Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 september 2012, 00:42   #1
haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 49
Kaal worden is erger dan kaal zijn

Ik spreek uit ervaring...

Als ik nu terugdenk aan 10 jaar geleden ben ik blij dat ik die onzin achter de rug heb en nu gewoon kaal ben. Ik hoef er niet meer op te letten, het zal ook niet veel ergen meer worden en als ik heel eerlijk ben: zo knap was ik voor mijn haarverlies ook al niet dus dat maakt echt weinig tot geen verschil. Ik heb mijn leven weer terug!!

Ik ken ook geen enkele kale man die zich er druk meer om maakt. Ik ken wel veel kalende mannen die obsessief er mee bezig zijn. Elke dag in de spiegel kijken (of elk uur), veel geld uitgeven aan middelen waarvan de werking vaak niet eens bewezen is en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb het ook doorgemaakt en kan zeggen dat, achteraf gezien, gewoon de tondeuse hanteren en accepteren veel minder energie kost op de lange termijn dan al dat gedoe jaar in jaar uit met ketashampoo en finas en duta en minox en spiro (dat ik al die namen nog ken).

Gewoon om jullie een hart on der de riem te steken. Probeer het te vertragen zolang het kan en succes heeft, maar als je de strijd mocht verliezen is het niet het einde van de wereld.
Ik blijf de ontwikkelingen wel af en toe volgen via dit forum. Ik zal zelf het wondermiddel niet meer gaan gebruiken (mocht dat komen in mijn lifespan). Het is goed zo.....

Laatst gewijzigd door haar; 4 september 2012 om 00:46
haar is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2012, 03:22   #2
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Heb veel respect voor je verhaal en mening, maar ik koester mijn (lange) haar toch en schaam mij er dan ook niet voor, en ook geen schuldgevoel om hiervoor allerij medicatie te gebruiken.

Bij mij werkt Fina icm Minox wel. Intussen groeit mijn haar gestaag door zodat ik tegen 2014 mijn haar op heup of billengte heb.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2012, 09:37   #3
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Hé Haar,
Heel fijn dat je je ervaring wil delen. Ik geloof je eigenlijk meteen. Het 'kaalwordproces' wekt vooral de meeste frustratie op. Voor mij geldt ook; zolang ik het kan vertragen/stabiliseren zal ik daar voor kiezen, maar mocht het zover komen dan ben ik 'proud to be' .

Nogmaals bedankt
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2012, 11:38   #4
Emmerd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2012
Berichten: 31
Voor mannen lijkt het me wel 'makkelijker' ja
Voor vrouwen is het toch wel weer iets anders naar mijn mening toe.
Emmerd is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2012, 11:08   #5
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Hey haar,

bedankt voor je verhaal en helemaal mee eens.. echter een vraagje, werkt ebij jou finas en minox wel of ben je gewoon gestopt omdat je het zat was..?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2012, 16:53   #6
haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Hey haar,

bedankt voor je verhaal en helemaal mee eens.. echter een vraagje, werkt ebij jou finas en minox wel of ben je gewoon gestopt omdat je het zat was..?
Ik denk dat het de eerste jaren de zaak wel iets vertraagde maar dat is moeilijk te zeggen. Ik weet niet hoe het zou zijn gegaan zonder die middelen.
Ik begon pads met Finas toe ik al richting de NW3 zat.

Ik ben gestopt omdat het te veel gedoe was en ik mij realiserde dat ik met al dat gedoe hooguit een paar jaar kon winnen. Of je nu kaal bent op je 33e of 37e maakt geen reet uit. Alleen in je prtomonnee maakt dat uit.

Bovendien dacht ik: waar doe ik het in godsnaam voor? Uit ging ik toch al niet meer en ik ben er heilig van overtuigd dat je persoonlijke aantrekkelijkheid er niet van afghangt. Dat wil zeggen knappe mannen zullen, na haarverlies knap blijven en minder knappe mannen zouden met haat ook niet ineens Brad Pitt wordem. Kijk maar naar Ids Boersma, onze dermatoloog die ook diverse HT's heeft laten doen. Daar zullen vrouwen ook niet bepaald in rijen van vier voor de deur staan. Kijk naar Rooney, ziet er nu uit als een valse nicht (vond hem er mannelijker uitzien zoals ie was). Sneijder daarentegen was voor zijn HT ook al knap genoeg voor Yolanthe dus dat extra haar maakt niet heel veel uit.

Het maakt kortom weinig tot niets uit in mijn ogen. Dat is de les die ik pas in de loop der jaren heb geleerd. Als je nog 20 bent kan ik het me voorstellen dat je bang bent om je haar te verlizen, Na je 25e eigenlijk niet meer. Maar dat is een persoonlijke overdenking.

