Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 3,33 gemiddeld. Weergave
Oud 13 oktober 2009, 23:41   #286
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Powerhouse89 Bekijk bericht
Ik gebruik het nu sinds januari 2008 elke dag icm de tonic, en ik heb al m'n haar nog. Ik heb de laatste tijd het gevoel dat het wel sterker is geworden, al heb ik daar niet echt bewijs voor. Voorlopig ben ik iig tevreden, al twijfel ik wel of dit door het middel komt.
Waar zou het anders door kunnen komen dan?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2009, 11:49   #287
Powerhouse89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 68
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Waar zou het anders door kunnen komen dan?
Dit is een gissing van mij, dus echt onderbouwen kan ik het niet. Ik denk er in iedergeval over om wat ik nu nog heb op te maken, het heeft voor mijn idee geen verschil gemaakt, en geen zichtbare of sterk voelbare verbetering.
Powerhouse89 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2009, 18:33   #288
Leeneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Berichten: 3
Haargroei

hey

Ik zou heel graag mijn haar sneller laten groeien!
Weet er hier iemand iets goed voor ?
Leeneke is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2010, 19:26   #289
Circus Quotus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2010
Berichten: 23
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairy Potter Bekijk bericht
Ik vermoed dat een grote probleem van dit product is, dat het o.a Taurine bevat. Taurine is een NO synthese inhibitor.
NO is zeer belangrijk voor het opreguleren van prostagladine E2, een 'foute' prostagladine dat het imuun systeem onderdrukt door dat het cAMP opreguleerd en TNF-a downreguleerd. Taurine heeft enige credits verdient als anti-fibrose middel en haar 'verdikker', alleen waren deze onderzoeken echter nooit AG gerelateerd d.w.z de auto-imuun component was niet aanwezig. Vergeet nooit dat AG vermoedelijk een auto-imuun ziekte is. Taurine staat bekent vanwege zijn negatieve effect op andere autoimuun ziektes als o.a sporiasis.
Er zijn steeds sterkere aanwijzingen dat Minoxidil niet werkt vanwege VEGF of het vasolidatie effect, maar puur omdat het als NO-analoog selectief PGE(2) met cAMP (door posphodisterase inhibitie) upreguleerd.
Helaas heb ik deze 'link' noch te weinig op de diverse fora zien vallen.

http://findarticles.com/p/articles/m..._/ai_115505660

Ook caffeine, een upregulator van cAMP en PGE(2), werkt zeer waarschijnlijk volgens dit zelfde principe, evenals adenosine. Minoxidil (en adenosine) hebben echter als nadeel dat ze hiernaast ook intercellular CA2+ verhogen hetgeen ook apoptotische factoren stimuleert.
In de toekomst zal er vermoedelijk een zeer nieuwe generatie haargroeimiddelen komen. Niet de omslachtige NO-analogen (KATP-openers), maar direkt werkende PG analogen als Latanoprost.
Evenals minoxidil werd ook Latanoprost ontdekt door zijn bijwerking: toename van lichaams beharing.

http://dermatology.cdlib.org/93/comm...ecia/wolf.html

Ook van nizoral werd al lang gespeculeerd dat het naast een anti-androgene component een imuunsysteem onderdrukkend component in AG moet hebben. Ketoconazole heeft reeds zijn sporen verdient in verscheidende auto-imuun ziekten.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16784723

"These results suggest that ketoconazole and terbinafine hydrochloride may suppress TNF-alpha-induced NF-kappaB activity and CCL27, CCL2, and CCL5 production by increasing PGE2 release from keratinocytes"


De cAMP-PGE2 -> TNF-a link begint mij allemaal een beetje te toevallig te worden. Al blijft het allemaal een theorietje van mijn kant natuurlijk.......

L-carnitine, caffeine en vermoedelijk ook creatine zijn goede toegangelijke middelen tegen AG. Ben benieuwd wanneer een middel dat Inosine bevat op de markt gaat komen.
Dag Allen,

Ik ben nieuw op het forum, en heb active M aangeschaft, maar nu ik hier aan t lezen ben geslagen vraag ik mij af of ik het wel moet gaan gebruiken;

Hairypotter; jouw post word ik weinig wijzer van.. ik begrijp dat je niet positief bent over Active M, maar wat kan ik dan volgens jou beter gebruiken?

