Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 juli 2009, 15:48   #16
rafael25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Relativeren is goed voor heel veel situaties in het leven als het wat tegenzit. Drie jaar geleden liep ik bij een psycholoog voor andere dingen en die gaf me een lijstje mee die ik door moest lopen als ik ergens mee zat:

Je maakt je bijvoorbeeld zorgen om je kalende hoofd.

1. Ga je er dood aan? -> Nee
2. Wat is het ergste wat je kan overkomen? -> Bijvoorbeeld jezelf lelijk vinden
3. Wat kan je daaraan doen? -> Accepteren (ik heb ervaren dat vrouwen het aantrekkelijker vonden dat ik 10 kilo was afgevallen maar ondertussen wel kaler was geworden) of er wat aan laten doen
4. Als je het niet kan accepteren, bekijk dan de mogelijkheden die er zijn om er wat aan te laten doen! Werk ook aan je uitstraling, gewicht, kleding e.d.. je zal je daardoor ook beter gaan voelen!
Als mogelijkheid besta waarom zou ik Accepteren?
rafael25 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2009, 20:33   #17
ey!
HaarWeb lid
 
ey!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2009
Berichten: 86
Vind het een nuttig lijstje maar meer als er echt geen mogelijkheden meer over zijn om de situatie aan te kunnen pakken. En wat betreft haarverlies zijn er altijd mogelijkheden.
__________________
Regime:
  • 2x per dag: Kirkland minoxidil (5%)
  • Elke ochtend: 0,25mg Finasteride

    Verder: Multivitamine, Omega 3

    Status: stabiel en dekkend
ey! is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2009, 23:47   #18
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Wil ook niet terug, zie mezelf liever met een bedekt koppie dan met een grasveld van de Arena op mijn kop....
\
dan is het toch een teken dat het je wat doet.als je het echt niets meer deet dan zag je er wel van af.
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2009, 12:14   #19
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sneu Bekijk bericht
\
dan is het toch een teken dat het je wat doet.als je het echt niets meer deet dan zag je er wel van af.
Ja, ik zal liegen als ik zeg dat het me niks meer doet.

Maar als iemand nu een opmerking of grapje maakt over mijn kale kop, lig ik daar niet meer wakker van en kan ik er ook om lachen. En als hun geen grapjes maken over mijn kale kop dan maak ik die soms zelf wel (over mijn eigen kop dan).
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2009, 13:54   #20
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
maar waren het alleen de opmerkingen of ook de problemen die ik steeds meer begon te ontwikkelen zoals problemen met op de pasfoto en dergelijke.dit is waar ik steeds meer problemen mee kreeg en ik moet eerlijk zeggen dat het oop een gegeven moment wel mijn leven beinvloede....Nu gaat het ook beter maar helemaal weg is het nog nietOf ben ik hier soms de enige in ?Ik begon mij op een gegeven moment steeds meer een minderwaardigheid complex te ontwikkelen .en waarvoor tja verder ben je dan eigenlijk een gezond iemand en toch een soort psychische klachten hierdoor gaat ontwikkelen .
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2009, 17:59   #21
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sneu Bekijk bericht
maar waren het alleen de opmerkingen of ook de problemen die ik steeds meer begon te ontwikkelen zoals problemen met op de pasfoto en dergelijke.dit is waar ik steeds meer problemen mee kreeg en ik moet eerlijk zeggen dat het oop een gegeven moment wel mijn leven beinvloede....Nu gaat het ook beter maar helemaal weg is het nog nietOf ben ik hier soms de enige in ?Ik begon mij op een gegeven moment steeds meer een minderwaardigheid complex te ontwikkelen .en waarvoor tja verder ben je dan eigenlijk een gezond iemand en toch een soort psychische klachten hierdoor gaat ontwikkelen .
Moest altijd erg slikken als ik mezelf met mijn kalende hoofd op een foto zag. Over mijn vooraanzicht ben ik niet helemaal ontevreden, al wordt dat ook gelijk meegenomen met mijn behandelingen. Ik moet een beetje schipperen, want mijn ontvangstgebied is natuurlijk erg groot.

Ik vrees dat er heel veel mannen (en vrouwen) rondlopen die er psychisch enorm last van hebben maar hier niks aan doen (medische en/of psychische behandeling)...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2009, 20:41   #22
ferry.1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2009
Berichten: 1
Psychische toestand bij het kaal worden

Hallo ik ben een jongen van 26 jaar en begin flinke inhammen te krijgen.
Ik vind het verschrikkelijk erg omdat mij een kale kop niet staat.
ik heb een beetje een eihoofd en mijn hoofd is niet symetrisch.

dus het beinvloed mijn hele leven.

ik had het minder erg gevonden als een kale kop mij zou staan maar dat is niet.

ik ben al bij verschillende psygologen geweest maar niks heeft geholpen.

wat moet ik hier aan doen.
ferry.1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2009, 23:38   #23
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferry.1983 Bekijk bericht
Hallo ik ben een jongen van 26 jaar en begin flinke inhammen te krijgen.
Ik vind het verschrikkelijk erg omdat mij een kale kop niet staat.
ik heb een beetje een eihoofd en mijn hoofd is niet symetrisch.

dus het beinvloed mijn hele leven.

ik had het minder erg gevonden als een kale kop mij zou staan maar dat is niet.

ik ben al bij verschillende psygologen geweest maar niks heeft geholpen.

wat moet ik hier aan doen.
Hoi Ferry,

Heb je heel open en bloot over je kaalheid gesproken met de psychologen, of heb je het achterste van je tong niet laten zien?

