Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2012, 23:16   #1
Mukkie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 4
Nieuw

Hallo! ik ben nieuw hier en misschien kunnen jullie mij helpen of tips geven want ik ben wanhopig geworden...


Sinds juni vorig jaar kamp ik met flinke haaruitval. ik zal mijn verhaal doen (en hoop jullie niet te vermoeien):


na mijn bevalling (ik was toen 37) kreeg ik de verwachte haaruitval. ik schrok er erg van want het was hevig maar ik had het wel verwacht. Na ongeveer drie maanden stopte het, ik heb een lekker kort koppie laten knippen en alles ok. dat was in december. in juni kwam het terug. ik dacht dat het aan het seizoen lag of aan de hormonen maar het bleef doorgaan.na bloedonderzoeken had ik wel een wat lager ijzergehalte en ferritine was 22 hormonen en schildklier goed. ik werd pas eind september voor het eerst ongesteld omdat ik toen nog borstvoeding gaf.daarna ben ik goed regelmatig ongesteld, alles werk prima!


nu heb ik echter nog steeds haaruitval, heb een zeer stressvolle periode achter de rug en ik probeer nu veel uit te rusten. maar de haaruitval en mn onzekerheid helpen me niet! ik ben wel een stresstype en pieker veel maar heb nooit met haaruitval te maken gehad. het zit ook niet in de familie.


nu heb ik onlangs weer bloed laten onderzoeken. daar kwam niets uit (ijzer was hoog zat en ferritine 30) mijn dermatologe wilde me geen ijzer geven maar bij een onderzoek naar zink had ik 55 en de ondergrens is 70.
Ik voel me idd behoorlijk uitgeput, erg down, heb ook jeuk aan mn huid (ook mn hoofdhuid) en heb wel symptomen die bij zinktekort horen.

afgezien dat ik het flink zat ben en mn haar begint uit te dunnen schrok ik erg van de dermatologe: ze zag geen aanwijzing voor een 'ziekte' maar wilde wel een trichogram en daarna beginnen met een middeltje. (lotion op mn hoofd).


ik heb zelf heel erg het idee dat het aan zinktekort ligt en hevige stress en veroeidheid (ook psychisch) maar wil graag eindelijk af van de haaruitval. ik kan gewoon niet relaxt meer met mn haar omgaan valt zoveel uit! en nu begin ik dus echt mn hoofdhuid te zien...ik ben zo verdrietig! 39 jaar...we zouden eventueel nog wel een kindje willen als het kan maar met die lotion weet ik dat je niet zwanger mag raken.


ik woon in Griekenland en vaak zijn artsen best corrupt: willen verdienen en gaan dus snel op een behandeling over.


nu heb ik een shampoo gekregen tegen haaruitval (ik geloof daar niet zo in maar goed) en ik las hier over vit D3 (vandaag mee begonnen) en ik heb van mijn dermatoloog vitamine gekregen die Cystine B6 heten van Biorga-Bailleul.ik weet niet of jullie die kennen. daar zit 'maar' 10mg zink in terwijl als je een tekort hebt je volgens mij dan wel meer moet slikken of niet?verder zit er L-Cystine in (2 g) Arginine (6mg) en B6 (1,4) alles per 4 tabletten.


afijn, toch een lang verhaal geworden maar ik ben aardig onwetend wat dit onderwerp betreft. wat kunnen jullie mij aanraden? toch gewoon de vit D3 slikken en puur zink (solgar 22 mg)? of deze vitaminen proberen? ik wil er zoals iedereen hier echt vanaf, word er zo depri van en is zeker niet leuk voor mijn lieve zoontje en man...(die overigens zegt dat hij altijd van me houdt, kaal of niet!!) ik ben nu wel ongelukkig vooral als ik in de spiegel kijk want het wordt steeds minder...of moet ik toch maar naar een andere dermatoloog en kijken of een of ander haarmiddeltje helpt? (ik heb overigens mega veel kleine en iets langere haartjes maar ik verlies ook wel naast dikke gezonde haren die'op' zijn, wat dunnere haartjes)


(overigens was ik al in behandeling bij een psych maar nu helemaal...zij vermoedt dat het helemaal psychisch is en met dingen uit mn verleden te maken heeft die na de geboorte van mn zoontje naar boven zijn gekomen)


Hoop dat jullie mij opweg kunnen helpen en misschien een beetje hoop kunnen geven...
Mukkie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 16:14   #2
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Hey ik reageer even op je bericht omdat ik ervaring heb met de vitaminen (Cystine B6) die je hebt gekregen. (van hormooninvloeden, bloedwaarden etc heb ik vrij weinig verstand verder) Ik heb deze vitaminen ongeveer een half jaar geslikt (normaal gesproken worden ze een maand of 3 voorgeschreven) Zelf ben ik wel positief over deze vitaminen, had wel het idee dat ze mijn haaruitval wel wat verminderd hebben. Ook werden mijn nagels supersterk. Een negatieve bijwerking heb ik niet ondervonden, dus het valt altijd te proberen toch of het bij jou ook werkt?
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 16:55   #3
Mukkie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 4
Dank je voor je reactie! dat geeft moed! was jouw haaruitval ook door stress/vitaminegebrek? en is het goed gekomen?ik ben echt een beetje ten einde raad omdat ik zoveel verhalen lees dat het niet/nooit meer goedkomt of alleen met jarenlange behandeling met vooral chemische rommel...
Mukkie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 20:22   #4
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Mijn haaruitval had voornamelijk te maken met een hoofdaandoening. (alhoewel ik een vitaminegebrek ook niet helemaal uitsluit, ben wel een goede eter maar heel kieskeurig) Ik had korsten/plakkaten op mijn hoofd waardoor mijn haar(wortels) geen zuurstof meer kregen en hierdoor uitvielen. Verder was de kwaliteit van mijn haar door het gebruik van allerlei middeltjes om deze korsten er af te krijgen, enorm slecht geworden. De Cystine B6 was voor mij eigenlijk een soort van oppepper. Ik had overigens in die tijd wel een laag ijzergehalte van 7 (moet volgens mij hoger dan 10 zijn??) en heb ook veel Roosvicee Ferro gedronken in combi met deze vitaminen.

Ik weet niet welke shampoo je nu gebruikt? Maar als je ook last van je hoofdhuid hebt (mbt de jeuk) miss kiezen voor een milde shampoo.

Stress tja dat had ik toen mijn haar zoveel uit viel zeker wel (als je al geen stress vooraf hebt krijg je het daarvan wel) Zover ik weet heb ik de afgelopen maanden geen korsten of iets raars meer gehad en mijn haaruitval is ook volgens normaal patroon. Ik ben toch wel wat haar verloren meer heb ook het idee dat het weer terug aan het groeien is.

Iig veel succes, hopelijk gaat het snel wat beter met je haar.
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 20:24   #5
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
ps zover ik weet groeit je haar gewoon terug hoor als het vitaminen/stressprobleem opgelost is
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2012, 20:33   #6
Mukkie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 4
Dank je voor je uitgebreide antwoord! ik krijg er wel hoop van dat het bij mij ook goedkomt...ik ben het zooooo zat maar dat geldt voor iedereen natuurlijk hier...

mijn stress probleem is wat moeilijker op te lossen maar daar moet ik echt aan werken (alleen heb je dat niet altijd alleen in de hand...) ik ga van het een in het ander momenteel maar goed. Als mn haar een betere impuls krijgt hoop ik dat ik beter in mn vel ga zitten en kan ik meer andere stress aan!

iig erg bedankt voor je verhaal.hoop dat het bij jou blijvend goed gaat!
Mukkie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.