Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 mei 2013, 00:13   #31
Challeke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2013
Berichten: 1
Haaruitval Diane-35

Hallo,

Ik heb 18 jaar lang de Diane-35 geslikt, toen ik hoorde dat deze pil een aantal doden veroorzaakt had, ben ik gestopt met deze pil, een vreselijke haaruitval volgde! De eerste keer ben ik 3 maanden gestopt en daarna weer zo'n 6 maanden opnieuw begonnen met deze pil.
Na deze periode ben ik weer gestopt, en kreeg ik weer hevige jeuk op mijn hoofd, wederom haaruitval, ik ben blijven volhouden omdat ik van deze pil afwilde.

Misschien een goede tip, bouw af met deze pil, ik heb gemerkt dat het haaruitval dan houdt het uitvallen van haar op, en begin meteen met vitamine B12, bij mij is het na de laatste keer stoppen een maand wat uitgevallen maar nu is het stabiel...
Challeke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 13:32   #32
Marjaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Berichten: 42
Hoi Challeke,


Hoe moet je dat afbouwen doen? Een pil overslaan af en toe, of om de dag een pil nemen.... Misschien heb jij goeie tips want ik wil ook dolgraag stoppen met die pil. Vanwege het gevaar en vanwege mijn leeftijd. Ik slik hem acht jaar en ben hem echt beu maar durf niet te stoppen omdat ik dan waarschijnlijk geen haar overhou.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Marjaa is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2013, 16:42   #33
Haartjesterug
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2012
Berichten: 38
Ik zie tegenwoordig reclame over dun haar bij vrouwen in de overgang door dalen oestrogeen spiegel.. daardoor is mijn theorie dat jonge vrouwen aan de pil die stoppen al overgangsverschijnselen krijgen, en dus dunner wordend en uitvallend haar. Gewoon simpel door hormoonschommelingen. Misschien kan je dit effect omzeilen door extra veel producten met oestrogenen er in te eten als je gaat stoppen met diane35 of yasmin. Mijn man zei toen ik ging stoppen met yasmin: ajohh maak je niet druk gewoon lekker veel avocado's eten, dan komt het goed! Dit zette mij aan het denken! Hieronder nog een lijstje:

(p.s ik verzin dit echt ter plekken, en ben dit zelf nu een beetje aan het toepassen omdat het wel logisch klinkt . tot nu toe na het stoppen met yasmin wel iets meer haaruitval voor mijn gevoel op sommige dagen in de maand (menstruatie) zelfs ff extreem!!) maar dan weer hele dagen gewoon normaal… ik blijf er rustig onder en heb nog niet het idee dat het heel buiten proporties is zoals 2 jaar terug.

Sojamelk, tofu en edamame boontjes.

2. Gefermenteerde soja voedingsmiddelen, zoals miso en tempé.

3. Lijnzaad en sesamzaad.

4. Volkoren producten zoals volkorenbrood, zemelen en haver(mout)

5. Paprika

6. Rood druivensap en cranberries.

7. Groene bonen, kikkererwten en bruine bonen

8. Broccoli.

9. Selderij

10. Noten zoals amandelen, walnoten en pistachenoten.
__________________
Aangezien ik nog niet kaal ben:

December:
Yasmin sinds 3 maanden (deze nu sinds mei de deur uitgegooid wat een rotzooi! hoop dat mijn haar het aankan, want je hoort vreselijke verhalen na het stoppen van. Ik merk al meer haaruitval dan voorheen tijdens mijn menstruatie, maar wie weet valt het allemaal mee)

Start Biotine 5000
Start foliumzuur 800
Start Silicea 15 ml per dag.

Mei 2013:
Zink tabletten op dagen dat ik geen vlees eet

Oktober 2014:
Volledig pil vrij (inclusief vitaminepillen etc. vrij)
Borstel mijn haar niet meer droog
Volledige natuurlijke shampoo en conditioner
Raak mijn haar nauwelijks nog aan
Ik was het 2x in de week

Mijn haar is zeker voor 70% herstelt, krult weer volledig en er groeien nog nieuwe haren terug.
Haartjesterug is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2013, 21:15   #34
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Als je stopt met de pil en je hebt daarna een regelmatige cyclus dan zou je genoeg oestrogeen moeten hebben.
Ik heb altijd het idee gehad dat het jaren slikken van de Diane pil een gevoeligheid voor DHT heeft veroorzaakt. Mijn dokter zegt dat dit niet kan.
Ik denk dat als je haarzakjes eenmaal de gevoeligheid voor DHT hebben dat je haaruitval met voeding alleen niet kan stoppen.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2013, 08:52   #35
Haartjesterug
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2012
Berichten: 38
Nee het blijft ook gissen. Maar ik heb geen haaruitval meer. Waarom waardoor, heb ik nooit geweten. Maar sommige mensen krijgen dus expliciet haaruitval zodra ze stoppen met de pil. Dit kan door hormoonschommelingen komen, en daarom kan je wel door voeding en supplementen misschien zorgen dat het iets meer in balans krijgt en zo de schade beperken van tijdelijke haaruitval na het stoppen met de pil… Aangezien ik gestopt ben met yasmin en daar dus veel angst voor had ben ik dat gaan proberen..wat moest ik anders? Ben dus wel op sommige dagen van de maand hele plukken verloren
__________________
Aangezien ik nog niet kaal ben:

December:
Yasmin sinds 3 maanden (deze nu sinds mei de deur uitgegooid wat een rotzooi! hoop dat mijn haar het aankan, want je hoort vreselijke verhalen na het stoppen van. Ik merk al meer haaruitval dan voorheen tijdens mijn menstruatie, maar wie weet valt het allemaal mee)

Start Biotine 5000
Start foliumzuur 800
Start Silicea 15 ml per dag.

