Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 februari 2024, 21:07   #91
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Heel mooi en natuurlijk ogend resultaat!
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2024, 09:19   #92
dude04
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2010
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
In zijn beginpost gaf hij aan nog een HT voor de kruin met Couto later te plannen. Hij gaf aan 1200 maar als ik nu zo naar de kruin kijk lijkt dat overkill; of de belichting is niet goed en het is dunner dan het lijkt.
Ah top ik zie het nu idd dank
__________________
Regime

- Fina 1,25mg van 2007-2014.
- Duta in 2014, gestopt ivm bijwerkingen.

Overige

- Shiseido Adenovital shampoo + lotion (jan 2020)
- Theradome LT80 PRO (april 2021)
dude04 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2024, 09:31   #93
dude04
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2010
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JonasV Bekijk bericht
Hallo Klapz en Dude04,


Correct, we plannen een 2e kleinere HT sessie voor de kruin. Ik was gisteren op bezoek bij mijn Spaanse vrienden in de nieuwe kliniek. De kliniek ziet er superstrak uit, bijna net zo strak als de HT resultaten die Couto met zijn team afleverd Dr. Couto is hier de afgelopen jaren heel intensief mee bezig geweest. De kliniek is nu gelegen net even buiten de stad en het hele gebouw is daar vanaf de grond opgebouwd. Het is goed te bereiken met het openbaar vervoer (+/- 40 min van het stadscentrum). Bijgevoegd een impressiefoto van de nieuwe kliniek.



We hebben het uiteraard even over mijn kruingebied gehad. Omdat het eindresultaat van de minoxidilbehandeling typisch na 2 jaar bereikt wordt gaan we tegen dan de balans opmaken. Ook omdat minoxidil met name performant is in het vertexgebied (kruin), denken we dat we nog wel wat kunnen winnen en dus grafts kunnen besparen.
Nice, ik ben heel benieuwd. Blijf je volgen. Dank voor al je updates iig. Mijn afspraak bij Couto staat juli ‘25 😇.

ps. Ik heb overigens lang fina gebruikt, maar kreeg te veel klachten. Bij uroloog in Erasmus (de enige plek waar ze dht kunnen meten in NL) bleek mijn DHT te laag te zijn, dus sindsdien gestopt. En minox lijkt dezelfde klachten te geven: wat relatief opmerkelijk is, maargoed, werkingsmechanisme minox is nog niet helemaal bekend. Anyway, ik zie uit naar de afspraak met Couto, zeker ook dankzij jouw posts!
__________________
Regime

- Fina 1,25mg van 2007-2014.
- Duta in 2014, gestopt ivm bijwerkingen.

Overige

- Shiseido Adenovital shampoo + lotion (jan 2020)
- Theradome LT80 PRO (april 2021)
dude04 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2024, 09:55   #94
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Prachtig resultaat!
Je zou zelfs kunnen overwegen om de kruin te laten, uiteraard zie je wat uitdunning maar absoluut niet opvallend of storend.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2024, 14:26   #95
JonasV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2023
Berichten: 55
Geslacht:
Hierbij de naakte waarheid de kruin onder 'harde' spotverlichting.
Haarverlies is inderdaad eerder diffuus dan volledig kaal, daarom valt het ook gelukkig minder op. We zullen zien of dit komende tijd nog wat kan verbeteren. We hebben met de laatste PRP sessie een aantal shots ook in het kruingebied gedaan, voor een mogelijke groeiboost. Ook PPP (platelet poor plasma) werd hierbij gebruikt, bevat minder, maar nog altijd platelets.

Een aantal grafts besparen zou fijn zijn maar verder geen onrealistische verwachtingen uiteraard.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_8710.jpg‎ (153,5 KB, 133x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8715.jpg‎ (150,2 KB, 111x gelezen)
JonasV is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2024, 15:35   #96
JonasV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2023
Berichten: 55
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dude04 Bekijk bericht
Nice, ik ben heel benieuwd. Blijf je volgen. Dank voor al je updates iig. Mijn afspraak bij Couto staat juli ‘25 ��.

ps. Ik heb overigens lang fina gebruikt, maar kreeg te veel klachten. Bij uroloog in Erasmus (de enige plek waar ze dht kunnen meten in NL) bleek mijn DHT te laag te zijn, dus sindsdien gestopt. En minox lijkt dezelfde klachten te geven: wat relatief opmerkelijk is, maargoed, werkingsmechanisme minox is nog niet helemaal bekend. Anyway, ik zie uit naar de afspraak met Couto, zeker ook dankzij jouw posts!

