graag in persoonlijk contact willen komen met een lotgenoot. Heeft iemand daar behoefte aan om bij het KUN af te spreken?

Groetjes
Desiree
Desiree2 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 23:08   #37
gogo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2002
Locatie: Brabant
Berichten: 127
Hoi Desiree

Ik zou best met je willen afspreken.Ik moet maandag a.s. naar Nijmegen, moet er om 11.00 uur zijn dus ik weet niet of je dan daarna tijd of zin hebt???
Moet wel de trein van 13.10 terug hebben dus veel tijd heb ik niet omdat ik mijn zoontje van school moet halen. Dus hoor ik graag van je. Succes in Nijmegen verder.

groetjes gogo
gogo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2004, 22:20   #38
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Gogo

Hoi gogo, leuk om regelmatig van je te horen.
Hoe gaat het nu met je?

groetjes van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 10:36   #39
Desiree2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Veghel
Berichten: 26
Bedankt voor de reactie

Beste gogo,

Ik vind het HEEL fijn dat je gereageerd hebt en dat je mij zou willen ontmoeten. Tot nu toe nog geen reactie op mijn berichten gehad, waardoor ik niet het gevoel had op deze site welkom te zijn. Altijd het negatieve van mezelf denken! Daarom voel ik me nu zeer vereerd, dat jij gereageerd hebt.
Mijn 1e sesie begint pas op dinsdag 19 oktober. Hoe laat weet ik nog niet. Maar ik zag dat jij ook uit Brabant komt. Misschien kunnen wij ergens anders afspreken? Mag ik vragen waar jij vandaan komt? Ik woon in Veghel. Bevalt het jou goed de therapie? Bedankt voor het succes. Jij ook succes. Ik vind het fijn om nog iets van je te horen.

Groetjes
Desiree
Desiree2 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2004, 21:14   #40
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hallo Desiree,

Je reactie is herkenbaar, dat je je onzeker voelt over hetgeen je geen reactie op je berichtjes krijgt. Ik denk dat het geen onwil is. Ik ben het laatste jaar niet meer echt actief hier, mede omdat het goed gaat en omdat de behoefte er daardoor minder is. Ook het feit dat er weinig reactie kwam motiveerde mij niet. Op een gegeven moment, toen ik al wat langer op het forum was, had ik het gevoel ook dat ik alles wel had gezegd en in herhaling viel.
Wel heb ik erg veel aan het forum en de ontmoetingen met lotgenoten gehad en heb daarmee ttm toch ook een plekje in mijn leven kunnen geven. De herkenning, vrijuit je verhaal kunnen doen, niet meer alleen zijn.
In januari 2003 ben ik gestart met therapie in Nijmegen, voor mij is dit de doorbraak geweest, na 23 jaar plukken. Ik ben nu 37 jaar. Ik ben 1.5 jr. trekvrij geweest. Heb helaas een terugvalletje gehad, maar geloof dat ik de draad weer opgepakt heb. Ik weet wel dat ttm niet over gaat, het zal altijd een deel van mij zijn. Als ik zie hoe mijn haar er nu uitziet, heb ik er alles voorover om de ttm mij niet weer te laten beheersen. Dat is en blijft moeilijk en kost ontzettend veel energie.
Ik hoop dat de therapie in Nijmegen jou net zoveel te bieden heeft als het mij heeft gedaan.
Veel succes en sterkte, Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2004, 23:13   #41
gogo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2002
Locatie: Brabant
Berichten: 127
Hoi Monique

Het gaat redelijk met me zelf , Met ttm gaat het slecht. Ik weet niet of je op de hoogte bent maar ben nu 15 weken zwanger, dus je snapt dat de hormonen ook nog eens door mijn lijf gieren. In Nijmegen loopt het dus ook niet zo lekker heb ´t idee dat ik vast loop en niet verder kom ik doe dus ook niet mee aan ´t onderzoek. Hoe gaat het met jou en je 2 ukkies? Ik heb afgelopen vrijdag 2 haarwerken besteld in Bussum. Eindelijkstappen onder nomen. Ben daar goed behandeld en het zag er goed uit nu maar hopen dat het resultaat er ook goed uit ziet. Maar dat duurt nog 3 maanden helaas want nu ben ik er eigenlijkal wel klaar voor. Want ik zit met mijn bekken ivm. zwangerschap en ben bang dat ik over 3 maanden niet goed meer kan reizen.
Maar verder wachten we maar af. Ik ga nu stoppen want kan niet te laqng zitten achter de pc. en wil nog even verder lezen in andere threads

Groe tjes gogo
gogo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2004, 17:29   #42
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hey Desiree2
het is echt geen kwestie van niet welkom zijn hoor en zeker niet op dit forum. Weet niet precies wanneer je dat schreef, ben zelf even niet op het forum geweeest. Zou jou ook best willen ontmoeten in Nijmegen maar ik zit momenteel ide behandelvrije periode en ga pas ergens in November weer daar heen en dan weet ik niet of dat synchroon loopt met jouw afspraken. Mocht dat wel zo zijn dan lijkt me dat prima. Weet niet hoe lang jij ervoor moet reizen maar ik komt uit Groningen dus gewoon even afspreken in Nijmegen zie ik niet helemaal zitten. Misschien dat daarom meer mensen niet reageerden? Maar nogmaals, je bent natuurlijk wel welkom!!

Succes met de sessies, het gaat vast lukken!!

Groetjes

Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2004, 21:19   #43
Desiree2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Veghel
Berichten: 26
Hoi Karin,

Bedankt voor de reactie. Ik begin op dinsdag 19 oktober en ben vreselijk benieuwd of het gaat helpen. Maar we zullen wel zien.

Groetjes
Desiree
Desiree2 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2004, 14:17   #44
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hey Desiree

succes en ook wel plezier morgen in Nijmegen!!

Groetjes

Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2005, 23:08   #45
Desiree2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Veghel
Berichten: 26
Hoe gaat het?

Ik ben benieuwd hoe het gaat met de mensen die in behandeling zijn? Zelf ben ik op non-actief, maar zit te twijfelen of ik weer ga beginnen.

Groetjes
Desiree
Desiree2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oproep: voor TTM-ers van KUN Nijmegen (Onderzoek/behandeling trichotillomanie) Webmaster TTM - Algemeen 1 6 november 2003 12:56
Oproep : voor TTM-ers van Katholieke Universiteit Nijmegen. Webmaster Boeken en artikelen 1 13 november 2002 14:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.