Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 januari 2010, 03:35   #1
Surenas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2009
Berichten: 4
Begin ik kaal te worden (haar dunner + teruglopende haarlijn)

Beste mensen,

Ik ben een jongen die net 20 is geworden. Ik merk de laatste tijd dat mijn haar, vooral aan de voorkant, steeds dunner begint te worden. Ook merk ik dat mijn haarlijn terugloopt. En wanneer ik gel in mijn haar is mijn huid ook zichtbaar. Ook wanneer ik overigens geen gel in mijn haar heb en ik heel goed van bovenop mijn haar kijk zie ik mijn huid. Het lijkt er ook alsof mijn haren aan de voorkant ietsjes gebroken en droog zijn. Ook veel donsharen aan de voorkant. Aangezien ik echt als de dood ben om kaal te worden, wil ik nu gewoon weten of ik echt kaal begint te worden of dat het hier bij blijft. Mijn vader is op vroege leeftijd kaal geworden en ik hoop niet hetzelfde lot te ondergaan. Ik vroeg mijn kapper laatst overigens of mijn haar dunner begint te worden en hij zei ''Ja, ietsjes''.

Ik gebruik bijna elke dag gel (die gele pot van de C1000) en gebruik hierbij ook haarlak. Ik weet niet of het hier aan kan liggen? Ik post een aantal foto's zodat de experts en mensen hier wellicht mij duidelijk kunnen scheppen. Ik ben overigens ook van plan om een afspraak bij de dokter te maken, aangezien ik er zo vroeg mogelijk bij wil zijn, mocht er kans zijn om er iets aan te doen:

Foto's:

http://i49.tinypic.com/5n37t.jpg
http://i49.tinypic.com/2w4a07o.jpg
http://i46.tinypic.com/289leon.jpg
http://i48.tinypic.com/20j5seq.jpg
http://i48.tinypic.com/33v2f6a.jpg
http://i48.tinypic.com/ekpyzq.jpg
http://i46.tinypic.com/29w3cxg.jpg

Ik begrijp dat er hier mensen zijn die echt kaal zijn of kaal aan het worden zijn en ik wil niet heel erg dramatisch doen alsof ik kaal begin te worden, maar doordat mijn haar dunner is geworden en mijn haarlijn iets terugloopt begin ik me toch enigszins ietsjes zorgen te maken. En mocht dit het begin zijn dan wil ik er iniedergeval alles aan gedaan hebben. Overigens kan het lijken alsof mijn haar nog perfect is, maar dat komt wellicht omdat ik zwart haar heb en het bij mensen met zwart haar niet goed te zien is. Als mensen nog tips of wat dan ook hebben is dat natuurlijk erg welkom!

Alvast bedankt voor het reageren mensen,

Surenas.

Laatst gewijzigd door Surenas; 7 januari 2010 om 03:58
Surenas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 13:20   #2
blubbie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 128
Ik zou je er voorlopig nog geen zorgen over maken, ziet er nog prima uit. Houd het gewoon even in de gaten aan de hand van foto's. Volgens mij is er nog geen sprake van kaalheid, eerder gewoon een volwassen haarlijn.
__________________
Mijn regime:

09-2008 Minoxidil 5% (gestopt, te onhandig/geen resultaat)
07-2008 Finasteride
10-2007 Rooscure

Status: Haaruitval lijkt verminderd te zijn.
blubbie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 19:26   #3
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
mwoah als ik de kruin zo bekijk denk ik wel dat er wat aan de hand is hoor.
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 20:58   #4
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Ik sluit me volledig aan bij blubbie.

Ik kan weinig tot geen haaruitval op je kruin bespeuren, maar inderdaad goed om het in de gaten te blijven houden en kun je er op tijd bij zijn met medicijnen mocht je toch verdere haaruitval krijgen.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 23:02   #5
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Zelf zie ik niet zoveel op die foto's, maar gezien het feit dat je vader vroeg kaal was en (vooral) doordat je kapper zegt dat je haar dunner wordt vrees ik toch het ergste.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 00:55   #6
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
vaak is het zo dat als je zelf nattigheid begint te voelen er al wat loos is en het kan soms ineens heel snel gaan. als je er dus nog wat aan wil doen zou ik 't snel doen.

bij mij zullen er ook nog zat mensen zijn die zullen zeggen dat er niets aan de hand is maar op het moment dat je mijn haar nat maakt is iedereen het over eens dat mijn haar het lootje begint te leggen.

je weet zelf hoe dik of dun je haar vroeger was en nogmaals als je zelf nattigheid voelt is dat meestal niet voor niets.

groeten,

chivas.
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 01:59   #7
Surenas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2009
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blubbie Bekijk bericht
Ik zou je er voorlopig nog geen zorgen over maken, ziet er nog prima uit. Houd het gewoon even in de gaten aan de hand van foto's. Volgens mij is er nog geen sprake van kaalheid, eerder gewoon een volwassen haarlijn.
Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat je gelijk hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chivas Bekijk bericht
mwoah als ik de kruin zo bekijk denk ik wel dat er wat aan de hand is hoor.
Wat zie je dan precies?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Ik sluit me volledig aan bij blubbie.