Als psychische hulp jou niet positief doet veranderen zou je kunnen kiezen voor een haartransplantatie of haarwerk.

Ik neem aan dat je daar weleens over nagedacht hebt?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2009, 08:50   #24
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferry.1983 Bekijk bericht
Hallo ik ben een jongen van 26 jaar en begin flinke inhammen te krijgen.
Ik vind het verschrikkelijk erg omdat mij een kale kop niet staat.
ik heb een beetje een eihoofd en mijn hoofd is niet symetrisch.

dus het beinvloed mijn hele leven.

ik had het minder erg gevonden als een kale kop mij zou staan maar dat is niet.

ik ben al bij verschillende psygologen geweest maar niks heeft geholpen.

wat moet ik hier aan doen.
Ga eens naar je arts en laat je doorverwijzen naar een dermatoloog. Er zijn nog genoeg opties!!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2009, 11:36   #25
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Ik merk nog niet zo heel lang dat ik last heb van haaruitval, echter begin ik het wel steeds beter te accepteren.

In het begin, dan ben je heel onwetend omtrent dit onderwerp...als je dan eens verder kijkt dan zie je dat jongens van je leeftijd (bij mij 26 jaar) vaak dezelfde status hebben of soms zelfs veel erger.

Soms vind ik het wel klote natuurlijk (heb zo mijn slechte dagen) maar over het algemeen denk ik er nu zo over: Als je je druk kan maken over je haren, dan moet je wel heel gezond in elkaar zitten. Met andere woorden, als je iets anders zou hebben (bijvoorbeeld, knieklachten, reuma, ziekte) zou je je daar mee bezig houden.
Ik vind als je je al bezig houdt met haarverlies dan is dat voor mij een teken dat je je niet bezig houdt met andere dingen, dus moet je wel gezond zijn.

Verder kan ik het beter relativeren dan eerst: wat kan er uiteindelijk gebeuren als je kaal wordt?
1. Dat mensen anders naar je kijken
2. Dat je jezelf 'lelijker' vind

Jezelf lelijker vinden gaat hand in hand met hoe andere over je denken en naar je kijken. Als je regelmatig van andere hoort dat een volle bos mooier bij je staat zul je jezelf als kale persoon lelijker vinden. Echter verwacht ik niet dat de omgeving er een probleem van maakt.
Een collega van mij is al best ver kalend en ik merkte dat totaal niet voordat ik met me eigen haar bezig was. Ik merk nu pas dat hij echt een hele dunne kruin heeft en zijn inhammen flink bedekt (schijnt nog gewoon door bij hem).
Dat geeft wel aan dat andere mensen er lang niet zo erg mee bezig zijn dan dat ik (of wij) denken.

Verder blijf ik natuurlijk wel finasteride slikken, echter merk ik wel dat sinds vorig jaar ik er heel anders naar kijk...

Groetjes,
Pelle
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2009, 11:52   #26
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelle Bekijk bericht
Ik merk nog niet zo heel lang dat ik last heb van haaruitval, echter begin ik het wel steeds beter te accepteren.

In het begin, dan ben je heel onwetend omtrent dit onderwerp...als je dan eens verder kijkt dan zie je dat jongens van je leeftijd (bij mij 26 jaar) vaak dezelfde status hebben of soms zelfs veel erger.

Soms vind ik het wel klote natuurlijk (heb zo mijn slechte dagen) maar over het algemeen denk ik er nu zo over: Als je je druk kan maken over je haren, dan moet je wel heel gezond in elkaar zitten. Met andere woorden, als je iets anders zou hebben (bijvoorbeeld, knieklachten, reuma, ziekte) zou je je daar mee bezig houden.
Ik vind als je je al bezig houdt met haarverlies dan is dat voor mij een teken dat je je niet bezig houdt met andere dingen, dus moet je wel gezond zijn.

Verder kan ik het beter relativeren dan eerst: wat kan er uiteindelijk gebeuren als je kaal wordt?
1. Dat mensen anders naar je kijken
2. Dat je jezelf 'lelijker' vind

Jezelf lelijker vinden gaat hand in hand met hoe andere over je denken en naar je kijken. Als je regelmatig van andere hoort dat een volle bos mooier bij je staat zul je jezelf als kale persoon lelijker vinden. Echter verwacht ik niet dat de omgeving er een probleem van maakt.
Een collega van mij is al best ver kalend en ik merkte dat totaal niet voordat ik met me eigen haar bezig was. Ik merk nu pas dat hij echt een hele dunne kruin heeft en zijn inhammen flink bedekt (schijnt nog gewoon door bij hem).
Dat geeft wel aan dat andere mensen er lang niet zo erg mee bezig zijn dan dat ik (of wij) denken.

