Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 december 2011, 15:51   #1
wsupwithmyhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2011
Berichten: 18
Minoxidil mijn verhaal

Dag iedereen,

Na lange tijd doorbrengen en het lezen op dit forum wil ik toch eindelijk mijn verhaal eens brengen en jullie meningen horen.

Ik ben een jongeman van 23 uit België en ongeveer 2 jaar geleden is het bij mij allemaal begonnen.
Ik merkte na een nachtje uitgaan dat mijn haar bovenop de kruin wat dunner stond, maar schreef het toe aan de gel die in mijn haar zat, nam een douche en het zag er terug normaal uit. Tot iemand mij de volgende dag een opmerking maakte (zelf ook kalend en exact tot op de dag even oud als mij). Ik nam het serieus op en het begon mij zelf ook op te vallen en ik ergerde mij eraan. Ik had het al eens verteld aan mijn moeder en zij vertelde me dat er echt niets aan de hand was, ook als ik het aan anderen vroeg, zeiden ze me dat ik spoken zag. Tuurlijk zo paranoïde ik ook was begon ik meer en meer door mijn haar te gaan en zag doorlopend haartjes tussen mijn vingers zitten. Ik besliste om naar mijn huisdokter te gaan en deze beval me om minoxidill 2% te gebruiken en het resultaat af te wachten. Vol moed begon ik er aan, en dacht al dat het werkte na 3 dagen tegen mijn beter weten in. Ik lette niet veel meer op mijn haar, en ik denk dat het wel geholpen heeft, want mijn haar zag er altijd netjes en redelijk dik uit. Ik heb nooit een haardos gehad vanwaar je zegt WOW, en ook redelijk dun, maar toch veel. Veel dunne haartjes dus . Na 6maanden begon ik weer paranoïde te worden en constant door mijn haar te gaan. Ik was het zo beu dat ik alles eraf schoor. (0.5 centimeter) En op dat moment besliste ik ook dat ik minoxidill in mijn kast liet staan en zo verder door het leven ging. Ik had er mij over gezet en het ging allemaal redelijk goed. Mijn haarverlies leek minder te worden, waarschijnlijk omdat ik er niet meer op lette. Doch merkte ik na 3 maanden toch weer enkele haartjes op mijn toetsenbord en dergelijke.. Terug begonnen met minox 2%.. Onderandere op dit forum las ik dat je dus kunt shedden van minox. Maar ik vrees dat dit niet meer normaal is. Ik ben nu van begin oktober dus terug bezig, en mijn haartoestand is in 2 maanden ongeveer met 50% achteruit gegaan. Ik probeer er soms niet op te letten, maar het ontwijken gaat gewoon niet meer. Elke spiegel, raam, spiegelend object,.. zal mij niet voorbij gegaan zijn voor dat ik er effe in keek. Ik weet dat het nogal gek klinkt, maar er zullen er wel zijn die net hetzelfde gevoel hebben.

Ik zal mij even verduidelijken met een voorbeeld. Ik ging daarnet onder de douche en waste natuurlijk mijn haar, droogde het met een witte handdoek, waar ongeveer 60-70-80 haren aan kleefden, ging met m'n hand door het haar om ze goed te leggen, 7-8-9 haren aan de hand, zo gaat maar door. Ik vertelde het mijn moeder, die met een kam door mijn haar ging om te kijken of er dan toch nog kleine haartjes groeiden, had ze er weer 15 ofzo vast. zo gaat het heel de dag door, ik probeer er zoveel mogelijk uit te blijven, maar op sommige momenten moet je een krabbek op je hoofd omdat het jeukt. En als je dan direct 2-3 haren voor je ogen ziet neerdalen is dat geen fijn gevoel.

Met het haar in de familie is het natuurlijk ook niet zo best gesteld, langs manszijde dan. maar geen 1 had last van kaalheid tot laat in de 30 begin 40 waarna het ook maar traag vooruit ging. Ik kan mijn vader nu wel vergelijken met een NW3-4. Maar op zijn 55 vind ik het er nog wel vrij netjes uitzien.