Mei 2013:
Zink tabletten op dagen dat ik geen vlees eet

Oktober 2014:
Volledig pil vrij (inclusief vitaminepillen etc. vrij)
Borstel mijn haar niet meer droog
Volledige natuurlijke shampoo en conditioner
Raak mijn haar nauwelijks nog aan
Ik was het 2x in de week

Mijn haar is zeker voor 70% herstelt, krult weer volledig en er groeien nog nieuwe haren terug.
Haartjesterug is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2013, 16:49   #36
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennaa Bekijk bericht
Ik heb altijd het idee gehad dat het jaren slikken van de Diane pil een gevoeligheid voor DHT heeft veroorzaakt. Mijn dokter zegt dat dit niet kan.
.
Dit is nou precies wat ik ook wel eens denk. Ik slik nu al heel lang Yasmin, maar heb vele andere pillen geslikt. En ik denk wel eens: mmmhhhhh..... Die Yasmin is goed tegen haaruitval, maar diep in mijn binnenste heb ik het gevoel dat als ik nooit Yasmin had geslikt, ik nooit deze haaruitval had gehad. Kan het lastig onderbouwen, maar na veel te hebben gelezen en mijn lichaam kennende bekruipt dat gevoel mij wel eens.

Laatst gewijzigd door Vana; 15 augustus 2013 om 16:52
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2013, 17:03   #37
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Haartjesterug, wat slik jij veel Biotine. (Ik bouw op naar 2500 mcg) Heb je nergens last van? Harde opgezette maag of acne? (Acne is een bekende bijwerking van hoge dosis Biotine, maar het schijnt dat als je vit B complex erbij slikt met in ieder geval B 5 erin dat je dan van Biotine geen acne krijgt, want dan wedijvert de werking van Biotine niet meer met die van B5.)
Zie ook mijn topic 'Biotine' in het algemene AGA deel, vanwege mijn maagklachten.
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2013, 20:21   #38
Haartjesterug
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2012
Berichten: 38
Ik ben begonnen met 1000, toen 2000, daarna 4000 en ben nu een tijdje over op 5000. Ik heb nergens last van. Ik let goed op mijn water en drink elke dag sowieso 4 halve liter flesjes zodat ik zeker weet dat ik 2 liter water binnen krijg. Ik heb het idee dat sinds ik biotine slik mijn haar eindelijk weer groeit. Nog steeds heel dun, maar door mijn volume valt dat niet op. Ik had een klein vlechtje zo dun als mijn pink, maar deze is nu bovenin een stuk dikker, misschien net 2 vingers dik in mijn nek, de rest is nog dun.. Had vandaag een foto gemaakt van de achterkant en ik dacht nou nou .
__________________
Aangezien ik nog niet kaal ben:

December:
Yasmin sinds 3 maanden (deze nu sinds mei de deur uitgegooid wat een rotzooi! hoop dat mijn haar het aankan, want je hoort vreselijke verhalen na het stoppen van. Ik merk al meer haaruitval dan voorheen tijdens mijn menstruatie, maar wie weet valt het allemaal mee)

Start Biotine 5000
Start foliumzuur 800
Start Silicea 15 ml per dag.

Mei 2013:
Zink tabletten op dagen dat ik geen vlees eet

Oktober 2014:
Volledig pil vrij (inclusief vitaminepillen etc. vrij)
Borstel mijn haar niet meer droog
Volledige natuurlijke shampoo en conditioner
Raak mijn haar nauwelijks nog aan
Ik was het 2x in de week

