Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 juli 2009, 19:29   #31
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Het heeft mij ook jarenlang pijn gedaan als iemand me kale noemde... Laatste jaren lach ik erom, en juist nu laat ik me ingrijpend behandelen
Ik ben van mening als je wat ouder bent dat het makkelijker te accepteren is. Niet als je op je 20'ste al kaal wordt. Iedereen zegt dan je hebt nog een heel leven voor je (Dat hoop je dan tenminste) Maar wel een heel leven met een kale plaat. Ik kijk automatisch bij iedereen die ik zie naar zijn of haar haarlijn. Gewoon automatisme geworden. Ook bij iedereen op tv waar me gelijk opvalt dat 90% een volle haardos heeft. Hieruit blijkt wel weer hoe belangrijk uiterlijk in het leven is!

Dan ben ik aan het dagdromen van had ik maar nog zo'n volle bos dik haar. Of hoe zou mijn haar eruit zien als ik die leeftijd heb? Heb ik dan nog wel haar?

Ik ben gewoon erg onzeker geworden. Misschien zit dit ook wel tussen mijn oren. Ik hoop niet dat ik mensen hiermee kwets maar als ik mensen zie met een kale kop dan heb ik het gevoel dat ze er gewoon slecht uitzien. Of dat ze ziek zijn. Het klinkt heel raar. Natuurlijk, ik weet ook wel voorbeelden dat het er wel goed uit ziet. Maar dit is toch meestal iemand met gemillimeterd haar die eigenlijk een hele dikke haardos heeft.

Wat ik ook niet kan beseffen is dat ze tegen bijna alle ziektes een medicijn hebben. Ze kunnen klonen. Ze kunnen van alles. Maar ze hebben nog steeds niks gevonden waardoor je je eigen haar voorgoed blijft houden.

Toen ik vroeger 12 was toen zei ik. Het ergste wat mijn kan overkomen is kaal worden. Eigenlijk als je het leven bekijkt zijn er veel ergere dingen in het leven. Zoals een ongeneselijke ziekte.

Maar toch als ik mensen zie lopen denk ik van ik had liever dat, dan dat ik kaal ben. Dan tik ik mezelf op de vingers van wat ben ik een egoïst. Zelfs als ik 30.000 euro moet betalen en ik weet dat ik mijn volle bos met haar mijn hele leven behoud haal ik het nu nog van de bank af.

Vroeger ging ik altijd veel vaker stappen. Toen keek ik in de spiegel en dacht bij mezelf ik zie er best goed uit. Tegenwoordig kijk ik in de spiegel en kijk ik gelijk naar mijn haaruitval.

Nou ik ben mijn ei weer even kwijt.
RdN is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2009, 19:43   #32
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RdN Bekijk bericht
Ik ben van mening als je wat ouder bent dat het makkelijker te accepteren is. Niet als je op je 20'ste al kaal wordt. Iedereen zegt dan je hebt nog een heel leven voor je (Dat hoop je dan tenminste) Maar wel een heel leven met een kale plaat. Ik kijk automatisch bij iedereen die ik zie naar zijn of haar haarlijn. Gewoon automatisme geworden. Ook bij iedereen op tv waar me gelijk opvalt dat 90% een volle haardos heeft. Hieruit blijkt wel weer hoe belangrijk uiterlijk in het leven is!

Dan ben ik aan het dagdromen van had ik maar nog zo'n volle bos dik haar. Of hoe zou mijn haar eruit zien als ik die leeftijd heb? Heb ik dan nog wel haar?

Ik ben gewoon erg onzeker geworden. Misschien zit dit ook wel tussen mijn oren. Ik hoop niet dat ik mensen hiermee kwets maar als ik mensen zie met een kale kop dan heb ik het gevoel dat ze er gewoon slecht uitzien. Of dat ze ziek zijn. Het klinkt heel raar. Natuurlijk, ik weet ook wel voorbeelden dat het er wel goed uit ziet. Maar dit is toch meestal iemand met gemillimeterd haar die eigenlijk een hele dikke haardos heeft.

Wat ik ook niet kan beseffen is dat ze tegen bijna alle ziektes een medicijn hebben. Ze kunnen klonen. Ze kunnen van alles. Maar ze hebben nog steeds niks gevonden waardoor je je eigen haar voorgoed blijft houden.