Heel fijn te horen dat meerdere gasten nu de weg naar Couto weten te vinden! Er zijn echt maar weinig reviews van patiënten te vinden (de meeste die ik gevonden heb enkel op Spaanse en Italiaanse fora). Het is iets wat ik heel jammer vond, maar vanaf het moment dat ik überhaupt een afspraak had voor een consultatie wist ik al dat het de perfecte keuze was (een gevoel). Dit werd na de consultatie bevestigd. Een dokter (maar vooral een artiest) met enorm veel kennis en kunde. Vergeet niet dat deze man elke stap in het HT proces tot in de perfectie heeft geoptimaliseerd.

Bij het volgende mijn eigen resultaat buiten beschouwing gelaten. Ik kom nog met mijn eigen ongezouten mening na het eindresultaat (12mnd post op). Ik laat het zoals jullie wellicht gemerkt hebben voor nu vooral aan een ieder om er wat van te vinden of om te beoordelen

Zijn werk aan temples (een van de meest complexe procedures in een HT) is wat mij betreft ongeëvenaard, maar ook met zijn haarlijndesigns, soms heel gedurft en met weinig macro-onregelmatigheden (zou eerder zeggen micro) bereikt hij heel natuurlijke resultaten. Dit in combinatie met zo nodig temple werk resulteert extreem natuurlijke resultaten. Met dit soort werk van haarlijn designs plaats hij zichzelf naar mijn mening in een heel exclusieve categorie.

Vergeet ook niet dat het hele team exceptioneel is in positieve zin (zie ook mijn eerste post). Iedereen is expert in wat hij of zij doet en Couto vertrouwd bijna blind op ieder individu in zijn team. Hij heeft iedereen dan ook eigenhandig opgeleid. Bovendien is iedereen heel toegangkelijk en communicatief.


Dit wou ik toch even kwijt Ik vind het gewoon zo zonde om de resultaten van sommige andere mannen hier op dit forum te zien, bij andere klinieken (met alle respect hoor naar de klinieken toe. Het zijn resultaten die je mag verwachten in die prijscategorie). Maar met een beetje geduld en toewijding... Deze tijd is simpelweg alleen maar heel nuttig, waarin je geduldig kan sparen maar vooral mondjesmaat steeds meer kan leren over de procedure van een HT, wat je kan doen qua stabilisatie van je haarverlies, optimalisatie van haarsituatie etc. Ik bedoel dus een kritische blik ontwikkelen op basis van kennis (DIT IS HEEL BELANGRIJK).

Ik hoop dat er na mij meerdere reviews ook hier volgen op dit forum en ik ben benieuwd hoe Couto reageert als de stormvloed van patiënten uit België en Nederland hem komt overvallen in 2025

Laatst gewijzigd door JonasV; 4 februari 2024 om 15:59
JonasV is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2024, 20:10   #97
Lowlandlion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2021
Berichten: 70
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door broekieman Bekijk bericht
Voeg Couto maar toe in het rijtje van topresultaten.
Kunnen we niet een rankinglijst maken met stemmen op artsen inclusief prijsindicatie voor bepaald aantal grafts?
Ja, helemaal mee eens. Ik vind dit één van de beste resultaten die ik op Haarweb gezien heb.
Lowlandlion is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2024, 21:25   #98
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Zoals eerder gezegd een prachtig resultaat 🎉🥳.

Kleine opmerking:
Temple: inham
Temporal point: de driekhoekjes met erg fijn haar aan elke zijkant

Bij het aanpassen van de haarlijn worden dus altijd de temples behandeld maar niet per definitie, zoals bij jou, de temporal points.

