Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 27 juli 2014, 22:19   #1
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Waarom zulke hoge bedragen voor een confectie synthetisch haarwerk

Wat mij steeds meer opvalt en me irriteert is waarom een kapsalon, die zich haarwerker mag noemen, zulke hoge bedragen vraagt voor een confectie synthetisch haarwerkje van een bekend merk. Ik heb het zelf ondervonden met de aankoop van mijn eerste haarwerk.

Als voorbeeld:
Bij een kapsalon die haarwerken verkoopt betaalde ik € 701.
Exact dezelfde pruik kon ik bij een haarwerker kopen voor € 396.
Bij een pruikenwinkel voor € 350.

Lotgenote X kocht bij een kapsalon die zich haarwerker noemt een synthetisch pruikje € 625.
Bij een pruikenwinkel betaalde ze voor exact hetzelfde pruikje € 205.

Op internet zijn synthetische pruikjes nog goedkoper, maar dan loop je (soms) wel enig risico. Hier ga ik nu even verder niet op in. Waar het mij om gaat is: WAAROM is een confectie synthetisch haarwerkje zo duur bij een kapsalon die zich haarwerker mag noemen?

Nu hoorde ik weer van een lotgenote exorbitante hoge prijzen voor een confectie synthetisch haarwerk € 825 terwijl ze dat pruikje bij een haarwerker voor € 409 kan kopen en bij een pruikenwinkel voor € 379.

Ik wil niet alle kapsalons – die haarwerken mogen verkopen - over één kam scheren, maar het valt mij wel op. Gelet ook op de service die zij vaak (niet) leveren. Zij hebben over het algemeen weinig ervaring met het onderhouden van een synthetisch haarwerk, kunnen het (vaak) niet voor je stomen laat staan repareren, haren bij knopen, etc. Terwijl een ‘echte’ haarwerker dit wel kan!

Onder een ‘echte’ haarwerker versta ik dus een haarwerker waarvan zijn core business haarwerken verkopen is én het knippen erbij doet. Begrijpen jullie me nog?

HOE kunnen wij beginnende haarwerkdraagsters waarschuwen voor de woekerprijzen die gevraagd worden bij een kapsalon, die zich haarwerker mag noemen?

Dat een ‘echte’ haarwerker andere / hogere prijzen hanteert dan een pruikenwinkel, dat begrijp ik wel. Maar WAAROM vraagt een kapsalon dan zulke hoge bedragen voor een standaard confectie synthetisch haarwerkje?

Vertel mij het maar …………………………………………….

Laatst gewijzigd door Astrid26; 27 juli 2014 om 22:36
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.