Voor vrouwen ligt dat anders, daar kan ik mij alles bij voorstellen. Mijn mening is dan ook allen vsan toepassing voor mannen daar ik zelf een man ben en geen ervaring heb met vrouwelijk haarverlies.

Laatst gewijzigd door haar; 5 september 2012 om 16:56
haar is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2012, 21:06   #7
gebruikersnaam1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2008
Berichten: 292
Sneijder is wereldberoemd en heel rijk daarom valt Yolanthe op hem. Niet omdat hij knap is. Veel mensen zien er een stuk beter uit met haar en een stuk minder zonder haar.
gebruikersnaam1 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2012, 22:18   #8
haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gebruikersnaam1 Bekijk bericht
Sneijder is wereldberoemd en heel rijk daarom valt Yolanthe op hem. Niet omdat hij knap is. Veel mensen zien er een stuk beter uit met haar en een stuk minder zonder haar.
Gelul in mijn ogen. Ja als je het probeert te camoufleren of krampachtig over je inhammen probeert te kammen. Als je het gewoon milimetert of achteruitkamt maakt het weinig uit bij mannen. Mannelijke aantrekkelijkheid zit zowiezo meer in uitstraling, kleding en uiterlijke verzorging.

Ben ik van overtuigd....
haar is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2012, 00:06   #9
Marco84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2012
Berichten: 18
Dit is wel heel ongenuanceerd. Het haar is de omlijsting van je gezicht. Je kunt het nodig hebben on afwijkende gezichtsvormen te corrigeren. Als je gemillimeterd haar kunt hebben begrijp ik het verhaal wel.

Er zijn ook mensen die er met kort haar totaal anders uitzien. Bij 90% van de foto's van kalende mensen die ik langs zie komen vraag ik me ook af waar ze zich zorgen over maken, het staat ze prima omdat ze een vrij masculien gezicht hebben waarbij kaalheid 'kan'. Dan heb je vooral moeite met de verandering.

Neemt niet weg dat die 10% echt wel een serieus probleem heeft als ze hun haren verliezen omdat hun uitstraling totaal veranderd.
Marco84 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2012, 01:53   #10
haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco84 Bekijk bericht
Dit is wel heel ongenuanceerd. Het haar is de omlijsting van je gezicht. Je kunt het nodig hebben on afwijkende gezichtsvormen te corrigeren. Als je gemillimeterd haar kunt hebben begrijp ik het verhaal wel.
Wat is een afwijkend gezichtsvorm?? Als je een groot hoofd hebt zul je dat met haar ook hebben alleen dan groeit er haar op. Ik dacht ook altijd dat ik het niet kon hebben nl.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco84 Bekijk bericht
Neemt niet weg dat die 10% echt wel een serieus probleem heeft als ze hun haren verliezen omdat hun uitstraling totaal veranderd.
Ik wil zeker niet het probleem bagatelliseren alleen kan het verschil tussen met haar en zonder haar nooit zo groot zijn dat je met haar Don Juan bent en zonder haar zo lelijk als de nacht. Dat zit voornamelijk tussen de oren die gedachte. Daarbij zit uitstraling niet in je haar maar in de manier waarop je de wereld inkijkt. Hoe je je profileert, je humor en intelligentie.

Maar zelfs als jij gelijk hebt, dan nog is het ergste wat je kan overkomen dat je minder knap bent. Wat is daar erg aan? Net alsof de meeste Nederlandse kerels zo mooi zijn. Mooi zijn is alleen voorbehouden aan vrouwen is mijn mening. Als alle mannen die niet moeders mooiste zijn (en daar reken ik mezelf ook gewoon onder ) daar psychische klachten van zouden krijgen, zouden we psychiaters tekort komen. Zeker als je boven de 30 bent zou je andere dingen moeten leren waarderen in het leven. Dat heet ook wel volwassen worden. Je kunt ouderdom wel uitstellen maar de enige manier om eraan te ontkomen is jong sterven.

Laatst gewijzigd door haar; 6 september 2012 om 02:15
haar is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2012, 11:45   #11
gebruikersnaam1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2008
Berichten: 292
Ik ben het met je eens dat iedereen wel iets heeft dat niet mooi is en dat bij volwassen worden hoort om dat soort 'tekortkomingen' te accepteren. Maar als mensen ontkennen dat haar een enorm verschil maakt bij uitstraling en uiterlijk gaan bij mij juist de 'ik heb het niet geaccepteerd maar doe voor mezelf alsof door mezelf wijs te maken dat ik met haar even mooi ben als zonder haar' alarmbellen rinkelen. Dat vind ik geen acceptatie, dat vind ik naief.