Groet
CQ

PS
ik heb ook een recept liggen van de huisarts voor minoxidil. Kan ik dat beter eerst doen, en hoeveel gaat me dat kosten?
Circus Quotus is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2010, 00:47   #290
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Beter dat je aan de minox gaat ja, als je er echt iets aan wilt doen
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2010, 14:19   #291
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
combi van Active-M en minoxidil?

Hallo iedereen,

nieuw geregistreerd op dit forum, maar ik lees het al een flinke tijd.
Ik ben inmiddels begonnen aan Minodoxil 5% (DS Spectral), en ben op zoek naar een goede shampoo om deze mee te combineren.

Ik heb ook gelezen dat het afgeraden word Mino in combinatie met een shampoo te gebruiken waar Sodium Laureth Sulfate in zit. Ik ging er eerst vanuit dat het nergens in zat, maar na controle bleek dit wel in mijn shampoo te zitten (Andrelon for men).

Het is me al duidelijk dat het aangeraden wordt om een milde shampoo te gebruiken, maar ik wilde graag specifiek vragen naar de combinatie van Minodoxil 5% en Schwarzkopf Active-M. Deze is overigens deze week in de aanbieding bij de KV.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2010, 22:33   #292
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Hallo iedereen,

nieuw geregistreerd op dit forum, maar ik lees het al een flinke tijd.
Ik ben inmiddels begonnen aan Minodoxil 5% (DS Spectral), en ben op zoek naar een goede shampoo om deze mee te combineren.

Ik heb ook gelezen dat het afgeraden word Mino in combinatie met een shampoo te gebruiken waar Sodium Laureth Sulfate in zit. Ik ging er eerst vanuit dat het nergens in zat, maar na controle bleek dit wel in mijn shampoo te zitten (Andrelon for men).

Het is me al duidelijk dat het aangeraden wordt om een milde shampoo te gebruiken, maar ik wilde graag specifiek vragen naar de combinatie van Minodoxil 5% en Schwarzkopf Active-M. Deze is overigens deze week in de aanbieding bij de KV.
Sodium Laureth Sulfate zit ook in deze shampoo!

In de Revita shampoo van DS. Laboratories (makers spectral dnc) zit geen Sodium Laureth Sulfate.
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2010, 12:09   #293
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Dankjewel 'tell me more'!

Dat betekend dat ik deze dus beter niet kan gebruiken?
Overigens wel opvallend dat Spectral DNC zelf zegt het beter niet te gebruiken, en dan ook zelf een shampoo op de markt brengt die het niet heeft. Is er enig ander bewijs voor de 'negatieve werking' van Sodium Laureth Sulfate?
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2010, 12:27   #294
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Dankjewel 'tell me more'!

Dat betekend dat ik deze dus beter niet kan gebruiken?
Overigens wel opvallend dat Spectral DNC zelf zegt het beter niet te gebruiken, en dan ook zelf een shampoo op de markt brengt die het niet heeft. Is er enig ander bewijs voor de 'negatieve werking' van Sodium Laureth Sulfate?
Sodium Laureth Sulfate zit in heel veel shampoo's het is vaak de oorzaak van irritatie.

Je kan de shampoo prima proberen. Grote kans dat je er prima tegen kan. Ik denk dat spectral shampoo met Sodium Laureth Sulfate afraad omdat de combinatie met minoxidil wel eens teveel van het goede voor je hoofdhuid kan zijn. Dan krijgt de minoxidil waarschijnlijk de schuld ipv de combinatie van producten.

Ik zelf wist niet dat spectral die combinatie afraden! Staat dat in de handleiding van DNC?
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2010, 22:41   #295
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
ja het staat in de bijsluiter zelf..en ik heb het nog ergens anders op dit forum voorbij zien komen (echter nooit uitgelegd..)
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Schwarzkopf activ m Muffin Medicijnen/haargroeimiddelen 1 26 september 2007 21:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.