Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 november 2004, 23:47   #1
poepelepee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Berichten: 2
Question Dunner wordend haar

Hallo mede-lotgenoten,

Allereerst wil ik mijn complimenten geven voor de site. Al de informatie die ontwetende huisartensen je niet kunnen geven, staat hier Ik volg het forum nu al een kleine twee jaar. Keep up the good work!

Even over mijzelf. Ik ben 24 jaar en ik ervaar wat een aantal van jullie ook ervaren, namelijk dunner wordend haar. Niet zozeer dat het kaal is op plekken, maar gewoon dun. Als het haar wat vettig is, kan ik er doorheen op de hoofdhuid kijken. Hierbij komt dat ik vorige week eens een keer naar een andere kapper ben gegaan. Neem van mij aan: niet doen! Je besteld een kapsel waarbij je jezelf fijn voelt en wat krijg je ervoor terug: een leger kapsel met de tondeuse Tot zover even mijn frustraties, maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik toen vond dat mijn haar wel erg dun aan het worden is.

Wat mij trouwens opvalt is dat mensen niet tactvol zijn of gewoonweg lomp met hun opmerkingen. Zo van: nou, over een aantal jaren is het beurt! Ik snap die mensen gewoon niet. Hebben ze nu echt het verstand van een visstick en denken ze dat het mensen die kampen met deze problemen volledig koud laat? Maar goed, dat is weer iets anders.

Ik wil graag actie gaan ondernemen en ben na aandachtig lezen van sommige threats, aan de gang gegaan. Ik was mijn haar nu sinds een week met rooscure en doe dit 3x per week. Verder ben ik naar de apotheek gegaan en heb ik multivitaminen van Centrum gekocht en biergistpillen. Via het internet heb ik proscar besteld en ik denk erover om minoxidil 5% te gaan bestellen. Een flinke aanpak ja, maar net als jullie wil ik eigenlijk nog wel even van mijn haar blijven genieten.

Nu is mijn vraag: kan ik met minoxidil een groter gedeelte van mijn hoofd behandelen, of heeft het echt alleen nut op de scalp? Wie heeft hier ervaring mee? Ook hoop ik op ervaringen van iemand die het haar dikker heeft zien worden door het gebruik van proscar 1,25mg en rooscure. Ik weet dat ik het antwoord hierop zal kunnen vinden door alle threats door te spitten, maar misschien kampen nieuwkomers op dit forum ook met deze vragen.

Succes allemaal!!!

poepelepee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2004, 23:24   #2
Colm
Star Trek fan
 
Colm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 75
Welkom op het forum!
Op de verpakking staat dat minox alleen goed werkt op de vertex. Bij mij werkt het vreemd genoeg beter bij de inhammen. Ik klaag niet hoor maar de scalp kan nog wel wat gebruiken.
Ik zou niet zo vaak rooscure gebruiken als ik jouw was. Het blijft een medicinale shampoo en van een kennis hoorde ik dat als je het te vaak gebruikt, het na verloop van tijd niet meer 100% effectief is. Ik zou het alleen gebruiken als je last van inflammation gaat krijgen.

Ik kan ook wel de p5p vitamine aanraden. Bij mij kreeg ik na 2 weken al merkbaar dikker en donkerder haar.
Succes verder!
Colm is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2004, 23:40   #3
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Colm
Ik kan ook wel de p5p vitamine aanraden. Bij mij kreeg ik na 2 weken al merkbaar dikker en donkerder haar.
Succes verder!
hoi colm..

meen je dat van de p5p..je haren donkerder en dikker zijn geworden?en hoed ikwijls neem je het(p5p)?

..het kan ook van de minox zijn hee..
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 08:16   #4
poepelepee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Berichten: 2
Bedankt voor het advies, ik zal zeker de p5p aan mijn lijstje toevoegen. Colm, weet je ook of de 1,25mg proscar een positieve werking heeft op mijn dunner wordende haar? Ik wilde eens proberen om een hele kleine hoeveelheid over mijn gehele hoofd te verdelen...

Ik heb al wat gelezen over p5p vitaminen, maar helemaal zeker ben ik er niet van. Is het niet schadelijk voor het lichaam? Welk regime hou jij aan met het slikken ervan?

Laatst gewijzigd door poepelepee; 17 november 2004 om 10:17
poepelepee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15
Inhammetjes en dunner wordend haar, wat te doen? carlo Medicijnen/haargroeimiddelen 9 19 augustus 2004 17:43
Dunner wordend haar kgeboers Medicijnen/haargroeimiddelen 2 9 juni 2003 00:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.