Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 augustus 2006, 18:39   #16
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
wat klote voor je met zo'n dokter!

Ik ben zelf ook 20 jaar en heb ook aga. Ik zit ook in NW 1,5 / NW 2. Toen ik 17 was zei iemand dat ik al kaal aan het worden was. Hij grapte ermee, maar toen ik de dag erna in de spiegel ging kijken kwam ik tot de conclusie dat hij gelijk had. Het was me tot dan helemaal nog niet opgevallen. Maar eens iemand je er over aanspreekt...

Mijn moeder heeft dan een afspraak voor me gemaakt met een dermatoloog. Ik zei dat ik iets wilde voor mijn haar en ik zei iets over Monoxidil ( had er iets over gelezen op het internet ) hij zei dat dat niet werkte. Maar hij vertelde mij wel over Finasteride. Hij zei dat ik dat moest gebruiken en ik heb dat gedaan. Hij schreef me proscar voor.

Ik gebruik proscar nu al sinds mijn 17de. Nog geen ernstige bijwerkingen ervaren. Het heeft bij mij wel wat baat gehad.
Dus wat je dokter zegt van dat je te jong bent ervoor is zever!!

Als je nog vragen hebt, stel ze maar

Sterkte...
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline  
Oud 7 augustus 2006, 18:54   #17
EnWeeDrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 57
Bedankt voor je reply, bij mij kwam de harde klap nog niet eens zo lang geleden, voorheen had ik alleen inhammen waar ik niemand over hoorde, alleen mijn zusje en een vriend waren het opgevallen. Maar laatst in de discotheek kwam ik iemand tegen, een vage kennis en die zegt keihard haha je word kaal. Dat sloeg natuurlijk in als een bom, dacht ik eerst dat het nog meeviel was het dus niet zo.

Toen eens echt kritisch gaan kijken en ja hoor. Ergste vond ik nog dat hij zei dat ik er uit zag als een 30 jarige. Ik sta niet bekend als iemand die zich snel van zijn stuk laat afbrengen maar hier was ik toch even niet tegen opgewassen. Ik deed er wat lacherig over en liep verder. Maarja voor hem een schijnbaar onschuldige opmerking maar mij doet dit natuurlijk hartstikke pijn.

Het ging me niet eens om het feit dat hij zei dat ik kaal begon te worden maar die smerige opmerkingen er na die slaan zo hard in en je zelfvertrouwen zakt ineens. Ik ben door mijn haaruitval echt een totaal ander persoon geworden. Af en toe denk ik nog wat stel je je aan er zijn wel ergere dingen maar ik WIL gewoon mijn haar behouden zo simpel is het.
__________________
HT:
-FUE 2500 grafts 'frontal third' opgevuld / 10+11 augustus '09

Regime:

-Finasteride (Proscar) /
1,25 mg per dag / sinds 22 augustus '06
-Rooscure / 3x per week / sinds 4 september '09
-Rogaine Foam / 1x per dag / sinds 12 september '09

Verder nog
-Kruidvat Huid, haar & nagels / 1 pil per dag
-Kruidvat Omega 3 / 2 capsules per dag
EnWeeDrie is offline  
Oud 7 augustus 2006, 19:07   #18
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XrAiDeN
Bedankt voor je reply, bij mij kwam de harde klap nog niet eens zo lang geleden, voorheen had ik alleen inhammen waar ik niemand over hoorde, alleen mijn zusje en een vriend waren het opgevallen. Maar laatst in de discotheek kwam ik iemand tegen, een vage kennis en die zegt keihard haha je word kaal. Dat sloeg natuurlijk in als een bom, dacht ik eerst dat het nog meeviel was het dus niet zo.

Toen eens echt kritisch gaan kijken en ja hoor. Ergste vond ik nog dat hij zei dat ik er uit zag als een 30 jarige. Ik sta niet bekend als iemand die zich snel van zijn stuk laat afbrengen maar hier was ik toch even niet tegen opgewassen. Ik deed er wat lacherig over en liep verder. Maarja voor hem een schijnbaar onschuldige opmerking maar mij doet dit natuurlijk hartstikke pijn.