Oké nu komt het.. Ik weet dat ik hier mensen mee tegen het been zal rijden, maar sommigen zullen mij wel verstaan.. Het is kerstmarkt hier, iedereen heeft plezier, ik heb gewoon geen zin om te gaan omdat ik hier net weer een catastrofe (voor mij persoonlijk dan) heb meegemaakt.

Ik ga nu ff geen foto's posten omdat ik daar nu momenteel geen behoefte aan heb, maar als iemand ze echt wil zien, geen probleem.

Nu ja.. Is het aanbevolen om toch verder te zetten met het middel minoxidill 2% omdat het misschien een shedding is, waar ik de eerste keer geen last van had, maar nu enorm hard? Of stop ik er gewoon best mee?


Alvast bedankt!
wsupwithmyhair is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2011, 20:41   #2
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Wat een pittig verhaal zeg, en veel respect dat je het volledig geaccepteerd heb dat je op je 23 al flink minder haren gaat krijgen met name dat vele haaruitval wat jij hier beschrijft is niet normaal, maar je hebt dan ook niet lang genoeg de Minox gebruikt. Ik zelf heb vanmiddag uitgebreid mijn lang haar uitgekamt en geborsteld en heb slechts 4 haren (1 lange en 3 korte ) geoogst. Maar dan gebruik ik ook 5 % Minoxidil.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2011, 21:02   #3
wsupwithmyhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2011
Berichten: 18
Niet dat ik er mij bij neerleg! Integendeel!
wsupwithmyhair is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2011, 21:47   #4
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Je zegt dat je een jeukend gevoel hebt gekregen, dit zou kunnen komen door de PPG die in jouw minox verwerkt is, en dat zou ook je overmatige haaruitval nu kunnen verklaren.

Ik zou een tijdje stoppen met deze minoxidil om te kijken of je jeuk weggaat, als deze weggaat zou ik overstappen naar 5% minoxidil zonder PPG.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2011, 03:30   #5
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Je zegt dat je een jeukend gevoel hebt gekregen, dit zou kunnen komen door de PPG die in jouw minox verwerkt is, en dat zou ook je overmatige haaruitval nu kunnen verklaren.

Ik zou een tijdje stoppen met deze minoxidil om te kijken of je jeuk weggaat, als deze weggaat zou ik overstappen naar 5% minoxidil zonder PPG.
Die jeuk herken ik wel enigsinds in je bericht, echter niet de overmatige haaruitval.

Voor het slapan gaan mijn opgestoken haar losgemaakt, eerst de scheiding open gekamt (moet wel anders krijg ik de Minox niet aangebracht) , vervolgens de Minox met de pipet aangebracht dan de rest uitgebreid uitgeborsteld met de zwijnenharen borstel.

De oogst...2 lange haren, 3 heel korte haartjes...Met de oogst van vanmiddag kom ik uit op. Ja hoor....5 + 4 = 9 haren in totaal verlies op 1 dag. Daar ik misschien nog ergens enkele blindgangers verloren zou kunnen hebben schat ik het haarverlies met mijn huidige regime op hooguit 15 tot 20 haren per dag, waarvan het overgrote deel kleine haartjes zijn en enkele grijze haren.

Dus al die horror verhalen die ik hier lees van 80 - 100 haren en zelfs meer verlies per dag gaat voor mij gelukkig niet meer op.

Die grote dikke knot icm met een haarlengte van minstens 50 - 60 cm ga ik voor!

Edit/aanvulling:

Vandaag 12 december een kleine doorbraak...Tijdens de dagelijkse procedure van eerst scheiding openkammen, Minox aanbrengen en verder uitborstelen was de oogst..... 1 haar. Kon het niet geloven, hoe goed ik de gladde badkamervloer en borstel ook nakeek onder fel licht, ik vond alleen maar die ene haar.