Verder blijf ik natuurlijk wel finasteride slikken, echter merk ik wel dat sinds vorig jaar ik er heel anders naar kijk...

Groetjes,
Pelle
Mooi zo dat je dat kan en wat je zegt is helemaal waar!

Er zijn veel ergere dingen dan kaal worden/zijn. Relativeren heet dat geloof ik

Maar zo makkelijk zoals we het beschrijven gaat het vaak niet. Heb er zelf zo'n vijftien jaar over gedaan om er makkelijker mee om te gaan
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2009, 11:59   #27
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Mooi zo dat je dat kan en wat je zegt is helemaal waar!

Er zijn veel ergere dingen dan kaal worden/zijn. Relativeren heet dat geloof ik

Maar zo makkelijk zoals we het beschrijven gaat het vaak niet. Heb er zelf zo'n vijftien jaar over gedaan om er makkelijker mee om te gaan
Ja Pelle en Ambo,

Wij zijn erg gefocussed op ons haar (ik nu 2 jaar).

Anderen om ons heen zien het niet, althans niet bij mij.

Relativeren.

Tja, Ambo je hebt gelijk.

11 juli jl. was de sterfdag (4 jaar geleden) van mijn vrouw, vele chemo's en bestralingen, mocht niet baten.

Paar jaar geleden dacht ik dus echt niet aan hoe mijn haar zat.

Grtzz
Roloff
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2009, 12:14   #28
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roloff Bekijk bericht
Ja Pelle en Ambo,

Wij zijn erg gefocussed op ons haar (ik nu 2 jaar).

Anderen om ons heen zien het niet, althans niet bij mij.

Relativeren.

Tja, Ambo je hebt gelijk.

11 juli jl. was de sterfdag (4 jaar geleden) van mijn vrouw, vele chemo's en bestralingen, mocht niet baten.

Paar jaar geleden dacht ik dus echt niet aan hoe mijn haar zat.

Grtzz
Roloff

Als ik dat zo lees van je vrouw, dan krijg ik haast schaamte over me heen dat ik zo'n punt heb gemaakt van mijn kale kop...

Maar op zich denk nu een goed teken voor jou, dat je je nu weer met je haar bezig houdt!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2009, 13:04   #29
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Als ik dat zo lees van je vrouw, dan krijg ik haast schaamte over me heen dat ik zo'n punt heb gemaakt van mijn kale kop...

Maar op zich denk nu een goed teken voor jou, dat je je nu weer met je haar bezig houdt!
Heb je goed gezien Ambo (dat het een goed teken is).

Je moet tenslotte verder (maar daar ben je het eerste jaar niet mee bezig).

Ik zette mijn opmerking (van mijn vrouw) hier neer, ook om e.e.a. inzake ons haar en hoe we daar naar kijken - beter gezegd, hoe we denken dat anderen daar naar kijken - te relativeren.

Ik geef toe - mijn huidige vriendin vindt dat ook - dat ik nu erg gefocussed ben op mijn haar (waarbij ik het innerlijke - waar het om draait - natuurlijk ook niet uit het oog verlies).

Groet
Roloff

ps. het is wel grappig - want mijn vriendin wist dat ik me stoorde aan mijn wat dunner wordende haardos -dat zij met Coen Gho op de proppen kwam, had ze eens wat over gelezen.
Niet dat ik het van haar moest hoor, ze heeft het totaal niet gepusht.
Zo vindt ze het bijv. raar dat ik nog 2 keer naar Gho wil gaan (ze vindt het resultaat nu al goed, ik dus niet).

Daar heb je het al, het is onze perceptie !!

Laatst gewijzigd door roloff; 19 juli 2009 om 13:09
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2009, 21:12   #30
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roloff Bekijk bericht
Zo vindt ze het bijv. raar dat ik nog 2 keer naar Gho wil gaan (ze vindt het resultaat nu al goed, ik dus niet).
Ze doet vast liever andere dingen met dat geld
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Word ik kaal? Ray313 AGA - Algemeen 3 26 april 2008 17:42
Proces van kaal worden dave523 AGA - Algemeen 10 23 juni 2007 15:16
kaal worden hoefd niemand annekebuisman Overige behandelingen 5 13 november 2004 20:10
haaruitval wel degelijk door spanning!!!! rickie rick AGA - Algemeen 8 13 oktober 2002 18:02
Dutasteride : Bijwerkingen of toch maar kaal worden?? Rocco Medicijnen/haargroeimiddelen 71 19 juli 2002 22:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.