Het ging me niet eens om het feit dat hij zei dat ik kaal begon te worden maar die smerige opmerkingen er na die slaan zo hard in en je zelfvertrouwen zakt ineens. Ik ben door mijn haaruitval echt een totaal ander persoon geworden. Af en toe denk ik nog wat stel je je aan er zijn wel ergere dingen maar ik WIL gewoon mijn haar behouden zo simpel is het.
tja, dat zul je in het begin heel erg hebben. in de disco valt het voor mij wel mee. het is donker en dan kun je niet goed zien dat ik mijn inhammen iets bedek (alhoewel ik dat steeds minder doe).

die opmerkingen zul je af en toe nog blijven houden, sommige grappen en sommigen reageren serieus.

btw, jij hebt een supergoed regime. keta, fina, rooscure. meer dan dat kun je echt niet doen hoor.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline  
Oud 7 augustus 2006, 21:58   #19
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
wat een kutopmerking (srry mods)!

echt, ik had die kennis echt wel teruggepakt met iets waar hij niks aan kan doen, gewoon om te laten voelen wat een steek in de rug zo'n opmerking kan zijn (srry hoor, maar belachelijk)

Ik ben alleen een keer door iemand van school aangesproken, die me heel netjes wees op het feit dat ik inhammen kreeg, en dat ik er misschien nog wat aan kon doen

in de disco hoor ik nooit wat, maar ik doe mn haar ook altijd naar voren, en zonder gel...dan lijkt het ook dikker enzo
__________________
Regime:
noks
another is offline  
Oud 7 augustus 2006, 22:33   #20
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
bij mij lijkt het juist veel dikker met gelwax erin...Vooral als ik het net gewassen heb
cees is offline  
Oud 7 augustus 2006, 23:56   #21
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
wat een kutopmerking (srry mods)!

echt, ik had die kennis echt wel teruggepakt met iets waar hij niks aan kan doen, gewoon om te laten voelen wat een steek in de rug zo'n opmerking kan zijn (srry hoor, maar belachelijk)

Ik ben alleen een keer door iemand van school aangesproken, die me heel netjes wees op het feit dat ik inhammen kreeg, en dat ik er misschien nog wat aan kon doen

in de disco hoor ik nooit wat, maar ik doe mn haar ook altijd naar voren, en zonder gel...dan lijkt het ook dikker enzo
Ja, hier sluit ik me bij aan. Wat een kutkennis. Hopelijk heb je hem een knietje in de penis gegeven?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline  
Oud 8 augustus 2006, 00:18   #22
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Ja, hier sluit ik me bij aan. Wat een kutkennis. Hopelijk heb je hem een knietje in de penis gegeven?
vergeet niet dat veel mensen het als iets natuurlijks zien.
ikzelf grapte ook wel eens over mensen met een gladde kop, was toen een kind maar wist gewoon niet dat het zo erg voor iemand kon zijn.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline  
Oud 8 augustus 2006, 00:45   #23
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
vergeet niet dat veel mensen het als iets natuurlijks zien.
ikzelf grapte ook wel eens over mensen met een gladde kop, was toen een kind maar wist gewoon niet dat het zo erg voor iemand kon zijn.
Ja, maar het gaat hier over een leeftijdgenoot. En nog een jongen als ik het goed begrijp. "Haha, je wordt kaal" is gewoon een laffe kutopmerking. Dat soort opmerkingen worden alleen gemaakt door mensen die zelf nooit kaal zullen worden. Ik ken dat soort types wel die ook nog de humor van leedvermaak inzien.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline  
Oud 13 augustus 2006, 04:36   #24
EnWeeDrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 57
Bedankt voor al jullie reacties.

Wat betreft die opmerking van die kennis, het heeft een ontzettende impact op mij gehad. Ging ik voorheen echt iedere week uit, nu dus niet meer, al zeker 8 maanden niet. Ben echt teleurgesteld in mezelf dat ik me door één opmerking zo laat beïnvloeden.

Zit nu ongeveer een maand op mijn regime en er zijn natuurlijk nog lang geen resultaten te zien (misschien helemaal niet).
Gelukkig heb ik vooralsnog geen bijwerkingen van Minoxidil.