Lang leve de pil!
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 12 december 2011 om 12:30
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2011, 20:52   #6
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Horror verhalen van 80 tot 100 haren... Dit is best normaal hoor en zeker geen horrorverhalen. Gaat om de status en niet om haaruitval. Een vriend van mij zonder aga en met half lang haar verliest ook veel haar met kammen en onder douche...
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2011, 22:23   #7
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Horror verhalen van 80 tot 100 haren... Dit is best normaal hoor en zeker geen horrorverhalen. Gaat om de status en niet om haaruitval. Een vriend van mij zonder aga en met half lang haar verliest ook veel haar met kammen en onder douche...
Klinkt interessant, hierover wil ik toch een nieuw topic openen.

Als 80 toto 100 haren normaal is (klopt als je zoekt op Google) dan zou het betekenen dat ik in mijn geval op termijn meer haar overhou dan dat er uitvallen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 09:36   #8
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
@Spider: Het is onmogelijk het aantal haren die je verliest te tellen over het beloop van een dag. Je verliest er constant, wanneer je in je haar wrijft, wanneer je slaapt, wanneer je douched. Haaruitval is echt een heel slechte parameter. Het enige wat je kan stellen is dat als je er echt 200-300 per dag verliest en je kussen echt vol licht. Dat je moet denken aan stress gebonden haaruitval of alopecia areata. Het gemiddelde is 100 haren per dag. Bij de een is dit 40 bij de ander 150.

@wsupwithmyhair: het zelfde verhaal als hierboven + Heb je last van inhammen of een kalende kruin? Misschien kan je beter toch eens een foto uploaden zodat we jou toestand kunnen beoordelen. Misschien heb je helemaal nergens last van.

groetjes
fred123 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 12:47   #9
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred123 Bekijk bericht
@Spider: Het is onmogelijk het aantal haren die je verliest te tellen over het beloop van een dag. Je verliest er constant, wanneer je in je haar wrijft, wanneer je slaapt, wanneer je douched. Haaruitval is echt een heel slechte parameter. Het enige wat je kan stellen is dat als je er echt 200-300 per dag verliest en je kussen echt vol licht. Dat je moet denken aan stress gebonden haaruitval of alopecia areata. Het gemiddelde is 100 haren per dag. Bij de een is dit 40 bij de ander 150.


groetjes
Bedankt voor je reactie met motivatie dat je pas bij 200 of 300 haren verlies zorgen hoef te maken, maar toch kom ik er echt niet aan dit aantal uitvallende haren zoals jij hier omschrijft. Ik ben net opgestaan (sta pas laat op en heb geen stress) en na het dagelijkse scheiding uitkammen, borstellen en Minox aanbrengen was de oogst.. 3 haren, 1 lange grijze en 2 korte haren. Op mijn lichtkleurig effe beddegoed en kussen vond ik niet een haar.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 13:40   #10
wsupwithmyhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2011
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred123 Bekijk bericht
@Spider: Het is onmogelijk het aantal haren die je verliest te tellen over het beloop van een dag. Je verliest er constant, wanneer je in je haar wrijft, wanneer je slaapt, wanneer je douched. Haaruitval is echt een heel slechte parameter. Het enige wat je kan stellen is dat als je er echt 200-300 per dag verliest en je kussen echt vol licht. Dat je moet denken aan stress gebonden haaruitval of alopecia areata. Het gemiddelde is 100 haren per dag. Bij de een is dit 40 bij de ander 150.

@wsupwithmyhair: het zelfde verhaal als hierboven + Heb je last van inhammen of een kalende kruin? Misschien kan je beter toch eens een foto uploaden zodat we jou toestand kunnen beoordelen. Misschien heb je helemaal nergens last van.