Ik kan weinig tot geen haaruitval op je kruin bespeuren, maar inderdaad goed om het in de gaten te blijven houden en kun je er op tijd bij zijn met medicijnen mocht je toch verdere haaruitval krijgen.
Ja, ik blijf het inderdaad goed in de gaten houden. Welke medicijnen heb je het precies over?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Zelf zie ik niet zoveel op die foto's, maar gezien het feit dat je vader vroeg kaal was en (vooral) doordat je kapper zegt dat je haar dunner wordt vrees ik toch het ergste.
Ik vroeg de kapper of mijn haar aan de voorkant iets dunner is en zij: ''Ja, ietsjes'', maar nog niet echt om je zorgen over te maken. Maar zo het begint het meestal, dus ik maak me wel degelijk zorgen. Maar hoe groot is die kans gemiddeld eigenlijk, dat wanneer je vader op vroege leeftijd kaal is geworden hetzelfde bij jou gebeurt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chivas Bekijk bericht
vaak is het zo dat als je zelf nattigheid begint te voelen er al wat loos is en het kan soms ineens heel snel gaan. als je er dus nog wat aan wil doen zou ik 't snel doen.

bij mij zullen er ook nog zat mensen zijn die zullen zeggen dat er niets aan de hand is maar op het moment dat je mijn haar nat maakt is iedereen het over eens dat mijn haar het lootje begint te leggen.

je weet zelf hoe dik of dun je haar vroeger was en nogmaals als je zelf nattigheid voelt is dat meestal niet voor niets.

groeten,

chivas.
Ik maak me er inderdaad druk om, alleen vraag ik mij of die bezorgdheid wel terecht is. De enige die wellicht uitsluitsel kan geven is mijn dokter. Maar een vraag: stel je voor dat je er in een vroege stadium bij bent, dus wanneer je haar ietsjes dunner begint te worden, kan je er dan serieus wat aan doen vroegtijdig? En wat kan je precies doen?

Iedereen bedankt voor de reacties nog!

Laatst gewijzigd door Surenas; 8 januari 2010 om 02:04
Surenas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 04:52   #8
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surenas Bekijk bericht
Ik vroeg de kapper of mijn haar aan de voorkant iets dunner is en zij: ''Ja, ietsjes'', maar nog niet echt om je zorgen over te maken. Maar zo het begint het meestal, dus ik maak me wel degelijk zorgen. Maar hoe groot is die kans gemiddeld eigenlijk, dat wanneer je vader op vroege leeftijd kaal is geworden hetzelfde bij jou gebeurt?
Als je voorkant echt dunner is, dan is het proces begonnen. Hoe snel het zal gaan kan niemand zeggen, misschien blijf je nog 20 jaar met deze situatie, maar het kan ook kan je in een korte tijd al veel zal kwijtraken.

Het beste is om, als je wat wil doen, het nu te doen en niet pas als de kaalheid ver gevorderd is. Nu is er nog veel te redden en er zijn bewezen middelen, Finasteride en minoxidil, die bij veel mensen aanslaan. Er zitten echter ook risico's aan maar op deze site kan je daar veel informatie over vinden. Dan zal je voor jezelf een afweging moeten maken.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 22:14   #9
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ik zou het erg onverstandig vinden om ook maar iets te gaan gebruiken nu. De kruin is ook helemaal niks mee aan de hand.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 23:09   #10
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surenas Bekijk bericht
Ja, ik blijf het inderdaad goed in de gaten houden. Welke medicijnen heb je het precies over?
Gaat je haar onverhoopt verder achteruit dan kan je aan medicatie gaan denken.

Zoals Tato ook al schreef zijn Fina en Minox de twee middelen waarbij de meeste mensen hier baat hebben. Lees je wel in op de eventuele bijwerkingen!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2010, 04:40   #11
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik zou het erg onverstandig vinden om ook maar iets te gaan gebruiken nu. De kruin is ook helemaal niks mee aan de hand.
Het feit dat een kapper aangeeft dat het haar voorop dunner begint te worden vind ik vrij belangrijk, die mensen kunnen dat wel aardig inschatten lijkt mij. Wellicht lult hij maar wat, sowieso is het misschien een idee om de volgende keer naar een andere kapper te gaan en vragen wat die ervan zegt. Of natuurlijk naar de huisarts als die er een beetje verstand van heeft.