Toen ik vroeger 12 was toen zei ik. Het ergste wat mijn kan overkomen is kaal worden. Eigenlijk als je het leven bekijkt zijn er veel ergere dingen in het leven. Zoals een ongeneselijke ziekte.

Maar toch als ik mensen zie lopen denk ik van ik had liever dat, dan dat ik kaal ben. Dan tik ik mezelf op de vingers van wat ben ik een egoïst. Zelfs als ik 30.000 euro moet betalen en ik weet dat ik mijn volle bos met haar mijn hele leven behoud haal ik het nu nog van de bank af.

Vroeger ging ik altijd veel vaker stappen. Toen keek ik in de spiegel en dacht bij mezelf ik zie er best goed uit. Tegenwoordig kijk ik in de spiegel en kijk ik gelijk naar mijn haaruitval.

Nou ik ben mijn ei weer even kwijt.
Erg herkenbaar allemaal. Verschil is alleen dat ik nu 41 ben en jij rond de 20?

Heb het vorige week gemillimeterd en bevalt me prima. Het contrast van waar je wel en geen haar hebt valt veel minder op!

Maar toch blijft het me bezig houden, ga volgende maand dan weer onder het mes!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2009, 21:46   #33
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
Ja, ben nu 23. Heb het zelf ook alweer een jaar gemillimeterd. Alleen ik moest er wel erg aan wennen. Omdat iedereen toen ook zei wat zonde dat je je haar eraf hebt gehaald. Maar dit was voor mij al om het te camoufleren. Alleen het wordt nu steeds erger. Ondanks dat ik nu voor 5 maand aan de minox. en de proscar zit.
RdN is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2009, 21:58   #34
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RdN Bekijk bericht
Ja, ben nu 23. Heb het zelf ook alweer een jaar gemillimeterd. Alleen ik moest er wel erg aan wennen. Omdat iedereen toen ook zei wat zonde dat je je haar eraf hebt gehaald. Maar dit was voor mij al om het te camoufleren. Alleen het wordt nu steeds erger. Ondanks dat ik nu voor 5 maand aan de minox. en de proscar zit.
Ik weet niet precies hoelang er voor staat dat je effect mag verwachten van minox en proscar, maar wie weet merk je het binnenkort!

En anders nieuwe plannen maken....
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2009, 22:17   #35
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Moet wel binnenkort gaan gebeuren zo ongeveer, dat effect van minox en fina!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2009, 02:58   #36
talala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 79
Het is raar dat we zoveel zorgen hebben over ons haar. Nouja ik moet niet spreken ik zaag al van mijn haaruitval door mijn ijzer gebrek.

Maar eigelijk kan je toch een haarwerk dragen? En dan nog als je kaal bent, niemand bekijkt je toch anders dan dat je bent?

Oké ik weet het, hier heb je niks aan maarja
talala is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2009, 03:03   #37
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door talala Bekijk bericht
En dan nog als je kaal bent, niemand bekijkt je toch anders dan dat je bent?
Van welke planeet kom jij?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2009, 03:06   #38
talala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Van welke planeet kom jij?
Ga jij een goede vriend verlaten omdat hij kaal wordt? Ga je geen banden leggen met mensen omdat ze kaal zijn?
talala is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2009, 03:21   #39
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als ik een nieuwe partner zou moeten kiezen tussen kerels met weelderige haardossen of kale koppen, sorry, dan hebben die kalen weinig kans.

Heb jij een kale partner gekozen?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2009, 12:00   #40
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Als ik een nieuwe partner zou moeten kiezen tussen kerels met weelderige haardossen of kale koppen, sorry, dan hebben die kalen weinig kans.

Heb jij een kale partner gekozen?
Beetje kort door de bocht, Hanna.
Ik kan me voorstellen dat de voorkeur van sommige mensen zal zijn; iemand met haar (al is het maar gemillimeterd). Echter kan je van te voren niet bepalen op wie je verliefd wordt!

Een goede vriend van mij heeft 3 jaar geleden een dwarslaesie opgelopen, hij is nu 24 en kan helemaal niets meer, behalve zijn armen bewegen. Nu heeft hij sinds die tijd (nadat hij het heeft opgelopen) toch een vriendin (die hij overigens pas NA die tijd heeft leren kennen).

