Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 30 oktober 2004, 16:32   #31
Petro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
En dan midden in je shedding stoppen met fina? Nee, dan komt het zeker niet meer terug.
En dát is dus niet waar, mag ik hopen. Na een shedding zou in principe áltijd een periode van herstel moeten zijn, of je nou met de medicatie gestopt ben of niet. Simpelweg omdat shedding (volgens de definitie) slechts een tijdelijke gezamenlijke rustperiode van een groot aantal haarfollikels is.
Vraag is dus: Is dit wel zo?! Er moeten hier genoeg mensen zijn die een shedding hebben meegemaakt, maar er zijn nog steeds maar weinig mensen die ik hoor over het herstel daarna.
Want daar gaat het me om. Dat prophecia voor mij misschien niet zou werken daar heb ik geen problemen mee. Ik wil alleen niet dat ik met het gebruik ervan mijn toestand verslechterd heb, oftewel mijn AA versneld heb.

Ikzelf geloof daar ook niet zo in, maar er is voor mij één groot raadsel in alle verhalen over shedding. Als prophecia vooral op de kruin werkt en niet op het voorhoofd, waarom heb ik dan zoveel last van shedding op mijn voorhoofd?! Waarom reageren vooral díe haren?! Wie geeft daar een antwoord op?!
Petro is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2004, 17:03   #32
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Ikzelf geloof daar ook niet zo in, maar er is voor mij één groot raadsel in alle verhalen over shedding. Als prophecia vooral op de kruin werkt en niet op het voorhoofd, waarom heb ik dan zoveel last van shedding op mijn voorhoofd?! Waarom reageren vooral díe haren?! Wie geeft daar een antwoord op?!
Die vraag heb ik ook wel. De shedding is overal, kruin en vooraan. Dat is idd raar als je hoort dat fina niet veel kan doen voor vooraan.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2004, 17:42   #33
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
ik heb ook een shedding ondergaan met Alopesan vrees ik, maar sinds een maandje is het wel minder geworden. Nu maar hopen dat de 'verloren' haren weer terug groeien.
Hoe is het eigenlijk met de haarsituatie bij iedereen die een shedding heeft gehad, werd het haar ook slechter van 'kwaliteit' ? dus droger, dunner e.d ?

@zucht : had je al erge haaruitval toen je met fina begon ? en hoe oud ben je eigenlijk, als ik vragen mag ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2004, 18:05   #34
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Zelf heb ik geen shedding ervaren met fina (bijna 5 maanden bezig), maar van wat ik ervan gelezen heb (van gebruikers op forums) zou het toch niet meer als een maand of zo mogen duren. Als het echt heel erg hevig of lang is (2 maanden of zo) dan zou ik toch overwegen om ermee te stoppen.
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2004, 19:04   #35
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Shedding is geen vastgesteld, gedefinieerd fenomeen, het is op zn minst erg subjectief. Ga, met elk haarproduct, uit van een jaar. In dat jaar heeft je haar iig een aardig deel van zn cyclus doorlopen, is er dan geen resultaat dan moet je het staken.
Helemaal mee eens. Een shedding is een subjectief gegeven. Maar als lieden als Dr. Lee aangeven dat een shedding een maand of drie, vier mag duren, zou ik dat aanhouden.

Verder zit ik hier niet om zwaar weer te verkondigen. Voor een overgrote groep werkt propecia gelukkig zeer goed...
Ik zie alleen wat punten voorbij komen die veel op mijn verhaal lijken: verergerde haaruitval, diffuus, frontaal... (lijkt ook op de problemen die sommige duta-gebruikers ondervinden)

De post waarnaar ik verwijs wil ik binnenkort "afronden"... dwz ik stop met fina en post nog wat aanvullende info die ik later heb gevonden... That's it.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 17:51   #36
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Wat zegt de wetenschap over een shedding bij minoxidil?