Ik zie zelf ook niet zoveel maar het kan natuurlijk best dat het pas begonnen is en Surenas er gewoon vroeg bij is. In dat geval vind ik het wel te overwegen om gewoon te beginnen, juist nu er nog zoveel is.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2010, 13:50   #12
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Hoi Surenas,

Allereerst heb je een prima kop met haar dus ik zou me over nu geen zorgen maken. Ik ken het gevoel waar je mee zit want ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Al vanaf m'n 20e merkte ik dat sommige kapsel die me vroeger stonden nu gewoon niet meer mooi zaten omdat het haar toch wat minder dik was. Maar bij lange na niets om me toen zorgen om te maken. Maar rond m'n 25e ging het opeens wat harder en ook al verklaarde iedereen me voor gek ik voelde dat het allemaal toch wat uitdunde.

Om de rust weer een beetje te vinden ben ik toen aan de finasteride gegaan. Het grootste voordeel dat ik daarvan heb gehad is dat ik weer aan andere dingen kon denken. Het beheerste een beetje m'n leven en daarna was het alleen nog die 2 minuten voordat ik finasteride innam dat ik er even aan dacht. Ik heb er ook de boel wel door behouden denk ik, nu ben ik toevallig met minox begonnen en ga kijken of ik wat van de oude dikte kan terugkrijgen.

Mijn advies is dus, je hebt een dikke bos met haar, maar als je je teveel zorgen maakt. Onderneem gewoon iets. Als je die rust maar weer terug kan vinden, want daar gaat het uiteindelijk om.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2015, 00:18   #13
Bart10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Hoi
Misschien is dit wel laat maar ik wil graag je status weten van je haar want ik maak nu precies het zelfde mee.
Bart10 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2016, 21:46   #14
Surenas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2009
Berichten: 4
Een update na bijna zeven jaar. Met foto's!

Allereerst zou ik nogmaals iedereen willen bedanken voor het reageren en de tips.

In de jaren die voorbij zijn gegaan na het openen van dit topic is mijn haar redelijk veranderd, althans, dat vind ik zelf. MIjn haar, zeker bij de haarlijn, is dunner geworden, en ik heb de laatste tijd redelijk last van haaruitvallen. Vooral tijdens het douchen heb ik steeds vaker een hand vol met haren wanneer ik er doorheen strijk. Maar dat lijkt vooral periodiek te zijn. Vorig jaar ook een periode gekend waarin ik meer haar verloor dan normaal, maar daar kwam uiteindelijk wel een einde aan. Waarschijnlijk een tekort aan vitaminen en mineralen. In die periode was ik redelijk extreem bezig met gewichtsverlies, en mijn dagelijkse voeding was niet bepaald optimaal!

Enfin. Ik merk de laatste tijd dat mijn haar dunner begint te worden en ik begin serieus na te denken over de bekende middelen om enig vorm van stabiliteit en/of haargroei (vooral in de dikte) te bewerkstelligen. Recentelijk ben ik met vitaminepillen en biergist begonnen om te kijken of dit effect heeft. Ook hoor ik redelijke goede verhalen over uiensap.

Hier zijn de foto's (mijn haar is inmiddels een stuk langer):











Ik zou ieder advies enorm op prijs stellen!
Surenas is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2016, 00:57   #15
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ziet er nog redelijk uit, ik bedoel, het is geen verloren zaak, vind ik. En met een beetje finasteride en minoxidil kun je de boel iets meer oppeppen. Zoals bekend; des te sneller je begint, des te meer je ervan wint. Na een jaar of langer gebruik, wanneer de medicatiegebruik goed is ingewerkt, kun je overwegen of je voor het extra een haartransplantatie wilt, zodat de inhammen ook worden opgevuld. Dit is persoonlijk ook mijn idee voor mijzelf. Ik heb foto's gezien van mensen op deze forum die kaler waren en na een transplantatie + harenmedicatie een nette haardos hadden.

Gevarieerd en gezond eten, niet stressen en gewoon gezond leven is verder overal goed voor.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 15 juli 2016 om 01:13
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarwerken FAQ Webmaster Haarwerken 4 13 oktober 2009 13:24
Haarwerken Stappenplan Webmaster Haarwerken 0 11 oktober 2009 16:41
Dunner haar, droge hoofdhuid Tr0nic AGA - Algemeen 1 22 juni 2009 00:32
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.