Verder noem je telkens het voorbeeld dat een don guan niet lelijk wordt als hij zn haar verliest en dat een lelijkerd niet knap wordt als hij haar krijgt maar dat zijn karikaturen die je schets. De praktijk is dat mensen die hun haar verliezen van een 7 of 6 afglijden naar een 5 of 4. En dat is juist de marge die er zo toe doet, en een wereld van verschil maakt.

Kaal zijn beantwoord niet aan het schoonheidsideaal en dat werkt door op solliciaties, dates, in de kroeg en in het dagelijks leven. En ja, als je dat kunt compenseren door grappig, rijk, beroemd, een heel knap gezicht enz enz te zijn dan kun je er mee wegkomen. Maar kom ajb niet op het forum de zenfiguur uithangen die heeft ingezien dat de rest zich allemaal druk maakt om niks. In deze maatschappij, anno 2012 maken veel mensen zich terecht zorgen om hun haarverlies.
gebruikersnaam1 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2012, 13:01   #12
Marco84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2012
Berichten: 18
Haar, er is meer dan alleen seksuele aantrekkingskracht. Als En ik vind de uitleg van gebruikersnaam1 wel goed. Als je met haar een 5,6 bent, en zonder haar een 5,4, heb je gewoon een groot probleem.

Ik heb een aantal jaar geleden een tijd lang kort haar gehad, en kon niet meer over straat zonder door willekeurige mensen te worden uitgescholden/gelachen. Zo gemeen zijn mensen blijkbaar als je onder een bepaalde uiterlijke norm zit. Psychisch heb ik nog steeds last van die periode.

Als ik mijn haar kwijtraak ga ik nog liever een pruik dragen dan weer door die hel.
Marco84 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2012, 13:34   #13
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Zonder haar is het bij de meeste zo dat ze minder aantrekkelijk zijn. Ik heb al heel wat vrouwelijke schoon gehad, relaties one night stands. Niet om mezelf de hemel in de prijzen maar het is gewoon de pure waarheid. Op dit moment heb ik helemaal niks. Dat heeft echter meer met de psychische aspect te maken van hoe ik er op dit moment tegen aan kijk.

Ik wordt regelmatig 10 jaar ouder geschat dan dat ik ben. Niet om mijn haar maar om de rimpels die ik in zeer korte tijd heb gekregen. Nou is het zo dat ik heel erg ziek ben geweest en dat ik nog steeds ziek ben. Echter kom je in een hele donkere wereld terecht wanneer iemand je zo oud schat terwijl ik nog maar 21 jaar oud ben. Een ooglidcorrectie, voorhoofdslift en de lach rimpels botexen zou voor mij een uitkomst bieden om wat positiever tegen de wereld aan de te kijken. Aan de andere kant, waarom moet ik dat doen als ik nog zo jong ben? Tja het leven is gewoon niet eerlijk, maar je kunt er wel wat aan doen. Overigens is het niet zo dat ik lelijk ben.. integendeel, de rimpels die ik nu heb maken mij nou juist een echte man (blijkbaar) daar ik toch wel merk dat ik veel aandacht krijg van vrouwen in de 27 tot 35 range. Maar moet ik daar blij mee zijn? Nee.. helaas ben ik dat niet.


Ik kan mij dus best voorstellen dat iemand die het echt niet staat om kaal te worden er psychisch onder lijdt. Hetzelfde verhaal als mijn leeftijd.
Kaal worden is erg, bij sommige staat het en bij sommige niet evenmin allemaal niet leuk. Als je er wat aan kunt doen, doe er wat aan. Als je het opgeeft en je komt tot de conclusie dat je leven er minder onder lijdt dan is dat natuurlijk geweldig.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2012, 13:57   #14
haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gebruikersnaam1 Bekijk bericht
Ik ben het met je eens dat iedereen wel iets heeft dat niet mooi is en dat bij volwassen worden hoort om dat soort 'tekortkomingen' te accepteren. Maar als mensen ontkennen dat haar een enorm verschil maakt bij uitstraling en uiterlijk gaan bij mij juist de 'ik heb het niet geaccepteerd maar doe voor mezelf alsof door mezelf wijs te maken dat ik met haar even mooi ben als zonder haar' alarmbellen rinkelen. Dat vind ik geen acceptatie, dat vind ik naief.

Verder noem je telkens het voorbeeld dat een don guan niet lelijk wordt als hij zn haar verliest en dat een lelijkerd niet knap wordt als hij haar krijgt maar dat zijn karikaturen die je schets. De praktijk is dat mensen die hun haar verliezen van een 7 of 6 afglijden naar een 5 of 4. En dat is juist de marge die er zo toe doet, en een wereld van verschil maakt.

