Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juli 2011, 16:27   #61
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Wat een nare uitslag, ik had voor je gehoopt dat het was positiever uit zou pakken. Je kan niet meer doen dan maar gewoon doen wat de dermatoloog zegt denk ik... Zei hij ook nog iets van je jeukende hoofdhuid?
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2011, 16:29   #62
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Ik heb het hem wel vertelt maar hij heeft eigenlijk er niks meer op gezegt, waarschijnwlijk was er niks te zien. We zien wel hoe het verder gaat he.
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2011, 21:58   #63
nikkiep
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 1
haaruitval, help

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Naar de dokter kun je gaan, als dat goed voor je voelt, maar heel veel helpen zal dat niet. Haaruitval is geen dodelijke ziekte, maar er is ook niet heel veel aan te doen. Wel zou je je ferritinewaarde (net even iets anders dan je ijzerwaarde) kunnen laten checken en of je schildklier goed werkt. Verder kan haaruitval nog te maken hebben met tekorten aan allerlei soorten vitaminen en mineralen, dus vitaminen slikken blijft een goed idee, al moet je wel echt goede nemen en niks van het Kruidvat of van Davitamon of zo, want die zijn vaak verkeerd gedoseerd. Een ander aspect dat een rol lijkt te spelen, is gezond leven! Mensen die het risico lopen om (later) diabetes 2 of hartkwalen te ontwikkelen, hebben vaak al vroeg last van haaruitval. Heel gezond eten, goed bewegen, weinig stress, zijn zaken die echt een verschil kunnen maken! Stress is sowieso funest voor je haar...

Verder klopt het wat Hanna zegt over de pil. Andere opties zijn bijvoorbeeld het gebruik van minoxidil, androcur en finasteride, maar ben voorzichtig met die laatste twee. Je hormoonhuishouding naar de filistijnen helpen door jezelf ermee vol te pompen, kan op de lange termijn een heel kwalijke zaak zijn en je van de regen in de drup helpen.

Tenslotte, hoe lang heb je dit probleem al? Zijn er dingen gebeurd, die veel stress hebben veroorzaakt of je lichamelijk uit balans hebben gebracht (bijvoorbeeld ziektes, operaties, zwangerschappen, diëten e.d.). Als dat zo is, zou dat ook nog wel eens de (tijdelijke) oorzaak kunnen zijn.

Anyway, dit is heel globaal een overzicht van de mogelijkheden, maar daar is hier al zoveel over geschreven dat je je zelf er maar even in moet gaan verdiepen op dit forum, want we blijven maar in herhaling vallen....
Hallo, ik ben 44 heb altijd heel dik haar gehad. Veel en dik. sinds enkele maanden enorme haaruitval. Ik denk dat het met de stress van mijn werk te maken heeft. Wat kan ik hieraan doen?
Groeten Nikkiep
nikkiep is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2011, 13:15   #64
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Als je denkt dat je haaruitval puur komt door stress op je werk dan zit er maar een ding op: ontstressen! Goed blijven eten en drinken, voldoende slapen en zorgen dat je buiten je werk ook ontspanning krijgt.

Misschien is het wel verstandig om eens naar de dokter te gaan en dit voor te leggen. Buiten stress kan haaruitval natuurlijk ook worden veroorzaakt door enorm veel andere factoren.

Succes!
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2011, 01:08   #65
neushoorn30
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 21
haha een knappe dermatoloog, beter kan het niet worden!
neushoorn30 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2011, 17:20   #66
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Eventjes een update:

Ik gebruik nu de minoxidil van 3.5% en zie geen echte verbetering tegenover mijn vorige (denk 2.5%) Mijn dure vitamines zijn bijna op en ik heb nog altijd redelijk veel haaruitval. de HA heeft deze keer in mijn bloed gezien dat ik een ijzertekort heb en daar zal ik dan nu voor kijken.

Ook denk ik dat ik nog een laatste afspraak maak bij mijn dermatoloog,zijn er geen andere opties meer dan hormonen en plaspillen,dan ga ik gewoonweg niet meer en bestel ik mijn minox wel online (als ze de 3.5 hebben).
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2011, 18:57   #67
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door summergirl Bekijk bericht
Ik gebruik nu de minoxidil van 3.5% en zie geen echte verbetering tegenover mijn vorige (denk 2.5%) Mijn dure vitamines zijn bijna op en ik heb nog altijd redelijk veel haaruitval. de HA heeft deze keer in mijn bloed gezien dat ik een ijzertekort heb en daar zal ik dan nu voor kijken..
Ja, een ijzertekort moet natuurlijk allereerst verholpen worden en het zou ook prettig zijn als je de oorzaak van het ijzertekort te weten komt om herhaling in de toekomst te kunnen voorkomen.