Ikzelf ben altijd erg geneigd geweest het fenomeen "shedding" naar het rijk der fabeltjes te verwijzen. Ik denk nog steeds dat het iets is wat in de realiteit nauwelijks voorkomt.
Waarom ik dat denk is omdat mensen die aan een haargroeimiddel beginnen, vaak enorm spastisch en overenthousiast hun haren en haarverlies in de gaten gaan houden. Bij ieder haartje dat uitvalt verkramp je dan helemaal en is het net of je een essentieel lichaamsdeel verliest. Gedurende je gehele leven vallen er bossen haar uit, in de herfst zelfs wat meer dan in de lente, maar voordat je AGA constateerde was je hier nog totaal niet mee bezig dus viel het niet op.
Als mensen AGA constateren denken ze vaak dat iedere haar die uitvalt door de AGA komt. Dit is onzin, omdat AGA doorgaans een bijzonder traag proces is. De extra haaruitval door AGA is bij 9 van de 10 mannen met het blote oog niet waar te nemen.
Als mensen met een haargroeimiddel beginnen houden ze hun haar angstvallig in de gaten en hopen ze dat de haaruitval nu dan echt verleden tijd is. na 3 maanden vallen er echter nog steeds tientallen haren per dag uit (zal het de rest van je leven ook blijven doen want dat is normaal), maar doordat je er dan zo gigantisch op let en doordat je zo erg hoopt op goede resultaten is iedere uitgevallen haar al reden om in een gigantische depressie te glijden.
Op de haarforums, waar gevoel het soms wint van ratio, is daarom de term shedding "bedacht". Jarenlang was dit alleen een bekend begrip op de forums, de wetenschap had dit verschijnsel nog nooit geconstateerd.
Nu is er echter pas een onderzoekje gedaan dat het bestaan van "shedding" heeft aangetoond, zoals hieronder is te lezen. Het is wel een klein onderzoek en alleen bij minoxidil uitgevoerd. In ieder geval laat dit zien dat hoewel een shedding bestaat, het zeker niet zo dramatisch is als men op de haarforums soms leest.
Haren die uitvallen door een shedding zullen binnen 4 tot 6 maanden weer dikker en langer teruggroeien. Als de haren niet teruggroeien heeft dat in mijn ogen niets met shedding te maken, maar met het feit dat het haargroeimiddel niet (voldoende) werkt en AGA net zo doorzet als het gedaan had zonder het haargroeimiddel.
Shedding *because* of my Treatment?!?
It has long been suspected that there is an increase in shedding in the first 3 months or so. Recently, some studies using a digital phototrichogram (Trichoscan, Marburg, Germany) proved that there was indeed a quantifiable increase in shedding and a corresponding loss of hair density in the first 3 months of minoxidil use. However, by the 6 month stage the subjects were shown to have regrown the lost hair and had increased hair density compared to that recorded at the start of treatment. By 12 months after starting minoxidil use their hair density was much improved and the diameter of the hair fibers was thicker than at the start of treatment and as compared to controls who did not receive treatment. This small study proves what has long been suspected and frequently discussed on hair loss forums, that there is an initial shed phase when first starting minoxidil use.

[bron]
Dr. Lee zegt over minoxidil en sheddings het volgende:

For the same reasons that minoxidil promotes hair growth, it can also cause shedding. Despite many years of research and use, the exact physiologic mechanisms whereby minoxidil stimulates hair growth is not known. The stimulatory effect of minoxidil on the hair follicle can cause hair that is in the telogen phase to shed before the end of the normal 100-day telogen period.

The effect of minoxidil on the hair follicles is dose dependent. The initial shedding was rarely reported during use of topical 2% minoxidil. With 5% topical minoxidil, it was usually not noticeable, but was infrequently reported. With the use of currently available minoxidil concentrations of 12.5%, the initial shedding is commonly reported. The shedding can be noted within weeks of initial use of topical minoxidil.

Since shedding due to the use of topical minoxidil only effects hair that is in the telogen phase, the increased shedding should not last longer than 100 days and should only effect those areas of the scalp where the topical minoxidil is being applied.