Je haalde ze nu regelmatig door elkaar.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2024, 22:29   #99
Esm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 98
Geslacht:
Prachtig resultaat !! Echt ongelofelijk bijna !
Helaas weet ik niet of ik het geduld heb om 2-3 jaar te wachten, ik krijg er bijJa spijt van dat ik niet eerder ben gaan kijken naar deze arts . Ik overweeg dr Espinosa Custodio, ook in Madrid. Nog niet zo bekend als dr couto maar zijn resultaten zien er ook goed uit op ig en ik had een goed gevoel bij het consult. Helaas ook hier niet veel online van te zien, maar hij heeft ook niet zo’n wachtlijst als Espinosa


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dude04 Bekijk bericht
Nice, ik ben heel benieuwd. Blijf je volgen. Dank voor al je updates iig. Mijn afspraak bij Couto staat juli ‘25 😇.

ps. Ik heb overigens lang fina gebruikt, maar kreeg te veel klachten. Bij uroloog in Erasmus (de enige plek waar ze dht kunnen meten in NL) bleek mijn DHT te laag te zijn, dus sindsdien gestopt. En minox lijkt dezelfde klachten te geven: wat relatief opmerkelijk is, maargoed, werkingsmechanisme minox is nog niet helemaal bekend. Anyway, ik zie uit naar de afspraak met Couto, zeker ook dankzij jouw posts!
Was het niet zo dat Couto enkel mensen aanneemt die finasteride willen slikken? Zoiets heb ik ergens gelezen
Esm is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2024, 00:08   #100
JonasV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2023
Berichten: 55
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Zoals eerder gezegd een prachtig resultaat ����.

Kleine opmerking:
Temple: inham
Temporal point: de driekhoekjes met erg fijn haar aan elke zijkant

Bij het aanpassen van de haarlijn worden dus altijd de temples behandeld maar niet per definitie, zoals bij jou, de temporal points.

Je haalde ze nu regelmatig door elkaar.

Hi Klapz,

Dankje en ook dank voor je opmerking.

Het valt mij op dat er in het algemeen nogal wat verschillende termen door elkaar gebruikt worden om de anatomie van de haarlijn te beschrijven. Zolang we geen wetenschappelijk artikel schrijven is het vooral belangrijk dat het duidelijk is wat ik bedoel als ik dergelijke anatomische kenmerken gebruik. Dus bij deze een woordje uitleg.

NOOT: ik zeg niet dat het allemaal correct is wat ik hieronder beschrijf. maar wat mij vooral logisch lijkt.

Temporal point: eens, maar als onderdeel van de temples. De temples (of temporale haarlijn) is voor mij het deel van de haarlijn aan de (laterale) zijdes van het gezicht en gelegen op en boven het temporale bot van de schedel. Templehaar is over het algemeen veel dunner dan het haar in de frontale haarlijn en de hoeken waarin de haren groeien zijn daarbij extreem scherp (groeirichting bijna plat over de huid). Verder waaiert de groeirichting van de haren uit van voorwaarts (anterieur) bij de intersectie frontale haarlijn, naar neerwaarts (inferieur) bij de temporal points, in de richting van de oren. Dan' DE HAARLIJN' ik denk dat je dit de frontale haarlijn kan noemen (op frontaal bot van de schedel) of de anterieure haarlijn, het middelpunt is het mediale punt van de haarlijn en de hoeken, bij intersectie temporale haarlijn zijn de laterale punten.

Dan het terugtrekken van de haarlijn, in dit geval de term ‘inham’ die je noemt. Het lijkt mij meer complex dan enkel het terugtrekken van de temples (als dat is wat je bedoeld). Het is bijna altijd een combinatie van temporale haarlijnrecessie en het terugtrekken de frontolaterale haarlijn (en uiteindelijk, bij hogere NW’s, de hele frontale haarlijn, inclusief het mediaal punt). Dit is denk ik ook een reden dat een perfect gereconstrueerde frontale haarlijn, zonder reconstructie van de temples nog altijd onnatuurlijk kan overkomen.

Nog een kleine rectificatie nu we het toch over anatomie hebben. Ik gebruikte vertex als synoniem voor de kruin. Dit is niet geheel correct. De vertex is geloof ik een transitiegebied (ook wel hoogste deel van de schedel) tussen de midscalp en de kruin.

Laat maar weten hoor als je het niet eens bent met bovenstaande

Laatst gewijzigd door JonasV; 8 februari 2024 om 00:12
JonasV is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2024, 19:27   #101
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JonasV Bekijk bericht
Hi Klapz,

Dankje en ook dank voor je opmerking.

