Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 30 november 2012, 18:07   #61
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
Dat zijn inderdaad een boel haren. Gelukkig is het geen blijvend haarverlies (dat lees ik in ieder geval in het haarwoordenboek). Hopelijk krijg je het snel terug, succes.
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2012, 18:11   #62
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Dankje, hoe is jouw haarsituatie? welke norwood heb je nu?
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2012, 18:14   #63
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
NW2, waarbij de start van de haren omtrent de inhammen erg uitgedund zijn en richting een NW 3 neigen te gaan, zeker na de shedding. Hopelijk kan de minoxidil die haren wat terugbrengen.
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2012, 18:17   #64
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
shedding is goed he. Probeer wel alles vol te houden en niet na een shed direct te stoppen, dat maakt alles erger! Met minoxidil ga je ook shedden.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2012, 18:22   #65
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
Klopt, ik heb de informatie omtrent shedding gelezen. Ik heb nog 3 maanden Rogaine staan en ik ga heel 2013 mee door, net als de Regenepure combinatie. Ik wacht rustig af wat de ontwikkelingen in de komende tijd zullen zijn.
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2012, 18:25   #66
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Ik gebruik zelf nizoral 2%. Ik was om de dag mijn haren eerst met shampoo en dan 2x per week nizoral. Ik weet alleen niet hoe goed shampoo is maar heb snel vet haar. Ik probeer nu om de dag mijn haren te wassen met alleen maar water en 2x in de week nizoral toevoegen, word hels qua vetheid in mijn haren. Hoop dat de sebum minder wordt
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2012, 18:34   #67
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
Nizoral heb ik nooit gebruikt, maar ketoconazol moet wel goed werken tegen roos en talg/sebum productie.

Volgens mij is een groot deel van de shampoos minder goed voor je haar omdat er sodium laureth sulfatein zit. Volgens de website van Regenepure:
  • NO SODIUM LAURETH SULFATE
    Most shampoos use this harsh cleansing agent, which can damage the hair follicle and skin. The RegenePure® brand of shampoos will never contain this damaging agent.
Regenepure kan je vaker dan tweemaal per week gebruiken wat erg mooi is. Op de dagen dat ik geen Regenepure gebruik was ik het ook alleen met water.


Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2012, 18:45   #68
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Ja dikke discussies over SLS en SLES. Chicks gebruiken ook shampoo's met SLS en SLES en daar kunnen ze wel tegen dus. Ketoconazol is een milde AR blocker. op HLT claimen sommige alleen met fina + nizoral op dikke hergroei. Nizoral 2% is volgens een studie hetzelfde als minoxidil 2%.

Ketoconazol blijft na het wassen een paar dagen in je hoofd zitten :|.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2012, 18:57   #69
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
Een heleboel mensen gebruiken normale shampoo die SLS / SLES bevatten. Wellicht is het voor mensen die geen AGA hebben geen probleem om een shampoo te gebruiken die de stof bevat. Mensen die last hebben van AGA hebben er uiteindelijk baat bij om zo min mogelijk schadelijke stoffen zoals SLS te gebruiken, daarom is het denk ik beter een shampoo te gebruiken die het niet bevat

Wat je zegt over die studie dat Nizoral 2% of gewoon Ketoconazol net zo'n invloed als minoxodil 2% kan hebben, heb ik ook gelezen. Net als dat het de invloed van DHT op de haren kan verminderen. Dat het een aantal dagen in je hoofd blijft zitten wist ik nog niet. Heb je daar bewijs voor?
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2012, 19:07   #70
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Ja ik heb een studie die dat zegt. Ik ben alleen ff aan het koken, straks gooi ik 'm hier op.

Btw meeste studies zijn gedaan op 2% ketoconazol ipv 1%
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2012, 10:05   #71
ikke120
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2012
Berichten: 200
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuit Bekijk bericht
Ik gebruik zelf nizoral 2%. Ik was om de dag mijn haren eerst met shampoo en dan 2x per week nizoral. Ik weet alleen niet hoe goed shampoo is maar heb snel vet haar. Ik probeer nu om de dag mijn haren te wassen met alleen maar water en 2x in de week nizoral toevoegen, word hels qua vetheid in mijn haren. Hoop dat de sebum minder wordt
Waarom gebruik je eigenlijk nizoral 2%? voor zo ver ik weet is 1% net zo goed of nie? maargoed revita moet je 2 keer wassen dus dan kom je toch ook aan de 2% lijkt me.. en in een shampoo als regenepure zitten nog 9 andere dht blockers in dan heb je toch veel beter resultaat mee..
van alleen ketoconzatol zal ik niet te veel verwachten het gaat denk ik meer om de combi! en van die 2% zal ik ook niet te veel verwachten!
dan kun je toch ook gewoon wat meer shampoo in je haren doen, dan weet je zeker dat je 2% of meer hebt!
bijvoorbeeld revita staat 1 theelepel revita per was beurt, dan neem je toch gewoon 2 theelepels revita dan kom je ook aan 2 lijkt me..

Laatst gewijzigd door ikke120; 2 december 2012 om 10:08
ikke120 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2012, 11:35   #72
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Volgens mij doet SLS/SLES helemaal niks met je ontwikkeling van AGA, enkel niet optimaal voor de kwaliteit van je haren. Drogen er door uit enzo. En zelfs dat hangt nog steeds af van persoon tot persoon; sommigen wassen dagelijks met SLS shampoos en hebben nog steeds een dikke, prachtige bos glanzend haar.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2012, 16:21   #73
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
ketoconazol blijft 72 uur in je kop hangen, waar ik die verrekte studie heb gelaten is een ander verhaal.

Kan het kwaad om 3x per week ketoconazol 2% te gebruiken?
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2012, 10:14   #74
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Helaas pindakaas, na 2 weken kan ik wel concluderen dat ook deze shampoo niet werkt tegen mijn jeuk.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2012, 14:22   #75
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Ik ga regenepure shampoo en conditioner bestellen denk ik. En hopelijk vind ik nog ergens goedkope rogaine of minoxidil foam.
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.