Minoxidil-lotion werkt meestal niet of nauwelijks langs de haarlijn of op de inhammen, maar wel op de bovenkant, echter pas in hogere percentages en vaak pas na minstens een half jaar consequent gebruik.

Sterkte!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2011, 13:23   #68
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
De oorzaak ik waarschijnlijk te weinig vlees eten en veel stress die ik de laatste tijd ook heb (school-stage). Ik ben al begonnen met meer vlees te eten en ijzerbruistabletten van kruitvat te nemen met vitamine c erbij om de opname te verbeteren.
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2011, 11:31   #69
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
De laatste tijd merk ik nu dat er vooral veel haren uitvallen aan mijn pony, en ik heb daar ook verschrikkelijke jeuk. Aan de voorkant zie ik ook dat er buiten de inhammen vooraan ook kleine hapjes weg zijn dichter tegen mijn voorkant,het ziet er maar vreemd uit als je het mij vraagt..Mijn vriend houd me ook soms tegen bij het krabben,ik zou als een gek door mijn haren wrijven en dat is natuurlijk ook niet echt gezond.
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2011, 00:16   #70
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
hey summergirl! Het zit niet echt mee he! Ik had voor je gehoopt met alles wat je tot nu toe hebt geprobeerd je een positiever resultaat zou hebben.

Ik heb/had met bloedprikken een laag ijzergehalte (waar ik overigens niets voor kreeg) en aangezien ik niet zo'n vleeseter ben, ben ik een paar keer per week een glas roosvicee ferro gaan drinken. Op de verpakking staat dat je de dosering met een arts/dietist moet overleggen, maar ik heb gewoon niet meer dan de dagelijkse hoeveelheid gepakt. Misschien een handige ondersteuning om je ijzergehalte omhoog te krijgen?
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2011, 20:43   #71
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Bedankt voor je reactie,ja ik word er wat hopeloos van ook. Ik zou nog een afspraak moeten maken met mijn dermatoloog maar ik heb geen tijd meer , Die roosvicee ferro zal ik dan eens moeten opzoeken bij ons,ik weet niet of ze dit in Belgie verkopen.
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2011, 20:47   #72
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Ok,vandaag terug naar de dermatoloog geweest,die man heeft nog geen 3 minuten naar mijn haar gekeken,even getrokken en zei dan terug dat hij nieuwe haartjes zag..Dit zegt hij al een jaar . Hij heeft me nu terug vitamines voorgeschreven (anacaps) Ik haal ze echt wel niet hoor. De vorige vitamines van hem kosten 40 euro en ik was er niks mee. Ook heeft hij Neopepide voorgeschreven, een soort spray die het effect van minoxidil zou verbeteren,het ene was smorgens en het andere savonds te gebruiken.

Als ik op het internet lees kost deze grap ook ongeveer 50 euro...

Wat moet ik nu doen? ik weet het niet meer,moet ik nu op zoek naar een nieuwe dermatoloog en heel het proces opnieuw doen..?
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2011, 23:29   #73
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Summergirl, als je geen negatieve bijwerkingen ervaart van minoxidil 3,5%, zou je kunnen overschakelen naar minoxidil 5% (via veel websites te verkrijgen tegen aantrekkelijke prijzen)
In plaats van die dure Anacaps kun je een voedingssupplement kopen met een titel als "voor huid, haar en nagels" gewoon bij een drogist.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2011, 12:24   #74
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Als dat zou helpen ja,maar ik vertrouw die sites niet,ze kunnen eender wat in het product steken en zeggen dat het minoxidil is
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2011, 14:01   #75
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door summergirl Bekijk bericht
Als dat zou helpen ja,maar ik vertrouw die sites niet,ze kunnen eender wat in het product steken en zeggen dat het minoxidil is
Dat is onterechte angst, want er zijn heel veel Haarwebbers die goede resultaten boeken met de via internet aangeschafte middelen.
Maar als de jeuk en haaruitval voornamelijk langs de haarlijn optreedt, denk ik aan de mannelijke vorm van AGA en daarbij is het van belang dat je geen pil slikt waar androgene stof in zit.
Er staat niets in je handtekening, dus ik weet niet welk anticonceptiemiddel je gebruikt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Telogeen haarverlies Shirl Haarproblemen bij vrouwen 20 18 februari 2010 17:28
Haarverlies Pelle AGA - Algemeen 51 4 mei 2009 00:00
aanpak haarverlies Annewil AA - Behandelingen 1 9 juni 2006 12:57
Flossen tegen haarverlies?? Ja, flossen tegen haarverlies! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 10 7 april 2005 10:10
Het grote haaruitval-boek... pindakaas AGA - Algemeen 5 17 februari 2004 20:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.