Wat betreft Finasteride. Ik ben nog aan het twijfelen of ik naar een dermatoloog ga of dat ik gewoon proscar online ga bestellen. Ik twijfel vooral over proscar omdat het delen van die pillen nogal tricky is. Maar ook omdat op enkele online apotheken te lezen is dat je deze nooit moet delen.

Ik ga een weekje op vakantie en ik kijk wel verder na die week.
__________________
HT:
-FUE 2500 grafts 'frontal third' opgevuld / 10+11 augustus '09

Regime:

-Finasteride (Proscar) /
1,25 mg per dag / sinds 22 augustus '06
-Rooscure / 3x per week / sinds 4 september '09
-Rogaine Foam / 1x per dag / sinds 12 september '09

Verder nog
-Kruidvat Huid, haar & nagels / 1 pil per dag
-Kruidvat Omega 3 / 2 capsules per dag
EnWeeDrie is offline  
Oud 13 augustus 2006, 11:51   #25
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XrAiDeN
Bedankt voor al jullie reacties.

Wat betreft die opmerking van die kennis, het heeft een ontzettende impact op mij gehad. Ging ik voorheen echt iedere week uit, nu dus niet meer, al zeker 8 maanden niet. Ben echt teleurgesteld in mezelf dat ik me door één opmerking zo laat beïnvloeden.

Zit nu ongeveer een maand op mijn regime en er zijn natuurlijk nog lang geen resultaten te zien (misschien helemaal niet).
Gelukkig heb ik vooralsnog geen bijwerkingen van Minoxidil.

Wat betreft Finasteride. Ik ben nog aan het twijfelen of ik naar een dermatoloog ga of dat ik gewoon proscar online ga bestellen. Ik twijfel vooral over proscar omdat het delen van die pillen nogal tricky is. Maar ook omdat op enkele online apotheken te lezen is dat je deze nooit moet delen.

Ik ga een weekje op vakantie en ik kijk wel verder na die week.
dat je niet meer uitgaat is echt onzin. voordat je vriend dat zei had je ook al haarproblemen maar toen ging je ook gewoon uit.
8 maanden man, dat is toch niet gezond. een mens moet uitgaan en zichzelf niet op zijn kamertje opsluiten!

proscar niet delen?
man, miljoenen mensen delen die dingen. natuurlijk zul je niet elke keer exact dezelfde dosis binnenkrijgen maar wel genoeg. pillen delen is geen probleem zolang je weet waar je mee bezig bent. en proscar is geen levensondersteunend middel in die zin dat de dosis per dag veel uitmaakt.

gewoon delen en slikken en dan hup weer de disco in!
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline  
Oud 13 augustus 2006, 12:09   #26
raichu85
HaarWeb lid
 
raichu85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 48
lak hebben aan die fuckers!!!!!!!!

gewoon je ding doen!!

je moet trouwens wel realiseren dat aan finas bijwerkingen zitten..ik gebruik het daarom niet. Je kan ook sp met minox proberen.

succes
raichu85 is offline  
Oud 13 augustus 2006, 14:57   #27
Thijmeuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 1
Ik ben nu ook bijna 20 en begin ook dunner haar te krijgen met bijbehorende uitval.Daarom heb ik besloten mij toch aan te melden op dit forum. Ik wil binnenkort met een kuur beginnen omdat het nou uit de hand begint te lopen. Waarschijnlijk is het gewoon erfelijk en daarnaast heb ik veel last van berg en roos wat naar mijn mening de huid verstikt. Zoals gezegd wil ik ook met een kuur beginnen en wil de dokter er buiten laten wat raden jullie mij aan? Daarnaast kwam mijn moeder laast met het middel Recapeen aanzetten is dit wat.

