Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 oktober 2011, 18:50   #1
Bart123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 3
heb ik AGA?!

hallo iedereen,
ik ben nieuw op dit forum en had een vraag..
de laatste tijd (laatste 6 weken) merk ik dat ik steeds meer haar verlies xs
het begon met een 10-15 hare tijdens het kammen, maar nu verlies ik er tijdens het kammen (na het douche, 1x per dag) zo'n 30-50 xs.. dit lijkt me ontzettend veel! en ook doorheen de dag merk ik dat ik continu lange haren weg moet nemen voor mijn ogen.

ik was naar de dermatoloog hiermee geweest en zij vertelde me dat het gewoon door het seizoen was en door stress (de maand augustus heb ik namelijk elke dag maar zo'n 5u slaap gemiddeld gehad door werken en nu met mijn studies). ze zei dat het tegen de kerstperiode wel verbeterd zou zijn..

van nature uit heb ik al iets dunner haar vanboven op de schedel en aan de zijkanten. maar heb geen inhammen of iets dergelijks. mijn ouders hebben allebij al hun haar nog (47 jaar allebij). men grootvader aan mijn moeders kant heeft ook nog vrij veel haar voor zijn leeftijd, die aan mijn vaders kant was wel kalend maar pas op latere leeftijd

nu heb ik toch heel veel schrik dat het AGA zou kunnen zijn, en vroeg me af wat jullie ervan vinden?
maak ik me onnodig zorgen of zou het AGA kunnen zijn?
groetjes
B
Bart123 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2011, 19:05   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
We zouden een foto moeten zien om meer te kunnen zeggen, Bart, liefst meer ... van voor, van opzij, van boven en als het even kan een vergelijkende foto van een paar jaar geleden.

Zichtbaar meer uitvallende haren dan een aantal maanden geleden kan inderdaad duiden op stress of seizoensinvloeden. Of een schildklierprobleem of schimmel of nog andere zaken. Maar ik neem aan dat de dermatoloog goed naar je algehele gestel heeft gekeken.

Je ouders zijn 47, dus ga ik er voorzichtig van uit dat je leeftijd zo rond de 20 ligt. Dat is wel de leeftijd waarop AGA zich vaak begint te manifesteren. En AGA kan door stress wat sneller zichtbaar worden. Maar schiet nu niet meteen in een nieuwe stress door de haaruitval!

Ik zou eerst proberen iets aan die stress te doen. Meer rust bijvoorbeeld. En vooral gezond eten en als je je daar goed bij voelt misschien wat supplementen. En dan maar de situatie goed in de gaten houden. Je zou al vrij snel moeten merken dat de haaruitval weer terugkomt op het oude niveau en daarna zou je met een aantal maanden moeten merken dat je haardos ook weer dichter wordt.

Maaruh, eenmaal gevormde inhammen verdwijnen vaak niet meer zonder hulp.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2011, 19:45   #3
Bart123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
We zouden een foto moeten zien om meer te kunnen zeggen, Bart, liefst meer ... van voor, van opzij, van boven en als het even kan een vergelijkende foto van een paar jaar geleden.

Zichtbaar meer uitvallende haren dan een aantal maanden geleden kan inderdaad duiden op stress of seizoensinvloeden. Of een schildklierprobleem of schimmel of nog andere zaken. Maar ik neem aan dat de dermatoloog goed naar je algehele gestel heeft gekeken.

Je ouders zijn 47, dus ga ik er voorzichtig van uit dat je leeftijd zo rond de 20 ligt. Dat is wel de leeftijd waarop AGA zich vaak begint te manifesteren. En AGA kan door stress wat sneller zichtbaar worden. Maar schiet nu niet meteen in een nieuwe stress door de haaruitval!

Ik zou eerst proberen iets aan die stress te doen. Meer rust bijvoorbeeld. En vooral gezond eten en als je je daar goed bij voelt misschien wat supplementen. En dan maar de situatie goed in de gaten houden. Je zou al vrij snel moeten merken dat de haaruitval weer terugkomt op het oude niveau en daarna zou je met een aantal maanden moeten merken dat je haardos ook weer dichter wordt.

Maaruh, eenmaal gevormde inhammen verdwijnen vaak niet meer zonder hulp.
bedankt voor de reactie! inhammen heb ik niet.. en de haaruitval is wel vrij diffuus (vanboven, opzij en vanachter). ik ben 18 jaar overigens..
qua foto's zal je niet veel merken, ik zelf merk geen dikte verlies ten opzichte van paar maand geleden, de enige kenmerken dat ik dus heb is het harde haarverlies
Bart123 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2011, 21:12   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart123 Bekijk bericht
bedankt voor de reactie! inhammen heb ik niet.. en de haaruitval is wel vrij diffuus (vanboven, opzij en vanachter). ik ben 18 jaar overigens..
qua foto's zal je niet veel merken, ik zelf merk geen dikte verlies ten opzichte van paar maand geleden, de enige kenmerken dat ik dus heb is het harde haarverlies
In dat geval denk ik dat je maar beter kunt proberen om niet te veel op die uitvallende haren te letten. Zorg gewoon goed voor jezelf en voor je haar. Ga bijvoorbeeld niet lopen tutten door zachtjes te wassen of voorzichtig te kammen. Dat is zinloos, een haar die uitvalt valt toch wel uit.

Denk een maandje niet aan je haren en zet in je agenda voor begin december een aantekening dat je nog eens de haren in je borstel telt
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2011, 21:19   #5
Bart123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
In dat geval denk ik dat je maar beter kunt proberen om niet te veel op die uitvallende haren te letten. Zorg gewoon goed voor jezelf en voor je haar. Ga bijvoorbeeld niet lopen tutten door zachtjes te wassen of voorzichtig te kammen. Dat is zinloos, een haar die uitvalt valt toch wel uit.

Denk een maandje niet aan je haren en zet in je agenda voor begin december een aantekening dat je nog eens de haren in je borstel telt
nja, daar ligt bij mij het probleem, ik heb snel de neiging ervanuit te gaan dat het het ergste is...
alvast bedankt!
Bart123 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
alopecia androgenetica, haaruitval

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.