Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 oktober 2003, 08:34   #1
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
en hoe gaat het verder met je?

Misschien is het wel eens leuk: een niet direct aan ttm gerelateerd onderwerp, om eens even te laten weten wat je allemaal uitvreet en wat je zoal occupeert. Om een voorbeeld te geven:

Ik ben aan de studie (orthopedagogiek) maar ik mag wel eens wat harder gaan studeren Dit is standaard nieuws Verder ben ik druk met commissiewerk voor mijn vereniging, vrijwilligerswerk in een poppodium en leuke afspraken met vrienden. Ja, ik spring een gat in de lucht als ik een avond niets te doen heb. Dan ga ik fijn in mijn kamer rommelen en naar muziek luisteren, of ik ga zitten blowen met mijn huisgenoot. Dat laatste levert wel een beetje stress op omdat ik dan altijd "eigenlijk dit en dat en dat had willen doen" maar niet gedaan heb. Toch levert het ook weer een gezellige avond op.

Een vriend bracht me op het idee om een meditatiecursus te gaan doen en misschien ga ik dat wel doen. 10 dagen lang zware arbeid, zo lijkt me. De hele dag mediteren lijkt me zwaar, maar erg leerzaam. Ze mediteren daar van 4 uur 'smorgens tot 9.30 uur 'savonds, met af en toe een uur pauze. Dit moet ik maar eens overwegen.

Al met al ben ik wel blij, ik heb een druk maar voldoenend leven, veel vrienden, ik woon in een leuke stad in een huis met leuke huisgenoten. Ik geniet van de warmte om me heen, dus laat die winter maar komen
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2003, 11:16   #2
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Wat is een poppodium?
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2003, 13:26   #3
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Een pand met een zaal met podium en DJ-hok, waar concerten zijn, of anders dans-avonden. Verder is er noge en cafe in. In sommige poppodia kan je ook nog eten. Het barpersoneel is vrijwillig en meestal hebben zulke podia een beetje een alternatief karakter. Er mag bijvoorbeeld meestal geblowd worden, omdat ze vroeger vaak jongerencentra zijn geweest en dat was vroeger de enige plaats waar je marijuana kon kopen. Dit was voordat de koffieshops kwamen. Nu zijn het meestal professionele podia, maar dan met veel vrijwilligers. Denk aan het patronaat in Haarlem, de Tagrijn in Hilversum, 013 in Tilburg, Doornroosje in Nijmegen, de Melkweg in Amsterdam, het Burger Weeshuis in Deventer en dus het LVC in Leiden. (er is wel verschil in grootte en publiek maar de programmering is vergelijkbaar)
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2003, 16:24   #4
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Hoi diable !

Je vergeet De Effenaar in Eindhoven !!!
Wat dat mediteren betreft : rook eerst een lekker jointje , dan lukt het beter en blijf je vanzelf wel zen !!!Toch.....???

Ellis !

........Ik lees wel hoe dit afloopt op de "vanallesennogwat "plek , waar dit stuk waarschijnlijk wel naartoe "gebanned" wordt.......maar wel leuk om ook even over iets anders te kletsen !
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2003, 16:58   #5
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Nou, eigenlijk wil ik mezelf wel eens "ontgiftigen" en zo'n meditatiecursus is daar een mooie aanleiding voor. Eerst even een paar weken braaf en gezond leven en dan op zo'n cursus, ik kan me niet anders voorstellen dan dat dat heel erg goed zou zijn.

En verder ben ik gewoon wel benieuwd waar iedereen die ttm heeft zich zoal mee bezig houdt, je loopt toch niet de hele dag aan je ttm te denken.... (hoop ik)

Laatst gewijzigd door Diable; 8 oktober 2003 om 17:01
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2003, 17:30   #6
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
Hey!
goed idee om eens over wat anders te kletsen... als ik zo m'n eigen mailtjes teruglees kom ik toch wel wat zwaarmoedig over, terwijl ik eigenlijk ook wel volop van het leven geniet !

Naast mijn werk als begeleider in de gehandicaptenzorg weet ik m'n vrije tijd ook wel goed op te vullen!
Ik hou erg van theater, moderne dans en ga graag naar festivals (theaterfestivals & muziek (bijv. lowlands/ pinkpop). Verder heb ik een lieve vriend en ga ik regelmatig gezellig eten/ drinken met vrienden.
Ik doe vrijwilligerswerk voor de Nederlandse Vereniging voor Autisme, dat houdt voornamelijk in dat ik kampweken voor autisten organiseer/ begeleid. Tijdens die kampen kan ik helemaal mezelf zijn en ik kom er altijd heeeeel moe, maar heeeeel voldaan van terug. Mijn beste vrienden heb ik hier ontmoet.

Kortom... ik zou al mijn dagen wel kunnen vullen met leuke dingen, maar er moet ook gewerkt worden en ik hecht toch ook wel erg aan de uurtjes voor mezelf (op de bank met een pot thee, chocola en een goed boek of de TV aan!).
Tja...wat voor jou wiet is, Diable, is voor mij chocola hihi...

Wat betreft die meditatiecursus... heavy, hoor! Ik heb een tijd Yoga gedaan, 't was heerlijk, maar ik werd er wel doodmoe van!
Ben benieuwd of je 't gaat doen, en zo ja, laat dan eens weten hoe 't beviel!

DOOOEEEGGG, sim
sim is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.