Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 december 2018, 21:03   #1
Dasjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2017
Berichten: 2
Geslacht:
Laag libido, bijwerking of nocebo?

Beste lotgenoten,

Ik ben 4 maanden geleden begonnen met het slikken van 0.15mg dutasteride. De tweede en derde maand was mijn libido stukke hoger dan normaal. Zo hoog was het sinds de middelbare niet meer geweest. Echter is m'n sex drive de laatste twee weken totaal afwezig. Ik kan hem nog wel omhoog krijgen met fysieke stimulatie, maar de zin is er gewoon niet echt. Ook ochtend erecties zijn matig. Dit begon allemaal vrij abrupt na dat ik een op een (te) dronken avond hem niet omhoog kreeg en gelijk begon te stressen over bijwerkingen.

Nu verwonderde het me dat ik eerst een verhoogd libido had omdat ik me voor het beginnen ontzettend druk maakte over bijwerkingen. Nu nog steeds ben ik constant aan het stressen over het feit dat ik op dit moment zo'n laag libido heb.

Ik sluit dus de optie dat het in m'n hoofd zit niet uit. Hoe groot is de kans dat de bijwerkingen pas beginnen na 3 maanden, terwijl het eerst een libido boost gaf? En als het in m'n kop zit en door de stress komt, hebben jullie tips om er wat minder om te stressen en het uit je kop te zetten?

Alvast bedankt,

Dasjes
Dasjes is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2018, 11:41   #2
dusmaardus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2018
Berichten: 31
Geslacht:
Zit tussen je oren maat, moeilijk te zeggen hoe je dat eruit krijgt maar het eerste moment dat ie wel meteen steigert weet je iig dat t niet aan je peilemuis ligt en die gedachte vasthouden??
dusmaardus is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2018, 12:07   #3
Danio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2016
Berichten: 9
Geslacht:
Ik zou er eens met je huisarts over in gesprek gaan als je je echt zorgen maakt.

Er is bekend dat dht verlagende middelen het libido kunnen verlagen, ejaculatie minder kan maken. En ervoor kunnen zorgen dat penis en testikels krimpen.
Danio is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2019, 01:00   #4
Flaps
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2018
Berichten: 2
Geslacht:
Als ik het internet zo moet geloven komt het wel vaker voor dat mensen pas na 3 maanden of zelfs nog veel later pas bijwerkingen beginnen te krijgen. Echter komt het volgens mij tig keer vaker voor dat mensen zichzelf de bijwerkingen aanpraten door het overmatig focussen hierop.

Het is inderdaad wel algemeen bekend dat een middel als Dutasteride dit soort bijwerkingen kunnen veroorzaken, maar het kan inderdaad ook dat het in je koppie zit. Zou het eventjes aankijken en wellicht met iemand in gesprek gaan erover.
Flaps is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.