Je kan het kaal zijn ook overdrijven vind ik, juist door zulke opmkeringen te maken, zal je bewust of onbewust juist mensen dieper in de put praten denk ik. Ik persoonlijk ben nog tevreden met wat ik heb en ben blij als ik stabilisatie heb, maar er zijn er heel veel slechter aan toe op mijn leeftijd (26ste). Wil dit nu zeggen dat al die mensen geen kans meer hebben op een vriendin? Lijkt mij onzin, ik ken wel een paar redelijk kale en super aantrekkelijke mannen die elke week een andere meid hebben als ze willen.

Veel meer andere zaken zijn belangrijker dan haren als het gaat om het vinden van een nieuwe partner, uitstraling is daarbij een hele belangrijke.

ONTOPIC: Buiten dit verhaal hierboven, als je nadenkt over die vriend die een dwarslaesie heeft opgelopen, dan moeten wij ons toch allemaal schamen dat we zo gezond zijn en zitten te zeiken over onze haren... Zulke situaties laten mij steeds relativeren en ik moet zeggen dat ik er dan steeds gemakkelijker mee om kan gaan...

Laatst gewijzigd door Pelle; 21 juli 2009 om 12:07
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2009, 12:56   #41
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, kort door de bocht, maar jullie stellen de maatschappij rooskleuriger voor dan die is. En natuurlijk zijn er ergere ziektes/aandoeningen op de wereld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelle Bekijk bericht
Lijkt mij onzin, ik ken wel een paar redelijk kale en super aantrekkelijke mannen die elke week een andere meid hebben als ze willen....
Ken jij ook redelijk kale en super aantrekkelijke vrouwen die elke week een andere kerel hebben als ze dat willen?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2009, 14:55   #42
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ja, kort door de bocht, maar jullie stellen de maatschappij rooskleuriger voor dan die is. En natuurlijk zijn er ergere ziektes/aandoeningen op de wereld.


Ken jij ook redelijk kale en super aantrekkelijke vrouwen die elke week een andere kerel hebben als ze dat willen?

Ik stel de maatschappij niet rooskleuriger voor dan dat hij is, maar om nu meteen te zeggen dat je afgedankt bent als je wat minder haar hebt of kaal bent is natuurlijk onzin.
Dan stel je de maatschappij in mijn ogen pessimistischer voor dan hij is!

En op je vraag, tja je weet ondertussen dat het voor mannen en vrouwen in dit verhaal helaas anders is en deze niet met elkaar te vergelijken zijn...
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2009, 18:40   #43
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Hanna valt gewoon niet op kale mannen, dat is duidelijk en fair. Ik heb alleen het idee dat dat gedeeltelijk is om haar ei te halen. Dat 't met kale mannen en vrouwen gelijkgesteld is.

Ik heb trouwens in het vrouwenforum die Mylene aanschouwt. Daar zit helemaal geen verkeerd hoofd op hoor.

Laatst gewijzigd door norwood2; 21 juli 2009 om 18:48
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2009, 20:22   #44
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Ik denk heus wel dat ik op vrouwen kan vallen die kaal/kalend zijn of gemillimeterd haar hebben.

In die laatste categorie heb ik dat wel ervaren, maar kale/kalende vrouwen zie je zo weinig rondlopen.....
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2009, 21:09   #45
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik heb trouwens in het vrouwenforum die Mylene aanschouwt. Daar zit helemaal geen verkeerd hoofd op hoor.
Ik heb haar wel mét haarwerk bewonderd, jij ook zonder dan?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Word ik kaal? Ray313 AGA - Algemeen 3 26 april 2008 18:42
Proces van kaal worden dave523 AGA - Algemeen 10 23 juni 2007 16:16
kaal worden hoefd niemand annekebuisman Overige behandelingen 5 13 november 2004 21:10
haaruitval wel degelijk door spanning!!!! rickie rick AGA - Algemeen 8 13 oktober 2002 19:02
Dutasteride : Bijwerkingen of toch maar kaal worden?? Rocco Medicijnen/haargroeimiddelen 71 19 juli 2002 23:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.