groetjes
. Wel mijn kruin begin lichtjes uit te dunnen waardoor terug met minox ben begonnen. Inhammen heb ik al langer, van mij 18 ofzo, maar daar heb ik mij nooit niet echt druk om gemaakt. Mijn vader heeft deze ook en ik heb mij daar al zeer lang bij neergelegd. Mijn vader is ook kalend op zijn kruin, maar deze begon pas rond zijn 35. Mijn plan was gewoon om met minox mijn kruin een beetje in bedwang te houden, maar sinds ik er mee gestart ben is het gewoon 10 erger geweest. Ik heb al aan vanalles zitten denken. Zijn dit nou de haren die ik verlies omdat ik vorig jaar ben gestopt met minox en terug begonnen ben.. Is het een shedding? Is het een allergische reactie..ik heb wel geen jeuk of dergelijke. Ik moet wel zien dat er sinds ik weer gestart ben met minox zon 30 mini haartjes groeien die er niet stonden voor ik begon. Geen witte donsharen maar kleine zwarte.. Daar hou ik me zolang maar aan vast, tuurlijk kan ik op mijn achterhoofd niet zo van dichtbij kijken als vooraan dus heb ik daar nog niet kunnen zien. Ik hoop gewoon dat dit een erge shedding is, want ik verlies niet alleen haar op mijn kruin, maar over mijn hele bovenkant. Vorige keer heeft minox zijn werk gedaan, weet alleen niet waarom ik er dan juist mee gestopt ben, heb ik al veel spijt van gehad. Nu zou ik misschien die 5% eens aanschaffen?
wsupwithmyhair is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 17:43   #11
joske88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2011
Berichten: 17
heb net hetzelfde probleem. Sinds ik minox 5% gebruik vallen mijn haren bij bosjes. Inhammen zijn 2 cm achteruit in maand tijd, in het midden begint het te kalen als een gek. Ik had nog best veel haar toen ik begon en begin te denken dat ik door te beginnen ervoor gezorgd heb dat ik in plaats van kaalheid tegen te gaan het proces gewoon heb versneld.

En ja idd jeuk jeuk jeuk heel de dag door voel ik mijn haarwortels kriebelen als gek.

vertrouwen in de werking van haarmiddelen = nul komma nul
joske88 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 18:07   #12
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske88 Bekijk bericht
heb net hetzelfde probleem. Sinds ik minox 5% gebruik vallen mijn haren bij bosjes. Inhammen zijn 2 cm achteruit in maand tijd, in het midden begint het te kalen als een gek. Ik had nog best veel haar toen ik begon en begin te denken dat ik door te beginnen ervoor gezorgd heb dat ik in plaats van kaalheid tegen te gaan het proces gewoon heb versneld.

En ja idd jeuk jeuk jeuk heel de dag door voel ik mijn haarwortels kriebelen als gek.

vertrouwen in de werking van haarmiddelen = nul komma nul
Welke minox gebruik je?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 21:59   #13
wsupwithmyhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2011
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske88 Bekijk bericht
heb net hetzelfde probleem. Sinds ik minox 5% gebruik vallen mijn haren bij bosjes. Inhammen zijn 2 cm achteruit in maand tijd, in het midden begint het te kalen als een gek. Ik had nog best veel haar toen ik begon en begin te denken dat ik door te beginnen ervoor gezorgd heb dat ik in plaats van kaalheid tegen te gaan het proces gewoon heb versneld.

En ja idd jeuk jeuk jeuk heel de dag door voel ik mijn haarwortels kriebelen als gek.

vertrouwen in de werking van haarmiddelen = nul komma nul
Inderdaad, als deze nu nog zouden teruggroeien is het geen probleem. Aan dit tempo staat er niet veel meer op binnen een maand.
wsupwithmyhair is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 22:49   #14
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske88 Bekijk bericht
heb net hetzelfde probleem. Sinds ik minox 5% gebruik vallen mijn haren bij bosjes. Inhammen zijn 2 cm achteruit in maand tijd, in het midden begint het te kalen als een gek.
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk dat je inhammen in slechts 1 maand tijd zo'n 2 cm achteruit zijn gegaan, dan zou je ze al bij wijze van spreken groter zien groeien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske88 Bekijk bericht

vertrouwen in de werking van haarmiddelen = nul komma nul
Dat was het bij mij in het begin ook, maar nu is dat bij mij juist = 10,10
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2011, 20:26   #15
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Begin met Finasteride, en desnoods een hoger % Minoxidil. 5% is de standaard versie eigenlijk, 2% heb ik ook gebruikt maar was net iets te zwak...
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.