[Bron]
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 15 december 2004 om 10:50
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 20:01   #37
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Fijn, nu kun je ook al een shedding krijgen door het gebruik van minoxidil ?!
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 20:11   #38
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
hmm maar die studie gaat over minoxidil, is er ook een soortgelijke studie over fina?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 20:40   #39
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Fijn, nu kun je ook al een shedding krijgen door het gebruik van minoxidil ?!
Een shedding kun je van IEDER haargroeimiddel krijgen. De haren vallen namelijk uit doordat ze een groei-impuls krijgen, en dat kan van ALLES wat zorgt voor vermindering van AGA.

Dit kleine onderzoekje is het enige onderzoekje OOIT uitgevoerd naar sheddings. Er is dus geen onderzoek gedaan naar sheddings bij finasteride. Maar het is dus niet zo dat het ene middel voor zwaardere sheddings zorgt dan het andere. Er vanuitgaande dat het bestaat, kan IEDER middel dat voor groei-impulsen zorgt een shedding veroorzaken.

Ik merk altijd dat er gigantisch veel mythes hangen rond het begrip "shedding", terwijl het totaal niet bijzonder en al zeker niet schadelijk is.

edit: misschien gaan de mythes wat meer de wereld uit als de betekenis van een "shedding" nog maar eens benadrukt wordt. Vandaar hier dit tekstje uit het haarwoordenboekje:

Shedding
'To shed' betekent letterlijk: haar verliezen. Haar is in een voortdurende cyclus. Iedere haar volgt z'n eigen cyclus, en op ieder moment zijn er veel haren op de hoofdhuid in de rustfase (catagene fase), terwijl anderen juist aan het groeien zijn (anagene fase). Nu is het zo dat sommigen kort na het gebruik van een haargroeimidel juist een verergende haaruitval melden. Dit staat bekend als 'shedding' (afgekort: shed). Een verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat haren relatief inflexibel zijn in de anagene fase. Door het slikken van een DHT-remmer of door het gebruik van een haargroeimiddel krijgt het haarzakje een groei-impuls. Maar omdat de haarzakjes zo inflexibel zijn, kan de haar slechts zeer beperkt in omvang toenemen. Het kan niet in één keer zichtbaar groter/dikker worden. Wat er dan uiteindelijk kan gebeuren is dat het haarzakje geen raad weet met de enorme impuls om dikker haar te produceren in een hoger tempo. De regel is dan dat het op zo'n moment moet stoppen met het produceren van de haar in de groeifase, en dat het opnieuw moet beginnen. De bestaande haar wordt afgestoten en het haarzakje gaat in een soort 'slaapstand'. Dit staat bekend als shedding. Het duurt dan enige weken voordat het haarzakje in omvang is toegenomen en een stevigere/dikkere haar kan produceren. Hoewel veel mensen in een shedding in paniek stoppen met het haargroeimiddel, is dit een slecht plan. In principe is een shedding namelijk zeer positief: het is een aanwijzing dat het medicijn aanslaat, en dat de verloren haren groter en dikker zullen terugkeren. Een shedding duurt zelden langer dan vier maanden.
[Informatie] Haren tellen heeft geen zin
[Informatie] Shedding hair and how to deal with it
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 1 november 2004 om 20:43
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 20:47   #40
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
http://www.hairlosstalk.com/productr.../men/propecia/

Hier wordt het fenomeen shedding ivm. fina besproken.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 21:01   #41
Petro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 26
Ik kan me voorstellen dat je wat subjectiever wordt, maar bij mij is het in ieder geval zeker niet psychisch. Ik ben met prophecia begonnen omdat mijn kruin wat dunner begon te worden. Daar was het mij dus ook om te doen. Met het haar op mijn voorhoofd had ik helemaal geen problemen. Dat het nu als een dolle uitvalt komt dus ook als een volledige verrassing, ik ben daar eerder echt nooit mee bezig geweest. Heb er dus ook niet kritisch naar gekeken, het begon gewoonweg op te vallen.
Verder kan ik in de wetenschappelijke beschouwingen van oa Tiuri helemaal meegaan, ik heb alleen nog steeds geen antwoord op de vraag:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Ikzelf geloof daar ook niet zo in, maar er is voor mij één groot raadsel in alle verhalen over shedding. Als prophecia vooral op de kruin werkt en niet op het voorhoofd, waarom heb ik dan zoveel last van shedding op mijn voorhoofd?! Waarom reageren vooral díe haren?! Wie geeft daar een antwoord op?!
Misschien dat Tiuri een poging kan wagen?