Het valt mij op dat er in het algemeen nogal wat verschillende termen door elkaar gebruikt worden om de anatomie van de haarlijn te beschrijven. Zolang we geen wetenschappelijk artikel schrijven is het vooral belangrijk dat het duidelijk is wat ik bedoel als ik dergelijke anatomische kenmerken gebruik. Dus bij deze een woordje uitleg.

NOOT: ik zeg niet dat het allemaal correct is wat ik hieronder beschrijf. maar wat mij vooral logisch lijkt.

Temporal point: eens, maar als onderdeel van de temples. De temples (of temporale haarlijn) is voor mij het deel van de haarlijn aan de (laterale) zijdes van het gezicht en gelegen op en boven het temporale bot van de schedel. Templehaar is over het algemeen veel dunner dan het haar in de frontale haarlijn en de hoeken waarin de haren groeien zijn daarbij extreem scherp (groeirichting bijna plat over de huid). Verder waaiert de groeirichting van de haren uit van voorwaarts (anterieur) bij de intersectie frontale haarlijn, naar neerwaarts (inferieur) bij de temporal points, in de richting van de oren. Dan' DE HAARLIJN' ik denk dat je dit de frontale haarlijn kan noemen (op frontaal bot van de schedel) of de anterieure haarlijn, het middelpunt is het mediale punt van de haarlijn en de hoeken, bij intersectie temporale haarlijn zijn de laterale punten.

Dan het terugtrekken van de haarlijn, in dit geval de term ‘inham’ die je noemt. Het lijkt mij meer complex dan enkel het terugtrekken van de temples (als dat is wat je bedoeld). Het is bijna altijd een combinatie van temporale haarlijnrecessie en het terugtrekken de frontolaterale haarlijn (en uiteindelijk, bij hogere NW’s, de hele frontale haarlijn, inclusief het mediaal punt). Dit is denk ik ook een reden dat een perfect gereconstrueerde frontale haarlijn, zonder reconstructie van de temples nog altijd onnatuurlijk kan overkomen.

Nog een kleine rectificatie nu we het toch over anatomie hebben. Ik gebruikte vertex als synoniem voor de kruin. Dit is niet geheel correct. De vertex is geloof ik een transitiegebied (ook wel hoogste deel van de schedel) tussen de midscalp en de kruin.

Laat maar weten hoor als je het niet eens bent met bovenstaande
Zo te zien heb je je beter ingelezen in de anatomie van de haarlijn dan ik 😃. Temple wordt toch meestal gebruikt voor de inham. Wellicht te kort door de bocht en anatomisch onjuist. We zijn het eens. Ook interessant is dit artikel:

https://ilht.com/hair-line/
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2024, 16:52   #102
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JonasV Bekijk bericht
Ik kreeg vandaag de foto's gemaakt in de kliniek. Deze zijn gemaakt door Dr Couto met een veel betere camera dan die van mijn aftandse telefoon. Mooi moment om in detail de haarlijn en het werk aan de temples te tonen. Pas 7 maanden post op, en volgens Couto nog veel te winnen komende maanden als de haren verder dikker worden.

Gefeliciteerd en zeker gaaf resultaat en altijd al een goede arts geweest die nog enigszins normale prijzen vraagt. Geen 30.000 plus euro's.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2024, 17:31   #103
JonasV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2023
Berichten: 55
Geslacht:
Dank voor de info Klapz, zeker interessant. Dank voor je reactie Hairforlife.
Hier is een nieuwe update 9 maanden na de operatie (er zit een product in mijn haar om het wat minder droog te maken).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Slide1.JPG‎ (67,1 KB, 87x gelezen)
Bestandstype: jpg Slide2.JPG‎ (88,1 KB, 90x gelezen)
Bestandstype: jpg Slide3.JPG‎ (98,2 KB, 72x gelezen)
Bestandstype: jpg Slide4.JPG‎ (98,0 KB, 78x gelezen)
JonasV is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2024, 17:41   #104
JonasV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2023
Berichten: 55
Geslacht:
Nog een paar.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0418.jpg‎ (141,5 KB, 73x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0419.jpg‎ (140,6 KB, 63x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0420.jpg‎ (146,7 KB, 64x gelezen)
JonasV is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2024, 09:04   #105
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
mooi resultaat man!

je hebt zelfs nog voldoende donor om je kruin helemaal te laten opvullen
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
couto, haartransplantatie spanje


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.