Joo
Thijmeuh is offline  
Oud 13 augustus 2006, 18:20   #28
hardrocker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 66
Meer 20 jarige die er last van hebben dan ik dacht. ben zelf dus ook 20 en heb al vorse inhammen. zelf heb ik lang haar dus niemand die het ziet.

ikzelf had weinig moeite met de dokter. ben toen der tijd wel exta naar een andere huisarts gegaan omdat ik door verschillende voorvallen mijn eigen huisarts niet echt serieus neem. deze vrouw die ik kreeg was heel strikt en zakelijk. melde dat ze het middel fina kende en enkel aan mensen begin middenweg 30 had voor geschreven. maar zonder horten of stoten wees ze me door naar een dermatoloog. schijnbaar trof ik het want de dermatoloog schreef me zo na een opbeurend gesprek zo fina voor. hier ben ik echter mee gestopt tot 2 maal toe.

eeste keer na een maand of 3 - 4 wegens bijwerkingen op seksueel gebied. toen heb ik mezelf ook wel goed gek lopen maken. later nog een keer geprobeerd met een halve dosis fina. ditmaal scheen het goed te gaan maar toch merkte ik dat ik op een gegeven moment toch niet zo potent was zonder fina. niet zo ernstig als de eerste keer maar ik voelde me hier toch zodanig ongemakkelijk bij dat ik weer gestopt ben.

nu heb ik alleen nog minox. enkel voor de inhammen. lang was ik tevreden hierover het heeft ook echt geholpen. laatste tijd lijkt mijn V vorm een U te worden. maar hier durf ik verder nog niet echt uitspraken over te doen.

maar dat van dat niet accepteren snap ik heel goed. ik verrek het ook en zou ook alles proberen om het tegen te gaan. nu heb je bijvoorbeeld dat laserapparaat dat ik graag zou proberen alleen het ding kost zo veel.

in iedergeval sterkte en misschien belangrijker succes
hardrocker is offline  
Oud 19 augustus 2006, 02:28   #29
EnWeeDrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 57
Bedankt voor jullie reacties het betekent echt veel voor mij.

Wat betreft het uitgaan en dergelijke, ik ga er ook iets aan doen want dit kan niet meer, als een kluizenaar thuis opgesloten zitten is niets voor mij.
Korte vakantie heeft me goed gedaan.

Heb de stoute schoenen aangetrokken en proscar online besteld. Heb een maand geleden foto's van mijn haarstatus gemaakt en ga dit om de zoveel maanden doen, zo kan ik zeker zijn van enig behoud/progressie.

Ik houd jullie op de hoogte.



Edit: Vandaag is mijn proscar verzonden, recept was goedgekeurd door GM Apotheek. Kan eindelijk gaan beginnen!
__________________
HT:
-FUE 2500 grafts 'frontal third' opgevuld / 10+11 augustus '09

Regime:

-Finasteride (Proscar) /
1,25 mg per dag / sinds 22 augustus '06
-Rooscure / 3x per week / sinds 4 september '09
-Rogaine Foam / 1x per dag / sinds 12 september '09

Verder nog
-Kruidvat Huid, haar & nagels / 1 pil per dag
-Kruidvat Omega 3 / 2 capsules per dag

Laatst gewijzigd door EnWeeDrie; 21 augustus 2006 om 22:10
EnWeeDrie is offline  
Oud 23 augustus 2006, 12:25   #30
EnWeeDrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 57
Gisteren begonnen met proscar, delen van de pil ging moeizaam dus vandaag een pillensnijder bij de apotheek gehaald, werkt perfect!

Het recept aanvragen bij gm-apotheek ging zonder problemen, heb aangegeven waarvoor ik de proscar ging gebruiken en dat ik al met minoxidil bezig was. Op het doosje staat ook aangegeven dat de pil in vieren gedeelt moet worden.

Al met al ben ik superblij dat ik nu met een volledig regime bezig ben om haaruitval tegen te gaan!
__________________
HT:
-FUE 2500 grafts 'frontal third' opgevuld / 10+11 augustus '09

Regime:

-Finasteride (Proscar) /
1,25 mg per dag / sinds 22 augustus '06
-Rooscure / 3x per week / sinds 4 september '09
-Rogaine Foam / 1x per dag / sinds 12 september '09

Verder nog
-Kruidvat Huid, haar & nagels / 1 pil per dag
-Kruidvat Omega 3 / 2 capsules per dag
EnWeeDrie is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vrienden gezocht! Lies86 Van alles en nog wat... 3 15 juni 2006 13:08
Kies een regime en stick to it! Succesverhaal! Must Read! flyehigh1987 Medicijnen/haargroeimiddelen 11 7 april 2006 22:19
welk regime past het best bij mij ? goedie Medicijnen/haargroeimiddelen 3 1 november 2005 07:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.