Laatst gewijzigd door Tiuri; 30 december 2007 om 22:03
Petro is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 21:12   #42
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Ik kan me voorstellen dat je wat subjectiever wordt, maar bij mij is het in ieder geval zeker niet psychisch. Ik ben met prophecia begonnen omdat mijn kruin wat dunner begon te worden. Daar was het mij dus ook om te doen. Met het haar op mijn voorhoofd had ik helemaal geen problemen. Dat het nu als een dolle uitvalt komt dus ook als een volledige verrassing, ik ben daar eerder echt nooit mee bezig geweest. Heb er dus ook niet kritisch naar gekeken, het begon gewoonweg op te vallen.
Verder kan ik in de wetenschappelijke beschouwingen van oa Tiuri helemaal meegaan, ik heb alleen nog steeds geen antwoord op de vraag:



Misschien dat Tiuri een poging kan wagen?
Omdat het DHT gehalte bij je voorhoofd meer gevoeliger is dan het achterhoofd
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door Tiuri; 30 december 2007 om 22:03
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2004, 01:00   #43
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Ik kan me voorstellen dat je wat subjectiever wordt, maar bij mij is het in ieder geval zeker niet psychisch. Ik ben met prophecia begonnen omdat mijn kruin wat dunner begon te worden. Daar was het mij dus ook om te doen. Met het haar op mijn voorhoofd had ik helemaal geen problemen. Dat het nu als een dolle uitvalt komt dus ook als een volledige verrassing, ik ben daar eerder echt nooit mee bezig geweest. Heb er dus ook niet kritisch naar gekeken, het begon gewoonweg op te vallen.
Verder kan ik in de wetenschappelijke beschouwingen van oa Tiuri helemaal meegaan, ik heb alleen nog steeds geen antwoord op de vraag:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Ikzelf geloof daar ook niet zo in, maar er is voor mij één groot raadsel in alle verhalen over shedding. Als prophecia vooral op de kruin werkt en niet op het voorhoofd, waarom heb ik dan zoveel last van shedding op mijn voorhoofd?! Waarom reageren vooral díe haren?! Wie geeft daar een antwoord op?!
Misschien dat Tiuri een poging kan wagen?
Beste Petro, hoe weet jij dat het verlies van je frontale haren het gevolg is van een shedding? het is heel goed mogelijk dat dit gewoon veroorzaakt wordt door alopecia androgenetica.

De androgeenreceptoren van de haarzakjescellen zijn bij de meeste mannen frontaal het meest gevoelig voor DHT. Wat finasteride doet is je DHT-niveau verlagen, maar er blijft nog altijd zo'n 30% van het oude DHT-niveau bij de haarwortels aanwezig. Mijn theorie is dat een afname van 70% DHT voor de meeste haarzakjes voldoende is om verschrompeling ervan te stoppen, maar dat dit voor de meest gevoelige haarzakjes niet voldoende hoeft te zijn. Met andere woorden: de androgeenreceptoren van deze cellen zijn zó gevoelig dat zelfs kleine beetjes DHT eraan hechten. Het gevolg is dat deze haarzakjes alsnog verschrompelen. Studies hebben overigens ook aangetoond dat finasteride wel degelijk frontaal helpt, maar wel aanzienlijk minder goed dan op de rest van de hoofdhuid.

Wat je hiertegen kan doen is nog meer van het enzym 5AR remmen (met behulp van duta of andere 5AR-remmers). 5AR zet testosteron immers om in dihydrotestosteron. Je kunt ook de androgeenreceptoren op de gevoelige plekken blokkeren, bijvoorbeeld met spironolactone of fluridil. Op deze manier kan DHT zich er niet meer goed aan hechten. Spiro wordt erg veel frontaal gebruikt en kan goede zaken doen bij het beschermen van de gevoeligste haarzakjes.

