Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 mei 2020, 23:53   #1
Maikkeyy
HaarWeb lid
 
Maikkeyy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2018
Berichten: 36
Geslacht:
Post Zix voor de kruin (Experiment)

Ha mede lotgenoten,

Ik ben sinds februari begonnen met zix, omdat ik las dat een aantal mensen hier goede resultaten mee hadden (https://www.hairlosstalk.com/interac...y-hair.101629/). Ik heb een HT gehad bij HWI, maar mijn kruin begint wel steeds dunner te worden.

Ik ben daar nu dan bijna 4 maanden mee bezig, maar ik vind het lastig om te zeggen of ik hier mee door moet gaan of dat ik beter kan overstappen naar topical fina (Essengen 6-Plus) die nog op mijn kamer ligt. Dus vandaar hierbij mijn foto's van links (situatie voor gebruik zix) naar rechts de nieuwste fotos van nu. De laatste twee van rechts zijn een paar dagen geleden genomen en de twee linkse in februari.

Je ziet in ieder geval goed het effect van licht bij de laatste foto, is rond dezelfde datum genomen als de foto ervoor . Is het erger geworden, of valt het wel mee? Maar als je kijk naar de 2e en 4e foto die op dezelfde plek zijn genomen in de avond zie je toch wel flink wat verschil.

Mijn ervaring:

In het begin toen ik het gebruikte leek het wel alsof mijn haarverlies stopte, omdat er echt bijna geen haren meer in mijn handen zaten na het inmasseren, maar na een maand of 1/2 begonnen er toch weer een aantal haren te verliezen.

Dus ik vraag me eigenlijk af: hoelang moet je zo'n topical de kans geven; is 4 maanden lang zat of moet je juist doorzetten? Ik wil in ieder geval zo snel mogelijk mijn kruin behouden, want anders worden het wel een heel uitgedund bos op mijn hoofd.

Wat zouden jullie doen?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20190901_165919.jpg‎ (135,0 KB, 81x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200207_202405.jpg‎ (131,5 KB, 69x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200518_083840.jpg‎ (131,1 KB, 60x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200524_233446.jpg‎ (127,1 KB, 74x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200517_133017.jpg‎ (120,1 KB, 66x gelezen)
Maikkeyy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2020, 10:16   #2
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Mooie update!


Ik vind het wel moeilijk om te zien of er iets veranderd is, vooral door het licht dat anders is, dat doet zo veel. Maar het lijkt dat je toch behoud hebt.


En 4 maand is al mooi maar voor vele is dat nog niet genoeg om te concluderen of iets werkt of niet. Mensen die fina nemen moeten soms een jaar wachten tot ze zeker weten dat hun haarverlies is gestopt.


Trouwens je kan ook needling toevoegen. (Follica protocol is 1x/2weken tegen ongeveer 1mm diepte)


Deze had mooie resultaten met zix en needling: https://www.hairlosstalk.com/interac...17746/page-585
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2020, 19:15   #3
Maikkeyy
HaarWeb lid
 
Maikkeyy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2018
Berichten: 36
Geslacht:
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Mooie update!

Ik vind het wel moeilijk om te zien of er iets veranderd is, vooral door het licht dat anders is, dat doet zo veel. Maar het lijkt dat je toch behoud hebt.

En 4 maand is al mooi maar voor vele is dat nog niet genoeg om te concluderen of iets werkt of niet. Mensen die fina nemen moeten soms een jaar wachten tot ze zeker weten dat hun haarverlies is gestopt.

Trouwens je kan ook needling toevoegen. (Follica protocol is 1x/2weken tegen ongeveer 1mm diepte)


Deze had mooie resultaten met zix en needling: https://www.hairlosstalk.com/interac...17746/page-585

Dat vind ik dus ook erg lastig . Maar ik zie wel bijna elk dag een stuk of 5-6 haartjes in mijn handen na het inwrijven van het spul. Ik ben ergens wel bang dat het niet werkt ofzo, dus daarom twijfel ik nog over topical fina.

Ik denk dat ik dat needling er nog eens bij ga proberen en mocht ik over een paar maanden juist achteruitgang zien, dan fina.
Maikkeyy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2020, 21:19   #4
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Als je topische producten gebruikt kan ik je dermarollen wel aanraden hoor.
Eén keer per week met wat grotere naaldlengte (1,0-1,5mm) en dan 24u niks smeren. Of wat vaker per week voor betere absorptie, en dan 0,5mm.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2020, 18:16   #5
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Waar heb je de ingrediënten voor zix gehaald? Ik heb het ooit ook willen maken maar ik had moeite met het krijgen van het type zinc wat er in moet
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2020, 23:30   #6
Maikkeyy
HaarWeb lid
 
Maikkeyy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2018
Berichten: 36
Geslacht:
PJKG, heb je aanraders voor wat betreft dermarollers of is de kwaliteit van de verschillende dermarollers nagenoeg gelijk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Waar heb je de ingrediënten voor zix gehaald? Ik heb het ooit ook willen maken maar ik had moeite met het krijgen van het type zinc wat er in moet
Ik weet niet of dit goede merken waren, er werd mij verteld dat je ook via eBay de merken van de originele poster van dit topic zou kunnen halen.
Maikkeyy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.