Kaal zijn beantwoord niet aan het schoonheidsideaal en dat werkt door op solliciaties, dates, in de kroeg en in het dagelijks leven. En ja, als je dat kunt compenseren door grappig, rijk, beroemd, een heel knap gezicht enz enz te zijn dan kun je er mee wegkomen. Maar kom ajb niet op het forum de zenfiguur uithangen die heeft ingezien dat de rest zich allemaal druk maakt om niks. In deze maatschappij, anno 2012 maken veel mensen zich terecht zorgen om hun haarverlies.
Hier zou ik het 10 jaar geleden (toen was ik 22) het mee eens zijn geweest. Nu echter niet meer. Ik weet zeker dat het voor een groot deel een selffullfililng profecy is.

Ik ben met mijn kale kop vaker succesvol door sollicitaties gekomen dat toen ik nog al mijn haar had en ook in het sociale leven ben ik nu zekerder en succesvoller dan toen ik nog veel haar had. Dat heeft NIETS te maken met dat ik nog haar had maar doordat ik vroeger onzekerder was en nu veel meer zelfbewust. Ik wil best toegeven dat ik nu veel minder aantrekkelijk ben als met haar qua uiterlijk. Alleen dat komt ook door mijn toename in gewicht en het ouder worden staat niet iedere man goed. Maar mij ineteresseert het geen klote meer. Er is zo veel meer in het leven...

Wat ik wil zeggen is dat je niet te veel met uiterlijke ideaalbeelden beziog moet zijn. Dat hoort, vind ik, na een bepaalde leeftijd niet meer (en die leeftijd mag ieder voor zich invullen). Grow up!
Accpetatie is, hjoe moeilijk ooh, onderdeel van het leven. Je kunt niet alles wat krom is rechtmaken helaas...

Voor de duidelijkheid: Ik heb alle begrip voor mensen onder de 30 die kaal worden en ouder ingeschat worden. Idd knap lastig, ik ken het. Ik wil alleen maar zeggen dat er ook nog een leven is na je uiterlijke toptijd. En die breekt vroeg of laat voor iedereen aan.
haar is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2012, 13:26   #15
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haar Bekijk bericht
Hier zou ik het 10 jaar geleden (toen was ik 22) het mee eens zijn geweest. Nu echter niet meer. Ik weet zeker dat het voor een groot deel een selffullfililng profecy is.

Ik ben met mijn kale kop vaker succesvol door sollicitaties gekomen dat toen ik nog al mijn haar had en ook in het sociale leven ben ik nu zekerder en succesvoller dan toen ik nog veel haar had. Dat heeft NIETS te maken met dat ik nog haar had maar doordat ik vroeger onzekerder was en nu veel meer zelfbewust. Ik wil best toegeven dat ik nu veel minder aantrekkelijk ben als met haar qua uiterlijk. Alleen dat komt ook door mijn toename in gewicht en het ouder worden staat niet iedere man goed. Maar mij ineteresseert het geen klote meer. Er is zo veel meer in het leven...

Wat ik wil zeggen is dat je niet te veel met uiterlijke ideaalbeelden beziog moet zijn. Dat hoort, vind ik, na een bepaalde leeftijd niet meer (en die leeftijd mag ieder voor zich invullen). Grow up!
Accpetatie is, hjoe moeilijk ooh, onderdeel van het leven. Je kunt niet alles wat krom is rechtmaken helaas...

Voor de duidelijkheid: Ik heb alle begrip voor mensen onder de 30 die kaal worden en ouder ingeschat worden. Idd knap lastig, ik ken het. Ik wil alleen maar zeggen dat er ook nog een leven is na je uiterlijke toptijd. En die breekt vroeg of laat voor iedereen aan.
Ik denk dat je vaker door sollicitaties komt omdat je zelfverzekerder bent dan toen je 22 was. Dat heeft niks met haar te maken, maar met leeftijd.

Maar verder ben ik het met je eens. Kaal worden is klote, kaal zijn niet. Wat ik ook zo vreemd vind is dat het me nooit opviel of iemand kaal werd/was of niet. Pas toen ik me er zelf druk over ging maken werd het een heel drama. Wat dat betreft is dit forum ook niet iets waar mensen meer zelfvertrouwen krijgen. Bezoekers van dit forum zijn VEEL afkeurender tegenover kalende mannen dan de wereld buiten dit forum. Die hele discussie over wat een goede schedel is voor kaal snap ik ook nooit zo goed. Ik zie dat niet. Misschien vind ik het bij mensen met overgewicht minder mooi. Maar als iemand een 7 is, wordt ie zonder haar echt geen 5 imho.

Ik denk dat door mensen zoals jij bezoekers meer geholpen zijn dan alle andere goedbedoelde (soms dwingende) adviezen hier.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.