Ik weet niet hoe lang je fina gebruikt maar ik zou niet meteen gaan panieken. Geef het nog een paar maandjes de tijd. Als het inderdaad een shedding is zullen alle verloren haren weer dikker en voller terugkeren. Als blijkt dat ze niet terugkeren is het dus geen shedding maar dan is fina gewoon niet voldoende voor je. Je kunt tzt je regimen verzwaren/uitbreiden. Blijf rustig, kijk het rustig aan en geef ieder regimen echt flink wat maanden de tijd. Je leest niet zelden op dit forum dat men pas na dik een jaar goede resultaten met fina/duta behaalt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 30 december 2007 om 22:02
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2004, 23:14   #44
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Beste Petro, hoe weet jij dat het verlies van je frontale haren het gevolg is van een shedding? het is heel goed mogelijk dat dit gewoon veroorzaakt wordt door alopecia androgenetica.
Toch even op inpikken, laurens. Ik snap dat Petro nogal frontaal (what's in a name) op jou inhakt, maar ik denk toch dat u hier een beetje makkelijk bezig bent. Het frontaal haarverlies is een zaak die terugkomt bij veel klagers hier die er een paar maandjes fina hebben opzitten. Is bij hen allemaal in diezelfde periode de AGA in de hoogste versnelling gegaan ? Is dat überhaupt trouwens logisch als je een DHT-remmer gebruikt, ook al zijn de frontale haren gevoeliger ?

Dat op zich doet me vermoeden dat het een shedding probleem is (alwaar ik momenteel ook enorm mee af te rekenen heb... o jee... hoop ik ff dat het shedding is). Ik vind de vraag van Petro (zij het wat agressief naar jou toe gesteld) heel terecht en ik hoop dat ze het forum teistert tot er bevredigende antwoorden zijn
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 15:38   #45
Petro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 26
Allereerst, ik hoop niet dat mijn reactie idd agressief is overgekomen want dat was absoluut niet de bedoeling!! Ik wilde juist graag een reactie van Laurensj omdat die op dit forum laat zien niet alleen te willen weten óf een middel werkt, maar ook waarom. (Of waarom niet...). Vandaar dus de gerichte vraagstelling, die dus eerder positief dan negatief bedoeld is!

Dan inhoudelijk. Ik kan idd nooit 100% zeker kunnen weten of mijn haaruitval daadwerkelijk het gevolg is van mijn prophecia-gebruik. Gezien de kenmerken en ervaringen van anderen durf ik er echter wel vanuit te gaan. Zoveel toeval bestaat niet.
In je reactie verklaar je prima waarom prophecia vooral op de kruin werkt en niet zozeer frontaal. Lijkt me een hele plausibele uitleg. Het verklaart echter niet waarom een shedding dan vooral op het voorhoofd inhakt. Frontaal had ik nog helemaal geen DHT-problemen, waarom wordt er daar dan toch zo heftig op gereageerd? Ik vind dat echt paradoxaal, en snap ook niet waarom niemand er mee bezig lijkt te zijn. Misschien dat ik de vraag op een engelstalig forum kan stellen?

Waar ik heel erg bang voor ben is dat mijn haaruitval zich dalijk gaat stabiliseren zonder dat mijn nu uitgevallen haren terugkomen. Dan lijkt het op zich een goed resultaat, maar hou ik feitelijk de komende jaren een status in stand die ik misschien pas over een jaar of 5 had hoeven hebben...
Petro is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is shedding? Haarmannetje Medicijnen/haargroeimiddelen 15 4 mei 2004 23:20
Saw Palmetto shedding Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 februari 2004 15:18
Shedding: De waarheid II Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 11:16
Shedding: De waarheid I Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 11:15
shedding Kale Medicijnen/haargroeimiddelen 0 18 september 2003 17:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.