Mijn haar is zeker voor 70% herstelt, krult weer volledig en er groeien nog nieuwe haren terug.
Haartjesterug is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2013, 20:59   #39
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjesterug Bekijk bericht
Ik ben begonnen met 1000, toen 2000, daarna 4000 en ben nu een tijdje over op 5000. Ik heb nergens last van. Ik let goed op mijn water en drink elke dag sowieso 4 halve liter flesjes zodat ik zeker weet dat ik 2 liter water binnen krijg. Ik heb het idee dat sinds ik biotine slik mijn haar eindelijk weer groeit. Nog steeds heel dun, maar door mijn volume valt dat niet op. Ik had een klein vlechtje zo dun als mijn pink, maar deze is nu bovenin een stuk dikker, misschien net 2 vingers dik in mijn nek, de rest is nog dun.. Had vandaag een foto gemaakt van de achterkant en ik dacht nou nou .
Oh wat supergoed voor je! Ik merkte ook wel dat de 2000 mcg iets deed, nog geen groei, maar de kwaliteit van het haar was wel beter, steviger en het leek dikker. Er wordt gezegd dat 2500 mcg kan helpen bij haaruitval, dus dan kan ik me wel iets voorstellen bij 5000. Maar ik ben vanwege genoemde bijwerkingen (althans, je weet nooit echt of het door de Biotine komt, daarom heb ik er hier elders ook een topic over gestart, om te kijken of meerdere slikkers dit ondervonden) van 2000 even terug naar 1000 gegaan. Die maag ging zo'n pijn doen.
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2013, 21:09   #40
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Haartjesterug, ik heb je regime nog eens gelezen, ff vraagje: hoe is het nou gegaan met je Yasmingebruik? Begrijp ik goed dat je in december 2012 bent begonnen en in mei bent gestopt?
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2013, 11:29   #41
Haartjesterug
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2012
Berichten: 38
Ja en ik ben zo bang dat dat de grootste fout van me leven is geweest aan yasmin te beginnen….. Want mis heb ik er nu een oorzaak bij. Ik moest stoppen omdat ik mij een opgezwollen agressieve bal voelde. Toevallig gister HEEL veel haaruitval tijdens het wassen opeens weer. Maar ik weet gewoon soms niet of ik het zelf objectief kan beoordelen, ja het is meer dat weet ik zeker maar mis is mijn haar nu langer en lijkt het meer? Of let ik er opeens op? En lijkt het daarom meer? Dat is soms zo lastig vind ik…omdat ik gewoon angst heb om terug te gaan naar 2 jaar terug misschien, dat het nu tussen me oren zit want me haar zit 20x beter dan toen, als je voor en na foto's ziet. Ze zeggen wel dat na 3 maanden stoppen met yasmin dit kan komen, nou het lijkt er op!! IK mag hopen van niet en ga het nog even aankijken en hoop dat het van tijdelijke aard is maar ik ben niet blij!!! Op internet staat dat als je dan weer aan de pil begint, haaruitval weer stopt… ja hallo? Zit ik dan de rest van me leven vast aan die troep? Ik word nog liever kaal dan dat ik ooit nog een anticonceptiepil in mijn lijf steek. IK houd jullie op de hoogte!
__________________
Aangezien ik nog niet kaal ben:

December:
Yasmin sinds 3 maanden (deze nu sinds mei de deur uitgegooid wat een rotzooi! hoop dat mijn haar het aankan, want je hoort vreselijke verhalen na het stoppen van. Ik merk al meer haaruitval dan voorheen tijdens mijn menstruatie, maar wie weet valt het allemaal mee)

Start Biotine 5000
Start foliumzuur 800
Start Silicea 15 ml per dag.

Mei 2013:
Zink tabletten op dagen dat ik geen vlees eet

Oktober 2014:
Volledig pil vrij (inclusief vitaminepillen etc. vrij)
Borstel mijn haar niet meer droog
Volledige natuurlijke shampoo en conditioner
Raak mijn haar nauwelijks nog aan
Ik was het 2x in de week

Mijn haar is zeker voor 70% herstelt, krult weer volledig en er groeien nog nieuwe haren terug.
Haartjesterug is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2013, 00:48   #42
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Haartjesterug, ja ik denk inderdaad dat dit de uitval kan zijn van het stoppen 3 maanden terug. Als dit de oorzaak van je uitval is, dan is het dacht ik te hebben gelezen van tijdelijke aard. En - maar dit is puur op gevoel - ik denk temeer daar je de pil maar zo kort hebt geslikt. Ja, houdt ons svp op de hoogte.
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2013, 01:00   #43
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer Bekijk bericht
Haaruitval na het stoppen met de Diane-pil komt vaker voor, maar ik vraag me af of het sowieso na pil-gebruik kan komen. De vraag : is de anticonceptie-pil schadelijk voor je haar, of: bevorderd pil-gebruik misschien de overgevoelighied voor het mnl. hormoon , houdt mij momenteel bezig.
Nergens iets over te lezen, wie wel?
Ik heb dit een tijd terug - in iets andere bewoordingen - aan mijn derrmatoloog gevraagd, en zij zei van niet. Ik vraag me dit nog steeds af. Toch maar weer eens googlen....
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2013, 01:38   #44
Vana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 76
Geslacht:
Haartjesterug, hier nog even info van een dermatoloog waar ook haaruitval na stoppen met pil in voorkomt (in hoofdstuk TE helemaal onderaan). Hij/zij meldt dat het van tijdelijke aard is en dat de haren kunnen teruggroeien.

http://www.dermatoloogkessello.be/download.php?id=16

Laatst gewijzigd door Vana; 19 augustus 2013 om 01:44
Vana is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2013, 11:41   #45
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Ik ben in 2009 gestopt met de pil en mijn haaruitval is nooit meer weggegaan. Alleen tijdens mijn zwangerschappen.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.